DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Consum in functie de turatie la 1310, Unde anume consuma cel mai putin?

ilikecheese
post 15 Nov 2006, 20:30
Post #61


Membru... ș-atât


Group: Members
Posts: 197
Joined: 17 February 06
From: Buzau/Bucuresti




Eu pun 25l Gpl si fac Buzau-Bucuresti-Buzau vreo 250 de kilometri si imi mai ramane gaz sa mai fac vreo 80. La drum intins merg la 3000 de ture in a 5a si schimb la max 3500. Doar a 1a si a 2a ajung la 4000. Si merge si frumos masina urca repede in ture si fuge bine.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1990 - BZ-02-PYS
Fetele bune se duc in rai dar fetele rele se duc unde vor :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 15 Nov 2006, 20:53
Post #62


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 10 April 05




uite, nu am turometru, dar o sa-i pun pt.ca-s curios. insa eu ii dau la turatie pana simt ca nu mai vrea. oricum, spre 4000.
si asta nu pt.ca vreau eu sa fiu mai cu mot, dar eu sunt convins ca oamenii aia n-or ajuns la graficul respectiv asa, dupa ureche. probabil s-au facut teste, etc. iar eu nu vreau sa-i contrazic pe cei care au construit acel motor. desi, in practica, aveti dreptate. ne e cam frica sa mergem la turatia aceea. insa n-ar trebui.
cred ca soferii au, in general, multe idei preconcepute despre masinile lor. desi cel mai simplu ar fi sa citim.. instructiunile masinii. tongue.gif ca la orice alt obiect de cumparat.
a! si nu uitati! graficul vazut de mine era doar pt. motorul de 1300. la celelalte nu stiu si sunt convins ca sunt diferente.
ba, mai mult. din cate stiu, la motorul de 1289cmc, exista doua tipuri de raport de compresie. la cele mai vechi era 9,5 iar mai apoi, la acelasi motor, s-a ajuns la 10. s-ar putea ca si de aici sa apara diferente, iar graficul sa fie pt. motorul cu 9,5 (desi nu era specificat).
sper ca tin bine minte. corectati-ma daca gresesc


--------------------
opel vectra a 1990, ex. dacia 1310 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 15 Nov 2006, 21:06
Post #63


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Cred că ai văzut 8.5-1 . Ăsta e raportul de compresie al motorului de 1289 cmc.
Totuși, știu că e recomandat să mergi cu motorul la turația de cuplu, dar 4000 rpm, nu știu ce să zic. La turația asta se aude prea tare.

@C.C. cât îți consumă?


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B_O_D_One
post 15 Nov 2006, 22:05
Post #64


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 15 November 06




un lucru e sigur cu consumul la dacie,cel mai economic mers e la turatie redusa min.2100-- max 2800. va garantez ca o daciuta bine reglata si intretinuta, la drum lung o sa consume max 6,5/100km


--------------------
dacia 1410 berlina 1990 modificata - ct-82-bod
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Nov 2006, 22:10
Post #65


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




4000 rpm e exagerat, motorul e supraturat, eu de exemplu nici macar nu pot merge la 4000 rpm in a cincea deoarece ar trebui sa am 160 km/h(ca am cutie lunga ph34r.gif ), si nici nu vreau sa ma gandesc cat mi-ar consuma in a patra la 4000 rpm. Plus ca la izolarea fonica a Daciei, numa' confortabil nu e sa mergi la 4000 rpm.

Cu cat turatia e mai mica, consumul e mai mic. A mea se simte bine intre 2000-2500 rpm, si la drum lung daca nu trec de 80-90 km/h imi consuma 5.5-6 %.

This post has been edited by argon: 15 Nov 2006, 22:32


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B_O_D_One
post 15 Nov 2006, 22:13
Post #66


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 15 November 06




poate tu esti unul mai norocos dar multe din masinile astea mai noi nu prea suporta sa lucreze la turatie joasa si se cam ineaca.La tine poate merge la 2000 sau pote chiar mai putin eu unul pot sa merg si cu 50km/h in treapta a5-a si nu zice nici pâs,ajung sa ma bucur ca am masina veche blink.gif


--------------------
dacia 1410 berlina 1990 modificata - ct-82-bod
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Nov 2006, 22:14
Post #67


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




E Dacie cu carburator, 1400 cmc, nu e chiar noua stai linistit biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 15 Nov 2006, 22:28
Post #68


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




4000 RPM nu mi se pare motor supraturat, depinde de la ureche la ureche...


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 15 Nov 2006, 22:38
Post #69


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




E chiar placut pentru ureche, să mergi cate-va ore la 4000 rpm, la cât de frumos sună motorul de dacie...


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 15 Nov 2006, 22:41
Post #70


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Daca al tau suna ca o flatulenta a unei vaci constipate e problema ta radmasa.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 15 Nov 2006, 22:49
Post #71


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Nu zău, al tău cum sună la 4000 rpm? Sau ai tobe sport?


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 15 Nov 2006, 22:51
Post #72


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Ca inainte de 4001, carcotasule!


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 15 Nov 2006, 22:57
Post #73


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Nici nu am ajuns la 4000 rpm, ca am de abia 1000 km de când i-am pus setul nou tongue.gif . Dar în curand, foarte curând, o să vadă și 4001 rpm radmasa.gif .

This post has been edited by EUROPE_: 15 Nov 2006, 22:58


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 16 Nov 2006, 00:35
Post #74


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 10 April 05




QUOTE(EUROPE_ @ 15 Nov 2006, 21:06)
@C.C. cât îți consumă?
*



sub 7,5% pe gpl. la exterior. cutie cu 5 viteze. habar n-am ce rapoarte.
insa am observat ca atunci cand mergeam cu turatii mai mici in viteze mai mari (adica subturat cum ii spun eu)- ca aveam si io obiceiul asta- masina imi consuma mai mult decat acum, cand merg dupa cum v-am spus, asta dupa ce vazui graficul cu pricina.
acuma, nu stiu daca merg eu cu 4000 de ture, dar, oricum, prefer tactica pe care v-am spus-o: la aceeasi viteza de deplasare, decat subturat in viteza superioara, mai bine in viteza inferioara, in limita de 4000.
desi aici aveti dreptate. e mai galagios un pic. dar am intrebat in stanga si-n dreapta, am mai citit cate-o parere avizata si, cam toti spun ca mersul cu turatie mica in viteze superioare forteaza mai mult arborele cotit, etc. deci, uzura mai mare.
iar la consum, ramane sa ne lamurim impreuna, dar impresia mea e ca acum, cu noul meu stil de condus, consuma mai putin. acuma sa nu va-nchipuiti ca mai putin cu nu stiu cat. dar se observa, oricum.
sunt insa de acord cu cineva de mai sus care spunea ca depinde de sofer. eu am acest consum in conditiile in care bag piciorul in ea si n-o menajez. poate ca altul care merge mai "batraneste" scoate mai putin. cine stie? in plus, cauciucele mele au alte dimensiuni decat ce recomanda fabricantul (in carte am 155/80). probabil ca si asta conteaza. si alte lucruri, care, incet, incet, se aduna.
sal

This post has been edited by C.C.: 16 Nov 2006, 00:45


--------------------
opel vectra a 1990, ex. dacia 1310 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius sibiu
post 26 Dec 2006, 11:06
Post #75


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 26 December 06




va salut. foarte interesante discutiile dvs. deoarece am si eu o dacie mai batrana ca mine biggrin.gif adica e din 1975, as vrea sa va spun si eu parerea mea. de la vechiul proprietar masina are 5 trepte. referitor la viteza... mai mult de 130 si ceva nu am trecut. singur in masina. si mergea foarte bine, fara sa imi dea impresia ca ar lua-o razna. numai ca nu mai aveam pedala. probabil si motorul e obosit. cum spunea si altcineva aici, ulei si benzina buna. la 4000 km ii bag titan 15w40 si ii schimb toate filtrele. in 2 ani, am facut cu ea cam 80 mii de km si, de cand i-am pus carburator nou de carfil, consumul mixt adica naveta sat-oras (50 km dus-intors cam la 100-120 km/h) si oras (cam 25 km)mi-a ramas blocat la 8 si ceva. asta pe hartie. toate bonurile de la petrom adunate si impartite la numarul de km. una peste alta eu zic ca e bine. si ar mai fi ceva. conteaza si aprinderea foarte mult. preventiv, bujiile le schimb cam la 25-30 mii, fisele, capacul si platina la fel. ideal bosch. la mine a mers pana acum reteta asta si nu am probleme


--------------------
dacia 1300 1975
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius sibiu
post 26 Dec 2006, 11:13
Post #76


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 26 December 06




a, si am iutat ceva : nici eu nu am turometru dar conduc masina mai sport adica nu calc si astept 2 minute dupa o reactie clara. si stiti ce? consuma mai putin daca e turata. asta am vazut-o de cateva ori. am facut plinul si am mers mai mult subturat iar la urmatorul plin, am mers cum imi place. si, fara gluma, daca am mers turat cu ea, mi-a luat mai putin. cine nu crede, e liber sa incerce. dar consumul sa fie facut corect, adica nu bag 5 kile in rezervor si vezi cat faci cu el. pui plin ochi, mergi pana pe rosu, faci plinul si vezi cat bagi pana la gura lui. calculezi kilometri si asta e. o alta conditie e sa faci cam aceleasi drumuri, cu ambele rezervoare, ca atunci e mai acurat rezultatul.


--------------------
dacia 1300 1975
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sumi_nos
post 26 Dec 2006, 11:42
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 237
Joined: 18 December 06




nu stiu cu consumul cum e sigur eu am un motor de 1,3 si 4 trepte daca merg la 80km/h consuma 6% maxim 6,5%,si cu viteza maxima eu am luat cu ea 150km/h,si am mai avut o dacie din 1997 cu 1,4 si 5 trepte care ia dat tata dupa un an de taximetrie 160km/h,dar vitezele astea mari nu au durat mai mult de un minut pt ca sunt constient ca dacia(motorul) nu rezista


--------------------
dacia 1410 SPORT 1989 - AG-01-MVU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius sibiu
post 26 Dec 2006, 11:55
Post #78


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 26 December 06




sumi_nos, crede-ma ca e a 4-a dacie cu care circul, dintre care una a fost noua. niciuna, repet, niciuna nu a luat sub 7, mai degraba peste 10. atentie, 7% e consumul dat de fabrica si reprezinta consumul pe stativ, unde doar fata misca, nu tu frecare cu aer, cu asfalt sau reglaje de directie nasoale care incetinesc masina. si motorul e dus cu anumite turatii, iar vitezele se schimba fix la anumite turatii. mi se pare putin ridicol sa zici ca masina ta ia 6%. ca o gluma as zice ca ai mers putin si cu motorul oprit si sper sa nu te superi ca am zis asta biggrin.gif. cat despre viteza, 150 la ora cu 4 trepte mi se pare mult. am mers cu cea noua la bucuresti, asta mai demult. tot 4 trepte. si intre 135 si 140 era blana pe autostrada. a avut timp si loc sa mai bage dar nu a mai putut, si atunci motorul era cel original, cu vreo 45000 la bord. asta am patit-o eu


--------------------
dacia 1300 1975
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 26 Dec 2006, 19:21
Post #79


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.221
Joined: 25 November 06
From: Deva




@argon: 4000 rpm supraturat ? Cum asa ? Eventual peste 5500 rpm e turat motorul de 1400.
Pentru un ocnsum economic nu trebuie sa mergi la turatii prea mici. Randamentul arderii e slab acolo, iar consumul e mare. Un motor cel mai bine se simte in jurul turatiei de cuplu max. Conteaza foarte mult sa nu calci acceleratia mult, mai bine o lasi sa prinda viteza treptat. Desigur mersul cu viteza cat mai constanta e iar important. Ca multe multe alte detalii.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Dec 2006, 19:26
Post #80


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Imi este imposibil sa merg legal si mai ales in siguranta pe drumurile noastre cu turatia de cuplu max in treapta a cincea, as avea ~115 km/h, asa merg la 2000-2800 rpm, adica 80-100 km/h cu un consum rezonabil, am scris in topicul de consum..6,25 % acum iarna...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 26 Dec 2006, 19:37
Post #81


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.221
Joined: 25 November 06
From: Deva




Eu m-am legat de supraturat, nu de valoarea consumului. La mine ultimul consum de la plin la plin pe GPL, vreo 450 km la drum intins cu 37 litri de gaz. Afara cam 110, in localitati 60, 3 persoane si bagaj.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 04:52
Forum Renault