vaporizator instalatie GPL, cum functioneaza?
![]() ![]() ![]() |
vaporizator instalatie GPL, cum functioneaza?
rolly |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|||
dr_mKe |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
In primul rand nu stiu cum o sa faci cu mixerul de gaz, care se monteaza sub nivelul clapetei de acceleratie. Atfel nu ar fi nici o problema.
This post has been edited by dr_mKe: 15 Dec 2006, 20:28 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
rolly |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
Nu stie chiar nimeni principiul de functionare al unui vaporizator?
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
incearca pe aici am incercat sa explic cum functioneaza
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=739254 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
rolly |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
QUOTE incearca pe aici am incercat sa explic cum functioneaza http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=739254 din ce am citit eu inteleg ca totusi carburatorul dicteaza cat gaz sa vina din vaporizator..sau ma insel? rezulta ca daca imi voi pune carburator dublu va creste consmul de gaz...nu? somebody help me ![]() |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
SJ-03-WEN |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 13 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Uite cum cred eu ca sta treaba.
Carburatorul nu-ti va influenta consumul, deoarece cantitatea de gaz care merge inspre cilindri intr-un anumit regim al motorului este limitata de surubul de pe furtun (cel cu care se regleaza debitul de gaz). Spre exemplu la un carb simplu, gazul se amesteca direct cu aerul ce vine dinspre filtru si pe langa clapeta de soc, si mai apoi pe langa cea de acceleratie el tot trece mai departe spre galeria de admisie. Astfel acele canale de prin carb si de asemenea marea majoritate a jiglerelor nu au nici o influenta asupra cantitatii de gaz care este antrenata in cilindrii. Acuma eu la carb-urile duble nu ma pricep mai deloc, dar mergand pe principiul ca motorul, (prin vacuumul creat de el) va trage in cilindrii cantitatea de gaz necesara, tind sa cred, ca numarul de camere prin care acesta trece (adica cele 2 ale carburatorului) este nesemnificativ. Repet: este doar o parere, mai mult o speculatie, neavand habar cum functioneaza un carb dublu. Eu cred ca nu-ti va creste consumul....cel putin nu semnificativ. Astept sa fiu corectat in caz ca am gresit. Toate bune. |
--------------------
Dacia 1410
Break 5 usi
1998
- SJ-03-WEN
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca carburatorul este dublu corp, surubul de debit este dublu adica are o intrare a gazului dinspre vaporizator si doua iesiri spre carburator, iar flansa de alimentare cu gaz este diferita prin faptul ca acopera ambele camere de admisie a aerului de carburator.
Functionarea instalatiei este foarte simpla: cand comutatorul pt comanda electrovalvelor este pe pozitia benzina, electrovalva de benzina este deschisa iar cea de gaz inchisa, deci la carburator ajunge benzina ca si in modul normal de functionare al motorului. Cand comutatorul pt comanda electrovalvelor este pe pozitia gaz, electrovalva de benzina este inchisa si cea de gaz deschisa, deci la carburator va ajunge gazul. In aceasta situatie gazul trece datorita presiunii din butelie prin conducta de cupru catre vaporizator. Trebuie spus ca gazul este in stare lichida. Vaporizatorul este incalzit prin 2 furtune tur-retur de instalatia de racire a masinii, respectiv acestea sunt puse pe circuitul dinspre pompa de apa catre radiatorul de incalzire al habitaclului. Cand temperatura apei trece de 35 grade, GPL se transforma din stare lichida in stare gazoasa, iar din vaporizator prin furtunul de alimentare cu GPL al carburatorului pe care este montat si surubul de debit, ajunge in flansa de alimentare cu GPL care este dispusa intre carburator si filtrul de aer, Iar GPL impreuna cu aerul din filtru este aspirat de motor prin carburator si galeria de admisie. Si uite asa motorul functioneaza cu GPL. Reductorul este un dispozitiv electro/pneumatic cu dublu control al presiunii, care permite reducerea si vaporizarea gazului lichid provenit din rezervor in asa fel incat asigura o alimentare stabila a motorului cu un flux de gaz adecvat diferitelor conditii de utilizare. Gazul provine din rezervor in stare lichida cu o presiune de 5-10 bar si se reduce in primul stadiu la 0,8-1,2 bar pentru majorat. Al doilea stadiu permite sa alimenteze in functie de depresiunea creata in galeria de aspiratie cantitatea adecvata de gaz. This post has been edited by ionutctn: 18 Dec 2006, 19:53 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
rolly |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
QUOTE Functionarea instalatiei este foarte simpla: cand comutatorul pt comanda electrovalvelor este pe pozitia benzina, electrovalva de benzina este deschisa iar cea de gaz inchisa, deci la carburator ajunge benzina ca si in modul normal de functionare al motorului. Cand comutatorul pt comanda electrovalvelor este pe pozitia gaz, electrovalva de benzina este inchisa si cea de gaz deschisa, deci la carburator va ajunge gazul. In aceasta situatie gazul trece datorita presiunii din butelie prin conducta de cupru catre vaporizator. Trebuie spus ca gazul este in stare lichida. Vaporizatorul este incalzit prin 2 furtune tur-retur de instalatia de racire a masinii, respectiv acestea sunt puse pe circuitul dinspre pompa de apa catre radiatorul de incalzire al habitaclului. Cand temperatura apei trece de 35 grade, GPL se transforma din stare lichida in stare gazoasa, iar din vaporizator prin furtunul de alimentare cu GPL al carburatorului pe care este montat si surubul de debit, ajunge in flansa de alimentare cu GPL care este dispusa intre carburator si filtrul de aer, Iar GPL impreuna cu aerul din filtru este aspirat de motor prin carburator si galeria de admisie. Si uite asa motorul functioneaza cu GPL. Reductorul este un dispozitiv electro/pneumatic cu dublu control al presiunii, care permite reducerea si vaporizarea gazului lichid provenit din rezervor in asa fel incat asigura o alimentare stabila a motorului cu un flux de gaz adecvat diferitelor conditii de utilizare. Gazul provine din rezervor in stare lichida cu o presiune de 5-10 bar si se reduce in primul stadiu la 0,8-1,2 bar pentru majorat. Al doilea stadiu permite sa alimenteze in functie de depresiunea creata in galeria de aspiratie cantitatea adecvata de gaz. Foarte bine ai descris modul de functionare al motorului... Dar ma interesa altceva => QUOTE Daca carburatorul este dublu corp, surubul de debit este dublu adica are o intrare a gazului dinspre vaporizator si doua iesiri spre carburator, iar flansa de alimentare cu gaz este diferita prin faptul ca acopera ambele camere de admisie a aerului de carburator. Asta as vrea sa imi dezvolti putin daca poti.. Si intrebarea mea oficiala este: imi recomandati sa imi montez carburatorul dublucorp in sensul ca nu va creste deloc consumul de gaz, sau nu? Multumesc de efort |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
dupa parerea mea va creste consumul exact daca ca la benzina, al doilea corp se deschide la o anumita turatie si va intra prin ambele corpuri gaz deci consumul va fi mai mare decit la un singur corp si banuiesc ca trebuie suruburi de reglaj al debitului pe ambele corpuri (e ca si cum ai avea doua carburatoare)
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
rolly |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
stiu ce zici tu, dar carburatorul meu ala dublucorp are o singura intrare pentru gaz (care e sub clapeta de acceleratie), deci tot un singur furtun de gaz merge catre el... s-ar putea astfel cantitatea de gaz care intra in carburator sa se imparta la doi intre cele 2 camere?
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
si motorul merge bine? nu am auzit ca admisia de gaz sa fie sub clapeta de acceleratie
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
rolly |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
Pai nu ma intreba daca merge bine motorul...ca nu il am montat...
Tocmai de asta am lansat discutia, sa vad daca merita sa mi-l montez... Daca consumul de gaz va ramane la fel ca cel de acum cu carburator carfil, merita sa mi-l montez pe cel dublu corp, iar daca nu..nu il montez.. Deci, care are vreo idee in privinta consumului viitor, e rugat sa isi dea cu parerea.. |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
buratino28 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 14 January 07 ![]() |
nu are nici o treaba. consumul ramane acelasi .debitul este cel reglat de tine inainte .acum nu stiu cum o sa functioaneze cu carburatorul de care zici .s ar putea sa mai ceara el sa i maresti debitul
|
--------------------
dacia
berlina
dec 1999
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:20 |