DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cum sa iti faci AC chiar daca nu ai :), O super idee

bolidu
post 22 Jul 2006, 10:41
Post #1


Pai daca n-am ?!


Group: Members
Posts: 2.068
Joined: 1 July 06
From: Medgidalas




Am stat intr-o seara si m-am gandit dry.gif cum sa fac si io AC la solnitza mea ne detinand aceasta imbunatatire si sa aprins un beculet deasupra capului... uitati cum trebuie sa faceti: in locasul de sun capota in compartimentul unde este aeroterma, motorasul de la stergatoare, bazinul de lichid parbriz scoateti bucata aia de plastic care acopera si pe unde trage aeroterma unde are ea elicea mai exact am pus gheata multa de tot poti sa cumperi pungi de gheata dar te chinui mai mult cu ele cel mai bine pui in doua tavi de cozonac apa si le bagi la congelator si dupa aia le spargi in mai multe bucati si le bagi pe acolo pe unde trage ea aerul. Nu e chiar cine stie ce frig dar cand afara sunt 30 grade si in masina 50 grade:) se cunoaste beton si toata apa aia care rezulta din topire nu e problema ca oricum curge jos pt ca asa a fost conceputa masina. Mai e o solutie cu acumulator dala de lada prigorifica portabila dala care se baga in congelator stiti voi la ala ai avantajul ca te tine mai mult nu se topeste. Merge incercat io am incercat si am fost multumit PA


--------------------
Solenza Confort 2005 Opel Astra Coupe - CT-XX-CMF
Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 22 Jul 2006, 11:10
Post #2


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




blink.gif glumesti, nu?


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA 2014 - B 97 Z I P ]
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolidu
post 22 Jul 2006, 11:52
Post #3


Pai daca n-am ?!


Group: Members
Posts: 2.068
Joined: 1 July 06
From: Medgidalas




deci fara misto daca ai slz fara AC incearca si o sa te convingi nu e ca la AC dar oricum e mai bine ... incearca si o sa imi dai dreptate


--------------------
Solenza Confort 2005 Opel Astra Coupe - CT-XX-CMF
Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 22 Jul 2006, 14:30
Post #4


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 580
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Nu ti-e frica sa nu racesti? radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastia
post 22 Jul 2006, 15:19
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 6 June 05
From: Bucuresti




Mare ti-e gradina Doamne...

Daca afara sunt 30 de grade si in masina 50 si pui gheata acolo, se va topi in... 2 minute !?


--------------------
Renault Megane 2.2 1.6 16v 2007 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 22 Jul 2006, 16:28
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




smile.gif se spera ca tocmai in alea 2 min temp. din interior va ajunge la limite mai rezonabile. Oricum, teoretic poti adapta (de preferinta DUPA motorul aerotermei) orice dispozitiv ce se bazeaza pe evaporarea apei astfel incit, preluind caldura latenta de evaporare sa scazi temperatura aerului ce ajunge in habitaclu cu 5-10 grd sub temperatura de afara. Daca aveti talente deosebite puteti adapta racitorul de la o geanta-frigider si veti obtine un efect si mai si.
Enjoy.

This post has been edited by Reed: 22 Jul 2006, 16:28


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
don_racom
post 22 Jul 2006, 16:42
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 5 June 06
From: Cluj-Napoca




cum reed as vrea sa icerc si eu



--------------------
DACIA Solenza 2004 Europa
4 lucruri il definesc pe barbat: casa, masina, sotia si pantofii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 22 Jul 2006, 17:32
Post #8


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




@don_racom:
QUOTE(Reed @ 22 Jul 2006, 17:28)
Daca aveti talente deosebite
smile.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 25 Jul 2006, 13:24
Post #9


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Eu ma gandesc sa pun la congelator pungi cu apa care sa aiba exact forma picioarelor. Si ma imbrac cu ele cand plec de acasa, in loc de pantaloni. Ma urc repede in masina si asa va scadea in mod ingrijorator temperatura din habitaclu. Mi-e teama insa sa nu se lipeasca husele de la scaune de pungile astea. Ce credeti? Cum rezolv problema asta? Nu va face condens?


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin80
post 25 Jul 2006, 15:11
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 728
Joined: 30 July 04
From: Bucuresti




credeti ca metoda asta merge si la Supernova? laugh.gif


--------------------
renault clio symbol , skoda superb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 25 Jul 2006, 15:23
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




merge la orice masina. Gheata sa ai, multa ...
Unele masini mai fitoase au si torpedoul racit. Ma gandeam sa imbunatatim solutia...

This post has been edited by david79: 25 Jul 2006, 15:26


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 25 Jul 2006, 15:30
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




Pentru cei care s-au infierbantat prea tare si au idei marete am una care sigur va ajuta:sa-si puna capul in congelator cateva ore si apoi pot sa plece la drum caci neuronul singuratic si degerat nu mai simte si nu mai stie nimic iar posesorul e happy .In privinta condensului nici o grija se va prelinge din nas pe piept tongue.gif

Cu stima bion


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin80
post 25 Jul 2006, 15:33
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 728
Joined: 30 July 04
From: Bucuresti




Am si eu o idee super: sa-mi iau un aer conditionat mobil si sa-l folosesc cand in masina cand in casa. Problema este cum fac eu din 12v 220v tongue.gif


--------------------
renault clio symbol , skoda superb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 25 Jul 2006, 16:45
Post #14


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(catalin80 @ 25 Jul 2006, 16:33)
Problema este cum fac eu din 12v 220v  tongue.gif

Ia-ți un UPS potent, îl bagi în portbagaj (atenție, nu mai rămâne cine știe ce loc) și te-ai scos. tongue.gif
Hai c-am aberat destul; dragii mei colegi moderatori de la SLZ, nu închideți acest topic? Sau măcar mutați-l la "Cafenea". smile.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 25 Jul 2006, 16:58
Post #15


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Eu m-am gandit sa iau un frigider, nu prea mare, il pun pe bancheta din spate,si cu un generator de ala mobil de curent pe care sa il tin in portbagaj. Cand simt ca ma incalzesc dau drumu la usa frigiderului. Ce ziceti, ar merge?


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-53-SDP
post 25 Jul 2006, 17:01
Post #16


1.6 16v E5 + GPL


Group: Members
Posts: 489
Joined: 12 March 06




Ma bag si eu aiurea pe aici, da am o mare dilema cum faci tu sa iti stea acele pungi fix in dreptul gurii pe unde trage aeroterma aer ?

Si plus de asta vara in maxim 2 km se topeste si opresti din 2 in 2 km sa schimbi pungile ?

Si pe celelalte unde le ti sa nu se topeasca ?

Sa fim seriosi asta nu e o solutie pe bune.

This post has been edited by B-56-SDP: 25 Jul 2006, 17:02


--------------------
Dacia Logan Laureat
1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 25 Jul 2006, 17:23
Post #17


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Odihnit rau de tot! popa.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 25 Jul 2006, 17:36
Post #18


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




QUOTE(Steffyx @ 25 Jul 2006, 17:58)
Eu m-am gandit sa iau un frigider, nu prea mare, il pun pe bancheta din spate,si cu un generator de ala mobil de curent pe care sa il tin in portbagaj. Cand simt ca ma incalzesc dau drumu la usa frigiderului. Ce ziceti, ar merge?
*



Sper ca era o gluma...cu toate ca e realizabil daca tii neaparat, insa cu ceva modificari la frigider. Pe bune!

In alta ordine de idei: Aer conditionat (rog moderatorii sa stearga acest fragment daca postarea link-ului incalca in vreun fel regulamentul).

This post has been edited by valentin.dumitran: 25 Jul 2006, 17:41


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dadu221
post 25 Jul 2006, 17:58
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 726
Joined: 11 March 04
From: Ploiesti




si pana la urma n`a gasit nimeni aer conditionat de montat pe desn/slz sub 500 euro?


--------------------
DSN rapsodie - 2002 - ph-22-unu
Ie doar o amarata de dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ga!nusha
post 25 Jul 2006, 18:37
Post #20


Still here


Group: Members
Posts: 984
Joined: 6 September 05
From: Paris




unde ai gasit tu la 500 euro pentru solenza?


--------------------
Mazda 3 MPS ex: Logan Preference+AC 1.6 2oo8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DAVIDK
post 25 Jul 2006, 20:24
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




un kil de apa, cand se evapora, absoarbe fo' 600Wh. Acelasi kil, cand se topeste, absoarbe cam a zecea parte. Deci, 10kile de gheata "sug" abia vreo 600-700 Wh, adica nesemnificativ.
Nu mai zic ca, in loc sa dezumidifice aerul, "instalatia" asta mai mult face sauna in masina.

Eu zic ca e mai bine gheata sa stea prin buzunare, atat la pantaloni cat si la camasa. E mai eficient.


--------------------
Renault Symbol Expression 2010, 1.4 16V
Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 25 Jul 2006, 20:45
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




pe bune acum ca am luat-o pe aratura...
sa ne gandim mai bine cum facem ca motorul sa traga aer mai rece eventual, un pseudo-intercooler. pare ceva mai realizabil, spunea cineva aici de mecanismul de la o lada frigorifica. idei .....


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 25 Jul 2006, 23:08
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




De ce nu luati o instalatie A/C universala pe care o gasiti la Augsburg si la Al Padrino , e noua , cu garantie , dar e scumputa . Altfel puteti lua de la dezmembrari !

P.S. Sincer eu am crezut ca a fost o gluma aia cu gheata bagata in aeroterma , pe buna ! Alte informatii : exista transformatoare de la 12 v la 220 v si invers ! ( chiar si in Cora , dar peste 1,2 mil ) Partea buna este ca se alimenteaza la bricheta si poti pune in ea orice nu consuma mai mult decat spune in specificatiile tehnice , pentru ca altfel ti se arde siguranta sau ti se opreste motorul . Un A/C electric cred ca are un consum monstruos la o masina normala si probabil ca va trebui sa mai aveti inca un alternator care sa porneasca atunci cand dati drumul la A/C , dar cel putin nu consuma atat de mult ca cel normal mecanic , pe curea .
O alta metoda f traditionala este sa puneti intr-un recipient cu apa , o mana de azot ( din ala de ingrasaminte ) si sa vedeti voi cat timp puteti tine la rece berea si sucurile ! ( metoda incercata si para-incercata cu pierderea unei beri la pariul de neancredere )
Acum poate va trece prin minte sa puneti azot si in antigel smile.gif) ( pentru a avea rece direct in climatizare !!! ) sincer nu stiu ce se intampla ! Poate faceti primul motor cu azot ( daca nu o fi fost creat deja ) , sau acel motor care avea un randament f ridicat pentru ca functiona la o temperatura constanta de -20'C . ( care a citit despre el , ca era vb despre o dacie a unui inginer )
Bafta la idei nastrujnice !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 25 Jul 2006, 23:15
Post #24


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




QUOTE(bolidu @ 22 Jul 2006, 11:41)
Am stat intr-o seara si m-am gandit
*


Cam cat ai stat? Toata noaptea??? Nu te-a luat cu friguri de la atata gandeala? icon_mrgreen.gif


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daedalus
post 25 Jul 2006, 23:26
Post #25


sound addicted


Group: Members
Posts: 947
Joined: 1 March 05
From: Bucuresti




Pentru cei care au AC pe Solenza, nu se poate face un sistem prin care sa duca aer rece la filtrul de aer sa zicem printr-un comutator ?


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI 2004 - B xx FTU
mda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 25 Jul 2006, 23:32
Post #26


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Pai si ce rost ar avea?
Oricum, daca pornesti AC-ul, iti scade puterea motorului.


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 26 Jul 2006, 00:01
Post #27


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




Ma pregateam sa spun ca ar merge mai bine la sectiunea "1 banc"...dar se pare ca nu am fost primul...

De dragul discutiei, vin cu cateva clarificari legate de instalatiile de aer conditionat.
Ele sunt de 2 feluri:
1. ca cel in link-ul pe care l-am postat mai sus sau versiunea cu punga de gheata in masina. Nu sunt foarte practice din motive evidente.
2. pe principiul frigiderului. Adica avem un compresor, o incinta cu freon comprimat (in afara masinii/frigiderului) si o incinta cu freon la presiune mica (in masina/frigider) legate intre ele. Freonul se incalzeste cand e comprimat si se raceste cand ii scade presiunea, la fel ca multe alte gaze (puteti sa va faceti instalatie de aer conditionat si cu propan, care nici nu miroase la fel de urat cand se sparge instalatia, insa are alte efecte secundare in caz de accident).

Daca vreti sa adaptati instalatia unui frigider pe masina, nu e mare lucru, insa nu stiu care ar fi randamentul si mi-e prea lene sa calculez la ora asta. Pe scurt, se face in felul urmator: Se scoate gratarul de pe spatele frigiderului (adica incinta cu presiune mare a.k.a. aia calda) si se pune in portbagaj sau undeva, se leaga cu 2 tzevi la niste placi de congelare plasate in masina si undeva pe circuit se plaseaza un compresor care sa plimbe freonul. Daca instalatia masinii nu permite adaptarea unui compresor sau nu dispuneti de unul se poate utiliza si o pompa manuala. Pentru o eficienta mai buna a transferului termic in habitaclu recomand un ventilator care sa plimbe aerul pe placile de congelare.


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 26 Jul 2006, 00:16
Post #28


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Si dupa aia va luati zborul pe Luna sa vada si altii ce masini bengoase aveti. ohmy.gif

This post has been edited by pastrama_stelistu: 26 Jul 2006, 00:17


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 26 Jul 2006, 00:20
Post #29


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Eu m-am gandit chiar serios la faza cu frigiderul, insa bineinteles fara generator de curent in portbagaj si nu amplasat tot frigiderul pe bancheta, ci gratarul cu freon sub masina, cu un fel de scut ceva, si un compresor pe la motor ceva... poate o sa studiez problema, daca iese iese, insa randamentul sunt convins ca nu va fi suficient pt a raci repede, doar la drum lung.


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 26 Jul 2006, 00:23
Post #30


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Nu mai bine va luati un ventilator d-ala de pus pe bord...si il puneti sa va sufle-n freza?


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 21:03
Forum Renault