DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ChipTuning, Durata de viata a motorului ?

Stefan_B
post 17 Oct 2006, 13:33
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Masurarea pe stand dinamometric (dyno) masoara puterea la roata. . Asta inseamna curba aceea de care zici.

Standul estimeaza niste pierderi prin frecare/viscozitate/etc (curba verde - putere disipata) suma celor 2 ar da puterea efectiva la arborele motor (curba galbena).

Faptul ca puterea maxima e obtinuta mai jos ca turatie e bine in principiu. Dar exact de asta am inceput discutia. Curbele nu arata bine - Nu e normal ca puterea sa scada asa cum scade in grafice! Nu e normal sa arate curba de cuplu asa. Cum motorului nu i s-au facut schimbari - ci doar in soft - inseamna ca motorul ar putea mai mult, sau sunt probleme. Bazat pe valorile masurate, motorul nici nu atinge valorile din fabrica - asta dupa tuning.

De ce oare s-o fi suparat Ceky asa tare cand i-am zis de inginerii de la fabrica? De ce oare a fost atat de frustrat (citez):

"cit despre tuning pastrativa parerile si afinitatile personale in afara posturilor ! Acesta este last post , efectiv imi pierd vremea degeaba !"

Il inteleg ca e suparat - si mie mi-ar veni sa intru in pamant de rusine cu cifrele alea. Mai ales daca mi-as face-o cu mana mea smile.gif







--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ceky
post 17 Oct 2006, 22:33
Post #32


Advanced Chiptuning By DimSport


Group: Members
Posts: 90
Joined: 17 September 06
From: Bucuresti




Frustarea mea vis a vis de "ingineri" este ca multi cred tot felul de aberatii spuse de unii care se dau drept "Inginer la Dacia" sau ca ei au zis ...... si in plus mai au si tupeul sa isi atribuie faprtul ca ei au conceput soft-ul de pe Dacia ........nu uitati ca astea sunt numai minciuni si ca sa inteleaga si cei care nu au inteles inca motorul si softul sunt de provenienta Renault ,deci altii sunt inginerii care au facut asta si sunt unii care stau prin alte tari nu in Romania ....din pacate .As fi fost mandru sa fie invers!
Cit despre grafice am prezentat situatia asa cum a fost cu masina clientului care a vrut Dyno nu am influentat si nici nu am musamalizat nimic , pt ca mi se pare normal sa se stie cum stau lucrurile in realitate.Cit despre speculanti , cei ca Stefan care sincer nu inteleg ce vor.Ce are el de impartit cu "inginerii de la fabrica " ???Poate ca are el ceva cu ei sincer nu ma intereseaza !Sincer nu am nimic cu ei doar ca a-ti atribui ceva ce nu este al tau se numeste mai brutal furt si se pare ca asta merge foarte bine in Romania .......
PS- Dyno iti arata puterea la roata (graficul cu dunga rosie ) , puterea la volanta (graficul cu galben ) si pierderea in transmisie (graficul cu verde)..... asta fac toate , asa ca daca ai fi stiut asta de la inceput de ce ai mai contestat la un moment dat graficele si ai spus ca sunt de la un G-tech sincer pt ca defapt habar nu ai dar nu are rost sa discut cu tine pt ca este degeaba .....pur si simplu nu intelegi si speculzi ce spun eu ca in final sa spui exact ce am zis eu mai devreme !Sincer ma steptam de la un membru mai vechiut ca tine sa aiba o oarecare intelepciune si sa dea dovada de ceva cunostinte atunci cind face niste afirmatii dar se pare ca nu este asa , dovezile sunt posturile de mai devreme in care singur ai dat info despre tine .....
Cu respect,
Ceky

This post has been edited by Ceky: 17 Oct 2006, 23:10


--------------------
Vw Touareg V10 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 18 Oct 2006, 11:25
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Ceky, arata-mi si mie te rog de unde reiese acuzatia puerila pe care mi-o aduci - cea ca mi-am atribuit merite gen - facut soft, dat de inginer de la Dacia, etc.

Cat despre aberatii, imi mentin in continuare ce am spus - cred ca graficele respective nu fac cinste nici unei persoane care are pretentia ca se pricepe cat de cat vezi "Specialist Chip-Tuning" - m-am referit la 2 chestii - 1 calitatea graficelor si 2 valoarea parametrilor masurati.

Ambele arata ca foamea de bani era mare (adica ai vazut ca nu merge bine si ai continuat) sau pur si simplu, nu ai inteles ce-ai masurat. Nu imi pasa, sincer, dar ai postat graficele alea cum ca ai face lumina - si crede-ma, in cazul meu ai facut.

In legatura cu

"asta fac toate , asa ca daca ai fi stiut asta de la inceput de ce ai mai contestat la un moment dat graficele si ai spus ca sunt de la un G-tech sincer pt ca defapt habar nu ai dar nu are rost sa discut cu tine pt ca este degeaba .....pur si simplu nu intelegi si speculzi "

domnu' specialist, e alta acuzatie nefondata - ma face sa zambesc - se pare ca nici n-ai habar cum functioneaza un accelerometru. Poti, te rog, sa arati (pentru altii, si ca sa nu pici tu atat de prost, nu pentru mine) ce am gresit? Cand am zis ca graficele alea sunt ABUREALA, am spus-o pt ca:
1. Se vede clar ca "dyno-run"-ul prezentat e foarte discontinuu. Se mai vad si nuste curbe care arata probleme de functionare ale motorului. Am zis-o in repetate randuri, si bineinteles nu esti in stare sa contrazici. Daca nu ai falsificat rezultatele (sau cel ce a facut run-ul cu cineva care nu se pricepe) atunci echipamentul e de doi bani. Si pentru ca am zis sa nu dau cu piatra in tine, am zis ca e echipamentul. Sa inteleg ca ai falsificat rezultatele???

2. Se vede clar ca performanta motorului DUPA tuningul tau e MAI PROASTA decat cea de fabrica, si decat cea de dinainte de tuning!!! Si, ca sa mai zic o chestie pe care iti faceam favoarea s-o trec printre randuri - cum se face ca in graficul "tunat" pierderile (curba verde) sunt mai mari la aceeasi turatie ca in cel ne-tunat? Pentru oricine intelege e clar - asa apare puterea motorului mai mare la arbore... dar tot atat de clar e ca nu are nici un suport fizic aceasta crestere - e doar... abur smile.gif Si, acestea fiind spuse, pentru ce in afara de credulitate i-ai luat omului banii?

Asa ca, poate mai inveti ceva - mda, oi fi tu in stare sa faci un flash pe un uC, da' asta nu te face sa si intelegi ce faci. Fara doar si poate daca ai intelege, nu ai posta un before+after care te arata in dezavantaj! Cat despre tuningul tau, nu mai spun, ca am spus deja.

Iti doresc succes in activitatea ta - Va rog sa incetati cu polemica... [/COLOR]

This post has been edited by i96nds: 18 Oct 2006, 15:26


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ceky
post 18 Oct 2006, 15:26
Post #34


Advanced Chiptuning By DimSport


Group: Members
Posts: 90
Joined: 17 September 06
From: Bucuresti




HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!Sunte-ti foarte tare ......exact cum am mai spus ce scriu eu intr-un post anterior apoi apare ca si cum ar fi spus de tine .......
Daca nu iti aduci aminte de postul in care ai postat ca inginerii de la Dacia au facut soft-ul pt Dacia .....

------------------- ??????

La CAPITOLUL DYNO - nu exista dyno fara acel tremur pt ca ar fi "fabricat" acel tremur este nesesizabil de sofer , el doar de catre dyno este sesizat datorita finetii acestuia si ca sa nu creada cineva ca doar un dyno face asa si altele fac altfel vedeti pe 4tuning in sectiunea dyno graficele altui banc de la concurenta care face grafice la fel cu trmur !Asta ca sa inteleaga si cine nu a citit potul meu anterior la acest capitol !
Cit despre punctul 2 cu mai prost .... pai daca tie 7 cp in plus ti se pare mai prost ......
Sorry !
radmasa.gif
Ceky

Mai incet cu acuzatiile. Pe PM va puteti parui cat vreti. Aici puteti expune idei/pareri fara a face atacuri la persoana. Daca celalat a zis ceva incorect, spuneti dv cum vedeti adevarul, fara sa il acuzati ca e idiot/prost/etc. Ceilalti cand citesc vor trage concluziile pe baza argumentelor nu pe baza acuzatiilor.

This post has been edited by i96nds: 18 Oct 2006, 15:30


--------------------
Vw Touareg V10 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ceky
post 18 Oct 2006, 15:45
Post #35


Advanced Chiptuning By DimSport


Group: Members
Posts: 90
Joined: 17 September 06
From: Bucuresti




Stimate moderator , cu siguranta ca aveti dreptate , si eu unul recunosc ca poate am sarit calul ! Pt a nu mai da curs invitatiilor lui voi inceta in ai raspunde lui pe acest forum !
Cu respect,
Ceky biggrin.gif

This post has been edited by i96nds: 19 Oct 2006, 09:07


--------------------
Vw Touareg V10 TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 18 Oct 2006, 16:36
Post #36


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si mie mi se pare ca a avut rezerve nu fata de tremuricii aia mici si desi de pe grafic, ci de scaderea aia mai importanta
dacia14_dimsport_stg1.JPG ( Size: 80.69k ) Number of downloads: 137


De asemena, mi-am permis sa pun pe aceleasi grafic ambele grafice.
Cand se suprapun se vede mult mai bine ca pana inn cca. 3500 atat puterea cat si cuplul sunt sub valorile setarilor din fabrica, valori superioare se regsesc peste 3500 rpm (grficele sunt din valori punctuale la diferite rpm-uri si nu sunt racordate intre valori ci sunt unite cu linii drepte, insa pentru vizualizare sunt suficiente)
Cu linii albastre valorile inainte de chip tuning, cu linii rosii valorile dupa
Book1.jpg ( Size: 66.95k ) Number of downloads: 130


This post has been edited by i96nds: 19 Oct 2006, 09:07


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 19 Oct 2006, 09:11
Post #37


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Am mai editat putin mesajele. Nu vreau sa supar pe nimeni dar trebuie sa eliminam balastul.

Fiecare poate cauta ceva dupa un tuning.
Deci e clar ca dupa un astfel de tuning se castiga pe o parte dar se pierde pe alta. Asta e normal. Nimic nu se pierde, nimic nu se castiga, totul se transforma.
Caii putere de la turatie joasa "fug" catre turatiile mai mari.
Eu personal mi-as dori o masina cu putere mai mare la turatii mai joase si deci cu siguranta nu as face un astfel de tunning. Cei care insa cauta altceva poate vor alege asa ceva.
Apreciez pozitiv faptul ca d-nul Ceky ne prezinta si avantajele si dezavantajele. Dezbaterea mi se pare utila.
Si mie mi se pare ciudata acea scadere dar consider ca e unul din dezavantajele acestui tuning care trebuie sa ti le asumi. De obicei ti se ascund aceste detalii de cei de la tuning, e bine ca de data asta e fara perdea si putem dezbate civilizat.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 23 Oct 2006, 10:30
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Poti sa mai stergi si mesajul asta ... dar parerea mea este ca te inseli . Caii putere nu fug mai sus , ci mai jos , pentru ca dupa chip atingi cuplul maxim la o turatie putin mai mica decat stock si se mentine pe o plaja mai mare de turatii , iar puterea maxima se obtine la o turatie aproximativ egala cu cea stock , depinzand foarte mult si de tipul de motor , deci ar fi bine sa vb despre ale noastre si nu VW sau altele .

This post has been edited by marius80_eugen: 23 Oct 2006, 10:33


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 23 Oct 2006, 17:20
Post #39


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Cred ca in cazurile punctuale date aici ca exemplu, cuplul dupa chip tuning se atinge la o turatie mai mare decat inainte... Eu asa am vazut pe grafice...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 24 Oct 2006, 11:18
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Klaus , daca te uiti atent in grafic inainte avea cuplul intr-o plaja mult mai mare constat , intre 3.300 si 4.500 , la valoarea de 103-104 , si dupa chip are valoarea maxima la 110 , dar este obtinuta numai la 4.200 ture .
Si inca ceva : graficul asta sincer mi se pare gresit . De ce ? Pai cuplul de la 2.700 rpm la 3.100 se pare ca este constant ca si intre 3.300 si 4.500 . La un motor de Solenza in nici un caz nu este asa nici macar din fabrica . Si cei cu acel varf initial la 2.500 ture de 105 nm care depaseste cuplul maxim al motorului de 103 ( din grafic ) ?? O Solenza stock nu are cum sa aiba cuplul maxim la 2.500 ture in nici o treapa de viteza !
Ce am observat pe masina stock este ca avea puterea maxima pe la 4.000 ture dupa care incepea sa se plafoneze , in timp ce acum de la 3.000 ture pana la 5.200 ture are putere maxima .
Dar dupa acest grafic nu ne putem lua pentru ca el stock nu a avut 75 CP , eu banuiesc ca filtrul de aer nu a fost schimbat . Daca va ganditi ca motorul nu mergea in parametrii corecti atunci nici graficul de cuplu nu are cum sa fie corect . Eu in weekend am vazut o DSN care avea 53.000 km si la Computest i-a dat 75,1 CP , cu toate consumabilele schimbate , dar a fost f intretinuta masina si a cumparat-o o amica .
Si ca sa fiu on topic va spun ca chip-tuning-ul scade viata motorului , dar in limite acceptabile , iar eu prefer un cal de curse 140.000 km , decat o martoaga 200.000 ! ( asta cu o exagerare de uzaj , pentru ca mai mult de 10-15% nu scade durata de viata )

This post has been edited by marius80_eugen: 24 Oct 2006, 11:20


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bar0n
post 26 Oct 2006, 05:35
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 8 December 04




nu i se pare nimanui cam mare puterea disipata din primele grafice? totusi cu puterea aia cred ca am putea sa ne incalzim casele cativa de aici....


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th July 2025 - 10:13
Forum Renault