DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> relatia dintre temperatura de afara si performanta solenzei

Marty
post 12 Aug 2004, 12:36
Post #31


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Eu sunt zgarcit de felu' meu si pun numai OMV 95 sau Rompetrol 95


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 12 Aug 2004, 15:04
Post #32


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




La mine cand e racoare afara sau cand ploua troncane mai putin, dar o apuca haraitul la tamburi. Cand e cald, motorul merge fara probleme, la fel si cand e frig, exceptie facand cutia de viteze care iarna se incapataneaza sa intre usor in trapta a doua in primele minute.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 12 Aug 2004, 22:59
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Nu stiu unde am citit ca, cu fiecare nu stiu cite grade mai amre temperatura, pierzi un umar (mic) de caluti de sub capota. Si mie DSN merge mai bine pe racoare decit pe caldura excesiva (>30grade)


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ckristi
post 13 Aug 2004, 07:21
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 4 June 04
From: botosani




La temperaturi reduse, aerul (ca orice alt gaz sau amestec de gaze) are un volum specific mai mic. Acest lucru se traduce printr-o cantitate (masa) mai mare la acelasi volum.
La motoare, rezulta o cantitate (masa) mai mare de aer (deci si oxigen) in motor -> o ardere mai buna.


--------------------
Laureate 1.4
Nu-i masina ca Loganul decat, poate, doar Mertanul. Sau ..invers ??
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogo
post 13 Aug 2004, 20:37
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 20 June 04
From: Heaven




in afara cantitatii suplimentare de oxigen care intra in motor la temperaturi scazute (nu cumva asta-i principiul intercooler-ului? - dati-mi in cap daca nu-i asa), din cate imi amintesc din diagrama de functionare a motorului Otto, randamentul teoretic este cu atat mai mare cu cat diferenta de temperatura dintre motor si mediul inconjurator e mai mare. subliniez _teoretic_. in realitate, la -200C lucrurile s-ar putea sa nu stea chiar asa smile.gif


--------------------
solenza 1.4 mpi confort - BV-##-XTR
rolling in my... one point four
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calin.c
post 13 Aug 2004, 22:17
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 310
Joined: 27 July 04
From: sighisoara




toate motoarele trag mai greu cind este foarte cald afara,totusi poti sa schimbi si uleiul iti recomand castrol


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zzero
post 14 Aug 2004, 01:54
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




QUOTE

La mine e fix invers; cand e f cald afara merge excelent;  

in schimb daca se strica putin vremea si se face mai frig deja ma apuca nervii; trebe sa bag piciorul in acceleratia serios, si deja si zgomotul motorului e unul mai puternic

Aceeasi problema o am si eu.Joi cand am venit la Buc., pe autostrada noua i-am dat cat a putut sa duca.Pe zi a mers beton.Seara cand am plecat motorul tragea mai greu.Pe bune, chiar am simtit.


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calin.c
post 14 Aug 2004, 07:41
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 310
Joined: 27 July 04
From: sighisoara




normal trebuia seara sa traga mai bine.pote ai alimentat cu benzina mai putin buna


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ckristi
post 14 Aug 2004, 08:41
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 4 June 04
From: botosani




QUOTE

nu cumva asta-i principiul intercooler-ului?

Recupereaza o parte din caldura gazelor arse pentru preancalzirea aerului ce intra-n motor (totul se bazeaza pe caldura, fiind "motoare termice") ducand la o temperatura maxima in camera de ardere mai mare (prin arderea combustibilului se degaja o anumita cantitate fixa de caldura) -> o detenta mai puternica -> "motorul trage mai bine".


--------------------
Laureate 1.4
Nu-i masina ca Loganul decat, poate, doar Mertanul. Sau ..invers ??
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 14 Aug 2004, 09:09
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Nu stiu ce face intercoolerul (desi sint convins ca nu incalzeste smile.gif) dar sustin spusele lui Bogo: din ce tin minte de pe bancile scolii graficul otto se desfasura pe 0y intre minim (temperatura aerului care intra in cilindru) si maxim (temperatura amestecului explodat). Cu cit diferenta de temperatura era mai mare cu atit randamentul era mai bun. Bineinteles, dat fiind ca vorbim de o diferenta de temperatura de 800 grade, sa zicem, cele +-5 (hai 10) grade intre prinz si noapte nu ar trebuie sa se simta mai deloc in functionarea masinii, pe hirtie. Dar sint convins ca alte aspecte ale motorului au un "grafic" de temperaturi mult mai uman. Temperatura tobelor, catalizatorului, modul in care se raceste lichidul in radiator sau temperatura uleiului sint chestii la care nu discuti de sute de grade, si care sint predispuse sa functioneze diferit chiar si la o diferenta de 10 grade.
In problema de fata cred ca vinovatul pentru comportamentul idiot este uleiul. Am sa repet faptul ca singurul moment in care am sesizat un comportament similar, chiar daca pentru o perioada scurta de timp, a fost momentul imediat dupa ce am luat masina de la revizie, cu uleiul "proaspat".


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 14 Aug 2004, 09:13
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Nota: cred ca corect principiul motorului termic este: intra aer cit mai rece - dens, iese aer superfierbinte - rarefiat. Lucrul mecanic se afla in diferentele de volum intre cele doua stari iar in momentul de fata diferenta de temperatura se obtine prin arderea combustibilului fosil. Ingredientul de baza al motorului este insa aerul biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sod
post 14 Aug 2004, 10:00
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 20 December 03
From: Iasi




si exact pe asta se bazeaza sistemele NOS. Contrar celor crezute de multi copilasi, NOS nu arde, ci prin vaporizare aduce amestecul carburant la o temperatura extrem de joasa, de aici rezultand ca in acelasi volum va incapea mai mult amestec.


--------------------
Renault Megane Estate Privilege dCI - B-xx-GNU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calin.c
post 14 Aug 2004, 10:17
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 310
Joined: 27 July 04
From: sighisoara




intercooler-ului preia gazele nearse le trece prin radiatorul de racire si le trimite inapoi


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 14 Aug 2004, 11:13
Post #44


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.211
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




calin.c,
QUOTE

intercooler-ului preia gazele nearse le trece prin radiatorul de racire si le trimite inapoi

:hohote: No other comment!


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE 2004 / 2019 - XX-B-XXX
#Hırsızlargibigeceniniçine

Funken Kurbelwelle
Uzun Araç!
Değer Aºılırsa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ckristi
post 14 Aug 2004, 22:57
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 4 June 04
From: botosani




QUOTE

Recupereaza o parte din caldura gazelor arse pentru preancalzirea aerului ce intra-n motor

Scuze, ma gandeam la altceva si am scris exact pe dos :mester:
Intercoolerul raceste aerul ce intra-n cilindri, dupa ce acesta a fost incalzit de catre turbocompresor (datorita comprimarii). Aceasta duce ca la acelasi volum maxim (volumul cilindrului) sa avem o masa mai mare de aer .
QUOTE

intercooler-ului preia gazele nearse le trece prin radiatorul de racire si le trimite inapoi

Esti pe-aproape, dar la motoare de avion! Acolo exista intercooler, intre doua stadii de compresie a aerului.(aerul este comprimat in trepte datorita rarefierii acestuia la inaltime).
La motoarele moderne (folosite in aviatie), problema gazelor nearse se rezolva in camera de post combustie.


--------------------
Laureate 1.4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 15 Aug 2004, 23:09
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




NOS, in principiu are mai mult oxigen in componenta decit aerul normal.Asa se poate baga mai mult combustibil. Racirea amestecului e un efect secundar.

Intercooler face ce zice ckristi in ultimul post.

Mi se pare normal ca masina sa mearga mai slab cind temperatura aerului e foarte mare. Azi am facut un drum la 12 (25-28) si inapoi pe la 8 seara pe ploaie (mai racoare) si ca de obicei mi-a placut mai mult seara.


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 16 Aug 2004, 20:54
Post #47


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Vorba unui mecanic. dom'le daca nu sunt doua degete de la mana identice, cum ai vrea sa fie doua masini identice. Unele merg prost cand e frig, altele cand e cald, dar ce e mai grav e ca unele merg prost cam tot timpul..

Lasand off-ul la o parte, e normal ca motorul sa mearga mai prost pe caldura foarte mare sau pe frig foarte mare. Ideala ar fi o temperatura constanta, dar nu prea ai cum. Cel mai bine am observat diferenta asa iarna trecuta, in decembrie. Pe la inceputul lui decembrie (7-8) am plecat la Brasov. In Bucuresti soare, la Predeal era viscol. Am simitit cum motorul a inceput sa traga mai prost cand a dat de frigul de acolo. Poate de vina era si zapada de pe jos, dar masina nu mai mergea ca in Buc.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 23 Aug 2004, 14:42
Post #48


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




Pentru toti: atunci cand aerul e cald se dilata: rezulta un volum mai mare pentru aceeasi cantitate de oxigen. Dar pe admisie motorul trage aceeasi cantitate de aer fie ca e cald sau rece, deci pe caldura rezulta ca aspira mai putin oxigen. Mai putin oxigen simte si senzorul de oxigen de unde spune ca sa dea si putina benzina deci un amestec foarte sarac. Incercati sa izolati termic teava(furtunul) de la admisie si poate o sa dispara diferentele mari. Sper.


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 23 Aug 2004, 15:07
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Gata cu cearta (copii)!

1. Exista si senzor de temperatura a aerului, deci senzorul de oxigen nu ar trebui sa simta nici o diferenta. Calculatorul apreciaza aerul tras si pe baza acestui senzor.
2. Daca senzorul simte mai putin oxigen si se comanda si benzina putina nu rezulta amestec sarac, ci amestec... putin! Raportul benzina/aer se mentine constant (aprox)...
3. Intr-adevar la aer cald pierzi putere. Altfel de ce credeti ca s-a mai pus teava aia sa traga aer rece de langa baterie??? Si probabil ca daca trage aer cald, pe langa ca trage oxigen mai putin in motor, ar si detona mai usor (avans scazut). Si altele si altele... Nu le stiu nici eu! :oops:
4. Daca trage prost cand e rece motorul, ar trebui verificat senzorul de temperatura din chiulasa.
5. Intercoolerul a fost explicat corect. Raceste aerul comprimat de turbina.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 24 Aug 2004, 09:34
Post #50


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




QUOTE
Gata cu cearta (copii)!

1. Exista si senzor de temperatura a aerului, deci senzorul de oxigen nu ar trebui sa simta nici o diferenta. Calculatorul apreciaza aerul tras si pe baza acestui senzor.
2. Daca senzorul simte mai putin oxigen si se comanda si benzina putina nu rezulta amestec sarac, ci amestec... putin! Raportul benzina/aer se mentine constant (aprox)...
3. Intr-adevar la aer cald pierzi putere. Altfel de ce credeti ca s-a mai pus teava aia sa traga aer rece de langa baterie??? Si probabil ca daca trage aer cald, pe langa ca trage oxigen mai putin in motor, ar si detona mai usor (avans scazut). Si altele si altele... Nu le stiu nici eu!  :oops:  
4. Daca trage prost cand e rece motorul, ar trebui verificat senzorul de temperatura din chiulasa.
5. Intercoolerul a fost explicat corect. Raceste aerul comprimat de turbina.



sorry ai dreptate: amestec putin. De fapt a fost o greseala de exprimare. Dar furtunul care trage aer de langa baterie trece f aproape de motor pe drumul pana la filtru si nu e protejata termic. Asa ca daca trage aer deja cald se mai incalzeste si de la motor si se face fierbinte... ma gandesc sa izolez termic cumva acel furtun sa vedem ce se intampla.... Oricum pe timp rece o sa rezulte un consum mai mare cred...


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BV99
post 24 Aug 2004, 09:58
Post #51


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 14 April 04
From: BRASOV




prin furtunul ala aerul trece cu o viteza destul de mare iar transferul termic este destul de mic astfel nu cred ca merita o izolare a respectivului.


--------------------
DACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 24 Aug 2004, 10:01
Post #52


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




dar sub capota e temperatura f mare datorita motorului, soare, etc. Cred ca totusi transferul termic nu e atat de mic precum pare. Pe urma compartimentul de unde trage aer nu e chiar atat de izolat de restul...


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 24 Aug 2004, 11:08
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Asta cu izolarea compartimentului este reala. Daca s-ar face o priza de aer rece adevarata, sunt convins ca s-ar putea castiga macar vreo 10 grade din asta. Cristidb zicea ca a facut asta la nova si a rezultat o diferenta (reala). Doar ca o priza de aer pe capota e expusa ploii (e nasol daca intra apa in motor!), una la spoiler in fata - iei tot praful de pe drum, asa ca mi-e greu sa-mi dau cu parerea care ar fi solutia optima.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-cj666
post 24 Aug 2004, 11:16
Post #54


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 20 May 03
From: Cluj




Nu stiu care e cauza, dar la mine temperatura influenteaza mult performantele. Ieri am venit din Grecia, la 40 de grade afara masina era greoaie, chiar fara clima pornita, pe drum drept. Se simtea efectiv ca se chinuie la depasiri (pe linga efectul diesel mult mai puternic, pe care-l pun pe seama mirificului DaciaOil, care de la o temperatura in sus e apa distilata), iar la urcari parea ca isi da duhul. Dupa ce am intrat in tara si am trecut de brasov spre cluj (ploua torential si aerul s-a racit) masinuta a zburdat ca o racheta prin muntisorii patriei. O pun pe seama faptului ca afara erau maximum 17-18 grade. Cu privire la benzina, nu cred ca MOL 95 luata in tara e mai buna decit BP 95 pe care am folosit-o in grecia. De asemenea, nu pun sprinteneala nici pe faptul ca masinuta simtea aerul dulce de acasa in radiator si se grabea sre garaj. Singura chestie logica e diferenta de temperatura, care influenteaza fie parametrii motorului, fie dragul de ulei daciaoil. A si inca ceva. Pe caldurile alea, a si consumat ca un BMW, iar dupa ce am intrat in climat mai rece, consumul a revenit la normal!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZaiR
post 25 Aug 2004, 13:14
Post #55


Against the System


Group: Members
Posts: 345
Joined: 7 January 04
From: Bucuresti




stateam si ma gandeam cum sa pun acel furtun de la filtrul de aer ca sa imi traga un aer optim fara sa decupez ,tai sau alte chestii de genul acesta.
Si m-am gandit eu ca ce ar fi daca as infige acel furtun in gaura care intra in masina aceeea de la pedale. Cred ca chiar se poate potrivii.. pe langa asta aerul din ineriorul masinii la mine nu depaseste 30 grade ....
...........aaa............? ceva rau in asta???? sau ceva bine ?????


--------------------
DUCATI 900 SuperSport 2003 - este!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calin.c
post 29 Aug 2004, 12:45
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 310
Joined: 27 July 04
From: sighisoara




te-ai gindit si la zgomotul ce o sa apara?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 14:13
Forum Renault