Masini inmatriculate in doar cateva ore, Scapam de birocratie?
![]() ![]() ![]() |
Masini inmatriculate in doar cateva ore, Scapam de birocratie?
deconectat |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|||
Solon |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Suna prea frumos ca sa fie adevarat.
Intai sa aud ca s-a implementat sistemul asta si dupa aia mai vedem! |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
DragosP |
![]()
Post
#3
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Mai bine ar face pașapoarte și C.I.-uri în 24 de ore.
![]() |
--------------------
Ceva de plastic
.
- BRRC
. Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
Solon |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Oficial exista la pasapoarte, dar nervii pe care ai acumulezi intr-o zi sunt cat pentru o luna, asa ca daca o fi si la inmatriculari ca la pasapoarte mai bine se lasa de astfel de proiecte.
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
mman2006 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 11 June 06 ![]() |
Prea frumos sa fie adevarat...
Daca va functiona vreodata, am face un pas mic catre civilizatie.... ![]() |
--------------------
Logan
Ambition
- B 52 HPH
2005, 1.6 MPI
|
|
nos |
![]()
Post
#6
|
![]() RWD addict Group: Members Posts: 80 Joined: 3 June 04 From: Timisoara ![]() |
Hmm...ar fi ceva. Pantru asta ar trebui sa isi puna la punct un sistem centralizat de date pt toata tara, chestie cu care se lauda deja de vreo trei ani...dar asa suntem noi, ramanem cu laudele!
Apropo...Stiti in cat timp se inmatriculeaza o masina in germania? 15 minute maxim!!!!! Si dupa cele 15 minute, pleci de acolo cu talonul pe numele tau, cartea de identitate cu numele tau trecut in ea, si numerele proaspat facute!!!Daca are verificare tehnica valabila inca, nu mai trebe sa mergi la tuv ca sa iti mai faci odata... 15 minute, fratilor! ![]() ![]() ![]() La performanta asta nu cred ca o sa ajungem vreodata... |
--------------------
Renault 12 GT
custom 1973
- 325i 24v coupe
----- BMW E36
|
|
Solon |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
O sa se ajunga in momentul in care in Germania o sa se inmatriuleze masini online, de acasa, din fotoliu, noi o sa fim fericiti ca la ghiseu nu mai stam atat.
![]() |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
prody |
![]()
Post
#8
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
Cand mi-am inmatriculat Loganul in ianuarie, a venit prietena mea si mi-a tinut rand cu vreo doua ore inainte de a deschide, pe la 14,30; la ora 17,45 am aparut eu, am preluat coada si am ajuns sa dau dosarul ultimul,la 19,30 , dupa mine au inchis ghiseul desi mai erau vreo zece oameni. Am avut un mare noroc,ala care era inaintea mea avea o problema cu una din chitantele de la dosar (platise chitanta la Finantele Publice prin decembrie, iar din 2006 mai crescuse tariful cu vreo 50 000, i-a respins dosarul imediat, sa faca ala infarct acolo!), altfel nu aveam nicio sansa, trebuia sa vin peste doua zile din nou.
Cred ca vorbesc in numele tuturor celor din Craiova : pentru noi ar fi un mare pas inainte daca ar mai prelungi animalele alea de pe str. Campia Islaz programul de la ghiseul de inmatriculari cu doua ore, pentru ca sunt platiti din bani publici, si, atat timp cat exista oameni nemultumiti ca au venit cu o ora inainte de a se deschide si tot nu au ajuns sa bage dosarul, ei sunt obligati sa ia masuri! Cand vor intelege si vor face acest lucru, va fi un mare pas inainte! Pana atunci, umilinta pe paine, frate! This post has been edited by prody: 22 Jul 2006, 18:21 |
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
dex0906 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 24 October 05 ![]() |
salut,
am dat mail la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor sa intreb de treaba asta. raspunsul : " Referitor la solicitarea dumneavoastra; transmisa prin e-mail, Directiei Regim Permise de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor, înregistrata sub numarul de mai sus, va comunicam urmatoarele: Directia Regim Permise de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor a elaborat si a înaintat spre aprobare un proiect de ordonanta de modificare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, prin care se urmareste simplificarea activittii de înmatriculare a vehiculelor. În ceea ce priveste activitatea de radiere a vehiculelor, în noua legislatie, s-a prevazut ca la înstrainarea unui vehicul se face transcrierea acestuia pe numele noului proprietar. Noua prevedere legala se va aplica de catre serviciile publice comunitare regim permise de conducere si înmatriculare a vehiculelor, începând cu data de 21.09.2006. Cu stima, DIRECTOR Chestor de politie STANCU MIHAI " This post has been edited by dex0906: 22 Aug 2006, 17:51 |
--------------------
dacia
dacia 1300
- xxx
|
|
Ov |
![]()
Post
#10
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.527 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
5 Septembrie 2006
Masinile vor fi inmatriculate o singura data Guvernul a luat în discuție un proiect de ordonanță care va face viața mai ușoară proprietarilor de autovehicule. Dacă legea va fi adoptată, mașinile vor fi înmatriculate o singură dată și nu va mai nevoie de radierea și reînmatricularea lor de câte ori mașina își schimbă proprietarul. Astfel, un vehicul va fi înmatriculat permanent, pe numele proprietarilor succesivi, de la prima înscriere a acestuia până la scoaterea definitivă din circulație. Modificările aduse ne vor scuti pe viitor de eternele cozi la poliție, pentru a ne radia și reînmatricula mașinile proaspăt cumpărate. Sursa: mail intern ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
St |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.469 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai si cum dovedesc ca masina imi apartine, prin actul de vanzare/cumparare?? Pe actele masinii va ramane numele primului proprietar? Cum se va face cu numerele?(le schimbi doar daca vrei?)
This post has been edited by St: 5 Sep 2006, 18:26 |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
BOG |
![]()
Post
#12
|
![]() Riders on the Storm Group: Moderatori Posts: 1.364 Joined: 16 August 05 From: Bucuresti/Botosani ![]() |
Guvernul a aprobat proceduri simplificate de reînmatriculare a autovehiculelor
"Autovehiculele nu vor mai fi radiate in momentul vanzarii, urmand sa fie inmatriculate permanent, iar numarul de inmatriculare va ramane neschimbat daca vanzatorul si cumparatorul ajung la o intelegere, potrivit unei ordonante de urgenta aprobata, miercuri, de Guvern."" "Actuala procedura in cazul instrainarii unui vehicul presupune trei demersuri, respectiv radiere, autorizare provizorie si reinmatriculare, iar potrivit noului act normativ, acestea vor fi comprimate intr-una singura." Asta imi place cel mai mult: "Comerciantii autorizati de vehicule noi vor putea, in baza noilor prevederi legislative, sa ofere clientilor, odata cu vehiculul achizitionat, si placutle si certificatul de inmatriculare in urma implementarii unei aplicatii informatice securizate, prin care dealerii vor putea inregistra datele inmatricularii direct in baza de date a vehiculelor inmatriculate." Dar in acest text de lege ar trebui musai introdus o limita financiara pentru aceste servicii, pentru ca asa cum ne-am obisnuit vom asista in mod sigur la o jecmaneala totala. Erau niste topicuri parca in care se afisau preturile cerute de diversi dealeri pentru placutele de inmatriculare provizorii.... |
--------------------
Reno
M 2.1/CD
- B xx BOG
2005/1.6 16 V Ce este adevarul?, a aruncat sfidator Pilat din Pont, dar nu a asteptat raspunsul! (Bacon)
|
|
Solon |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu sunt de acord cu faza cu pastratul numerelor de la o masina la alta.Ce vina am eu daca ala de la care cumpar a avut masina inmatriculata la rand cu B xx Pul?
![]() |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
klaus |
![]()
Post
#14
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Asa se intampla cand ziaristii dau cat mai mult din comunicatul guvernului, dar elimina niste chestii importante, ca nu le incapeau pe hartie...
QUOTE(comunicatul guvernului) Executivul a simplificat semnificativ procedurile administrative de înmatriculare a vehiculelor, a anunțat purtãtorul de cuvânt al Guvernului, Oana Marinescu. Guvernul a aprobat în acest sens o Ordonanțã pentru modificarea și completarea OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, modificãri care reduc birocrația și asigurã un serviciu de calitate, rapid și transparent. Noile prevederi vor intra în vigoare gradual, începând din 21 septembrie 2006. O primã noutate, a spus Oana Marinescu, este implementarea conceptului de înmatriculare continuã, respectiv un vehicul va fi înmatriculat permanent, pe numele proprietarilor succesivi, de la prima înscriere în circulație a acestuia pânã la scoaterea definitivã din circulație. 21 septembrie Actuala procedurã în cazul înstrãinãrii unui vehicul presupune trei demersuri, respectiv radiere, autorizare provizorie și reînmatriculare, iar potrivit noului act normativ, acestea vor fi comprimate într-una singurã. Procedeul înmatriculãrii continue înseamnã cã autoturismul nu va mai trece prin faza de radiere, ci vor fi transcrise doar datele noului proprietar. Numãrul de înmatriculare va rãmâne același în cazul în care vânzãtorul și cumpãrãtorul sunt din același județ, sau se va atribui unul nou, în cazul în care vechiul și noul proprietar sunt din județe diferite. Vechiul proprietar nu va mai putea însã sã își pãstreze vechiul numãr decât în cazul în care ajunge la o înțelegere în acest sens cu noul proprietar. Dacã se ajunge la aceastã înțelegere, atunci numãrul devine numãr preferențial și trebuie achitate taxele aferente pentru preluarea acestuia. Regimul acordãrii de numere preferențiale rãmâne același ca și pânã acum. Proprietarii de autoturisme vor putea opta pentru un numãr preferențial, urmând sã plãteascã contravaloarea certificatului de înmatriculare și tariful pentru atribuirea unei configurații preferențiale a numãrului de înmatriculare. Actul normativ nu modificã prevederile referitoare procedurile pentru înmatriculãrile temporare, înmatriculãri specifice, în general, firmelor de leasing. Prevederile privind înmatricularea continuã intrã în vigoare începând cu 21 septembrie, odatã cu noul Cod rutier. Comercianții autorizați de vehicule noi vor putea, în baza noilor prevederi legislative, sã ofere clienților, odatã cu vehiculul achiziționat, și plãcuțele și certificatul de înmatriculare, a precizat Oana Marinescu. Acest fapt va fi posibil cu ajutorul unei aplicații informatice securizate, prin care dealerii auto vor putea implementa datele aferente unei înmatriculãri direct în baza de date a vehiculelor înmatriculate. Dealerii vor avea acces la aceastã bazã de date în baza unui protocol care se va încheia cu MAI. Un test al aplicației informatice va avea loc în luna octombrie, dupã care se va trece la semnarea contractelor cu dealerii auto, la instalarea aplicațiilor și la pregãtirea personalului care va opera modificãrile în baza de date, urmând ca procedura sã devinã operaționalã pânã la sfârșitul anului. Pentru a veni în sprijinul cetãțenilor, actul normativ modificã și procedura de achitare a taxelor aferente înmatriculãrii. Purtãtorul de cuvânt al Guvernului a precizat cã aceste taxe vor putea fi achitate la ghișeele de înmatriculare iar cetãțenii nu vor mai fi obligați sã se deplaseze la diferite bãnci, trezorerii, direcții de impozite și taxe locale pentru plata taxei. Acest serviciu va fi operațional pânã la sfârșitul anului, dupã ce MAI va încheia protocoale care sã îi permitã încasarea acestor taxe; este vorba despre taxa pentru certificatele de înmatriculare, taxa de înmatriculare și impozitul auto pentru primul an. O altã modificare se referã la simplificarea procedurii de examinare a persoanelor în vederea obținerii permisului de conducere. Oana Marinescu a spus cã se va renunța la prezentarea dovezii de absolvire a cursurilor primare de învãțãmânt obligatoriu, precum și la examinarea psihologicã. Aceasta din urmã va fi menținutã totuși, însã va fi efectuatã înainte de înscrierea la o școalã de șoferi, deoarece concluziile unei examinãri psihologice sunt mai utile procesului de învãțare decât examinãrii. Aceste prevederi vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2007. Pe lângã avantajele acestei simplificãri a procedurilor administrative, se va realiza o mai bunã colectare a impozitelor locale. Mãsurile vor contribui, de asemenea, la prevenirea circulației pe drumurile publice a unui vehicul neînmatriculat, faptã care poate fi sancționatã penal cu închisoare de la unu la trei ani. Totodatã, se are în vedere reducerea numãrului de acte solicitate la înmatriculare, înlocuindu-se verificarea îndeplinirii unor obligații legale pe bazã de documente, cu verificarea efectuatã pe cale informaticã. În prima etapã procedura va fi disponibilã pentru verificarea efectuãrii inspecției tehnice periodice și a încheierii asigurãrii obligatorii de rãspundere civilã auto. Aplicația informaticã prin care se va derula aceastã procedurã va fi testatã la sfârșitul lunii octombrie și va deveni operaționalã la începutul anului viitor, dupã ce Registrul Auto Român și Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor vor încheia un protocol cu MAI pentru preluarea bazelor de date. Modificãrile propuse prin ordonanța adoptatã de Guvern vor avea un impact pozitiv asupra a aproximativ 5,5 milioane de conducãtori auto, la un parc auto de 4 milioane vehicule, a precizat Oana Marinescu. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
depecharu |
![]()
Post
#15
|
Membru cu trapa la cap Group: Members Posts: 198 Joined: 16 May 06 From: MS ![]() |
Voi credeti ca daca nu mai umblati in 6-7 locuri asta inseamna ca va inmatriculati masina fara nervi??!
![]() |
--------------------
Pegas
bicicleta
- MS
1987
|
|
Devils |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 394 Joined: 20 April 04 From: Targu-Mures ![]() |
Bun, eu sunt programat pe marti, 12 sept la RAR pentru identificare, deci eu inca mai merg pe vechiul sistem. Ce aiurea... daca mai asteptam o saptamana..!!!
|
--------------------
Audi
- B4
- MS 03 CNP
- 1994 1.9 TDI Z1 90CP Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
|
|
ovidiums |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 14 August 06 ![]() |
da, e prea frumos...
dar daca acel ghiseu unic va fi chiar unul singur (cu o singura doamna in spate si cu program de la 9 la 15)? ![]() |
--------------------
dacia 1300
berlina (?)
- -
1986 cu fete de usi din vitan
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
9-15 ar fi chiar bine, față de poliția mea locală (Voluntari, adică), unde programul e 9-11.30...
![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
mikeb |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 24 September 05 ![]() |
La RAR am gatat intr-o ora; la primarie 1 ore si "vin-o la ora cutare", inca o juma' de ora. La banca o juma' de ora. La politie o tura de 1 ora, pus dosaru, alta tura de 1 ora scos talon si numere. Peste tot in regim civilizat. Baiu e ca treaba a durat o saptamana in total, deci orele cheltuite au fost "pe transe" si a trebuit sa fac 2 drumuri in resedinta de judet..., total 400km, ca in oras la mine, canci.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4MPI
- HRxx---
Ambiance-2006 Romania e o tara minunata! Pacat ca e locuita...
|
|
ovidiums |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 14 August 06 ![]() |
acum depinde de noroc si de caile parcurse.
la mine o identificare mi-a luat aproape juma' de zi (de la ora programarii pana la eliberarea certificatului), vanzarea/cumpararea, radierea + numerele provizorii tot juma de zi (prin relatiile foarte sus puse ale vanzatorului) iar pentru numerele definitive am dat tot ce trebuia +banii de taxe si comision cuiva care m-a sunat a doua zi si m-a anuntat ca numerele sunt la el. This post has been edited by ovidiums: 7 Sep 2006, 19:37 |
--------------------
dacia 1300
berlina (?)
- -
1986 cu fete de usi din vitan
|
|
klaus |
![]()
Post
#21
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si textul ordonantei:
QUOTE 1 GUVERNUL ROMÂNIEI Ordonanță pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art.1 pct.VII.6 din Legea nr. .../2006 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță. Art. I – Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.958 din 28 decembrie 2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.49/2006, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 11, după alineatul (1), se introduc patru noi alineate, alineatele (11) – (14), cu următorul cuprins: „(11) Înmatricularea vehiculelor are ca scop admiterea în circulația pe drumurile publice doar a vehiculelor omologate, potrivit legii, care corespund normelor privind siguranța circulației și protecției mediului. (12) Înmatricularea vehiculelor este continuă, de la admiterea în circulație până la scoaterea definitivă din circulație a unui vehicul din categoria celor supuse acestei condiții, potrivit prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, și presupune operațiunea de: a) înscriere a în evidențele autorităților competente, potrivit legii, a dobândirii dreptului de proprietate asupra unui vehicul de către primul proprietar; ![]() ulterioare ale dreptului de proprietate asupra unui vehicul. (13) Operațiunile prevăzute la alin. (12) se realizează pe baza datelor de identificare ale vehiculului și ale proprietarului și se concretizează prin atribuirea unui număr de înmatriculare și prin eliberarea de către autoritățile competente, potrivit legii, a unui certificat de înmatriculare, precum și a plăcuțelor cu numărul de înmatriculare. (14) În cazul transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, datele noului proprietar se înscriu în evidențele autorităților competente simultan cu menționarea încetării calității de titular al înmatriculării a fostului proprietar.” 2. Alineatul (2) al articolului 11 va avea următorul cuprins: „(2) Solicitanții operațiunii de înscriere a unui vehicul în evidențele autorităților competente, potrivit legii, trebuie să facă dovada certificării autenticității vehiculului de către Registrul Auto Român în cazurile și condițiile stabilite prin Ordin comun al ministrului administrației și internelor și al ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului, care se publică în Monitorul Oficial al României.” 3. La articolul 11, după alineatul (2), se introduc trei noi alineate, alineatele (21) – (23), cu următorul cuprins: „(21) Cu ocazia realizării oricărei operațiuni de înmatriculare a unui vehicul, verificarea efectuării inspecției tehnice periodice și a asigurării obligatorii de răspundere civilă, respectiv a valabilității acestora, se poate face și pe cale informatică, în 2 condițiile stabilite prin protocol încheiat între autoritatea competentă din subordinea Ministerului Administrației și Internelor cu atribuții de organizare și coordonare a activității de evidență și eliberare a certificatelor de înmatriculare și a plăcuțelor cu numere de înmatriculare și Registrul Auto Român, respectiv Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. (22) Autoritățile competente să realizeze operațiunile de înmatriculare a vehiculelor pot încasa toate taxele și tarifele stabilite potrivit legii, aferente acestor operațiuni, pe care le vor vira ulterior persoanelor juridice în drept în baza unor protocoale încheiate cu acestea. (23) Comercianții de vehicule noi și societățile de leasing din România, pot solicita, pe cale informatică, înmatricularea sau autorizarea provizorie pentru circulație a vehiculelor, prin intermediul unei aplicații puse la dispoziție, în condițiile stabilite prin protocol, de către autoritatea competentă din subordinea Ministerului Administrației și Internelor cu atribuții de organizare și coordonare a activității de evidență și eliberare a certificatelor de înmatriculare și a plăcuțelor cu numere de înmatriculare și Registrul Auto Român, respectiv Comisia de Supraveghere a Asigurărilor.” 4. Alineatul (4) al articolului 13 va avea următorul cuprins: „(4) La cerere, persoanelor juridice care fabrică, asamblează, carosează ori testează autovehicule sau remorci li se poate elibera pentru acestea autorizații și numere pentru probă.” 5. Alineatul (1) al articolului 16 va avea următorul cuprins: „(1) Odată cu realizarea operațiunilor de înmatriculare a vehiculului, autoritatea competentă eliberează proprietarului sau mandatarului acestuia un certificat de înmatriculare conform categoriei sau subcategoriei din care face parte vehiculul respectiv, precum și plăcuțele cu numărul de înmatriculare. ” 6. După alineatul (1) al articolului 16 se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins: „(11) La cererea scrisă a proprietarului unui vehiculul, în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare se poate înscrie și o altă persoană decât proprietarul, specificându-se calitatea în care aceasta poate utiliza vehiculul. În cazul în care proprietarul vehiculului este o societate de leasing, este obligatorie menționarea în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare și a datelor de identificare a deținătorului mandatat.” 7. Alineatul (1) al articolului 18 va avea următorul cuprins: „(1) Radierea din evidență a vehiculelor se face de către autoritatea care a efectuat înmatricularea sau înregistrarea doar în cazul scoaterii definitive din circulație a acestora, la cererea proprietarului, în următoarele cazuri: a) proprietarul dorește retragerea definitivă din circulație a vehiculului și face dovada depozitării acestuia într-un spațiu adecvat, deținut în condițiile legii; ![]() în vederea dezmembrării; c) la scoaterea definitivă din România a vehiculului respectiv; d) în cazul furtului vehiculului; e) pentru vehiculele înregistrate, la trecerea acestora în proprietatea altei persoane, în condițiile legii.” 8. Alineatul (2) al articolului 18 se abrogă. 9. Alineatul (4) al articolului 18 va avea următorul cuprins: „(4) Vehiculele declarate, potrivit legii, prin dispoziție a autorității publice locale, fără stăpân sau abandonate, se radiază din oficiu în termen de 30 de zile de la primirea dispoziției respective.” 3 10. Articolul 21 va avea următorul cuprins: „(1) Conducătorii de autovehicule sau tramvaie trebuie să aibă cunoștințele și îndemânarea necesare conducerii și să fie apți din punct de vedere medical. (2) Conducătorii de autovehicule sau tramvaie vor fi verificați periodic din punct de vedere medical, în condițiile stabilite de reglementările în vigoare.” 11. Alineatele (1), (4), (5), (6) și (7) ale articolului 22 vor avea următorul cuprins: „(1) Examinarea medicală se realizează în scopul certificării stării de sănătate și a calităților fizice necesare unui conducător de autovehicul sau tramvai. ……………………………………………………………………………………. (4) Examinarea medicală se realizează în instituții medicale autorizate, cu obligația luării în evidență a solicitantului sau a conducătorului de autovehicul sau tramvai de către medicul de familie. Certificarea stării de sănătate se poate realiza și de către medicul de familie. (5) Medicul de familie, atunci când constată că o persoană din evidența sa, care posedă permis de conducere, prezintă afecțiuni medicale prevăzute în ordinul ministrului sănătății publice emis conform alin. (2), va solicita examenul de specialitate necesar, iar în cazul în care s-a stabilit ca persoana este declarată inaptă medical pentru a conduce un autovehicul sau tramvai, va comunica aceasta imediat poliției rutiere pe raza căreia medicul își desfășoară activitatea. (6) Verificarea medicală se efectuează în condițiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății publice, care se publică în Monitorul Oficial al României. (7) Permisul de conducere al persoanei care este declarată inaptă din punct de vedere medical pentru a conduce autovehicule ori tramvaie se retrage de către poliția rutieră și poate fi redobândit numai după încetarea motivului pentru care s-a luat această măsură.” 12. Partea introductivă a alineatului (3) al articolului 22 va avea următorul cuprins: „(3) Examinarea medicală se realizează în vederea:” 13. După alineatul (4) al articolului 22 se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu următorul cuprins: „(41) Lista instituțiilor medicale se stabilește prin ordin al ministrului sănătății publice, care se publică în Monitorul Oficial al României.” 14. Alineatul (4) al articolului 23 va avea următorul cuprins: „(4) Persoanele care solicită prezentarea la examen pentru obținerea permisului de conducere sau a unor noi categorii ori subcategorii ale acestuia trebuie să îndeplinească, potrivit legii, condițiile de vârstă, să fie apte din punct de vedere medical și să facă dovada pregătirii teoretice și practice prin cursuri organizate de unități autorizate, potrivit legii.” 15. Alineatul (2) al articolului 24 va avea următorul cuprins: „(2) Forma și conținutul permisului de conducere se stabilesc prin ordin al ministrului administrației și internelor, care se publică în Monitorul Oficial al României.” 16. Alineatul (3) al articolului 27 se abrogă. 17. Articolul 281 va avea următorul cuprins: „Art. 281. - Evidența permiselor de conducere reținute și a sancțiunilor aplicate conducătorilor de autovehicule sau tramvaie se ține de către poliția rutieră pe a cărei rază titularii își au domiciliul sau reședința.” 18. Alineatul (3) al articolului 40 va avea următorul cuprins: „(3) Prevederile alin. (2) nu se aplică în cazul Ministerului Administrației și Internelor, Ministerului Apărării Naționale și Serviciului Român de Informații.” 4 19. Alineatul (2) al articolului 621 va avea următorul cuprins: „(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică conducătorilor de autovehicule aparținând Ministerului Administrației și Internelor, Ministerului Apărării Naționale și Serviciului Român de Informații.” 20. Alineatul (1) al articolului 73 va avea următorul cuprins: „(1) În vederea întocmirii dosarelor pentru despăgubire, la solicitarea Comisiei pentru Supravegherea Asigurărilor sau a societăților de asigurare, autoritatea care are în evidență vehiculele înmatriculate sau înregistrate comunică acestora datele referitoare la proprietarii sau deținătorii vehiculelor.” 21. Alineatele (1), (2), (3) și (6) ale articolului 74 vor avea următorul cuprins: „(1) Autovehiculele și remorcile înmatriculate în România pot trece frontiera de stat pe drumurile publice, dacă îndeplinesc condițiile cerute pentru a fi admise în circulația internațională, iar conducătorii lor posedă permis de conducere valabil, în condițiile stabilite prin tratatele la care România este parte sau care este eliberat de autoritățile competente ale statelor membre ale Uniunii Europene sau Spațiului Economic European ori a cărui valabilitate este recunoscută în aceste state pe bază de reciprocitate. (2) Autovehiculele și remorcile înmatriculate în alte state pot trece frontiera de stat și pot circula pe drumurile publice din România, dacă îndeplinesc condițiile tehnice prevăzute în Convenția asupra circulației rutiere, încheiată la Viena la 8 noiembrie 1968 și ratificată de România prin Decretul nr. 318/1980, dar numai pe perioada cât sunt asigurate pentru cazurile de răspundere civilă ca urmare a pagubelor produse prin accidente de circulație. (3) Pentru a conduce un autovehicul pe teritoriul României, persoanele care sunt titulare ale unui permis de conducere eliberat într-un stat care nu este membru al Convenției asupra circulației rutiere, prevăzută la alin. (2), trebuie să posede și permis de conducere internațional. ……………………………………………………………………………. (6) Autovehiculele înmatriculate în statele care nu sunt semnatare ale Convenției asupra circulației rutiere, prevăzută la alin. (2) sunt obligate să poarte în partea din spate semnul distinctiv al statului care a efectuat înmatricularea.” 22. Alineatul (1) al articolului 75 va avea următorul cuprins: „(1) Persoanele care domiciliază în alte state, aflate temporar în România, pot conduce autovehicule pe drumurile publice dacă posedă permis de conducere valabil, conform modelelor stabilite în Convenția asupra circulației rutiere, prevăzută la art. 74 alin. (2), sau a cărui valabilitate este recunoscută pe bază de reciprocitate.” 23. Litera e) a alineatului (2) al articolului 88 va avea următorul cuprins: „e) radierea din oficiu a înmatriculării sau înregistrării vehiculului, în cazurile prevăzute la art. 18 alin. (4);” 24. La articolul 101, litera c) a alineatului (1) se abrogă. 25. Partea introductivă a alineatului (1) al articolului 103 va avea următorul cuprins: „(1) Persoana al cărei permis de conducere a fost anulat ca urmare a rămânerii definitive a unei hotărâri judecătorești de condamnare pentru una dintre faptele prevăzute la art. 101 alin. (1) și la art. 102 alin. (1) se poate prezenta la examen pentru obținerea unui nou permis de conducere, pentru toate categoriile avute anterior, după caz, dacă a intervenit una din situațiile următoare:” 26. Litera a) a alineatului (3) al articolului 103 va avea următorul cuprins: „a) este aptă din punct de vedere medical;” 5 27. La articolul 110, litera c) va avea următorul cuprins: „c) elaborează norme privind examinarea medicală, recoltarea și analiza probelor biologice în vederea stabilirii alcoolemiei, consumului de produse sau substanțe stupefiante ori de medicamente cu efecte similare de natură să influențeze comportamentul conducătorilor de vehicule;” Art. II – Prezenta ordonanță intră în vigoare la data intrării în vigoare a Legii nr.49/2006 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 246 din 20 martie 2006. Art. III – La data prevăzută la articolul II, vehiculele înmatriculate înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe sunt considerate înmatriculate continuu, astfel încât orice transmitere ulterioară a dreptului de proprietate asupra unui vehicul se va transcrie în evidențele autorităților competente, potrivit legii, în condițiile prezentei ordonanțe. Art. IV – Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.958 din 28 decembrie 2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.49/2006, cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM – MINISTRU Călin POPESCU – TĂRICEANU Nr. ….. București |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 11:46 |