Schema electrica, DACIA NOVA GT
![]() ![]() ![]() |
Schema electrica, DACIA NOVA GT
rvicentiu |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 6 August 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova
1997 R52319 NOVA T
- B-14-SBO
|
|||
Aldor |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 12 June 06 ![]() |
Am si eu nevoie de schema electrica.. mi-l trimite cineva?
Merci!! |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#33
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Dă-mi un ID de messenger pe PM...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
vioar |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 272 Joined: 10 September 07 ![]() |
http://www.mediafire.com/?dcbr4cwkn1x
Pe linkul de sus puteti downloada schema electrica de nova. Mersi Liviu pentru ca mi-ai trimis schema. |
--------------------
Dacia
Nova
1998 1,6 L
|
|
spidisallinas |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 24 January 08 ![]() |
Ms. pt linkul cu schema electrica!
|
--------------------
Dacia
Nova
1997, motor 1.6, carb. 1.4, GPL
|
|
danny62 |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 13 June 08 ![]() |
Martorul rosu (cel de incarcare baterie) ramane aprins dupa pornirea motorului. S-a inlocuit releul de incarcare, valorile masurate la borne sunt cuprinse intre 13,3 si 14V, functie de consumatorii conectati. Daca a-ti mai intalnit aceasta problema, astept eventuale sfaturi despre remedierea acesteia.
Masina este o Nova GTI din 2000 cu bord TAKOSAN. Multumesc anticipat. |
--------------------
nova GTI
nova GTI
2000
|
|
burtik4u |
![]() ![]()
Post
#37
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
gti98.. de ex.. unde e releul pt proiectoarele de ceata.. k deodata nu au mai pornit si nu am mai stiut ce sa le fac.. am tras alte fire..
4 Jul 2008, 00:55: danny62 ....si la mine ramane tot asa .. aprins... ai avlat tu de la ce ar putea fi????? This post has been edited by burtik4u: 3 Jul 2008, 23:55 |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
danny62 |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 13 June 08 ![]() |
Pt burtyk:
Imi pare rau ca raspund asa tarziu. Fara prea multa vorbarie: am urmat sfatul lui Variable Dynamics si am schimbat puntea (blocul) de diode, problema s-a rezolvat de la sine. Tin sa iti precizez ca si releul de incarcare a fost schimbat cu ocazia asta. Spor la treaba. |
--------------------
nova GTI
nova GTI
2000
|
|
gti98 |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Un alt raspuns, si mai intarziat (deh, concediile...)
Releul pentru farurile de ceata e (la mine) sub farul din dreapta (are si o siguranta pe circuitul becurilor; verific-o si pe aia). Tot acolo mai e si releul de la electroventilator, cu siguranta aferenta. Se practica relee pe circuitele de putere mare, deoarece astfel comanda - intrerupatorul - are curent mic, rezista bine in timp, cablaj de comanda subtirel (ieftin). Circuitul de forta, cablaj gros, poate fi scurt, pierderi mici. Beculetul "de incarcare" se aprinde daca: 1) alternatorul nu se roteste (motorul nu e inca pornit) 2) cureaua e rupta sau sarita (tot nu se roteste) 3) nu exista excitatie (chiar daca se roteste, alternatorul nu produce curent) 4) defect la redresorul auxiliar (regulatorul incorporat alimenteaza excitatia dintr-un redresor auxiliar, alimentat tot din infasurarile de generare; defectul e localizat in regulator si e foarte rar intalnit) Fie se rezolva rapid, daca e problema de curea, fie e necesara interventie cu competente electrice (intrerupere circuit, demontare-testare alternator) In speranta ca poate am fost de un oarecare folos celor care au asemenea probleme, va doresc Spor la lucru! 27 Aug 2008, 18:16: Scuze pentru acest al doilea post; initial ma gandisem sa postez altundeva, dar problema mea e de "instalatie electrica": Am gasit pe acest forum atat un "manual Nova" cu sectiune electrica, cat si un grup de 4 "scheme electrice" de Nova. Problema mea e urmatoarea: pe aceste documentatii, circuitul lampilor de ceata, rosii, amplasate in spate, fie se face printr-un simplu intrerupator, fie nu e descris prea clar. La mine, constructorul a instalat un "sistem" compus dintr-un releu si 2 butoane, unul pentru ON si celalalt pentru OFF. Conditia initiala de aprindere e alimentarea pozitiilor+faza de intalnire. Odata aprinse, lampile de spate pot fi stinse din butonul OFF sau prin intreruperea alimentarii fazei scurte, situatie in care, dupa revenire, lampile raman stinse. Deoarece am construit deja un "releu" cu functionare de "bistabil T" (la fiecare impuls basculeaza in cealalta stare), instalat pe comanda fazelor farurilor, m-am gandit sa alimentez la fel si acele lampi (utilizand butonul ON atat pentru aprindere cat si pentru stingere, iar alimentarea fazei scurte ca o conditie de functionare) Problema mea e ca la placa cu relee ajunge un singur fir (din cele 3 de la intrerupatoare) Stie cineva unde ajung celelalte? Multumesc anticipat! This post has been edited by gti98: 27 Aug 2008, 08:16 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
abram_burel |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 24 September 04 ![]() |
La + si la -?
Incerc sa dau cu presupusul. Cum intrerupatoarele respective sunt de fapt 2 push-butoane asamblate intr-un "comutator standard de Nova", ma gandesc ca singura logica de comanda este sa dea fie + fie masa pe firul ala si sa comande niste relee cu auto-mentinere (daca pe placa nu e nici o "logica"). Vezi si tu ce vine pe firul ala cand apesi pe butoane. Poate ca am ghicit ![]() |
--------------------
Dacia
Nova GTi
1999 Parerea mea... stiti cum e... maxima!
|
|
octynico |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 30 August 08 ![]() |
Salut ,
Sunt f.f. nou aici si am si eu nevoie de schema electrica de Nova 97 / 1.6 . Pot fi comtactat pe una din adresele : octavn@rdslink.ro ; octaynico@gmail.com ; sau octavn@hotmail.com . Multumesc mult pentru orice ajutor . Octavian Nicolae |
--------------------
Dacia
Nova
1997
|
|
TAI |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 8 March 05 From: Hunedoara ![]() |
Citeste ceva mai sus postul lui vioar.
Link-ul chiar merge. |
--------------------
Dacia
Nova GT-1999
Dacia 1100-1970
- Alfa Romeo 75-1987
|
|
gti98 |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Nu, din pacate nu la + si nici la -...
S-a rezolvat, in maniera autohtona: am tras 2 fire de la buton la "dispozitiv", precum si alte 2 fire de la soclul fostului releu ("intrarea", care e legata la pozitii, si iesirea, spre lampile cu pricina (tot de aici se alimenteaza si beculetul rosu din buton, care semnalizeaza aprinderea lampilor de ceata). Masa, prin surubul de prindere. Singurul inconvenient e faptul ca la cuplarea alimentarii se aprind si lampile suplimentare, pe care trebuie (deocamdata) sa le sting manual (se va rezolva prin schimbarea intre ele a celor 2 tranzistoare a bistabilului, sau a iesirii de comanda, astfel ca la alimentare sa "cada" in starea "inchis") Bafta! PS Instalatia electrica pare un paienjenis inextricabil. Nu va lasati intimidati! Taiati pana nu mai functioneaza nimic! (ba chiar e suficient sa scoateti conectorii, nici nu e nevoie de cutit!!!) |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
G I M |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Ca sa nu mai deschid alt topic ,ma folosesc de acesta...
Probleme cu dezaburirea la Nova Gt, si am observat ca nu se mai dezabureste luneta. Am sters/curatat contactul mobil,butonul functioneaza,releul se aude ca functioneaza si el , siguranta este ok. Am scos firele din papucii de la luneta ,am masurat curentul cu multimetrul , si imi indica curent peste 12V dar geamul nu vrea sa se dezabureasca...contactele dupa luneta sunt in perfecta stare (am folie pe luneta si nu prea aveam cum sa le intrerup) ,papucii tata care sunt lipiti sunt la fel !Am masurat si in serie curentul si tot asa,imi indica peste 12V ,dar degeaba imi indica ca geamul tot aburit ramane ![]() Ceva idei ca nu stiu ce sa mai verific |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
gbu2005 |
![]() ![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 11 May 09 ![]() |
![]() Va multumesc tare mult. |
--------------------
DACIA NOVA GT
DACIA R52319 NOVA GT
1999 DACIA 106-2
- B-19-YXC
|
|
andrei2477 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 14 May 09 ![]() |
Salut ! vreau si eu schema electrica pt. Nova !
|
--------------------
Dacia
Nova GT
1999
|
|
jericho_tm |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 12 February 09 ![]() |
Vreau si eu schema electrica de la Dacia Nova GT....
![]() Cred ca am mail-ul la user detailes. Multumesc anticipat! This post has been edited by jericho_tm: 24 May 2009, 17:45 |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#48
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
daca citeati mai sus s-a sps ca la un link se gaseste .. dar deh.. lenea.. http://www.mediafire.com/?dcbr4cwkn1x aici e
|
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#49
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Enache Adrian |
![]()
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 24 November 09 ![]() |
Rog profesionistii sa ma ajute in rezolvarea a trei probleme la o Nova din 97: 1- elecrtrovalva de la carburator dublu corp nu primeste curent. Cum pot descoperi circuitul pentu a verifica de ce nu am curent? 2 - in fata motorului (spatele radiatorului) am descoperit doua fire (rosu si verde) taiate (mancate) aproximativ 30 cm si un papuc cu un fir.Probabil se inbinau.Cine poate sa-mi spuna unde duce acest circuit si cum pot sa il descopar? 3 - care sunt cele mai bune bujii si ce distanta puneti intre electozii? |
--------------------
Dacia
Dacia Nova GT
1997 Nova GT
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#51
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
la intrebarea 2.. cu cele doua fire, e posibil sa fie de la releul de incarcare, sa iti fi facut cineva modificare, ti-a pus releu de berila si nu mai avea la ce sa foloseasca acele doua fire
![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
La intrebarea 1 , se alimenteaza dupa contact de pe siguranta S1 uite schema
Attached thumbnail(s) sad.JPG ( Size: 181.98k ) Number of downloads: 3805 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Enache Adrian |
![]()
Post
#53
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 24 November 09 ![]() |
2 - Cele doua fire nu sunt de la releu ci dupa o schema electrica luata de pe site am inteles ca sunt de la mersul inapoi. O sa verific daca se aprinde lampa de mers inapoi
1 - Nu inteleg cum sa fac verificarea de la contact la siguranta S1 din schema deoarece nu imi dau seama care este circuitul curentului ( baterie - contact - siguranta S1 5A - electrovalva carburator ? firul fiind de culoare verde? ). |
--------------------
Dacia
Dacia Nova GT
1997 Nova GT
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai un capat trebuie sa fie la bobina si celalalt trebuie sa ajunga la panoul de sigurante , daca nu incearca sa il pui de la bobina de inductie
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Enache Adrian |
![]()
Post
#55
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 24 November 09 ![]() |
Multumesc foarte mult pentru sfaturile primite
Acum am o alta problema: bag cheia in contact pentru a porni motorul, se aprind becurile de la bord, insa cand rotesc cheia sa porneasca motorul se sting toate becurile si nu mai face nici click. Ce considerati ca am la masina ? |
--------------------
Dacia
Dacia Nova GT
1997 Nova GT
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
verifica bornele de la baterie si cablurile aferente , daca face tot asa o pui la incarcat pe redresor minim 14 ore (posibil baterie descarcata)
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
gzbotii |
![]()
Post
#57
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 30 November 09 From: Gheorgheni(Gyergyoszentmiklós) ![]() |
pot sa trimite si pt mie Cineva schema electrica? multumesc
|
--------------------
Dacia
Nova
GT '99
- HR 04 HHi
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#58
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
E pe prima pagină, în acest topic.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
gzbotii |
![]()
Post
#59
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 30 November 09 From: Gheorgheni(Gyergyoszentmiklós) ![]() |
oke. thanks
koszonom ![]() |
--------------------
Dacia
Nova
GT '99
- HR 04 HHi
|
|
deluxsoft |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 25 August 08 ![]() |
Cine poate sa repuna schema din nou k a fost stearsa
|
--------------------
dacia
1310
1989
- b 43 tei
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 00:25 |