DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aerodinamica la Dacie, Se poate imbunatati

V_8
post 11 Mar 2007, 15:37
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 11 March 07




Sal

Sunt incepator in ale sofatului, posesor de dacie si ma intereseaza sa stiu daca se mai poate face ceva , pentru imbunatatirea aerodinamicii, daca se poate modifica stabilitatea pe sosea, consumul..... etc.
Astept cu interes comentariile voastre.

Va multumesc..


--------------------
dacia berlina 1996, 1310 L - B.49.DPH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mesteru surubel
post 11 Mar 2007, 15:38
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 18 November 05
From: Brasov




poti sa ii dai un search pentru ca s-au discutat toate problemele


--------------------
Dacia Berlina 1310 TLX
Dacia 1310TLX a.f. 1987 - 1.6 5 viteze cu mici modificari
Dacia 1310TLX a.f. 1989 - originalul
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V_8
post 11 Mar 2007, 15:53
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 11 March 07




am cautat, si nu prea am gasit mare lucru..., poate nu stiu cum sa caut....


--------------------
dacia berlina 1996, 1310 L - B.49.DPH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_4tuning
post 11 Mar 2007, 16:33
Post #4


banned :))


Group: Members
Posts: 134
Joined: 17 November 05
From: -




pt inceput las-o mai jos.....taie din arcuri fata si spate...si intareste amortizoarele....o sa stea si mai bine in curbe si o sa fie si mai "aerodinamica" cat de cat....


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 11 Mar 2007, 16:41
Post #5


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Interesante sfaturi mai dai domnu' vlad_4tuning...
Când te plimbi cu ea prin curte, poți să îi faci ce vrei, taie-o în 2 de la jumate dacă vrei....
Cât timp mergi cu ea pe stradă, pentru siguranța ta și a celorlalți, nu face modificări după ureche, mai ales la suspensii...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 11 Mar 2007, 17:01
Post #6


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




In primu rand Dacia nu prea are nevoie de o imbunatatire a aerodinamicii! La ce viteze supersonice atinge masina asta nu cred ca e cazu pentru asa ceva.


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_4tuning
post 11 Mar 2007, 17:09
Post #7


banned :))


Group: Members
Posts: 134
Joined: 17 November 05
From: -




QUOTE(Catalin Marinarul @ 11 Mar 2007, 16:41)
Interesante sfaturi mai dai domnu' vlad_4tuning...
Când te plimbi cu ea prin curte, poți să îi faci ce vrei, taie-o în 2 de la jumate dacă vrei....
Cât timp mergi cu ea pe stradă, pentru siguranța ta și a celorlalți, nu face modificări după ureche, mai ales la suspensii...
*



dupa care ureche.....ce se poate intampla daca tai 1 spira jumate din arcuri si intaresti amortizoarele...imi poti zice si mie.....si mai incet cu luatu' la misto domnule mad.gif


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 11 Mar 2007, 17:19
Post #8


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Mda...tiuning in spatele blocului!


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_4tuning
post 11 Mar 2007, 17:27
Post #9


banned :))


Group: Members
Posts: 134
Joined: 17 November 05
From: -




chiaaar.....????.....sgm-ul oare cum are....?...sti?


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V_8
post 11 Mar 2007, 17:50
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 11 March 07




suna interesant, de faza cu arcurile am citit pe forum... smile.gif

ma refer la modificarea intregului "bot", o modificare care sa reduca circulatia aerului pe sub masina, pentru a evita, ca masina la o viteza mai mare sa devina un mic si ambulant aeroplan biggrin.gif

ceva de genul F1, unde monopostul este construit pe principiul aripii de avion, numai ca este in sens invers, nu creaza o forta ascedenta, ci una descendenta


--------------------
dacia berlina 1996, 1310 L - B.49.DPH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 11 Mar 2007, 18:40
Post #11


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(pastrama_stelistu @ 11 Mar 2007, 17:01)
In primu rand Dacia nu prea are nevoie de o imbunatatire a aerodinamicii! La ce viteze supersonice atinge masina asta nu cred ca e cazu pentru asa ceva.
*


Ai încercat să scoți mâna pe geam la o viteză de 60 km/h ? Dar la 100 km/h?
Spune-mi care sunt diferențele.

V_8, eu i-am pus o prelungire spoiler ( fustă ), însă nu știu ce să spun, nu am apucat să fac teste, am făcut câteva drumuri grăbite prin oraș și atât.
Nu știu dacă are efectele pe care ți le dorești, dar cu siguranță arată mai bine icon_mrgreen.gif .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 11 Mar 2007, 18:59
Post #12


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(vlad_4tuning @ 11 Mar 2007, 17:27)
chiaaar.....????.....sgm-ul oare cum are....?...sti?
*



Aveți un idol și vă închinați la el? radmasa.gif
Nu cumva încălcați una din porunci? biggrin.gif

După modificările pe genunchi pe care le sugerezi, la cît timp estimezi necesitatea înlocuirii de bucșe, pivoți și alte "consumabile"? Că doar vei merge tot pe străzile din RO...
Treaba cu "aeroplan" e hilară...Ce se ridică de pe sol prin forțe proprii, trebuie înregistrat la AACR (Autoritatea Aeronautică Civilă Română)...Încă nu a fost înscrisă nicio Dacie, deci nu mai inventați probleme inexistente... radmasa.gif

Acum vorbind serios, nu vă mai jucați la sisteme critice ale mașinii: suspensii, frâne, direcție...
Am vazut destule cazane d-astea dezechilibrate pe șosele, cu "suspensii sport"..."domne, stă mai bine pe șosea...pot să intru mai tare în curbe"...și intri până se rupe ceva și omori oameni nevinovați...

Eu te intreb altceva: Stii să scrii?

This post has been edited by Catalin Marinarul: 11 Mar 2007, 19:11


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 11 Mar 2007, 19:40
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




coborarea prin taierea arcurilor cu o spira nu are nici un efect negativ asupra masinii.
arcuri de fata puse pe spate si taiate o spira se pun de cand lumea.
prin intarirea amortizoarelor iarasi nu vad un lucru rau in asta, decat daca ai masina plina de rugina.


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 11 Mar 2007, 19:52
Post #14


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Eu n-am inteles ce legatura au arcurile cu aerodinamica...
Daca e mai aproape cu 3-5 cm de sol, e mai aerodinamica?

Ideea sa fi venit oare din campionatul de turisme, unde masinile sunt FOARTE APROAPE de sol, iar podeaua este foarte plata si aerul ce trece pe sub masina creeaza vacuum ce lipeste masina de asfalt?
Coeficientul aerodinamic devine mai mare dar este neglijat comparativ cu performantele masinii pe curbe la viteze mari.

Caroseria daciei are aerodinamica unei caramizi si orice ameliorare va fi minora.
Se vor obtine rezultate majore prin modificarea semnificativa a caroseriei, atat de mult incat nu se va mai cunoaste ca este o dacie.

Forma aerodinamica ideala se zice ca ar fi o jumatate din forma unei picaturi de apa.

This post has been edited by vis-a-vis: 11 Mar 2007, 20:42


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_4tuning
post 11 Mar 2007, 20:06
Post #15


banned :))


Group: Members
Posts: 134
Joined: 17 November 05
From: -




scuze greseala mea..."stii" si nu "sti"....nu am nici un idol.....insa pana acuma el a reusit sa scoata ceva dintr-o dacie..care face de rusine masini mult mai scumpe.....treaba e alta.....cand te apuci de tuning pe o masina nu mai te gandesti ca daca ii pun spoilere oare nu le rup la gropi....daca pun suspensie sport oare nu ma scutura prea tare.....daca modific motorul oare nu consuma mai mult si asa mai departe.....
si alta treaba....."Am vazut destule cazane d-astea dezechilibrate pe șosele"...uitati ca toti ati plecat de la masini naspa....si acuma aveti masini noi.....si faceti pe smecherii......"cei cu cazanu asta domle'....ma refer in general....salut...am incheiat discutia


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V_8
post 11 Mar 2007, 20:18
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 11 March 07




Treaba cu "aeroplan" e hilară...Ce se ridică de pe sol prin forțe proprii, trebuie înregistrat la AACR (Autoritatea Aeronautică Civilă Română)...Încă nu a fost înscrisă nicio Dacie, deci nu mai inventați probleme inexistente...



am si eu o intrebare.. daca nu te superi...
de ce au fost cazuri de accidente cauzate de pierderea aderentei rotilor, si de ce toti constructorii auto investesc sume enorme in astfel de ideei? sad.gif

dacie 1300 la 110 km/h "avea cea mai performanta servo-directie". Cum este posibil? huh.gif


--------------------
dacia berlina 1996, 1310 L - B.49.DPH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 11 Mar 2007, 20:36
Post #17


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




La viteza maximă pentru care a fost proiectată berlina la care înțeleg că ne referim, în nici un caz nu pierde aderența din cauze aerodinamice...iar acea viteză a fost calculată pentru linie dreaptă...

A...că sunt inconștienți ce intră în curbe cu viteză mare, asta nu mai are legătură prea mare cu aerodinamica, ci cu forța centrifugă...Nu vorbim aici de mașini de curse pe circuit, și dacă te gândești la eleroanele puse pe dacii (2-3 în serie biggrin.gif ), află că nu fac nimic util, doar cresc consumul eventual radmasa.gif

Clar un coeficient de finețe aerodinamică mai mic înseamna în primul rând economie de combustibil, apoi viteză maxima mai mare etc...
Dar iar nu e cazul berlinei...A scris vis-a-vis foarte bine mai sus...


vlad_4tuning, n-am nici mașină nouă, nici groavă, dar știu ce pot face cu ea, nu vreau sa o transform în ceva ridicol...
Când "prepari" o mașină pentru "curse" (că e impropriu numită cursa ceea ce se face defapt cu aceste mașini "tiunate") pe genunchi, în primul rând ar trebui să nu mai circuli cu acea mașină pe drumurile publice...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 11 Mar 2007, 20:37
Post #18


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Domnu' , rotile la dacie pierd aderenta din alte motive, complet nelegate de aerodinamica (pentru ca un idiot a taiat arcurile si a intarit amortizoarele, si roata nu mai mentine contactul cu solul!). Pana la 150 km/h, poti sa mergi linistit, ca Fz nu va fi suficient de mare incat sa afecteze semnificativ suspensia sau directia. Parol!


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V_8
post 11 Mar 2007, 21:24
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 11 March 07




Si daca reusesc sa depasesc viteza de 150 km/h (in linie dreapta), ce se poate intampla? unsure.gif Intreb pentru faptul ca vreau sa fac o schimbare de motor, ceva mai puternic.




--------------------
dacia berlina 1996, 1310 L - B.49.DPH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 12 Mar 2007, 11:13
Post #20


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(V_8 @ 11 Mar 2007, 15:37)
Sal

  Sunt incepator in ale sofatului, posesor de dacie si ma intereseaza sa stiu daca se mai poate face ceva , pentru imbunatatirea aerodinamicii, daca se poate modifica stabilitatea pe sosea, consumul..... etc.
  Astept cu interes comentariile voastre.

  Va multumesc..
*



eu zic sa ii pui un eleron pe spate gen subaru impreza wrx sti ca sa stea mai bine pe viraje........


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 12 Mar 2007, 11:24
Post #21


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(Catalin Marinarul @ 11 Mar 2007, 18:59)

După modificările pe genunchi pe care le sugerezi, la cît timp estimezi necesitatea înlocuirii de bucșe, pivoți și alte "consumabile"? Că doar vei merge tot pe străzile din RO...

Acum vorbind serios, nu vă mai jucați la sisteme critice ale mașinii: suspensii, frâne, direcție...
Am vazut destule cazane d-astea dezechilibrate pe șosele, cu "suspensii sport"..."domne, stă mai bine pe șosea...pot să intru mai tare în curbe"...și intri până se rupe ceva și omori oameni nevinovați...

*



pana acum nu am auzit ca un cazan dezechilibrat sa omoare pe cineva pe strada......

cazan ma refer la o masina cu suspensii modificate, frane, directie.....

la cazane modificate intra si golfurile, ursii etc sau doar daciile ?


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 12 Mar 2007, 11:29
Post #22


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




oricum are o aerodinamica mai buna decat g classe;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 12 Mar 2007, 11:32
Post #23


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Topic degeaba. Ce probleme au unii.

Nenea initiatorul. Sa zicem ca te apuci sa faci una alta. Te gandesti cat te costa? Te gandesti ca ORICE ai face, imbunatatirea este minimala, ca sa nu zic aproape de zero? Folosesti masina la raliuri? Ca la viteze mari probabil imbunatatirile s-ar simti ceva, in rest...degeaba. Te gandesti ca berlina e destul de certata cu notiunea de aerodinamica? Ce crezi ca obtii?

Canalizeaza-ti energiile catre chestii mai reale, mai constructive.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 12 Mar 2007, 11:43
Post #24


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




se putea sa nu intre cel mai injurat ex moderator cu sfaturile lui:))))))))


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 12 Mar 2007, 11:52
Post #25


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(ydaniel @ 12 Mar 2007, 11:29)
oricum are o aerodinamica mai buna decat g classe;)
*



Da, dar G-classe e MAȘINĂ!!!


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 12 Mar 2007, 11:53
Post #26


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




masina de taiat lemne sau ce;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stoianovmi
post 12 Mar 2007, 11:57
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 127
Joined: 26 April 05
From: Bocsa




Oare de ce nu a pus nenea Gordini spoilere,eleroane si alte deflectoare de aer pe R12,ca doar avea un motor destul de puternic.
Daca avea toate astea sigur nu se mai ridica masina de la sol ca in poza de mai jos. laugh.gif

This post has been edited by stoianovmi: 12 Mar 2007, 12:11

Attached thumbnail(s)
image006.jpg ( Size: 78.04k ) Number of downloads: 247


--------------------
dacia 1300 1983 - cs 03 zxk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 12 Mar 2007, 12:01
Post #28


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Faza aia e incrucisare de punti si e datorata barelor antiruliu rigide, n-are nicio legatura cu aerodinamica... in curba aia ai undeva intre 20-30 km/h, nici la o masina de formula 1 n-ar fi eficienta aerodinamica la viteza asta radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 12 Mar 2007, 12:04
Post #29


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Pai asta zic si eu. Discutati de niste probleme care oricat de eficiente ar fi, pur si simplu nu ar functiona. De ce? Pentru ca masina NU merge la viteze unde ar conta toate prostiile astea.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 12 Mar 2007, 12:05
Post #30


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




e nu.sunt cateva:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 11:01
Forum Renault