ULEI 5W 30 PENTRU SN ?
![]() ![]() ![]() |
ULEI 5W 30 PENTRU SN ?
sorlaglivio |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Estate 2.2 /1.5 dCI /105cp
2008/Privilege
|
|||
sorin_f39 |
![]()
Post
#2
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
Răspuns la întrebarea ta de baraj: dacă în cartea tehnică a mașinii scrie clar (de către producător) că trebuie să pui ulei de tipul 10W40, atunci pentru ce vrei tu să faci experimente? Ca să vii iar pe forum și să scrii că ai probleme și că ce motoare proaste face Renault?
Pune în continuare 10W40! |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
- GL
Dynamique 1.6 16V (2007) I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
klaus |
![]()
Post
#3
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
da
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
sorlaglivio |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Stiu ca Logan-ul din fabrica vine cu 5w 30.
Si cum are aceeasi motorizare la 1,4 desigur nu cred ca-i vreo problema. Atasez si un oliograf. This post has been edited by sorlaglivio: 23 Sep 2006, 21:18 Attached thumbnail(s) oilgraph.jpg ( Size: 28.61k ) Number of downloads: 298 |
--------------------
Renault
Megane Estate 2.2 /1.5 dCI /105cp
2008/Privilege
|
|
adostar |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 419 Joined: 12 October 04 From: Galati ![]() |
La noi pe piata am vazut Mobil 5W40 full sintetic. Mobil 5W30 semi sintetic nu am vazut!
|
--------------------
gaz
cazan
- gaz/porc
1980
|
|
sorlaglivio |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Exista cu siguranta.Am vazut in mai multe magazine si 3 litri ii am eu acasa.
Ma mai gandesc inca daca sa fac schimbul de ulei sau sa vand si sa iau 10w 40. This post has been edited by sorlaglivio: 24 Sep 2006, 22:07 |
--------------------
Renault
Megane Estate 2.2 /1.5 dCI /105cp
2008/Privilege
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
5W-30 se foloseste pentru economie de carburant pe motoare special concepute sa mearga astfel. In special pompa de ulei e modificata (tb sa aiba debit marit). Majoritatea motoarelor moderne merg cu xW-30.
Eu nu as pune sub nici o forma xW-30 (sub xW-40) in SN. Vara chiar ar merge un xW-50... In plus, gradul ACEA spune clar - A1!!! - nu e compatibil. A1 si A3 sunt pt motoare diferite. API e tare veche si depasita. Probabil nu vei constata nici o modificare cu exceptia unei uzuri mai pronuntate - cat de pronuntate? Nu stiu, dar in trafic de oras probabil 10-15% cel mult. La drum lung nu se simte diferenta semnificativa de uzura, si tot acolo se si vede castigul la consum. This post has been edited by Stefan_B: 25 Sep 2006, 07:53 |
-------------------- |
|
sorlaglivio |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc ptr raspuns si explicatii.Am oscilat ceva timp si imi pare bine ca nu m-am grabit.Pana la urma o sa renuntz la 5w 30 si o sa pun ceva cu 40 in coada(10w40 cred).Din pacate o sa raman cu 3 litri de ulei mobil 5w 30 FE .Poate cumpara cineva
![]() |
--------------------
Renault
Megane Estate 2.2 /1.5 dCI /105cp
2008/Privilege
|
|
adostar |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 419 Joined: 12 October 04 From: Galati ![]() |
Pune omule 5 W30 ca nu se intampla nimic, mai ales ca vine iarna.
|
--------------------
gaz
cazan
- gaz/porc
1980
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
QUOTE(adostar @ 25 Sep 2006, 19:29) Eh, de-asta ma enervez eu... " An ACEA A3 oil means that it has a high temp high shear (HTHS @ 150c) of more than 3.5. Note that A3 is mutually exclusive of ACEA A1 & A5. A1 & A5 oils have an HTHS of less than 3.5. A5 is simply a newer and stricter standard of A1, so if an oil is A5 rated than it is also A1 rated. " Imi explici si mie te rog, pe ce se bazeaza afirmatia ta? Ca a mea se bazeaza pe rezistenta la rupere in cond de inalta temperatura - HTHS. In motorul tau iti recomand ulei de palmier - e buuuun iarna, si e la moda! Pentru 5W-30 incearca e un forum Ford. This post has been edited by Stefan_B: 26 Sep 2006, 08:00 |
-------------------- |
|
dantes |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
...si pentru a continua discutia... un ulei 5W40 full sintetic...merge? Difera asa mult motoarele(simeringuri etc) de dsn/slz cu cel de lgn? Eventuale probleme?
|
--------------------
O masina
oarecare
- .
. Old school
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Domnilor - treaba sta cam asa:
Repet - folositi search 1. Apelativul "sintetic" e de MARKETING!!!! Adica daca pe un ulei scrie Liquid Engineering, Sintetic, Premium, Extra performance - astea sunt pentru tanti care cumpara in Carrefour. 2. Uleiul are scrise pe spate niste certificari - mic mic mic, sa nu se vada - ca nu-i markeing; Sunt 2 clase de certificari - Independente si producator. Cele independente sunt 2 la numar - si cele mai permisive: API - americana, f. veche Sx/Cy. Recomand un ulei SH sau mai bun (SJ,SL), CF sau mai bun pt diesel, de viscozitate 5W-40 (sau intre 0-10W-40). xW-50 pentru vara la motoare alergate. ACEA - europeana, mai recenta: A3/B3/B4 sunt cele ce trebuie sa fie pe pachet. A1 nu e bun pt masinile noastre (include Logan). Acum, partea suculenta: certificarile proprietar - sunt 2 la care ma uit BMW LL (Long Life) - inseamna un ulei mai alcalin, le cam evit daca se poate VW - se pare ca motarele VW/Porsche sunt cele mai pretentioase. In ordinea descrescatoare a preferintelor, selectez un ulei: Recomandat 505.01 - ulei PD, garanteaza uzura minima in conditii f.f.dure. E si cel mai scump ![]() 505.00 502.00 Nerecomandat 500.00 Cat timp uleiul e certificat ca mai sus, nu conteaza ca e Prista Oil, Agip sau Mobil1. Repet - chiar NU conteaza. Va proteja motorul, indiferent de eticheta. Am mers 30.000 cu OMV Full Synth 0W-40 (no-name, nu?) si o sa va arat poze cu distributia de la mine. Fara depuneri, fara scoring, arata aproape ca atunci cand am luat-o de la dealer. Faceti-va un serviciu - luati ceva mai bun pe dinauntru, fara a citi fata etichetei... in special, eu nu cumpar Castrol sau Mobil... cred ca e prea multa reclama si marketing ca sa ramana bani pt engineering - adica un produs bun. Poate gresesc. In final - schimbati uleiul cat mai des - 6-8K Km intre schimburi e optim pentru oras. Mai e o legenda - sa nu cumperi din Carrefour - ci de la magazine specializate. Eu cred ca e o speriatoare ca sa cumperi cu adaos mai mare, si sa dupa aia cu ce te da mare. Succes! This post has been edited by Stefan_B: 26 Sep 2006, 13:04 |
-------------------- |
|
dantes |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Stai ca sunt un pic confuz... ai spus ca un ulei SH sau mai bun (SJ, SL) sunt recomandate... insa din ce am citit pe aici, spune ca :
Category Status Service SM Current For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in November 2004 SL Current For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in 1998 SJ Still current but nearly obsolete For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in 1996 SH Obsolete For model year 1996 and older engines. ...de unde rezulta ca SM e best, apoi in jos....eu pe bidoane nu am vazut altceva decat SJ parca.. ..iar din ACEA, la A3 zice ca "A3 High performance and / or extended drain" si din ce am citit e ok... De asemenea..de ce spui ca apelativul sintetic e marketing? pentru ca la aceeasi pagina, se specifica si care xWy e sintetic (asa mai guidelines)... Si in sfarsit indicativul xWy, care era si intrebarea mea... cu cat cifra mica in fata e mai putin vascos la temperaturi mici... drept pentru care ajunge mai repede unde trebuie la pornire... Acuma eu intrebasem, din experienta celorlalti, daca e vreo problema cu simeringurile, garnituri, etc, daca se "pupa" cu un ulei mai "subtire"... ..si o rugaminte personala... ai un link cumva cu normele ACEA, unde zice de A5...ai dat un citat chiar aici... Multam mult... |
--------------------
O masina
oarecare
- .
. Old school
|
|
Stefan_B |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 390 Joined: 16 July 02 ![]() |
Salut -
Chestia cu Synthetic = Marketing e mai veche - prietenul nostru Mobil a dat in judecata pe Castrol... ca cica numai ei, Mobil adica fac sintetic... rezultatul il vezi mai jos (sublinierea imi apartine): "In the late 1990s, Castrol started selling an oil made from Group III base oil and called it SynTec Full Synthetic. Mobil sued Castrol, asserting that this oil was not synthetic, but simply a highly refined petroleum oil, and therefore it was false advertising to call it synthetic. In 1999, Mobil lost their lawsuit. It was decided that the word "synthetic" was a marketing term and referred to properties, not to production methods or ingredients. Castrol continues to make SynTec out of Group III base oils, that is highly purified mineral oil with most all of the cockroach bits removed. " Uite si un link mai interesant: Oil Information In legatura cu API, am zis clar ca nu prea dau 2 bani de API, SH a fost un super-standard, la care s-a renuntat. SH era un ulei care sa reziste la temperaturi f. inalte (turbo)... s-a renuntat la aceasta cerinta in SJ (std ulterior) pt ca SH nu era suficient de "friendly" cu catalizatorul... si probabil era ne-economic sa mentina performantele SH la un ulei necontaminant pt Cat-uri - ce sa mai zic? Cred ca cel mai important e sa ne uitam la certificarile producator... API e, dupa parerea mea, o certificare larga, puternic influentata de interesele producatorilor de ulei. Cele producator sunt clar dictate de interesele fabricantului. A mai fost un proces urat, in care VAG a fost dat in judecata cat cuprinde de americani (pers fizice si fabrici de ulei) pt faptul ca a cerut uleiuri bune ca si conditie de garantie. Asa ca asta ar trebui sa explice de ce nu-mi pasa de API - americanii sunt cu cca 3-4 ani in spate in tehnologie auto. Inca merg cu benzina de 87, cu motoare peste 2.5L si un consum de 10L/100Km pe autostrada e f. bun la ei. La noi in Europa, sunt reglementari mai drastice de poluare - de unde a aparut si moda uleiurilor usoare - de 30 sau 20... cu toate astea, continui sa cred ca un ulei mai usor de 40 nu ofera protectie suficienta unui motor cu cutie manuala . Ca de obicei, astea sunt parerile mele personale, si binenteles, pot fi gresite ![]() This post has been edited by Stefan_B: 2 Oct 2006, 15:46 |
-------------------- |
|
dantes |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Mai mult decat elocvent ceea ce ai spus si linkul furnizat... In sfarsit m-am lamurit care e treaba corecta cu uleiurile...
Multumesc inca o data... |
--------------------
O masina
oarecare
- .
. Old school
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st July 2025 - 08:54 |