DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> impact negativ frana de motor?

bogdan_o
post 22 Jun 2004, 12:25
Post #31


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




ZaiR, dar eu nu am zis nici o clipa ca trebuie sa apesi si ambreiajul cand pui frana. Asta il apesi pe ultima parte a franarii (cand scade turatia destul de mult) ca sa nu ti se opreasca motorul. Sistemul ambreiaj+frana il practici numai la inceputuri ca asa te invata la scoala de soferi. Dar in viata de zi cu zi nu prea mai merge ca il tocesti aiurea.

Si, da, ai dreptate. E aiurea sa apesi ambreiajul cand cobori o panta. Nu numi ca se uzeaza discul, dar mai sufera si cutia de viteze.

EvilOne, ce ai descris tu la punctul 1 nu e frana de motor, iar punctul 3 se poate inlocui foarte frumos cu ridicatul piciorului de pe acceleratie si retrogradatul in treapta IV, in loc sa te duci pana in camion si sa bagi a III-a. Efectul e acelasi, uzura e mai mica, la fel si riscul.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 23 Jun 2004, 23:55
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Zi si mie de ce nu e frina de motor. Nu rezistenta depusa de motor sa invinga vacuumul si compresia fac frinarea? Adica motorul?


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 24 Jun 2004, 08:28
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Subscriu parerii lui EvilOne. Retrogradarea in treapta este doar un caz particular al franei de motor...


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 24 Jun 2004, 08:49
Post #34


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




frana de motor este considerata si luarea piciorului de pe acc.

ex:
mergi cu a II-a la 5000rpm , ai facut o depasire in oras ceva , si o lasi sa curga cu treapta de viteza cuplata . nu franeaza?


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 24 Jun 2004, 16:05
Post #35


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Da, insa multe situatii pot fi considerate frane de motor. Sa zicem ca vrei sa cobori o panta abrupta. Bagi treapta I si o lasi sa curga. Masina va merge oarecum franata pana prinde cava viteza, mai apesi putin pe pedala de frana, incetinseste si tot asa. Eu personal consider frana de motor retrogradarea.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 25 Jun 2004, 09:02
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Imi cer scuze pentru nepricepere, dar eu am absolvit matematica si ... toata lumea stie bancuri cu matematicieni. Ce nu inteleg eu si rog pe cineva sa ma lamureasca.

In timpul mersului masina are o energie foarte mare, savantii cred ca o denumesc cinetica si au formule magice pentru a o calcula; pentru mine aceasta energie este uriasa si o estimez prin intermediul efectelor de deformatie care apar asupra caroseriei si ocupantilor la oprirea brusca cu ajutorul unui pom sau perete. Exista un dispozitiv special numit frana, care transforma aceasta energie in alte forme: caldura, scartait, deformari ale elementelor de franare. In cazul franei de motor, aceeasi energie trebuie convertita in altceva. Cine naiba preia energia? O fractiune este preluata de sicroane / ambreiiaj, pana la sincronizarea turatiei. Restul? Frecarile relative ale componentelor motorului? Inseamna asta o uzura suplimentara de loc de neglijat? Aerul fiind un element elastic nu poate prelua prea mult prin compresie / destindere. Imi pun aceste intrebari pentru ca energia preluata este mare si ma intreb daca nu produce deformari / uzuri premature daca frana de motor este folosita abuziv.

Multumesc pentru orice lamurire.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 25 Jun 2004, 09:39
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Dupa parerea mea compresia preia o foarte mare parte din energie. La aceasta se mai adauga si vacumul care la motoarele acutuale e destul de semnificativ. La diesel-uri frana de motor este mult mai eficienta fata de cea a benzinarelor datorita, in special, compresiei. E adevarat ca aerul comprimat nu preia o mare energie, dar gandeste-te ca sunt cel putin 4 cilindrii in care se comprima aerul cu un raport aprox. 1:10 (1:19) la diesel.
Cat despre uzura, ea este nesemnificativa atat la motor cat si la transmisie daca ungerea functioneaza bine si motorul a ajuns la temperatura de functionare.


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 25 Jun 2004, 09:43
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Da, dar compresia este urmata de destindere! Inseamna ca energia este preluata de supape?


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 25 Jun 2004, 10:06
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Ai dreptate, o parte din energie este recuperata la destindere dar alta semnificativa parte este pierduta definitiv prin incalzire, evacuare etc.


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 25 Jun 2004, 10:52
Post #40


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.257
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




DSops,
QUOTE

Cine naiba preia energia?

In principiu toata energia se acumuleaza in volanta atunci cind nu mai dai gaz motorului! Bun!!! De aici o parte se transmite prin transmisie :mrgreen: la roti ( masina nu opreste brusc ca la frina obisnuita) cu pierderile de rigoare iar o alta parte inapoi catre motor ( retine ca acesta nu mai da energie ci preia deoarece nu mai are gaz).
Acuma per total, toata se va transforma in caldura.
Priviti fenomenul nu prin prisma energiei ci prin cea a lucrului mecanic, unde intervine si facorul "durata". Daca frinezi clasic de la o anumita viteza V masina ajunge la viteza 0 intr-un anumit interval de timp (si distanta) iar daca folosesti frina de motor aceste valori, timp si distanta, vor fi mult mai mari, chiar cu citeva ordine de marime!


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE/Santa Fe 2004 / 2019/2008 - XX-B-XXX
#Hırsızlargibigeceniniçine

Funken Kurbelwelle
Uzun Araç!
Değer Aºılırsa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EvilOne
post 27 Jun 2004, 17:56
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti/Alexandria




Clapeta de acceleratie inchisa -> vacum puternic -> pistoanele trag in gol. In principal frina de motor e data e invingerea acestui vacuum. Alta chestie e compresia. Avind in vedere ca DSN si majoritatea masinilor inchid injectoarele in frina de motor, compresia nu mai este anulata de o destindere (a gazelor incinse).

Frecarile in transmisie, cu aerul si a rotilor cu asfaltul sint alte forta care incetinesc masina.

Principala chestie care se opune este vacuumul de la admisie :inger:


--------------------
Reno Megan Sedan (coaja) 1.6 2008
156
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2025 - 11:34
Forum Renault