Consum in functie de turatie la 1310, Unde anume consuma cel mai putin?
![]() ![]() ![]() |
Consum in functie de turatie la 1310, Unde anume consuma cel mai putin?
ilikecheese |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru... ș-atât Group: Members Posts: 197 Joined: 17 February 06 From: Buzau/Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
1990
- BZ-02-PYS Fetele bune se duc in rai dar fetele rele se duc unde vor :D
|
|||
C.C. |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
uite, nu am turometru, dar o sa-i pun pt.ca-s curios. insa eu ii dau la turatie pana simt ca nu mai vrea. oricum, spre 4000.
si asta nu pt.ca vreau eu sa fiu mai cu mot, dar eu sunt convins ca oamenii aia n-or ajuns la graficul respectiv asa, dupa ureche. probabil s-au facut teste, etc. iar eu nu vreau sa-i contrazic pe cei care au construit acel motor. desi, in practica, aveti dreptate. ne e cam frica sa mergem la turatia aceea. insa n-ar trebui. cred ca soferii au, in general, multe idei preconcepute despre masinile lor. desi cel mai simplu ar fi sa citim.. instructiunile masinii. ![]() a! si nu uitati! graficul vazut de mine era doar pt. motorul de 1300. la celelalte nu stiu si sunt convins ca sunt diferente. ba, mai mult. din cate stiu, la motorul de 1289cmc, exista doua tipuri de raport de compresie. la cele mai vechi era 9,5 iar mai apoi, la acelasi motor, s-a ajuns la 10. s-ar putea ca si de aici sa apara diferente, iar graficul sa fie pt. motorul cu 9,5 (desi nu era specificat). sper ca tin bine minte. corectati-ma daca gresesc |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#63
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Cred că ai văzut 8.5-1 . Ăsta e raportul de compresie al motorului de 1289 cmc.
Totuși, știu că e recomandat să mergi cu motorul la turația de cuplu, dar 4000 rpm, nu știu ce să zic. La turația asta se aude prea tare. @C.C. cât îți consumă? |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
B_O_D_One |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 15 November 06 ![]() |
un lucru e sigur cu consumul la dacie,cel mai economic mers e la turatie redusa min.2100-- max 2800. va garantez ca o daciuta bine reglata si intretinuta, la drum lung o sa consume max 6,5/100km
|
--------------------
dacia
1410 berlina
1990 modificata
- ct-82-bod
|
|
argon |
![]()
Post
#65
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
4000 rpm e exagerat, motorul e supraturat, eu de exemplu nici macar nu pot merge la 4000 rpm in a cincea deoarece ar trebui sa am 160 km/h(ca am cutie lunga
![]() Cu cat turatia e mai mica, consumul e mai mic. A mea se simte bine intre 2000-2500 rpm, si la drum lung daca nu trec de 80-90 km/h imi consuma 5.5-6 %. This post has been edited by argon: 15 Nov 2006, 22:32 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
B_O_D_One |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 15 November 06 ![]() |
poate tu esti unul mai norocos dar multe din masinile astea mai noi nu prea suporta sa lucreze la turatie joasa si se cam ineaca.La tine poate merge la 2000 sau pote chiar mai putin eu unul pot sa merg si cu 50km/h in treapta a5-a si nu zice nici pâs,ajung sa ma bucur ca am masina veche
![]() |
--------------------
dacia
1410 berlina
1990 modificata
- ct-82-bod
|
|
argon |
![]()
Post
#67
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
E Dacie cu carburator, 1400 cmc, nu e chiar noua stai linistit
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#68
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
4000 RPM nu mi se pare motor supraturat, depinde de la ureche la ureche...
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#69
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
E chiar placut pentru ureche, să mergi cate-va ore la 4000 rpm, la cât de frumos sună motorul de dacie...
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
StefanT |
![]()
Post
#70
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca al tau suna ca o flatulenta a unei vaci constipate e problema ta
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#71
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Nu zău, al tău cum sună la 4000 rpm? Sau ai tobe sport?
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
StefanT |
![]()
Post
#72
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Ca inainte de 4001, carcotasule!
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#73
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Nici nu am ajuns la 4000 rpm, ca am de abia 1000 km de când i-am pus setul nou
![]() ![]() This post has been edited by EUROPE_: 15 Nov 2006, 22:58 |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
C.C. |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 10 April 05 ![]() |
QUOTE(EUROPE_ @ 15 Nov 2006, 21:06) sub 7,5% pe gpl. la exterior. cutie cu 5 viteze. habar n-am ce rapoarte. insa am observat ca atunci cand mergeam cu turatii mai mici in viteze mai mari (adica subturat cum ii spun eu)- ca aveam si io obiceiul asta- masina imi consuma mai mult decat acum, cand merg dupa cum v-am spus, asta dupa ce vazui graficul cu pricina. acuma, nu stiu daca merg eu cu 4000 de ture, dar, oricum, prefer tactica pe care v-am spus-o: la aceeasi viteza de deplasare, decat subturat in viteza superioara, mai bine in viteza inferioara, in limita de 4000. desi aici aveti dreptate. e mai galagios un pic. dar am intrebat in stanga si-n dreapta, am mai citit cate-o parere avizata si, cam toti spun ca mersul cu turatie mica in viteze superioare forteaza mai mult arborele cotit, etc. deci, uzura mai mare. iar la consum, ramane sa ne lamurim impreuna, dar impresia mea e ca acum, cu noul meu stil de condus, consuma mai putin. acuma sa nu va-nchipuiti ca mai putin cu nu stiu cat. dar se observa, oricum. sunt insa de acord cu cineva de mai sus care spunea ca depinde de sofer. eu am acest consum in conditiile in care bag piciorul in ea si n-o menajez. poate ca altul care merge mai "batraneste" scoate mai putin. cine stie? in plus, cauciucele mele au alte dimensiuni decat ce recomanda fabricantul (in carte am 155/80). probabil ca si asta conteaza. si alte lucruri, care, incet, incet, se aduna. sal This post has been edited by C.C.: 16 Nov 2006, 00:45 |
--------------------
opel
vectra a
1990, ex. dacia 1310
- abxxxx scopul NU scuza mijloacele!
|
|
marius sibiu |
![]()
Post
#75
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 26 December 06 ![]() |
va salut. foarte interesante discutiile dvs. deoarece am si eu o dacie mai batrana ca mine
![]() |
--------------------
dacia
1300
1975
|
|
marius sibiu |
![]()
Post
#76
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 26 December 06 ![]() |
a, si am iutat ceva : nici eu nu am turometru dar conduc masina mai sport adica nu calc si astept 2 minute dupa o reactie clara. si stiti ce? consuma mai putin daca e turata. asta am vazut-o de cateva ori. am facut plinul si am mers mai mult subturat iar la urmatorul plin, am mers cum imi place. si, fara gluma, daca am mers turat cu ea, mi-a luat mai putin. cine nu crede, e liber sa incerce. dar consumul sa fie facut corect, adica nu bag 5 kile in rezervor si vezi cat faci cu el. pui plin ochi, mergi pana pe rosu, faci plinul si vezi cat bagi pana la gura lui. calculezi kilometri si asta e. o alta conditie e sa faci cam aceleasi drumuri, cu ambele rezervoare, ca atunci e mai acurat rezultatul.
|
--------------------
dacia
1300
1975
|
|
sumi_nos |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 237 Joined: 18 December 06 ![]() |
nu stiu cu consumul cum e sigur eu am un motor de 1,3 si 4 trepte daca merg la 80km/h consuma 6% maxim 6,5%,si cu viteza maxima eu am luat cu ea 150km/h,si am mai avut o dacie din 1997 cu 1,4 si 5 trepte care ia dat tata dupa un an de taximetrie 160km/h,dar vitezele astea mari nu au durat mai mult de un minut pt ca sunt constient ca dacia(motorul) nu rezista
|
--------------------
dacia
1410 SPORT
1989
- AG-01-MVU
|
|
marius sibiu |
![]()
Post
#78
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 26 December 06 ![]() |
sumi_nos, crede-ma ca e a 4-a dacie cu care circul, dintre care una a fost noua. niciuna, repet, niciuna nu a luat sub 7, mai degraba peste 10. atentie, 7% e consumul dat de fabrica si reprezinta consumul pe stativ, unde doar fata misca, nu tu frecare cu aer, cu asfalt sau reglaje de directie nasoale care incetinesc masina. si motorul e dus cu anumite turatii, iar vitezele se schimba fix la anumite turatii. mi se pare putin ridicol sa zici ca masina ta ia 6%. ca o gluma as zice ca ai mers putin si cu motorul oprit si sper sa nu te superi ca am zis asta
![]() |
--------------------
dacia
1300
1975
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
@argon: 4000 rpm supraturat ? Cum asa ? Eventual peste 5500 rpm e turat motorul de 1400.
Pentru un ocnsum economic nu trebuie sa mergi la turatii prea mici. Randamentul arderii e slab acolo, iar consumul e mare. Un motor cel mai bine se simte in jurul turatiei de cuplu max. Conteaza foarte mult sa nu calci acceleratia mult, mai bine o lasi sa prinda viteza treptat. Desigur mersul cu viteza cat mai constanta e iar important. Ca multe multe alte detalii. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
argon |
![]()
Post
#80
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Imi este imposibil sa merg legal si mai ales in siguranta pe drumurile noastre cu turatia de cuplu max in treapta a cincea, as avea ~115 km/h, asa merg la 2000-2800 rpm, adica 80-100 km/h cu un consum rezonabil, am scris in topicul de consum..6,25 % acum iarna...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Eu m-am legat de supraturat, nu de valoarea consumului. La mine ultimul consum de la plin la plin pe GPL, vreo 450 km la drum intins cu 37 litri de gaz. Afara cam 110, in localitati 60, 3 persoane si bagaj.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 04:52 |