Probleme cu motoru refacut
![]() ![]() ![]() |
Probleme cu motoru refacut
Binox |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 6 July 04 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
EUROPE_ |
![]()
Post
#2
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Si eu zilele astea am facut motorul, iar azi il porni, si merge struna, doar ca se roteste arborele cam greu la pornire ( nu sunt probleme de la baterie ), probabil segmentiilor nu le este de ajuns uleiul pe care l-au capatat la "prima ungere manuala". Dar asta e alta problema...
On topic. Vezi ca blocul motor are o bucsa de ghidare a chiulasei, la mijlocul blocului. Vezi sa nu fie fisurata, sau poate sa nu mai fie suprafata plana. O alta cauza mai poate fi si garniturile de la baza cilindrilor, iar inaltimea cilindrilor sa fie peste limita admisibila fata de suprafata blocului. ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
chiulasa ovalizata ? ia verifica
|
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
gti98 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(Binox @ 30 Jul 2006, 05:27) De curand m-am apucat sa schimb arborele cotit din motor pentru ca era terminat, si nici nu se putea rectifica. Odata cu desfacerea motorului m-am gandid sa schimb si setu ca ala vechi avea ceva ani si ceva zgarieturi pe camasi. Cu toate piesele noi in posesie am purces la schimbarea lor. Totul a mers struna, arbore, camasi, pistoane etc si cand motorul era sus pe masina, si dupa ce am pus carb, demaror ,alternator, etc . am pus apa in radiator .... si am constatat ca imi curge apa pe la chiuloasa. De strans suruburile le-am strans bine ( in cruce ) dar tot curgea. Dupa ce am dat jos chiuloasa o chestie ciudata era ca garnitura nu prezenta semne de presare ![]() Aveti idee de ce nu s-a presat garnitura sau eventual de ce curge apa pe acolo? Nu am inteles prea bine: curge afara sau in baia de ulei? Oricum 99% sunt probleme cu asezarea chiulasei; trebuie verificata planeitatea chiulasei (cand s-a nenorocit arborele cotit e posibil sa se fi deformat si chulasa) sau inaltarea camasilor de cilindru (5-12 SUTIMI) S-au vazut cazuri cand camasile aveau depasire copioasa a acestei cote!! Atentie ca risti sa crapi blocul motor daca, in asemenea situatie, strangi "tare" !!! Bafta!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
danny_b |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 29 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(EUROPE_ @ 29 Jul 2006, 21:49) Si eu zilele astea am facut motorul, iar azi il porni, si merge struna, doar ca se roteste arborele cam greu la pornire ( nu sunt probleme de la baterie ), probabil segmentiilor nu le este de ajuns uleiul pe care l-au capatat la "prima ungere manuala". Dar asta e alta problema... On topic. Vezi ca blocul motor are o bucsa de ghidare a chiulasei, la mijlocul blocului. Vezi sa nu fie fisurata, sau poate sa nu mai fie suprafata plana. O alta cauza mai poate fi si garniturile de la baza cilindrilor, iar inaltimea cilindrilor sa fie peste limita admisibila fata de suprafata blocului. ![]() E normal sa stringa putin motorul daca ai schimbat si cuzinetii.Ai grija sa nu-l fierbi!Fa-i rodajul cum trebuie si o sa mearga bine.Daca vezi ca urca alarmant temperatura ,opreste-te putin pina se raceste.Si eu am patit asa si m-am oprit citeva minute pina s-a mai racit , mai cu seama ca acum e vara si aerul e cald si nu mai poate raci optim radiatorul. |
--------------------
DACIA
dacia 1310 break
1990 GPL
- CJ-01-XAN Ascunse sunt caile DOMNULUI
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#6
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(danny_b @ 30 Jul 2006, 20:18) E normal sa stringa putin motorul daca ai schimbat si cuzinetii.Ai grija sa nu-l fierbi!Fa-i rodajul cum trebuie si o sa mearga bine.Daca vezi ca urca alarmant temperatura ,opreste-te putin pina se raceste.Si eu am patit asa si m-am oprit citeva minute pina s-a mai racit , mai cu seama ca acum e vara si aerul e cald si nu mai poate raci optim radiatorul. Am sa tin cont de asta. Si-a mai dat drumu`. A inceput sa se roteasca mai usor, doar la rece ca la cald... se roteste greu, de fapt nu pot sa il rotesc de la palele ventilatorului. Maine reglez tot ce e de reglat, culbutorii, avansul, carburatorul, si cam atat. Motorul porneste foarte repede, la sfert de cheie, de fapt la o juma de rotatie a arborelui ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Binox |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 6 July 04 ![]() |
QUOTE Nu am inteles prea bine: curge afara sau in baia de ulei? Oricum 99% sunt probleme cu asezarea chiulasei; trebuie verificata planeitatea chiulasei (cand s-a nenorocit arborele cotit e posibil sa se fi deformat si chulasa) sau inaltarea camasilor de cilindru (5-12 SUTIMI) S-au vazut cazuri cand camasile aveau depasire copioasa a acestei cote!! Atentie ca risti sa crapi blocul motor daca, in asemenea situatie, strangi "tare" !!! Bafta!! Apa curge in afara chiuloasei dar cred ca a ajuns si in baie apa. Aveti idee de o metoda de verificat planeitatea chiuloasei ? THX PS : cum fac daca e sa bag camesile mai adanc din moment ce ele nu au intrat cand am strans suruburile ![]() This post has been edited by Binox: 30 Jul 2006, 21:15 |
-------------------- |
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#8
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(Binox @ 30 Jul 2006, 22:14) Apa curge in afara chiuloasei dar cred ca a ajuns si in baie apa. Aveti idee de o metoda de verificat planeitatea chiuloasei ? THX PS : cum fac daca e sa bag camesile mai adanc din moment ce ele nu au intrat cand am strans suruburile ![]() Pai fi atent, mai intai te uiti bine la chiulasa sa vezi pe unde curge, iar daca ai dat-o jos planeitatea se verifica in felul urmator, pui chiulasa pe o suprafata dreapta , de preferabil geam din sticla ca ala e drept. Iei o lera de 0,5 mm si o "bagi" la jumatatea chiulasei, daca intra asta inseamna ca e ovalizata si trebuie rectificata. Daca chiulasa nu e ovalizata, posibil ca, garniturile de la baza cilindrilor sa fie de vina. Nu ai ce sa faci la cilindri, in caz ca e de acolo, singura solutie ar fi sa demontezi setul ca sa scoti garniturile ( in plus daca ai 1300 ). |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
danny_b |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 29 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(Binox @ 30 Jul 2006, 22:14) Apa curge in afara chiuloasei dar cred ca a ajuns si in baie apa. Aveti idee de o metoda de verificat planeitatea chiuloasei ? THX PS : cum fac daca e sa bag camesile mai adanc din moment ce ele nu au intrat cand am strans suruburile ![]() Planeitatea o verifici cu o rigla.Daca ai fanta (se vede lumina) inseamna ca e curbata si trebuie rectificata.Camasile au sub ele distantiere din hirtie sau inele din cauciuc.Depinde ce motor ai.Empiric se verifica cu unghia :sa agate putin cind misti degetul.Asta pt. cei cu experienta.Sa nu fie cu minus ca e problema. |
--------------------
DACIA
dacia 1310 break
1990 GPL
- CJ-01-XAN Ascunse sunt caile DOMNULUI
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#10
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(danny_b @ 30 Jul 2006, 23:31) Da asta e grav... danny_b eu am pus chiulasa pe blocul motor, asa de curiozitate, si am pus o lanterna, si se vedea lumina, sau fanta de lumina, si chiulasa mea nu e ovalizata, probabil ca e in limitele normale maxim 0,05 , imi rectific greseala ![]() Oricum motorul meu merge bine, nu are scapari de gaze pe la chiulasa. @Binox vazi sa nu fie fisurata chiulasa. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#11
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
In scoala ne-au invatat sa curatam bine filetele interioare in care intra prezoanele de la chiulasa , pt ca daca acolo ramane mizerie nu se strang prezoanele cum trebuie ba chiar cica ar putea crapa blocul .
|
--------------------
Dacia
break
96
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(EUROPE_ @ 30 Jul 2006, 20:37) Am sa tin cont de asta. Si-a mai dat drumu`. A inceput sa se roteasca mai usor, doar la rece ca la cald... se roteste greu, de fapt nu pot sa il rotesc de la palele ventilatorului. [...] Cind ai montat arborele si bielele, ai verificat rotirea dupa fiecare stringere de capac (palier sau biela)? E posibil ca unul sau mai multi cuzineti sa aiba stringere in loc de joc. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#13
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Da am verificat, si merge usor.
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
danielM |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru fidel Group: Members Posts: 22 Joined: 24 February 05 From: Bucuresti ![]() |
planeaza chiuloasa si nu mai ai probleme (chiuloasa ar trebui planata la fiecare schimbare de set motor)
|
--------------------
DACIA
1300
1981
- B2XBOG Nu am avut bani de masina asa ca mi-am luat o Dacia.
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
suruburile nu se strang in cruce . . . .
|
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Se strang suruburile in cruce sau circular dar numai incepand din centru(asa scrie in carte).La demontat se incepe din exterior spre centru.Eu personal am schimbat garnitura de chiulasa folosind o cheie de roti in cruce(cap de 17).Nu recomand,dar cate chei dinamometrice functioneaza cum trebuie?Si mai conteaza si cate suruburi ai rupt la viata ta.Prima data am mers 40 de mii...obisnuiam sa merg cu apa de la robinet pe timp de vara si asta a dus la corodarea chiulasei in apropierea supapelor.Am schimbat garnitura fara sa planez chiulasa si am mai mers aprox 15mii fara probleme dar am renuntat la motor pentru ca era ff vechi(`83) si arborele era pe terminate.
Binox.am patit si eu la un motor sa intre foarte greu cilindrii(nu mai spun la scos pe cei vechi).Solutia :iei o bucata de lemn profil patrat,o pui deasupra cilindrului si dai cu un ciocan.Mai intai verifici sa fie baza blocului curata.Pozitia corecta e la nivel cu blocul s-au mai putin de o lama de ras peste. This post has been edited by gabi1: 8 Aug 2006, 23:30 |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
gti98 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 1 Aug 2006, 00:43) Cind ai montat arborele si bielele, ai verificat rotirea dupa fiecare stringere de capac (palier sau biela)? E posibil ca unul sau mai multi cuzineti sa aiba stringere in loc de joc. Bine, dar cu tot motorul montat, apare rezistenta in cursa de compresie, care, la un motor nou sau proaspat reparat e destul de mare (etansari bune!), chiar daca s-a rotit usor fara bujii. Deci e normal, nu-i defect nimic. Drum bun!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
paul_p |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(danielM @ 8 Aug 2006, 17:45) planeaza chiuloasa si nu mai ai probleme (chiuloasa ar trebui planata la fiecare schimbare de set motor) Rectificarea nu e o operatiune de intretinere curenta ca s-o faci la fiecare schimbare a setului ! Se rectifica doar daca este absolut necesar. In limitele specificate in manualul de service. Dupa rectificare trebuie neparat utilizata o garnitura de chiulasa mai groasa, pentru mentinerea raportului de compresie corect. |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 03:20 |