DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ULEI 5W 30 PENTRU SN ?

sorlaglivio
post 23 Sep 2006, 11:13
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 5 August 06
From: Bucuresti




Am o intrebare de baraj ptr cine se pricepe .
La o dacia supernova pot pune ulei Mobil 5W 30 .
Mentionez ca este un ulei semi synthetic pe bidon mai scrie
Super FE (fuel economy).
Iar specificatiile sunt urmatoarele:
ACEA A1/B1 ; API SL;
Ford WSS-M2C913A/Ford WSS-M2C913-B;
ILSAC GF-2/GF-3.


--------------------
Renault Megane Estate 2.2 /1.5 dCI /105cp 2008/Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin_f39
post 23 Sep 2006, 11:26
Post #2


Ferrari fan


Group: Members
Posts: 2.431
Joined: 22 August 05
From: Galați




Răspuns la întrebarea ta de baraj: dacă în cartea tehnică a mașinii scrie clar (de către producător) că trebuie să pui ulei de tipul 10W40, atunci pentru ce vrei tu să faci experimente? Ca să vii iar pe forum și să scrii că ai probleme și că ce motoare proaste face Renault?
Pune în continuare 10W40!


--------------------
Renault Megane 2.2 Bicorp - GL Dynamique 1.6 16V (2007)
I'm the freedom man / That's how lucky I am.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 23 Sep 2006, 11:26
Post #3


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




da


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorlaglivio
post 23 Sep 2006, 21:17
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 5 August 06
From: Bucuresti




Stiu ca Logan-ul din fabrica vine cu 5w 30.
Si cum are aceeasi motorizare la 1,4 desigur nu cred ca-i vreo problema.
Atasez si un oliograf.

This post has been edited by sorlaglivio: 23 Sep 2006, 21:18

Attached thumbnail(s)
oilgraph.jpg ( Size: 28.61k ) Number of downloads: 298


--------------------
Renault Megane Estate 2.2 /1.5 dCI /105cp 2008/Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adostar
post 23 Sep 2006, 21:24
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 419
Joined: 12 October 04
From: Galati




La noi pe piata am vazut Mobil 5W40 full sintetic. Mobil 5W30 semi sintetic nu am vazut!


--------------------
gaz cazan - gaz/porc 1980
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorlaglivio
post 24 Sep 2006, 07:27
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 5 August 06
From: Bucuresti




Exista cu siguranta.Am vazut in mai multe magazine si 3 litri ii am eu acasa.
Ma mai gandesc inca daca sa fac schimbul de ulei sau sa vand si sa iau 10w 40.

This post has been edited by sorlaglivio: 24 Sep 2006, 22:07


--------------------
Renault Megane Estate 2.2 /1.5 dCI /105cp 2008/Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 25 Sep 2006, 07:50
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




5W-30 se foloseste pentru economie de carburant pe motoare special concepute sa mearga astfel. In special pompa de ulei e modificata (tb sa aiba debit marit). Majoritatea motoarelor moderne merg cu xW-30.

Eu nu as pune sub nici o forma xW-30 (sub xW-40) in SN. Vara chiar ar merge un xW-50...

In plus, gradul ACEA spune clar - A1!!! - nu e compatibil. A1 si A3 sunt pt motoare diferite. API e tare veche si depasita.

Probabil nu vei constata nici o modificare cu exceptia unei uzuri mai pronuntate - cat de pronuntate? Nu stiu, dar in trafic de oras probabil 10-15% cel mult. La drum lung nu se simte diferenta semnificativa de uzura, si tot acolo se si vede castigul la consum.

This post has been edited by Stefan_B: 25 Sep 2006, 07:53


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorlaglivio
post 25 Sep 2006, 15:52
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 5 August 06
From: Bucuresti




Multumesc ptr raspuns si explicatii.Am oscilat ceva timp si imi pare bine ca nu m-am grabit.Pana la urma o sa renuntz la 5w 30 si o sa pun ceva cu 40 in coada(10w40 cred).Din pacate o sa raman cu 3 litri de ulei mobil 5w 30 FE .Poate cumpara cineva smile.gif.


--------------------
Renault Megane Estate 2.2 /1.5 dCI /105cp 2008/Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adostar
post 25 Sep 2006, 16:29
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 419
Joined: 12 October 04
From: Galati




Pune omule 5 W30 ca nu se intampla nimic, mai ales ca vine iarna.


--------------------
gaz cazan - gaz/porc 1980
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 26 Sep 2006, 07:59
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




QUOTE(adostar @ 25 Sep 2006, 19:29)
Pune omule 5 W30 ca nu se intampla nimic, mai ales ca vine iarna.
*



Eh, de-asta ma enervez eu...

" An ACEA A3 oil means that it has a high temp high shear (HTHS @ 150c) of more than 3.5. Note that A3 is mutually exclusive of ACEA A1 & A5. A1 & A5 oils have an HTHS of less than 3.5. A5 is simply a newer and stricter standard of A1, so if an oil is A5 rated than it is also A1 rated. "

Imi explici si mie te rog, pe ce se bazeaza afirmatia ta? Ca a mea se bazeaza pe rezistenta la rupere in cond de inalta temperatura - HTHS.

In motorul tau iti recomand ulei de palmier - e buuuun iarna, si e la moda!

Pentru 5W-30 incearca e un forum Ford.

This post has been edited by Stefan_B: 26 Sep 2006, 08:00


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 26 Sep 2006, 11:11
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




...si pentru a continua discutia... un ulei 5W40 full sintetic...merge? Difera asa mult motoarele(simeringuri etc) de dsn/slz cu cel de lgn? Eventuale probleme?


--------------------
O masina oarecare - . .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 26 Sep 2006, 12:48
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Domnilor - treaba sta cam asa:

Repet - folositi search

1. Apelativul "sintetic" e de MARKETING!!!! Adica daca pe un ulei scrie Liquid Engineering, Sintetic, Premium, Extra performance - astea sunt pentru tanti care cumpara in Carrefour.

2. Uleiul are scrise pe spate niste certificari - mic mic mic, sa nu se vada - ca nu-i markeing; Sunt 2 clase de certificari - Independente si producator.

Cele independente sunt 2 la numar - si cele mai permisive:
API - americana, f. veche Sx/Cy. Recomand un ulei SH sau mai bun (SJ,SL), CF sau mai bun pt diesel, de viscozitate 5W-40 (sau intre 0-10W-40). xW-50 pentru vara la motoare alergate.

ACEA - europeana, mai recenta: A3/B3/B4 sunt cele ce trebuie sa fie pe pachet. A1 nu e bun pt masinile noastre (include Logan).

Acum, partea suculenta: certificarile proprietar - sunt 2 la care ma uit

BMW LL (Long Life) - inseamna un ulei mai alcalin, le cam evit daca se poate

VW - se pare ca motarele VW/Porsche sunt cele mai pretentioase. In ordinea descrescatoare a preferintelor, selectez un ulei:
Recomandat
505.01 - ulei PD, garanteaza uzura minima in conditii f.f.dure. E si cel mai scump sad.gif
505.00
502.00
Nerecomandat
500.00

Cat timp uleiul e certificat ca mai sus, nu conteaza ca e Prista Oil, Agip sau Mobil1. Repet - chiar NU conteaza. Va proteja motorul, indiferent de eticheta.

Am mers 30.000 cu OMV Full Synth 0W-40 (no-name, nu?) si o sa va arat poze cu distributia de la mine. Fara depuneri, fara scoring, arata aproape ca atunci cand am luat-o de la dealer.

Faceti-va un serviciu - luati ceva mai bun pe dinauntru, fara a citi fata etichetei... in special, eu nu cumpar Castrol sau Mobil... cred ca e prea multa reclama si marketing ca sa ramana bani pt engineering - adica un produs bun. Poate gresesc.

In final - schimbati uleiul cat mai des - 6-8K Km intre schimburi e optim pentru oras.

Mai e o legenda - sa nu cumperi din Carrefour - ci de la magazine specializate. Eu cred ca e o speriatoare ca sa cumperi cu adaos mai mare, si sa dupa aia cu ce te da mare.

Succes!

This post has been edited by Stefan_B: 26 Sep 2006, 13:04


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 26 Sep 2006, 13:40
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Stai ca sunt un pic confuz... ai spus ca un ulei SH sau mai bun (SJ, SL) sunt recomandate... insa din ce am citit pe aici, spune ca :


Category Status Service
SM Current For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in November 2004
SL Current For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in 1998
SJ Still current but nearly obsolete For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in 1996
SH Obsolete For model year 1996 and older engines.
...de unde rezulta ca SM e best, apoi in jos....eu pe bidoane nu am vazut altceva decat SJ parca..

..iar din ACEA, la A3 zice ca "A3 High performance and / or extended drain" si din ce am citit e ok...

De asemenea..de ce spui ca apelativul sintetic e marketing? pentru ca la aceeasi pagina, se specifica si care xWy e sintetic (asa mai guidelines)... Si in sfarsit indicativul xWy, care era si intrebarea mea... cu cat cifra mica in fata e mai putin vascos la temperaturi mici... drept pentru care ajunge mai repede unde trebuie la pornire... Acuma eu intrebasem, din experienta celorlalti, daca e vreo problema cu simeringurile, garnituri, etc, daca se "pupa" cu un ulei mai "subtire"...

..si o rugaminte personala... ai un link cumva cu normele ACEA, unde zice de A5...ai dat un citat chiar aici... Multam mult...


--------------------
O masina oarecare - . .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 2 Oct 2006, 15:11
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Salut -

Chestia cu Synthetic = Marketing e mai veche - prietenul nostru Mobil a dat in judecata pe Castrol... ca cica numai ei, Mobil adica fac sintetic... rezultatul il vezi mai jos (sublinierea imi apartine):

"In the late 1990s, Castrol started selling an oil made from Group III base oil and called it SynTec Full Synthetic. Mobil sued Castrol, asserting that this oil was not synthetic, but simply a highly refined petroleum oil, and therefore it was false advertising to call it synthetic. In 1999, Mobil lost their lawsuit. It was decided that the word "synthetic" was a marketing term and referred to properties, not to production methods or ingredients. Castrol continues to make SynTec out of Group III base oils, that is highly purified mineral oil with most all of the cockroach bits removed. "

Uite si un link mai interesant: Oil Information

In legatura cu API, am zis clar ca nu prea dau 2 bani de API, SH a fost un super-standard, la care s-a renuntat. SH era un ulei care sa reziste la temperaturi f. inalte (turbo)... s-a renuntat la aceasta cerinta in SJ (std ulterior) pt ca SH nu era suficient de "friendly" cu catalizatorul... si probabil era ne-economic sa mentina performantele SH la un ulei necontaminant pt Cat-uri - ce sa mai zic?

Cred ca cel mai important e sa ne uitam la certificarile producator... API e, dupa parerea mea, o certificare larga, puternic influentata de interesele producatorilor de ulei. Cele producator sunt clar dictate de interesele fabricantului.

A mai fost un proces urat, in care VAG a fost dat in judecata cat cuprinde de americani (pers fizice si fabrici de ulei) pt faptul ca a cerut uleiuri bune ca si conditie de garantie.

Asa ca asta ar trebui sa explice de ce nu-mi pasa de API - americanii sunt cu cca 3-4 ani in spate in tehnologie auto. Inca merg cu benzina de 87, cu motoare peste 2.5L si un consum de 10L/100Km pe autostrada e f. bun la ei.

La noi in Europa, sunt reglementari mai drastice de poluare - de unde a aparut si moda uleiurilor usoare - de 30 sau 20... cu toate astea, continui sa cred ca un ulei mai usor de 40 nu ofera protectie suficienta unui motor cu cutie manuala .

Ca de obicei, astea sunt parerile mele personale, si binenteles, pot fi gresite tongue.gif

This post has been edited by Stefan_B: 2 Oct 2006, 15:46


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 2 Oct 2006, 19:04
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Mai mult decat elocvent ceea ce ai spus si linkul furnizat... In sfarsit m-am lamurit care e treaba corecta cu uleiurile...

Multumesc inca o data...


--------------------
O masina oarecare - . .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 08:54
Forum Renault