Quick question: Lant sau curea, Care e mai bun pentru distributie?
![]() ![]() ![]() |
Quick question: Lant sau curea, Care e mai bun pentru distributie?
argon |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
Gheorghedracu |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Buna observatie, probabil ca uzura e mai degraba in articulatii, dar uzura de care vorbesti rezulta in "intinderea" sub tensiune a lantului (axul nitului se subtiaza cu o fractiune sau mai multe de milimetru, sa zicem ceea ce permite niturilor sa "joace" marind astfel distanta intre imbinarile lantului pina cind nu mai corespunde cu distanta dintre dintii pinioanelor si incepe sa "calareasca" virfurile dintilor in loc sa stea cuminte la baza lor) astfel incit la un moment dat acesta poate sa "sara" un dinte pe pinion, moment in care se produce catastrofa. Dar gresesti cind spui ca efortul nu e mare. As indrazni sa spun ca e imens, mai ales la acceleratii puternice. In extremis, la masinile de competitie cu axe cu came agresive cu "lift" mare si supape cu doua seturi de arcuri acesta e exact genul de efort care distruge motoarele in cele din urma si ruperea lantului nu e rara de loc. Sa nu uitam ca asemenea masini au volanta de sub 1kg (fata de sa zicem citeva kg pina la 15-20 pentru o masina normala de 2L/100cp, ma rog, aproximativ) si motorul "sare" la schimbarea vitezelor de la aproape nimic, la peste 8500rpm intr-o fractiune de secunda, literalmente!
This post has been edited by Gheorghedracu: 15 Sep 2006, 08:41 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
dizzy |
![]()
Post
#33
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.131 Joined: 11 February 04 ![]() |
Distributia pe lant este si mai complicata.
Lantul trebuie sa stea intr-o "baie" a lui etnasa, sa fie uns, intins cu o patina actionata hidraulic. Lantul se intinde. Am vazut asta cu ochii mei la un lant de la bicicleta mea. De fapt se uzeaza imbinarile dintre zale si nituri si asa se intinde, nu se intind zalele propriu zise. Un lant de aproximativ 1,3 m se lungise cu aproape doua zale, in comparatie cu unul nou de acelasi tip. Cureaua sta in aer, trebuie doar intinsa cu un intinzator cu arc, mai ieftin si mai simplu. E mai usoara si suficient de fiabila. Personal prefer cureaua schimbata la timp. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
- B zzz SXX
2005 Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
tatabobu |
![]()
Post
#34
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Dar vai! Oare numai distributia pe curea are intinzator cu arc?
Dar vai! Oare nu exista motoare la care se poate rupe lantul/ cureaua de distributie fara sa existe efectele prezentate de Gheorghedracu? Dar vai! Asa cum a evoluat chimia polimerilor, oare nu exista chiar deloc oteluri suficient de bune pentru a face un amarat de lant de distributie? |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Fara indoiala, toate observatiile facute au meritul lor. Dar realitatea e mai complicata de atita. De exemplu otelurile noi sunt scumpe, conditiile de prelucrare dificile, reproductibilitatea pieselor extraordinar de greu de obtinut. Rezultatul este ca preturile sunt prohibitive. Dar se poate, e adevarat.
Foarte bine observat cu conditiile restrictive de functionare ale lantului (ulei, etansare, ma rog). fata de toate acestea, cureaua e multumita cu un capac de trei lei de plastic, doar cit sa nu intre praful. Asta e unul din motivele pentru care si eu prefer sa schimb o curea in loc de un lant. In plus la un lant de obicei trebuie depresat unul dintre pinioane (daca lantul nu are o imbinare ce se poate desface, ceea ce nu prea au) daca nu cumva amindoua, si asta e o placere sadica de-a dreptul. Si e adevarat, exista masini precum legendara Alfa 2000GTV (motorul de fapt e folosit extensiv de Alfa Romeo in multe din masinile lor) in care desi distributia foloseste un lant dublu (practic doua lanturi in paralel), intinderea se realizeaza cu un pinion liber impins pur si simplu in lant de un resort. Acest mod de a intinde lantul are dezavantajul ca forta de intindere e constanta, la toate turatiile. Un intinzator hidraulic presurizat de uleiul motorului mareste forta de impingere in functie de presiunea uleiului, care depinde de turatia motorului, compensind astfel frumos tendinta lantului de a zbura aiurea peste dintii pinioanelor la turatii mari. Probabil constructorul a considerat ca pentru o masina de strada, nu o sa fie nevoie de o forta de compensare dramatica. Si nu ma indoiesc ca lanturile se pot rupe si in alte situatii (vezi postul meu anterior despre motoarele de M3, unde lantul n-avea nici o vina). Mecanismul de rupere a lantului insa in principiu cred ca ramine cam acelasi (angrenare incorecta pe pinioanele implicate) indiferent de cauzele care duc acolo. As vrea sa adaug ca eu nu sustin ca lantul e mai bun sau cureaua e mai buna, ci pur si simplu ca fiecare are avantaje si dezavantaje iar in cele din urma fac aceeasi treaba si la fel de bine. Si pentru ca abia vazui ca cineva spune ca nu poate porni masina tractata din cauza ca s-ar putea rupe cureaua, poti sta linistit. Nu cred ca asta e motivul pentru care nu se recomanda pornirea impinsa a masinii. Nu stiu care e adevaratul motiv dar Honda mea a pornit impinsa mai mult decit la cheie si n-a rupt nici o curea inca. Si de cind o am eu e la a treia curea. This post has been edited by Gheorghedracu: 15 Sep 2006, 10:47 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
avathan |
![]()
Post
#36
|
eu. Group: Banned Posts: 586 Joined: 16 March 05 From: Buc ![]() |
QUOTE(BOGDAN DSN @ 4 Sep 2006, 10:11) La Opel Astra Classic motorul de 1.4 are distributia pe lant. Toyota Corolla 1.4 si 1.6 au distributia pe lant. - deci sunt motoare mai mari de 1.3. fals la Astra Classic daca e vorba de motoarul ecotec (cel care este si pe noul model Astra ) si nu de cel vechi din prima generatie de "Astre" ![]() 1.4 are distributie pe curea . This post has been edited by avathan: 15 Sep 2006, 14:45 |
--------------------
a
Rosu
- @
1800 unu,doi,trei,patru,cinci ... zero
|
|
C@talin |
![]()
Post
#37
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
eu vreau sa stiu ceva , faza cu impimsul nu-i ca faza cand pui masina in bot(opresti motorul),nu cumva sunt aceleasi forte,am uitata ma refer la cele cu ,curea de distributie,ca daca e asa ar fii trebuit sa fie masinile praf de mult la cati incepatori sunt cu masini cu distributie pe curea.
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
- B 666 IAD
Vogue SE Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Am impresia ca pornirea impinsa afecteaza (ma rog, POATE sa afecteze) nu's ce pe la computerele de bord (ale masinilor cu injectie, bineinteles, la cele carburate, nu vad nici un fel de probleme) care primesc semnale contradictorii de la senzorii care monitorizeaza ce face motorul (vacuum spre exemplu/presiune de ulei/carburant mai stiu eu ce). injectoarele sunt comandate sa alimenteze cind exista anumite conditii satisfacute (in alte cuvinte cind computerul crede ca motorul e la punctul mort superior SI exista un anumit vacuum, debit de aer, ma rog). Probabil ca de aici pot aparea probleme. Nu cred ca asta o sa arda computerul, dar cine stie, s-ar putea sa deterioreze ceva cum ar fi de pilda senzorul de debit care este un filament incandescent pur si simplu racit de curentul de aer si care in functie de ce temperatura are stie ce debit de aer trece prin galeria de admisie. Nu sunt sigur ca stiu ce spun aicea, dar cred ca bijbii pe aproape.
Da, cred ca ai bunghit-o bine, eforturile sunt la fel, dar nu cred ca pun in pericol in nici un fel cureaua/lantul. E drept, un intinzator hidraulic de lant o sa fie cam nefericit daca presiunea uleiului scade prea mult, dar avind in vedere ca la pornirea la cheie presiunea de ulei este cam de 0.5-0.7 bari fata de 2bari la relanti sau 4-6 in functionare normala as fi tentat sa zic ca nu e o problema. This post has been edited by Gheorghedracu: 15 Sep 2006, 20:01 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 00:39 |