DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> supraalimentare acustica, ce este?

euu
post 13 Aug 2006, 17:32
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 18 June 06





Supraalimentare acustica este umplerea fortata a cilindrului aspirat datorita efectelor propagarii undelor de presiune pe traseul de admisie ca si pe cel de evacuare. suparaalimentarea se produce in cazul propagarii convenabile a undelor de presiune prin realirzarea "acordarii"traseului de admisie la parcularitatile constructive si functionale ale motorului;valorile fazelor distributiei,marimea cilindreii,valoare turatie,etc In cazul in care acordare nu este realizata,propagarea undelor ARE EFECTE NEGATIVE ASUPRA UMPLERII.Efectele undelor se combina cu cele ale inertiei pe care o castiga coloana de incarcatura proaspata catre finele cursei de admisie,datorita accelerarii la care a fost supusa in prima parte a aspiratiei. Efectele inertiei se manifesta practic la toate motoarele si cu precadere la turatii mai mari.Efectele propagarii undelor exista datorita compersibilitatii gazelor si se pat manifesta atat in durata deschiderii supapei,influentand umplerea care are loc,cat si in perioada de la inchidereapana laurmatoare deschidere a supapei,influentandumplerea care incepe odata cu aceasta.Efectele fenomenelor acustice si inertiale asupra umplerii se traduc prin modificarile debitului de incaractura proaspataretinut in cilindru.
A FACUT CINEVA ASA CEVA?'


--------------------
dacia 1410 2002 berlina - b-23-nns
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 13 Aug 2006, 17:49
Post #2


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Mai toate motoarele noi care au galerii de admisiune cu lungime variabila (Audi, Mercedes, BMW, Alfa Romeo, Peugeot, Renault etc).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
euu
post 13 Aug 2006, 18:10
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 18 June 06




Desfasurarea proceselor inertiale si acustice este mai usor de urmarit in cazul cilindrului echipat cu o conducta de aspiratie dreapta,fara filtru de aer si fara carburartor.(acest caz poate fi indeplinit de motorul monocilindruic sau de motoare de performanta,cu folosire sistemului de injectie).Odata cu inceputul aspiratiei,se produce la capatul conductei dinspre supapa o demipresiune care se propaga treptat,spre capatul opus al conductei,cu o viteza egala cu viteza de propagare a sunetului prin incaracatura proaspata(300-400 m/s),unda de demipresiune se reflecta la iesirea in atmosfera si se intoarce spre supapa ca unda de comprimare.DACA SUPAPA SE INCHIDE ATUNCI CAND ACEASTA UNDA A AJUNS IN CILINDRU,UMPLEREA SE IMBUNATATESTE DATORITA CRESTERII PRESIUNII.


--------------------
dacia 1410 2002 berlina - b-23-nns
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 13 Aug 2006, 18:21
Post #4


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Vezi ca e depresiune si nu demipresiune. Si stiam toate astea, s-au si discutat pe forum.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 14 Aug 2006, 23:34
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




S-a mai discutat,asa este,dar cati au simtit asta pe masina lor?Multi cred ca mergand fara evacuare s-au detenta o sa castige ceva.Eu am avut parte de asa ceva,fara sa vreau,pe dacia 1310 si pe nova.La 1310 am umblat mult timp cu tubulatura de evacuare
gaurita(detenta si finala).Masina incepuse sa aiba un demaraj foarte slab iar consumul ajunsese la 8% afara,in oras 14%...pana cand am ramas si fara certificat de inmatriculare.Am inlocuit toata evacuarea si...masina se infingea altfel,consumul a mai scazut un pic,dar am renuntat la ea(nu am mai facut nici verificarea) si am luat o nova din 99 care a stat un pic nefolosita iar tobele erau un fel de "plasa de rugina"(nu erau sparte).La un drum mai lung,temperatura afara peste 30 de grade,forja nu prea mare(max 130km/h),a inceput sa huruie toba finala.Din ce in ce mai mult zgomot si mai putin demaraj,la finalul drumului constatand o gaura cat doua palme in prima parte a tobei finale.
Chiar aici pe forum era un articol mai vechi cu un motor de 1300 modificat pentru curse,unde se preciza ca lungimea traseului de evacuare a fost ales prin mai multe teste.Deci, decat sa castigi "un mare zero" mai bine pierzi "un mic zero".

This post has been edited by gabi1: 14 Aug 2006, 23:36


--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 21 Aug 2006, 13:00
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




Am experimentat pe nova ce spui tu acolo si am mers 3 luni fara sa piarda din demaraj, ci dimpotriva. Si surpriza nu a crescut consumul! Am facut acelasi experiment cu un pejo 106, acesta era pe injectie, acceleratia a crescut incredibil. Chiar se simtea bine de tot diferanta.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi1
post 21 Aug 2006, 23:02
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 19 April 06
From: NEAMT




Nu stiu cum ai experimentat tu dar la mine fara toba finala e un chin pana pe la 60km/h,
treapta a3-a (jicloare de 112.5/100...probabil cu 125 se simte mai putin).



--------------------
1310 / Nova GT '99 / FORD Focus2 2005 1.6TDCI ... - nt-yy-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 21 Aug 2006, 23:34
Post #8


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(anndi @ 21 Aug 2006, 16:00)
Am experimentat pe nova ce spui tu acolo si am mers 3 luni fara sa piarda din demaraj, ci dimpotriva. Si surpriza nu a crescut consumul! Am facut acelasi experiment cu un pejo 106, acesta era pe injectie, acceleratia a crescut incredibil. Chiar se simtea bine de tot diferanta.
*


BASME tongue.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 23 Aug 2006, 13:00
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




gabi, fara toba in ce sens?cu ea lipsa?
fara toba deloc iti pierde din demaraj, in schimb daca ai avea o teava dreapta ai castiga ceva dar aproape insesizabil si asta combinat cu o admisie de aer imbunatatita.
am mers si cu evacuarea gazelor direct din saxofon si pe langa zgomotul infernal de-abia de mai tura masina.
lungimea traseului trebuie sa ramana aceasi!ideal teava inox cap-coada!


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 24 Aug 2006, 15:18
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




eeu si cum ai vrea sa faci tu asta? Ori are masina din fabrica, ori a facut o firma serioasa de tuning, ori las-o asa. La motorul de dacia se aplica varianta 3.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
euu
post 24 Aug 2006, 18:16
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 18 June 06




QUOTE(cristidb @ 24 Aug 2006, 16:18)
eeu si cum ai vrea sa faci tu asta? Ori are masina din fabrica, ori a facut o firma serioasa de tuning, ori las-o asa. La motorul de dacia se aplica varianta 3.
*



Durata de timp, de la inceputul aspiratiei,in care unda de comprimare ajunge la supapa este:2L/a,in secunde,unde:L este lungimea conductei,iar a-viteza sunetului(de propagare a undei)In acest timp, arborele cotit se roteste cu unghiul:(2L/a). 6n=12nL/a,in unghiuri r.a.c unde n este turatia in rot/min.Pentru ca unda de3 comprimare sa ajunga la cilindru,trebuieteoretic ca unghiul precedent sa fie egal cu unghiul r.a.c. in care supüapa ramane deschisa,unghi mai mare decat 180grade r.a.c. cu valorile avansului la deschidere si intarzierii la inchidere ale supapei.Experienta a aratat insa ca in realitate efectele opt5ime se inregistreaza cand unghiul de rotire a arborelui este egal cu 90grade,adica cu putin mai mic decat decat jumatatea duratei de deschidere a supapei.


--------------------
dacia 1410 2002 berlina - b-23-nns
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 24 Aug 2006, 19:07
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Si daca tot ai studiat fenomenul ar trebui sa stii ca orice lungime ar avea galeria are efect doar pe o plaja scurta de turatii, ca la motoarele cu carburator coeficientul de umplere e mai mic decat la injectie pentru ca orice carburator restrictioneaza armisia, ca mai conteaza si forma galeriei.... Probabil niste carburatoare orizontale dau rezultate mai bune decat orice galerie.
Din toate chestiile pe care le poti face unui motor de dacie te-ai gandit la asta care ofera cea mai mica crestere de putere si e cel mai greu de facut. Teoria ca teoria, dar in practica numai cu motorul pe dinamometru poti sa faci galeriile ideale. Galerii facute dupa ureche si ax cu came artizanal sunt cele mai bune metode de micsorare a puterii.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 26 Aug 2006, 22:51
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




QUOTE(Steffyx @ 22 Aug 2006, 00:34)
BASME tongue.gif
*



Apropo de basme, cand treci prin TM contacteaza-ma si o sa iti dovedesc contrariul! Inseamna ca SGM-ul nu are habar de ce face acolo avand in vedere ca avea tava cap-coada si nici o toba, facand abstractie de experimentul meu care nu are nici o relevanta, ca deh, sunt o gramada de "cunoscatori".


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 18:09
Forum Renault