relatia dintre temperatura de afara si performanta solenzei
![]() ![]() ![]() |
relatia dintre temperatura de afara si performanta solenzei
Marty |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
||
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|||
bogdan_o |
![]()
Post
#32
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
La mine cand e racoare afara sau cand ploua troncane mai putin, dar o apuca haraitul la tamburi. Cand e cald, motorul merge fara probleme, la fel si cand e frig, exceptie facand cutia de viteze care iarna se incapataneaza sa intre usor in trapta a doua in primele minute.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Nu stiu unde am citit ca, cu fiecare nu stiu cite grade mai amre temperatura, pierzi un umar (mic) de caluti de sub capota. Si mie DSN merge mai bine pe racoare decit pe caldura excesiva (>30grade)
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
ckristi |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 4 June 04 From: botosani ![]() |
La temperaturi reduse, aerul (ca orice alt gaz sau amestec de gaze) are un volum specific mai mic. Acest lucru se traduce printr-o cantitate (masa) mai mare la acelasi volum.
La motoare, rezulta o cantitate (masa) mai mare de aer (deci si oxigen) in motor -> o ardere mai buna. |
--------------------
Laureate 1.4 Nu-i masina ca Loganul decat, poate, doar Mertanul. Sau ..invers ??
|
|
bogo |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 20 June 04 From: Heaven ![]() |
in afara cantitatii suplimentare de oxigen care intra in motor la temperaturi scazute (nu cumva asta-i principiul intercooler-ului? - dati-mi in cap daca nu-i asa), din cate imi amintesc din diagrama de functionare a motorului Otto, randamentul teoretic este cu atat mai mare cu cat diferenta de temperatura dintre motor si mediul inconjurator e mai mare. subliniez _teoretic_. in realitate, la -200C lucrurile s-ar putea sa nu stea chiar asa smile.gif
|
--------------------
solenza
1.4 mpi confort
- BV-##-XTR rolling in my... one point four
|
|
calin.c |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
toate motoarele trag mai greu cind este foarte cald afara,totusi poti sa schimbi si uleiul iti recomand castrol
|
-------------------- |
|
zzero |
![]()
Post
#37
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
Aceeasi problema o am si eu.Joi cand am venit la Buc., pe autostrada noua i-am dat cat a putut sa duca.Pe zi a mers beton.Seara cand am plecat motorul tragea mai greu.Pe bune, chiar am simtit. |
||
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|||
calin.c |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
normal trebuia seara sa traga mai bine.pote ai alimentat cu benzina mai putin buna
|
-------------------- |
|
ckristi |
![]()
Post
#39
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 4 June 04 From: botosani ![]() |
Recupereaza o parte din caldura gazelor arse pentru preancalzirea aerului ce intra-n motor (totul se bazeaza pe caldura, fiind "motoare termice") ducand la o temperatura maxima in camera de ardere mai mare (prin arderea combustibilului se degaja o anumita cantitate fixa de caldura) -> o detenta mai puternica -> "motorul trage mai bine". |
||
--------------------
Laureate 1.4 Nu-i masina ca Loganul decat, poate, doar Mertanul. Sau ..invers ??
|
|||
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu ce face intercoolerul (desi sint convins ca nu incalzeste smile.gif) dar sustin spusele lui Bogo: din ce tin minte de pe bancile scolii graficul otto se desfasura pe 0y intre minim (temperatura aerului care intra in cilindru) si maxim (temperatura amestecului explodat). Cu cit diferenta de temperatura era mai mare cu atit randamentul era mai bun. Bineinteles, dat fiind ca vorbim de o diferenta de temperatura de 800 grade, sa zicem, cele +-5 (hai 10) grade intre prinz si noapte nu ar trebuie sa se simta mai deloc in functionarea masinii, pe hirtie. Dar sint convins ca alte aspecte ale motorului au un "grafic" de temperaturi mult mai uman. Temperatura tobelor, catalizatorului, modul in care se raceste lichidul in radiator sau temperatura uleiului sint chestii la care nu discuti de sute de grade, si care sint predispuse sa functioneze diferit chiar si la o diferenta de 10 grade.
In problema de fata cred ca vinovatul pentru comportamentul idiot este uleiul. Am sa repet faptul ca singurul moment in care am sesizat un comportament similar, chiar daca pentru o perioada scurta de timp, a fost momentul imediat dupa ce am luat masina de la revizie, cu uleiul "proaspat". |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Nota: cred ca corect principiul motorului termic este: intra aer cit mai rece - dens, iese aer superfierbinte - rarefiat. Lucrul mecanic se afla in diferentele de volum intre cele doua stari iar in momentul de fata diferenta de temperatura se obtine prin arderea combustibilului fosil. Ingredientul de baza al motorului este insa aerul biggrin.gif
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
sod |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 20 December 03 From: Iasi ![]() |
si exact pe asta se bazeaza sistemele NOS. Contrar celor crezute de multi copilasi, NOS nu arde, ci prin vaporizare aduce amestecul carburant la o temperatura extrem de joasa, de aici rezultand ca in acelasi volum va incapea mai mult amestec.
|
--------------------
Renault Megane
Estate Privilege dCI
- B-xx-GNU
|
|
calin.c |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
intercooler-ului preia gazele nearse le trece prin radiatorul de racire si le trimite inapoi
|
-------------------- |
|
miki |
![]()
Post
#44
|
||
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.211 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
calin.c,
:hohote: No other comment! |
||
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Aºılırsa |
|||
ckristi |
![]()
Post
#45
|
||||
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 4 June 04 From: botosani ![]() |
Scuze, ma gandeam la altceva si am scris exact pe dos :mester: Intercoolerul raceste aerul ce intra-n cilindri, dupa ce acesta a fost incalzit de catre turbocompresor (datorita comprimarii). Aceasta duce ca la acelasi volum maxim (volumul cilindrului) sa avem o masa mai mare de aer .
Esti pe-aproape, dar la motoare de avion! Acolo exista intercooler, intre doua stadii de compresie a aerului.(aerul este comprimat in trepte datorita rarefierii acestuia la inaltime). La motoarele moderne (folosite in aviatie), problema gazelor nearse se rezolva in camera de post combustie. |
||||
--------------------
Laureate 1.4
|
|||||
EvilOne |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
NOS, in principiu are mai mult oxigen in componenta decit aerul normal.Asa se poate baga mai mult combustibil. Racirea amestecului e un efect secundar.
Intercooler face ce zice ckristi in ultimul post. Mi se pare normal ca masina sa mearga mai slab cind temperatura aerului e foarte mare. Azi am facut un drum la 12 (25-28) si inapoi pe la 8 seara pe ploaie (mai racoare) si ca de obicei mi-a placut mai mult seara. |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#47
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Vorba unui mecanic. dom'le daca nu sunt doua degete de la mana identice, cum ai vrea sa fie doua masini identice. Unele merg prost cand e frig, altele cand e cald, dar ce e mai grav e ca unele merg prost cam tot timpul..
Lasand off-ul la o parte, e normal ca motorul sa mearga mai prost pe caldura foarte mare sau pe frig foarte mare. Ideala ar fi o temperatura constanta, dar nu prea ai cum. Cel mai bine am observat diferenta asa iarna trecuta, in decembrie. Pe la inceputul lui decembrie (7-8) am plecat la Brasov. In Bucuresti soare, la Predeal era viscol. Am simitit cum motorul a inceput sa traga mai prost cand a dat de frigul de acolo. Poate de vina era si zapada de pe jos, dar masina nu mai mergea ca in Buc. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Cib |
![]()
Post
#48
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
Pentru toti: atunci cand aerul e cald se dilata: rezulta un volum mai mare pentru aceeasi cantitate de oxigen. Dar pe admisie motorul trage aceeasi cantitate de aer fie ca e cald sau rece, deci pe caldura rezulta ca aspira mai putin oxigen. Mai putin oxigen simte si senzorul de oxigen de unde spune ca sa dea si putina benzina deci un amestec foarte sarac. Incercati sa izolati termic teava(furtunul) de la admisie si poate o sa dispara diferentele mari. Sper.
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Sergiu |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Gata cu cearta (copii)!
1. Exista si senzor de temperatura a aerului, deci senzorul de oxigen nu ar trebui sa simta nici o diferenta. Calculatorul apreciaza aerul tras si pe baza acestui senzor. 2. Daca senzorul simte mai putin oxigen si se comanda si benzina putina nu rezulta amestec sarac, ci amestec... putin! Raportul benzina/aer se mentine constant (aprox)... 3. Intr-adevar la aer cald pierzi putere. Altfel de ce credeti ca s-a mai pus teava aia sa traga aer rece de langa baterie??? Si probabil ca daca trage aer cald, pe langa ca trage oxigen mai putin in motor, ar si detona mai usor (avans scazut). Si altele si altele... Nu le stiu nici eu! :oops: 4. Daca trage prost cand e rece motorul, ar trebui verificat senzorul de temperatura din chiulasa. 5. Intercoolerul a fost explicat corect. Raceste aerul comprimat de turbina. |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Cib |
![]()
Post
#50
|
||
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
sorry ai dreptate: amestec putin. De fapt a fost o greseala de exprimare. Dar furtunul care trage aer de langa baterie trece f aproape de motor pe drumul pana la filtru si nu e protejata termic. Asa ca daca trage aer deja cald se mai incalzeste si de la motor si se face fierbinte... ma gandesc sa izolez termic cumva acel furtun sa vedem ce se intampla.... Oricum pe timp rece o sa rezulte un consum mai mare cred... |
||
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|||
BV99 |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
prin furtunul ala aerul trece cu o viteza destul de mare iar transferul termic este destul de mic astfel nu cred ca merita o izolare a respectivului.
|
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|
Cib |
![]()
Post
#52
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
dar sub capota e temperatura f mare datorita motorului, soare, etc. Cred ca totusi transferul termic nu e atat de mic precum pare. Pe urma compartimentul de unde trage aer nu e chiar atat de izolat de restul...
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Sergiu |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Asta cu izolarea compartimentului este reala. Daca s-ar face o priza de aer rece adevarata, sunt convins ca s-ar putea castiga macar vreo 10 grade din asta. Cristidb zicea ca a facut asta la nova si a rezultat o diferenta (reala). Doar ca o priza de aer pe capota e expusa ploii (e nasol daca intra apa in motor!), una la spoiler in fata - iei tot praful de pe drum, asa ca mi-e greu sa-mi dau cu parerea care ar fi solutia optima.
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
daciaclub-cj666 |
![]()
Post
#54
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 20 May 03 From: Cluj ![]() |
Nu stiu care e cauza, dar la mine temperatura influenteaza mult performantele. Ieri am venit din Grecia, la 40 de grade afara masina era greoaie, chiar fara clima pornita, pe drum drept. Se simtea efectiv ca se chinuie la depasiri (pe linga efectul diesel mult mai puternic, pe care-l pun pe seama mirificului DaciaOil, care de la o temperatura in sus e apa distilata), iar la urcari parea ca isi da duhul. Dupa ce am intrat in tara si am trecut de brasov spre cluj (ploua torential si aerul s-a racit) masinuta a zburdat ca o racheta prin muntisorii patriei. O pun pe seama faptului ca afara erau maximum 17-18 grade. Cu privire la benzina, nu cred ca MOL 95 luata in tara e mai buna decit BP 95 pe care am folosit-o in grecia. De asemenea, nu pun sprinteneala nici pe faptul ca masinuta simtea aerul dulce de acasa in radiator si se grabea sre garaj. Singura chestie logica e diferenta de temperatura, care influenteaza fie parametrii motorului, fie dragul de ulei daciaoil. A si inca ceva. Pe caldurile alea, a si consumat ca un BMW, iar dupa ce am intrat in climat mai rece, consumul a revenit la normal!
|
-------------------- |
|
ZaiR |
![]()
Post
#55
|
![]() Against the System Group: Members Posts: 345 Joined: 7 January 04 From: Bucuresti ![]() |
stateam si ma gandeam cum sa pun acel furtun de la filtrul de aer ca sa imi traga un aer optim fara sa decupez ,tai sau alte chestii de genul acesta.
Si m-am gandit eu ca ce ar fi daca as infige acel furtun in gaura care intra in masina aceeea de la pedale. Cred ca chiar se poate potrivii.. pe langa asta aerul din ineriorul masinii la mine nu depaseste 30 grade .... ...........aaa............? ceva rau in asta???? sau ceva bine ????? |
--------------------
DUCATI
900 SuperSport
2003
- este!
|
|
calin.c |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
te-ai gindit si la zgomotul ce o sa apara?
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 14:13 |