Problema electrica, Casetofonul si semnalizarea buclucasa.
![]() ![]() ![]() |
Problema electrica, Casetofonul si semnalizarea buclucasa.
Alex G. |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ochiul magic negru- baterie descarcata.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Alex G. |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
Am citit instructiunile de pe baterie:
1. Ochi magic verde - baterie incarcata 2. Ochi magic negru - baterie descarcata dar nivelul electrolitului bun 3. Ochi magic alb - baterie uzata / nivelul electrolitului scazut Totusi, am parcurs ieri cca. 120km si totusi bateria nu s-a incarcat mare lucru de la alternator. Mai am astazi de parcurs ceva drum cu familia (e duminica...) si daca tot nu incarca am sa pun bateria pe redresor. Alex |
--------------------
-
-
-
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cand ai luat bateria acum o luna nu ti-au masurat incarcarea? daca era 13,9 nu cred ca-ti dadeau garantie. testeaza incarcarea cu un voltmetru, cu consumatori, fara consumatori, relanti, turat.
Mai vezi si diodele din alternator, poate una e puscata. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Alex G. |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
MAVO - MiliAmperVoltOhmMetru; era modelul MAVO-35. Dat fiind faptul ca aparatul e cu ac, poate debita erori de masuratoare. Mi-au dat garantie, nu stiu cum au masurat.
Am curatat cu spray de contacte legaturile la releul regulator si acum vad ca nu mai este chiar atat de pregnanta problema. Dar totusi imi pare ca nu incarca optim. Ramane de masurat maine (astazi a fost sarbatoare) cu un multimetru digital sa vad exact valoarea tensiunii la ralanti si turat. Am sa verific si puntea de diode din alternator, cu toate ca nu fluctueaza luminile poate-o fi vreo dioda strapunsa. Alex This post has been edited by Alex G.: 20 Aug 2006, 19:44 |
--------------------
-
-
-
|
|
driverx |
![]()
Post
#6
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Mergi maine frumos si dai 15 RON pe un releu de incarcare electronic, il montezi in 5-10 minute si ai terminat problema.
Dupa asta, fa un drum ceva mai lung (nu 3-4 km) sa se incarce bine bateria. Drumul scurt nu ajuta deloc deoarece incarcarea este lenta. Basmele care le-am mai auzit pe aici cu statu in parcare si dat 3 sprituri si se incarca is pentru fraieri. Orice alta varianta deja e masochism. Fiti seriosi...va mai prostiti cu niste piese depasite moral de 40 de ani cand exista variante si mai ieftine, si mai eficiente. Sper sa nu se mai gaseasca destepti si pe topicu asta care sa ne "iegcsplice" avantajele releului mecanic.... Si bine faci, verifica si diodele.... This post has been edited by driverx: 20 Aug 2006, 19:51 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Alex G. |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
Multam de sfaturi, si eu sper sa nu explice lumea trasnai pe aici (eu de meserie sunt electronist si anume lucruri le cunosc). Intr-adevar la pornire demarorul "suge" atat curent (subliniez curent si nu tensiune) cat nu poate restitui alternatorul bateriei intr-un drum scurt. Astazi am mers cca. 40km dupa ce am curatat contactele iar acul cu pricina sta pe prima dunga alba, cea care delimiteaza zona inferioara rosie de cea mediana verde (sper sa nu fie defect indicatorul).
Maine ma apuc de masurat diodele si poate rezolv cumva cu releul (un releu electronic isi face toti banii, dar in mare parte nu mi-as dori sa rapesc farmecul masinii asa cum au proiectat-o inginerii in vremea aceea). Stima, Alex |
--------------------
-
-
-
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca e sa gandesti asa, de ce i-ai pus casetofon? a fost proiectata fara...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Alex G. |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
Sunt mai multi oameni care si-au montat casetofon cu toate ca-i rapeste farmecul... La drumuri lungi (Iasi - Constanta, Iasi - Bucuresti) la viteze de 80-110kmh, se simte nevoia unei surse de muzica, alta decat motorul (tot muzica e si aia - ha ha).
Dat fiind faptul ca bateria are 66Ah mi-am permis sa cresc numarul de consumatori. Numai bine, Alex |
--------------------
-
-
-
|
|
renault12gordini |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 4 October 05 ![]() |
salut alex, eu am avut problema urmatoare la masina, cand aprindeam faza scurtas sau lunga acul de la indicatorul de baterie scadea.asa ca m-am dus la un electrician si mi-a pus un releu de incarcare nemteasc, e acum incarca perfect si ma costat 50 ron.nu stiu cum sunt cele de la dacia 1300, am impresia ca si acelea sunt bune.eu am avut de 1310 , 2 bucati ca am crezut ca e stricat dar de unde, erau bune.asa ca incearca sa schimbi releul.
renault 12 gordini |
--------------------
Dacia
1310
- -
|
|
Alex G. |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
Salut renault12gordini,
Cred ca deplasarea pana la electrician o voi face si eu. Diodele nu sunt strapunse; le-am verificat. Cred ca toata vina o are releul de incarcare (si la mine sunt aceleasi simptome pe care le descrii tu, doar ca la mine fenomenul se face resimtit pe casetofon). Releul pare bine construit din punct de vedere mecanic, dar ma ingrijoreaza stratul alb de oxid de pe toate partile metalice. Il voi lua intai in casa pentru a-l "deparazita" si daca tot nu functioneaza, voi merge la electrician sa-mi monteze alt releu nou, tot mecanic pentru a-i pune capacul de la releul vechi, cel cu SERI DUCELLIER. Numai bine, Alex |
--------------------
-
-
-
|
|
randomm |
![]()
Post
#12
|
![]() Ex Dacia owner Group: Members Posts: 216 Joined: 27 June 06 From: Iasi ![]() |
Cam aceeasi problema o am si eu de cateva zile. Am schimbat casetofonul cu care am luat Dacia cu un cd/mp3 player si au inceput sa apara problemele. La inceput mi s-a resetat memoria la HU dar m-am gandit ca poate am atins eu firul de plus din greseala (HU este montat jos, deasupra aerotermei). Duminica m-am urcat in masina, am vrut sa dau contact... si nu mai aveam curent. Am strans conectorul de - de la baterie ca se misca cam suspect, a pornit... Pe drum la hopuri mi se intrerupea HU si facea cam urat. Am verificat toate legaturile facute la fire in spate, totul este OK. Ce am observat cand am umblat la fire.... plusul de la HU este tras direct de la baterie (nu trece prin panoul de sigurante), masa la fel. Una din manifestarile cele mai ciudate a fost faptul ca daca voiam sa claxonez, nu se auzea nimik, in schimb mi se ilumina display-ul la HU
![]() |
--------------------
Opel
Astra G
2000
- BT-03-TBF
|
|
Alex G. |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
Eu sunt convins ca este releul de incarcare de vina. Asta seara cand veneam spre casa cu masina, m-am oprit la chiosc sa mai cumpar de-ale gurii. Cand sa dau la automat sa pornesc... electromotorul nu se mai invartea si se auzea clar cum incearca sa roteasca motorul. Cei 2 colegi de munca din masina au impins putin si am pornit cu a 2-a. In fata blocului am dat jos capacul de la releul regulator si releul este stricat, este oxidat tot pe dinauntru inclusiv pe contacte. Am curatat putin contactele cu o lama de cutit fina si am pornit masina, evident tot impinsa. Acum cand turez motorul creste intensitatea farurilor.
Nici semnalizarea nu mai merge. Cand am aprinsa faza scurta si semnalizez, nu se intampla nimic; daca turez putin motorul incepe sa se amorseze releul semnalizator. Daca dau de claxon, scade intensitatea farurilor. Iar daca opresc motorul si las farurile, se aprind ca o lumanare in vant... Maine ma duc sa cumpar un releu electronic cu toate ca imi doresc SERI DUCELLIER electromecanic, voi face rabat fiindca am nevoie sa circul cu masina. Cu stima, Alex This post has been edited by Alex G.: 23 Aug 2006, 23:06 |
--------------------
-
-
-
|
|
danny_nt |
![]()
Post
#14
|
![]() fac slalom printre cretini zi de zi Group: Members Posts: 70 Joined: 23 January 04 From: Bucuresti->Auchan->Tiganie ![]() |
salut alex..am si eu un 'bmw' ca al tau doar ca e cu un an mai tinar 82...si ma baga in boala cu problemele electrice..de vreo 3 ani am schimbat releul cu unu electronic..ca aveam 2 mecanice le tot schimbam unu cu altu...si vreo 2 ani a mers ok..incarca super bine bateria..indicatoru din bord arata ok...dar in ultimul timp iar incepe sa faca multe din problemele care le aveti si voi..nu stiu s-a oxidat ceva sau se duce releul electronic la vale...cand aprind farurile se duce acul indicator la minim iar in rest sta putin peste prima linie alba pe verde, nu am pus casetofon la ea ...in fine mai nou am pus niste halogene, xenoane in locul becurilor originale si vad ca se incalzesc conducatorii pina in bord la intrerupatorul farurilor..daca as merge cateva ore cu farurile ar lua foc ceva pe acolo...nu poate sa tina releul vechi..becurile astea noi?
|
--------------------
Dacia
1300
1982
- NT01SJU
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu neaparat releul tine farurile, ci alternatorul, verifica-l.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
randomm |
![]()
Post
#16
|
![]() Ex Dacia owner Group: Members Posts: 216 Joined: 27 June 06 From: Iasi ![]() |
La mine era dusa masa generala de la baterie la electromotor. Dupa ce s-au refacut legaturile cum trebuie a functionat bine. Asta pana azi dimineata cand a luat foc (la propriu http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=52546 ). cred ca e un blestem la mijloc.... oricum am inceput sa ma uit cu jind pe strada dupa masinile SH aduse in romania care functioneaza normal.
|
--------------------
Opel
Astra G
2000
- BT-03-TBF
|
|
danny_nt |
![]()
Post
#17
|
![]() fac slalom printre cretini zi de zi Group: Members Posts: 70 Joined: 23 January 04 From: Bucuresti->Auchan->Tiganie ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1982
- NT01SJU
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
la daciile 1300 astea cu 4 faruri releul este decit pentru faza lunga pentru ca se aprind toate 4 .atentie daca vreti sa montati becuri cu halogen trebuie sa montati relee ca altfel se incinge blocul de lumini
iar daciile 1300 cu 2 faruri nu au relee pe faruri asa ca mare atentie cu becurile de la faruri |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
Alex G. |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
Am montat astazi un releu electronic "de duzina" la 150 de mii de lei. Sta acul de la incarcare putin peste prima linie alba. Alta problema de am intampinat: tresa de la alternator la contraaripa stanga era rupta; am inlocuit-o cu o sarma groasa. Masina nu a pornit dimineata decat impinsa, am mers apoi cca. 60km si am oprit de curiozitate - a pornit la cheie. Urmeaza sa mai fac drumuri lungi pentru a recupera curentul pierdut (masurat in Ah).
De asemenea am mai facut rost de un bord intreg de Dacia 1300 si am extras din el indicatoarele de benzina si de baterie si sticlele colorate pentru martorii de bord. Gasesc sticla albastra pentru faza lunga deosebit de utila intrucat culoarea sticlei din bordul meu este prea inchisa si nu se observa martorul de bord noaptea. Fiindca nu am mai dat bordul niciodata jos probabil ca voi avea nevoie de ceva dezmeticire inaintea operatiunii. Alte anomalii descoperite la masina mea: am 2 relee de semnalizare... unul din relee are functiile clasice, al doilea releu face claxoanele sa claxoneze intermitent la actionarea unui buton din bord. Vreau sa scot circuitul cu pricina fiindca nu-i vad rostul. PS: Unde este releul pentru faruri la Dacia 1300 a mea cu 4 faruri? Am "cotrobait" probabil peste tot si n-am gasit decat relee de semnalizare in exces. Alex This post has been edited by Alex G.: 24 Aug 2006, 22:04 |
--------------------
-
-
-
|
|
danny_nt |
![]()
Post
#20
|
![]() fac slalom printre cretini zi de zi Group: Members Posts: 70 Joined: 23 January 04 From: Bucuresti->Auchan->Tiganie ![]() |
QUOTE(Giurisici Fabian) la daciile 1300 astea cu 4 faruri releul este decit pentru faza lunga pentru ca se aprind toate 4 .atentie daca vreti sa montati becuri cu halogen trebuie sa montati relee ca altfel se incinge blocul de lumini iar daciile 1300 cu 2 faruri nu au relee pe faruri asa ca mare atentie cu becurile de la faruri mersi exact asta voiam sa aflu, a mea e 1300 cu 4 faruri..deci mai trebuie sa pun un releu, pe linga cel existent.hmm de fapt mai am deja unul pe care am pus proiectoarele...sper ca n-o sa supere daca o sa aiba 3 releuri de protectie faruri ![]() QUOTE(Alex G.) PS: Unde este releul pentru faruri la Dacia 1300 a mea cu 4 faruri? Am "cotrobait" probabil peste tot si n-am gasit decat relee de semnalizare in exces. releul de protectie faruri (ala original) este exact linga releul pentru incarcare...cel putin la masina mea...nu este fix un cub sau paralelipiped ca astea noi e ceva mai rotunjit pe la colturi cu carcasa de tabla... |
--------------------
Dacia
1300
1982
- NT01SJU
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
pe faza scurta nu ai releu iar pe faza lunga trebuie sa fie pe contraaripa de pe stanga
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
Alex G. |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
280mqlj.jpg
Prin ce zona e releul? Eu n-am descoperit nimic... poate nu stiu unde sa caut. Sub bidonul cu "parbrizol" este cutia cu sigurante si cam atat. Alexe |
--------------------
-
-
-
|
|
danny_nt |
![]()
Post
#23
|
![]() fac slalom printre cretini zi de zi Group: Members Posts: 70 Joined: 23 January 04 From: Bucuresti->Auchan->Tiganie ![]() |
QUOTE(Alex G. @ 3 Sep 2006, 17:11) Prin ce zona e releul? Eu n-am descoperit nimic... poate nu stiu unde sa caut. Sub bidonul cu "parbrizol" este cutia cu sigurante si cam atat. nu pot sa vad in poza dar la mine e imediat dupa delco la vreo 3,4 cm spre far ... la tine se vede un surub ceva acolo...e pus ceva la masa acolo parca..firul ala galben de la alternator nu duce cumva la el? nu vad unde merge This post has been edited by danny_nt: 5 Sep 2006, 09:15 |
--------------------
Dacia
1300
1982
- NT01SJU
|
|
Alex G. |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
Mai fac si alte fotografii daca e nevoie; nu e nici un releu la vedere. Firul galben e tresa de la alternator. Eu am inlocuit-o fiindca era intrerupta tresa veche si n-am avut una de schimb la momentul cu pricina.
Stima, Alex |
--------------------
-
-
-
|
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#25
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Am sters, altadata posteaza intr-un singur loc.
This post has been edited by diaconuliviu: 8 Sep 2006, 12:30 |
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
Ov |
![]()
Post
#26
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
am patit asta cand aveam 1300 si problema era din bord unde aveam un circuit deschis (un traseu intrerupt). Desfa bordul si verifica-l.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 13:07 |