Aerodinamica la Dacie, Se poate imbunatati
![]() ![]() ![]() |
Aerodinamica la Dacie, Se poate imbunatati
V_8 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 11 March 07 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
berlina
1996, 1310 L
- B.49.DPH
|
|||
mesteru surubel |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
poti sa ii dai un search pentru ca s-au discutat toate problemele
|
--------------------
Dacia
Berlina
1310 TLX Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul |
|
V_8 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 11 March 07 ![]() |
am cautat, si nu prea am gasit mare lucru..., poate nu stiu cum sa caut....
|
--------------------
dacia
berlina
1996, 1310 L
- B.49.DPH
|
|
vlad_4tuning |
![]()
Post
#4
|
banned :)) Group: Members Posts: 134 Joined: 17 November 05 From: - ![]() |
pt inceput las-o mai jos.....taie din arcuri fata si spate...si intareste amortizoarele....o sa stea si mai bine in curbe si o sa fie si mai "aerodinamica" cat de cat....
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#5
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Interesante sfaturi mai dai domnu' vlad_4tuning...
Când te plimbi cu ea prin curte, poți să îi faci ce vrei, taie-o în 2 de la jumate dacă vrei.... Cât timp mergi cu ea pe stradă, pentru siguranța ta și a celorlalți, nu face modificări după ureche, mai ales la suspensii... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
pastrama |
![]()
Post
#6
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
In primu rand Dacia nu prea are nevoie de o imbunatatire a aerodinamicii! La ce viteze supersonice atinge masina asta nu cred ca e cazu pentru asa ceva.
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
vlad_4tuning |
![]()
Post
#7
|
banned :)) Group: Members Posts: 134 Joined: 17 November 05 From: - ![]() |
QUOTE(Catalin Marinarul @ 11 Mar 2007, 16:41) Interesante sfaturi mai dai domnu' vlad_4tuning... Când te plimbi cu ea prin curte, poți să îi faci ce vrei, taie-o în 2 de la jumate dacă vrei.... Cât timp mergi cu ea pe stradă, pentru siguranța ta și a celorlalți, nu face modificări după ureche, mai ales la suspensii... dupa care ureche.....ce se poate intampla daca tai 1 spira jumate din arcuri si intaresti amortizoarele...imi poti zice si mie.....si mai incet cu luatu' la misto domnule ![]() |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
pastrama |
![]()
Post
#8
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Mda...tiuning in spatele blocului!
|
--------------------
Tedei
-
-
|
|
vlad_4tuning |
![]()
Post
#9
|
banned :)) Group: Members Posts: 134 Joined: 17 November 05 From: - ![]() |
chiaaar.....????.....sgm-ul oare cum are....?...sti?
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
V_8 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 11 March 07 ![]() |
suna interesant, de faza cu arcurile am citit pe forum...
![]() ma refer la modificarea intregului "bot", o modificare care sa reduca circulatia aerului pe sub masina, pentru a evita, ca masina la o viteza mai mare sa devina un mic si ambulant aeroplan ![]() ceva de genul F1, unde monopostul este construit pe principiul aripii de avion, numai ca este in sens invers, nu creaza o forta ascedenta, ci una descendenta |
--------------------
dacia
berlina
1996, 1310 L
- B.49.DPH
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#11
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(pastrama_stelistu @ 11 Mar 2007, 17:01) In primu rand Dacia nu prea are nevoie de o imbunatatire a aerodinamicii! La ce viteze supersonice atinge masina asta nu cred ca e cazu pentru asa ceva. Ai încercat să scoți mâna pe geam la o viteză de 60 km/h ? Dar la 100 km/h? Spune-mi care sunt diferențele. V_8, eu i-am pus o prelungire spoiler ( fustă ), însă nu știu ce să spun, nu am apucat să fac teste, am făcut câteva drumuri grăbite prin oraș și atât. Nu știu dacă are efectele pe care ți le dorești, dar cu siguranță arată mai bine ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#12
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(vlad_4tuning @ 11 Mar 2007, 17:27) Aveți un idol și vă închinați la el? ![]() Nu cumva încălcați una din porunci? ![]() După modificările pe genunchi pe care le sugerezi, la cît timp estimezi necesitatea înlocuirii de bucșe, pivoți și alte "consumabile"? Că doar vei merge tot pe străzile din RO... Treaba cu "aeroplan" e hilară...Ce se ridică de pe sol prin forțe proprii, trebuie înregistrat la AACR (Autoritatea Aeronautică Civilă Română)...Încă nu a fost înscrisă nicio Dacie, deci nu mai inventați probleme inexistente... ![]() Acum vorbind serios, nu vă mai jucați la sisteme critice ale mașinii: suspensii, frâne, direcție... Am vazut destule cazane d-astea dezechilibrate pe șosele, cu "suspensii sport"..."domne, stă mai bine pe șosea...pot să intru mai tare în curbe"...și intri până se rupe ceva și omori oameni nevinovați... Eu te intreb altceva: Stii să scrii? This post has been edited by Catalin Marinarul: 11 Mar 2007, 19:11 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
coborarea prin taierea arcurilor cu o spira nu are nici un efect negativ asupra masinii.
arcuri de fata puse pe spate si taiate o spira se pun de cand lumea. prin intarirea amortizoarelor iarasi nu vad un lucru rau in asta, decat daca ai masina plina de rugina. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#14
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu n-am inteles ce legatura au arcurile cu aerodinamica...
Daca e mai aproape cu 3-5 cm de sol, e mai aerodinamica? Ideea sa fi venit oare din campionatul de turisme, unde masinile sunt FOARTE APROAPE de sol, iar podeaua este foarte plata si aerul ce trece pe sub masina creeaza vacuum ce lipeste masina de asfalt? Coeficientul aerodinamic devine mai mare dar este neglijat comparativ cu performantele masinii pe curbe la viteze mari. Caroseria daciei are aerodinamica unei caramizi si orice ameliorare va fi minora. Se vor obtine rezultate majore prin modificarea semnificativa a caroseriei, atat de mult incat nu se va mai cunoaste ca este o dacie. Forma aerodinamica ideala se zice ca ar fi o jumatate din forma unei picaturi de apa. This post has been edited by vis-a-vis: 11 Mar 2007, 20:42 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
vlad_4tuning |
![]()
Post
#15
|
banned :)) Group: Members Posts: 134 Joined: 17 November 05 From: - ![]() |
scuze greseala mea..."stii" si nu "sti"....nu am nici un idol.....insa pana acuma el a reusit sa scoata ceva dintr-o dacie..care face de rusine masini mult mai scumpe.....treaba e alta.....cand te apuci de tuning pe o masina nu mai te gandesti ca daca ii pun spoilere oare nu le rup la gropi....daca pun suspensie sport oare nu ma scutura prea tare.....daca modific motorul oare nu consuma mai mult si asa mai departe.....
si alta treaba....."Am vazut destule cazane d-astea dezechilibrate pe șosele"...uitati ca toti ati plecat de la masini naspa....si acuma aveti masini noi.....si faceti pe smecherii......"cei cu cazanu asta domle'....ma refer in general....salut...am incheiat discutia |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
V_8 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 11 March 07 ![]() |
Treaba cu "aeroplan" e hilară...Ce se ridică de pe sol prin forțe proprii, trebuie înregistrat la AACR (Autoritatea Aeronautică Civilă Română)...Încă nu a fost înscrisă nicio Dacie, deci nu mai inventați probleme inexistente...
am si eu o intrebare.. daca nu te superi... de ce au fost cazuri de accidente cauzate de pierderea aderentei rotilor, si de ce toti constructorii auto investesc sume enorme in astfel de ideei? ![]() dacie 1300 la 110 km/h "avea cea mai performanta servo-directie". Cum este posibil? ![]() |
--------------------
dacia
berlina
1996, 1310 L
- B.49.DPH
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#17
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
La viteza maximă pentru care a fost proiectată berlina la care înțeleg că ne referim, în nici un caz nu pierde aderența din cauze aerodinamice...iar acea viteză a fost calculată pentru linie dreaptă...
A...că sunt inconștienți ce intră în curbe cu viteză mare, asta nu mai are legătură prea mare cu aerodinamica, ci cu forța centrifugă...Nu vorbim aici de mașini de curse pe circuit, și dacă te gândești la eleroanele puse pe dacii (2-3 în serie ![]() ![]() Clar un coeficient de finețe aerodinamică mai mic înseamna în primul rând economie de combustibil, apoi viteză maxima mai mare etc... Dar iar nu e cazul berlinei...A scris vis-a-vis foarte bine mai sus... vlad_4tuning, n-am nici mașină nouă, nici groavă, dar știu ce pot face cu ea, nu vreau sa o transform în ceva ridicol... Când "prepari" o mașină pentru "curse" (că e impropriu numită cursa ceea ce se face defapt cu aceste mașini "tiunate") pe genunchi, în primul rând ar trebui să nu mai circuli cu acea mașină pe drumurile publice... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#18
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Domnu' , rotile la dacie pierd aderenta din alte motive, complet nelegate de aerodinamica (pentru ca un idiot a taiat arcurile si a intarit amortizoarele, si roata nu mai mentine contactul cu solul!). Pana la 150 km/h, poti sa mergi linistit, ca Fz nu va fi suficient de mare incat sa afecteze semnificativ suspensia sau directia. Parol!
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
V_8 |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 11 March 07 ![]() |
Si daca reusesc sa depasesc viteza de 150 km/h (in linie dreapta), ce se poate intampla?
![]() |
--------------------
dacia
berlina
1996, 1310 L
- B.49.DPH
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#20
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(V_8 @ 11 Mar 2007, 15:37) Sal Sunt incepator in ale sofatului, posesor de dacie si ma intereseaza sa stiu daca se mai poate face ceva , pentru imbunatatirea aerodinamicii, daca se poate modifica stabilitatea pe sosea, consumul..... etc. Astept cu interes comentariile voastre. Va multumesc.. eu zic sa ii pui un eleron pe spate gen subaru impreza wrx sti ca sa stea mai bine pe viraje........ |
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#21
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(Catalin Marinarul @ 11 Mar 2007, 18:59) După modificările pe genunchi pe care le sugerezi, la cît timp estimezi necesitatea înlocuirii de bucșe, pivoți și alte "consumabile"? Că doar vei merge tot pe străzile din RO... Acum vorbind serios, nu vă mai jucați la sisteme critice ale mașinii: suspensii, frâne, direcție... Am vazut destule cazane d-astea dezechilibrate pe șosele, cu "suspensii sport"..."domne, stă mai bine pe șosea...pot să intru mai tare în curbe"...și intri până se rupe ceva și omori oameni nevinovați... pana acum nu am auzit ca un cazan dezechilibrat sa omoare pe cineva pe strada...... cazan ma refer la o masina cu suspensii modificate, frane, directie..... la cazane modificate intra si golfurile, ursii etc sau doar daciile ? |
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
ydaniel |
![]()
Post
#22
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
oricum are o aerodinamica mai buna decat g classe;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
driverx |
![]()
Post
#23
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Topic degeaba. Ce probleme au unii.
Nenea initiatorul. Sa zicem ca te apuci sa faci una alta. Te gandesti cat te costa? Te gandesti ca ORICE ai face, imbunatatirea este minimala, ca sa nu zic aproape de zero? Folosesti masina la raliuri? Ca la viteze mari probabil imbunatatirile s-ar simti ceva, in rest...degeaba. Te gandesti ca berlina e destul de certata cu notiunea de aerodinamica? Ce crezi ca obtii? Canalizeaza-ti energiile catre chestii mai reale, mai constructive. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#24
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
se putea sa nu intre cel mai injurat ex moderator cu sfaturile lui:))))))))
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#25
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#26
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
masina de taiat lemne sau ce;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
stoianovmi |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 26 April 05 From: Bocsa ![]() |
Oare de ce nu a pus nenea Gordini spoilere,eleroane si alte deflectoare de aer pe R12,ca doar avea un motor destul de puternic.
Daca avea toate astea sigur nu se mai ridica masina de la sol ca in poza de mai jos. ![]() This post has been edited by stoianovmi: 12 Mar 2007, 12:11 Attached thumbnail(s) image006.jpg ( Size: 78.04k ) Number of downloads: 247 |
--------------------
dacia
1300
1983
- cs 03 zxk
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#28
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Faza aia e incrucisare de punti si e datorata barelor antiruliu rigide, n-are nicio legatura cu aerodinamica... in curba aia ai undeva intre 20-30 km/h, nici la o masina de formula 1 n-ar fi eficienta aerodinamica la viteza asta
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
driverx |
![]()
Post
#29
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Pai asta zic si eu. Discutati de niste probleme care oricat de eficiente ar fi, pur si simplu nu ar functiona. De ce? Pentru ca masina NU merge la viteze unde ar conta toate prostiile astea.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#30
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
e nu.sunt cateva:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 11:01 |