ambreiaj, nu urca cu spatele
![]() ![]() ![]() |
ambreiaj, nu urca cu spatele
dex |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 23 October 09 From: galati ![]() |
|
||
--------------------
dacia
berlina
2003
- gl-89-dex
|
|||
kog |
![]()
Post
#2
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
ambreiaj foarte uzat. se recomanda inlocuirea kitului de ambreiaj.
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
pavel_daniel |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 16 January 08 ![]() |
Jocul liber la pedala e bun?Ambreiajul poate sa patineze si datorita faptului ca nu e reglat corect.
|
--------------------
trabant
601
1970
- sj-02 jan
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#4
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Daca nu patineaza momentan nu te lega de ambreiaj , cel putin sper sa nu ai probleme cu el .Am avut o problema asemanatoare de la avans ,mi-a reglat cineva aiurea relantiul (avans minim si relantiu din carburator maxim) ,motorul mergea rotund nu contest insa cand era vorba de urcat o bordura (cu fata si cu spatele)trebuia sa turez in draci motorul ,imi dadea cea mai mare senzatie ca are ceva ambreiajul ,imi e sa nu ai si tu aceeasi senzatie .....Eu nu m-am legat la nicio masina de ambreiaj pana nu m-a lasat ,adica pana nu a inceput sa patineze .La drum intins( inainte) cum se comporta ? patineaza ?
This post has been edited by vallyyy: 16 Mar 2011, 20:20 |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
poi daca zice ca pedala este ridicata maxim nu are ce sa cauti tu la avans sau la carburator.cand urci o panta nu patineaza?
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Sa poti verifica ambreiajul daca este in regula, trage frana de mana foarte bine, baga in treapta IV/V depinde de cutia de viteze, tureaza motorul pe la 3000 si da drumul la ambreiaj. Motorul trebuie sa se opreasca imediat, daca nu se opreste, verifica cablul de ambreiaj sa fie un pic slab, iar daca este slab atunci da jos cutia de viteze si inlocuieste kit-ul de ambreiaj.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#7
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(Kiraly @ 16 Mar 2011, 21:52) poi daca zice ca pedala este ridicata maxim nu are ce sa cauti tu la avans sau la carburator.cand urci o panta nu patineaza? Pai si la mine ridicam de pedala de ambreiaj dar refuza sa urce ,decat turat rau motorul abia atunci urca ,iti lasa asa o impresie ca ai ceva la ambreiaj .....El se streseaza ca nu poate sa urce o bordura cu spatele , dar nu pomeneste nici ca patineaza ,nici ca nu .Inca astept raspuns sa ne spuna cum se comporta la drum lung ,in special pe serpentine, nu cand da in marsarier pe borduri |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
dex |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 23 October 09 From: galati ![]() |
la drum lung din cate am observat nu patineaza. adica urc fara probleme. de reglat , e reglat de mine. adica cablul unde intra in furca e putin liber, adica are putin joc, nu e tensionat
|
--------------------
dacia
berlina
2003
- gl-89-dex
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#9
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Eu zic sa lasi ambreiajul la locul lui ,eventual mai regleaza-l ,pana nu patineaza nu te stresa prea mult cu el.
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Din primul post ti s-a parut tie ca n'ar patina?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#11
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(dex @ 16 Mar 2011, 11:01) salut. dupa cum am spus si in titlul topicului atunci cand dau cu spatele si vreau sa urc rotile din spate pe o bordura de circa 15 cm cu pedala de ambreiaj ridicata la maxim si motorul destul de turat masina nu urca bordura. care sa fie problema. mai trebuie slabit ambreiajul sau o fi discul praf? Adica eliberata complet?!? Daca vrei sa spui doar ca patinezi ambreiajul normal si totusi nu urca, treaba-i clara. Raportul treptei de mers inapoi e mai "lung" decat treapta 1. Deci simptomele tale ar fi normale. Solutia - urca bordura cu fata. Daca pedala e eliberata complet si motorul inca se invarte, s-avem pardon. Tind totusi sa cred ca te-ai exprimat prost. QUOTE(Danut 88 @ 16 Mar 2011, 22:32) Sa poti verifica ambreiajul daca este in regula, trage frana de mana foarte bine, baga in treapta IV/V depinde de cutia de viteze, tureaza motorul pe la 3000 si da drumul la ambreiaj. Motorul trebuie sa se opreasca imediat Cea mai buna metoda de a rupe suportii motor. Ambreiajul se verifica in treapta 1, nu in ultima! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Doar n-o sa faci 100 de probe ca sa reusesti sa rupi tampoanele de la motor? Incerci o data si vezi cum e.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
Alexio |
![]()
Post
#13
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 17 Mar 2011, 11:42) Adica in treapta 1, daca trag frana de mana trebuie sa se opreasca motorul daca e ambreiajul bun? ![]() Asta insemna ca am "ambreiaj-power puff?" sau ca cei 62 de cai putere sunt "pur sange siberieni"? This post has been edited by Alexio: 18 Mar 2011, 11:02 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
N'ai cum sa faci testul ala in treapta 1, numai daca te sprijini cu fata intr-un gard, altfel va pleca cu tot cu frana de mana daca e ambreiajul bun. Se face intr-o treapta mai mare, dar nu ultima, 2-3.
QUOTE(Alexio @ 18 Mar 2011, 11:59) Au fost 62 cand era noua si la 5300 rpm sau pe acolo, nu la 3000. This post has been edited by argon: 18 Mar 2011, 11:03 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Alexio |
![]()
Post
#15
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
In 3 se face. V-am verificat eu adineauri live pe ambreiaj bun. In 5 si la 50/h daca bagi zici ca se rupe masina... dapai la asemenea test...
18 Mar 2011, 11:04: QUOTE(argon @ 18 Mar 2011, 11:01) La 60 mii km e veche? This post has been edited by Alexio: 18 Mar 2011, 11:04 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
Muttley |
![]()
Post
#16
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Numai priceputi.
1) ambreiajul e o piesa ce transmite CUPLU, dragii mei, NU putere. Iar cuplul e la 3000. Puteti vocifera aici de putere pana va crapa tastele. 2) treapta 1, nu 3, nu 5! Ultima oara am verificat ambreiajul la un Fiat Punto Sport, motor 1.4, benzina, Turbo! Treapta 1, proptit rotile fata intr-un ralantisor (cocoasa de incetinire). Se poate inlocui si cu o bordura joasa. Sau puneti-o cu botu-n deal. Nu tre' decat sa va folositi putin mintea. Da' daca ne e lene... This post has been edited by Muttley: 18 Mar 2011, 11:59 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
De alea doua ori cand nu eram convins ca-mi patineaza sau nu ambreiajul, am verificat in mers. Bagat piciorul in acceleratie, si verificat daca turometru urca in ritm similar cu vitezometrul, sau e fiecare in treaba lui. Dupa aia, ridicat piciorul de pe acceleratie, si facut acelasi lucru si in frana de motor. Iarasi, ambele trebuie sa coboare similar. Similar, nu paralel, ca nu-s legate 1:1.
Amu' sincer, din cate stiu, patinatul de ambreiaj apare in trei situatii: 1. ambreiaj prost de nou. 2. Ambreiaj care si-a trait viata. 3. Masina condusa de incepator. Dureaza pana sa invete ca ambreiajul e doar o scula ajutatoare, si ca o viteza se schimba in doi timpi si trei miscari. Daca e una din astea 3 situatii, ambreiajul e intr-adevar primul suspect. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Ov |
![]()
Post
#18
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Bucatzel, vorbesti prostii. N-auzi ca trebuie sa proptesti masina in bordura si sa-i dai sa zaca?
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Muttley |
![]()
Post
#19
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Se simte si-n mers daca e praf.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
om_bland |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 671 Joined: 15 December 09 ![]() |
In mers se simte ca ambreiajul patineaza atunci cand ai bagat treapta mare pentru drum drept , accelerezi , motorul se aude ca se tureaza , dar masina nu se deplaseaza cu viteza corespunzatoare treptei la cutie. Ambreiajul mai face si un zgomot asemanator cu cel de electromotor .
|
--------------------
dacia
Berlina
1984 dacia berlina RESPECTA DREPTUL la opinie indiferent daca esti de acord sau nu , cu parerea celui de langa tine!
|
|
Alexio |
![]()
Post
#21
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Apropo... mie uneori imi huruie la relanti, insa daca apas ambreiajul se calmeaza.... am inteles ca ar fi rulmentul de presiune? Ce este mai exact?
PS: parca cand se incalzeste... nu-mi dau seama... This post has been edited by Alexio: 18 Mar 2011, 16:46 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#22
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
rulmentul uzat se aude cu ambreiajul apasat. probabil nu mai ai ulei in cutie, uzuri mari etc
This post has been edited by ArtVandelay: 18 Mar 2011, 16:53 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
Alexio |
![]()
Post
#23
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
O fi uleiul, sa-l schimb... cat intra in cutie? Uzuri... hm... la 60 mii km... prea sport n-am mers cu ea...
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Schimbi degeaba, poti sa o lasi asa, ca nu are nimic, sau sa desfaci cutia bucati sa schimbi o bucsa nenorocita care produce zgomotul, si in 5000 km o sa faca la fel. Zgomotul se regaseste si la Loganuri noi, da-i cu search sa te convingi.
This post has been edited by argon: 18 Mar 2011, 17:10 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Mirciulik |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
La berlina unui prieten am sesisat cum face un ambreaj uzat (motorul tot la fel de uzat).
In mers, in treptele 1,2 si 3 nu simteam pierderi mari in schimb la drum intins daca mergeam cu 80km/h si incercam sa fac o depasire, bagam piciorul in acceleratie, motorul crestea in turatie, dar viteza nu prea. Daca retrogradam in tr 4 era putin mai bine dar nu cu mult. Practic in sarcina mare ambreajul patina. In treapta 1 bordurile le urca destul de usor. Aceeasi metoda cu frana de mana trasa si treapta 1 o stiu si eu. Am incercat-o si masina taraia rotile din spate. Problema s-a rezolvat complet dupa inlocuirea ambreajului. Deasemeni si motorul a beneficiat de o segmentare. |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
Alexio |
![]()
Post
#26
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Credeam ca e de la rulment, daca se impune sa desfac cutia... ma las pagubas, o las asa.
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
argon |
![]()
Post
#27
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca zgomotul e un huruit, si apare la cald, cand o lasi pe liber, cu ambreiajul liber, si cand il apesi dispare, nu are legatura cu rulmentul, e din cutie, nu afecteaza cu nimic decat la urechi.
This post has been edited by argon: 18 Mar 2011, 17:13 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Alexio |
![]()
Post
#28
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Da da exact asa face, dar si aia rar... e pe toane...
Apropo... daca ii bag un lubrifiant e o treaba buna pt. cutie? nu a avut niciodata colo. |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
argon |
![]()
Post
#29
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Unde si de ce sa-i pui lubrifiant?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Alexio |
![]()
Post
#30
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
In cutie? sa ii lungesc viata? sa intre mai usor in trepte? Nu stiu daca exista asa ceva, doar spun.
This post has been edited by Alexio: 18 Mar 2011, 17:24 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:21 |