impact negativ frana de motor?
![]() ![]() ![]() |
impact negativ frana de motor?
bogdan_o |
![]()
Post
#31
|
||
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|||
EvilOne |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Zi si mie de ce nu e frina de motor. Nu rezistenta depusa de motor sa invinga vacuumul si compresia fac frinarea? Adica motorul?
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
Subscriu parerii lui EvilOne. Retrogradarea in treapta este doar un caz particular al franei de motor...
|
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#34
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
frana de motor este considerata si luarea piciorului de pe acc.
ex: mergi cu a II-a la 5000rpm , ai facut o depasire in oras ceva , si o lasi sa curga cu treapta de viteza cuplata . nu franeaza? |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#35
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Da, insa multe situatii pot fi considerate frane de motor. Sa zicem ca vrei sa cobori o panta abrupta. Bagi treapta I si o lasi sa curga. Masina va merge oarecum franata pana prinde cava viteza, mai apesi putin pe pedala de frana, incetinseste si tot asa. Eu personal consider frana de motor retrogradarea.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
DSops |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Imi cer scuze pentru nepricepere, dar eu am absolvit matematica si ... toata lumea stie bancuri cu matematicieni. Ce nu inteleg eu si rog pe cineva sa ma lamureasca.
In timpul mersului masina are o energie foarte mare, savantii cred ca o denumesc cinetica si au formule magice pentru a o calcula; pentru mine aceasta energie este uriasa si o estimez prin intermediul efectelor de deformatie care apar asupra caroseriei si ocupantilor la oprirea brusca cu ajutorul unui pom sau perete. Exista un dispozitiv special numit frana, care transforma aceasta energie in alte forme: caldura, scartait, deformari ale elementelor de franare. In cazul franei de motor, aceeasi energie trebuie convertita in altceva. Cine naiba preia energia? O fractiune este preluata de sicroane / ambreiiaj, pana la sincronizarea turatiei. Restul? Frecarile relative ale componentelor motorului? Inseamna asta o uzura suplimentara de loc de neglijat? Aerul fiind un element elastic nu poate prelua prea mult prin compresie / destindere. Imi pun aceste intrebari pentru ca energia preluata este mare si ma intreb daca nu produce deformari / uzuri premature daca frana de motor este folosita abuziv. Multumesc pentru orice lamurire. |
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
GolfIII |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
Dupa parerea mea compresia preia o foarte mare parte din energie. La aceasta se mai adauga si vacumul care la motoarele acutuale e destul de semnificativ. La diesel-uri frana de motor este mult mai eficienta fata de cea a benzinarelor datorita, in special, compresiei. E adevarat ca aerul comprimat nu preia o mare energie, dar gandeste-te ca sunt cel putin 4 cilindrii in care se comprima aerul cu un raport aprox. 1:10 (1:19) la diesel.
Cat despre uzura, ea este nesemnificativa atat la motor cat si la transmisie daca ungerea functioneaza bine si motorul a ajuns la temperatura de functionare. |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
DSops |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Da, dar compresia este urmata de destindere! Inseamna ca energia este preluata de supape?
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
GolfIII |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
Ai dreptate, o parte din energie este recuperata la destindere dar alta semnificativa parte este pierduta definitiv prin incalzire, evacuare etc.
|
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
miki |
![]()
Post
#40
|
||
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.257 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
DSops,
In principiu toata energia se acumuleaza in volanta atunci cind nu mai dai gaz motorului! Bun!!! De aici o parte se transmite prin transmisie :mrgreen: la roti ( masina nu opreste brusc ca la frina obisnuita) cu pierderile de rigoare iar o alta parte inapoi catre motor ( retine ca acesta nu mai da energie ci preia deoarece nu mai are gaz). Acuma per total, toata se va transforma in caldura. Priviti fenomenul nu prin prisma energiei ci prin cea a lucrului mecanic, unde intervine si facorul "durata". Daca frinezi clasic de la o anumita viteza V masina ajunge la viteza 0 intr-un anumit interval de timp (si distanta) iar daca folosesti frina de motor aceste valori, timp si distanta, vor fi mult mai mari, chiar cu citeva ordine de marime! |
||
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE/Santa Fe
2004 / 2019/2008
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Aºılırsa |
|||
EvilOne |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Clapeta de acceleratie inchisa -> vacum puternic -> pistoanele trag in gol. In principal frina de motor e data e invingerea acestui vacuum. Alta chestie e compresia. Avind in vedere ca DSN si majoritatea masinilor inchid injectoarele in frina de motor, compresia nu mai este anulata de o destindere (a gazelor incinse).
Frecarile in transmisie, cu aerul si a rotilor cu asfaltul sint alte forta care incetinesc masina. Principala chestie care se opune este vacuumul de la admisie :inger: |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd July 2025 - 11:34 |