Inlocuire Kit Distributie SN/SLZ (LGN?), How-To
![]() ![]() ![]() |
Inlocuire Kit Distributie SN/SLZ (LGN?), How-To
Bogdan90 |
![]()
Post
#241
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Attached thumbnail(s) IMG_3646a.jpg ( Size: 82.67k ) Number of downloads: 2608 |
||
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|||
bogdanelkva |
![]()
Post
#242
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
Sunt 3 suruburi,toate cu cheie de 13.Despre cel din mijloc e vorba,azi am observat si eu cand am demontat distributia,ca surubul cu pricina era plin de ulei.
|
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#243
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
La mine era doar primul de la stanga la dreapta cum te uiti la distributie. Cel dinspre cabina. Tu spui despre cel din mijloc, care are surubul mai subtire, nu?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#244
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
Cum te uiti spre distributie,in stanga capacului de Al care acopera pinionul mare,sunt 3 suruburi oarecum pe verticala.Despre cel din mijloc e vorba,pe ala am gasit ulei.
|
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#245
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Asa, ala e. La mine primul l-am fost pus cu cheie de 17 ca au filetele la fel si de asta nu imi iesea. Ala e din mijloc
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#246
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
Si pentru ca spuneam cu ceva timp in urma ca imi zornaie rola de intindere,azi i-am dat jos plasticele de pe ea si surpriza,aproape toata vaselina era stransa pe o parte a rolei,iar pe partea cealalta restul de vaselina era ca un fel de jeleu
![]() Pozele nu sunt prea clare,pe frigul asta s-a aburit si telefonul. ![]() [attachmentid=1627779245] [attachmentid=1627779246] |
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
batista |
![]()
Post
#247
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 2 February 12 ![]() |
sall.sunt nou pe forum.vin cu marea rugaminte la voi sa ma ajutati cu reglarea distributiei la megane 1.6 8v . am citit in mare totul de pe forum.dar am vnevoie de mai mult. de exemplu sum anume rotesc motorul de 5 1/2 ca nu se invarte roata de la axul cu came. decat jumate de rotatie si se opreste.ce tre sa fac?
va rog ajutatima. va multumesc anticipat. |
--------------------
renault
megane
2007
- gl 12 rly
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#248
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Probabil ai incrcat sa il invarti fara cureaua de distributie pusa si ajung supapele in pistoane. Pune rotile la punct, pune cureaua, si dupa invarti in sensul acelor de ceasornic, cu maisna scoasa din viteza.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
batista |
![]()
Post
#249
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 2 February 12 ![]() |
tin sa mentionez ca am scapat masina pe mana unui asazis mecanic de face experimente pe ea.e sarita de la punct. si cand a pornito trancanea toata. saraca....
![]() 2 Feb 2012, 11:22: sall BOGDANE. a invartit mec de roata pana a adus pistonul 1 din stanga ,langa distributie. dar nu poate roti de roata dintata a axului. mentionez ca masina era in a 5-a.asta sa fie motivul? te rog daca poti sa imi explici mai detailat cum reglam rotile?ca acum ma duc cu compul la mecanic si ai zic eu ce tre sa faca. ca imi strica masina This post has been edited by batista: 2 Feb 2012, 10:22 |
--------------------
renault
megane
2007
- gl 12 rly
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#250
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Scoate prima bujie, cea de langa volanta, pune o surubelnitza in locul ei si invarte de arborele cotit(roata dintata de jos) pana simti la surubelnita ca pistonul 1 este sus. Daca opune rezistenta mai invarti de axul cu came, dupa iar de arbore. Dupa pui semnele in corespondenta. Semnele de pe roti cu cele de pe baia de ulei, respectiv chiuloasa(asa sunt la solenza). Dupa ce ai pus semnele in corespondenta pui cureaua. Cureaua are semne pe ea, daca e cat de cat de firma semnele curelei trebuie sa calce pe cele ale rotilor dintate, care la randul lor trebuie sa fie in corespondenta cu cele de pe baie/chiuloasa. Cand invarti motorul masina sa fie scoasa din viteze! Ce am spus eu mai sus cu scosul bujiei sa faceti daca ati invartit aiurea de roti fara curea pusa. Daca nu, nu e neaparat. Aia e ca sa fi sigur ca sunt puse cum trebuie.
Ai PM cu numarul meu de telefon. Eu nu mai pot sta la pc This post has been edited by Bogdan90: 2 Feb 2012, 10:32 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
mecanicosu |
![]()
Post
#251
|
![]() Membru Group: Members Posts: 296 Joined: 6 January 12 From: Tecuci jud Galati ![]() |
Sall am o problema, am schimbat azi distributia la solenza, cand am pornit motorul se aude un sasait la motor ce ar putea sa fie ? Rog Ajutor
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Clima cu apucături de bmw
2004 Prima Dacie care i-a readus pe Romani In randul Europenilor :)
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#252
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Ai schimbat si pompa de apa? Nu stiu daca e de la pompa sau rola, dar se auzea si la mine dupa ce am schimbat distributia. Asta pana isi dau ele drumu ca sunt foarte stranse jocurile fiind noi. Mai poate si cureaua de la alternator stransa insuficient.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
mecanicosu |
![]()
Post
#253
|
![]() Membru Group: Members Posts: 296 Joined: 6 January 12 From: Tecuci jud Galati ![]() |
Pompa de apa a fost schimbata la 60 de mii de vechiu proprietar eu nu am schimbato findca nu am gasit nici o scurgere ,cureaua de la alternator am sratranso bine Ms de raspuns
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima cu apucături de bmw
2004 Prima Dacie care i-a readus pe Romani In randul Europenilor :)
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#254
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
cum se poate inlocui pinionul de antrenare al pompei de ulei de pe vibrochen la motorul de logan benzina cand schimbi si simeringul fara sa dai motorul jos de pe masina?
am inteles ca se da baia de ulei jos This post has been edited by total: 5 Apr 2012, 18:18 Attached thumbnail(s) pinion.jpg ( Size: 127.82k ) Number of downloads: 2433 pinion1.jpg ( Size: 85.18k ) Number of downloads: 2327 |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
tkx |
![]()
Post
#255
|
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
Ieri am schimbat si eu distributia. Totul a mers brici. A durat 3 ore cu totul. Am schimbat cu ocazia asta si kitul de accesorii.
Aveam niste scurgeri de ulei observate de mine cu vreo 25.000 de km in urma. Problema era de la 2 din suruburile care prind capacul de aluminiu. Am pus o solutie de etansare dar era cam apatoasa sper sa faca treaba, daca nu o sa am iar de lucru. In rest pompa de apa si celebrul simering nu prezentau scurgeri. Motorul l-am sprijinit pe o cala de lemn pusa pe cadrul motor. Tensionarea curelei am realizat-o punand rola intinzatoare putin mai deplasata in sensul strangerii fata de pozitia celei vechi. Cred ca tensionarii curelei se acorda o importanta prea mare. Am observat cum cureaua se tensioneaza pe zona fulie axa came-pompa apa-pinion arbore cotit, iar zona opusa se relaxeaza. This post has been edited by tkx: 7 Oct 2012, 15:25 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#256
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Voiam sa pun un mic tutorial, pentru 1.5DCI, dar de peste jumatate de an, nu mai reusesc. Asa ca le torn aici la gramada:
Instrumentele fara de care nu puteti pune la punct corect distributia (eu speram ca poate s-ar putea scoate cureaua, fara sa dai fulia de la accesorii, dar NU este posibil): MOT_1430_1489.jpg ( Size: 419.83k ) Number of downloads: 706 ... de pe acest topic luata. 1_IMG_1256.jpg ( Size: 376.49k ) Number of downloads: 680 sau fara prea mari batai de cap, cum s-au descurcat altii: pige_PMH.jpg_thumb.png ( Size: 480.55k ) Number of downloads: 562 Cum am sprijinit motorul: 1_IMG_1258.jpg ( Size: 345.19k ) Number of downloads: 596 Eu l-am saltat cu cheia pusa pirghie sub baie. ATENTIE! O faceti pe raspunderea voastra, fiti cu bagare de seama sa nu o fisurati. Si nu o faceti cu masina indreptata cu fata in deal, ca motorul se tot duce la vale spre in spate ![]() Locul unde se baga scula de potrivire a motorului la punctul mort superior. Nu este o scula care blocheaza arborele propriu zis, ci acesta se roteste usor la mina si se opreste in ea cind ajunge la punctul mort superior, dar din aceasta pozitie poate sa se invirteasca inapoi, atentie. 1_IMG_1264.jpg ( Size: 226.38k ) Number of downloads: 643 Aici se observa ca datorita alungirii curelei si a diferentei de drum dus-intors, distributia se desincronizeaza putin odata cu anii si kilometrii. Arborele cotit era la punct. Cureaua avea 6 ani si 102+k km si ar mai fi mers lejer pina la 120k km:1_IMG_1268.jpg ( Size: 208.47k ) Number of downloads: 609 Cu noua curea voi mai face o sincronizare mai dupa 60k km, si o voi tine cel putin 100k km. Sincronizarea dureaza foarte putin si se face foarte usor, repozitionind fulia reglabila de la arborele cu came. Pinionul de la arborele cotit are pana, nu asa cum s-a presupus cindva tot pe acest topic. Atentie, cind montati noua curea, inainte de reglare si ajustarea fuliei de la arborele cu came, montati si stringeti fulia de la accesorii, pentru ca chiar daca exista pana, pinionul are un joc liber care nu este deloc neglijabil: 1_IMG_1265.jpg ( Size: 335.97k ) Number of downloads: 633 Aveti neaparat nevoie de o inelara buna de 13, cu cot: 1_IMG_1260.jpg ( Size: 304.67k ) Number of downloads: 611 Pompa de apa: 1_IMG_1273.jpg ( Size: 284.68k ) Number of downloads: 549 Cea originala era buna, nu curgea, si mai mergea si ea cu siguranta pina la 120k km. Acum mi se pare o prostie sa schimb distributia la acest motor la 60k km. Si este bine sa cititi si treburile astea (le-am gasit pe net): ![]() Alte consideratii filozofice: -daca aveti de umblat la jocurile la supape, ma tem ca distributia se desface pentru treaba asta. Eu voi avea de reglat un culbutor care-mi tacane prea tare, si-mi pare rau ca nu m-am ocupat si de treaba asta atunci. Spor la treaba (care este mai simpla decit credeati)! This post has been edited by mario1980: 10 Nov 2012, 21:50 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
user123 |
![]()
Post
#257
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Salut, intrucat azi am avut un weekend liber, mi-am facut de lucru....Nu s-au spus prea multe despre distributia la motorul 1.6 16v asa ca voi incerca sa punctez cateva lucruri importante, care desigur nu inlocuiesc sub nici o forma ce spune "cartea".....
In primul rand trebuie evident pusa la punct - reperele renault(siglele de pe rotile distributiei) in plan vertical ( amandoua) cum se vede in foto Fotografie0032.jpg ( Size: 271.6k ) Number of downloads: 684 Apoi rotile distributiei este de preferat ( si chiar indicat) sa fie blocate in aceasta pozitie Fotografie0038.jpg ( Size: 263.13k ) Number of downloads: 664 In acest moment, vilbrochenul se aliniaza automat- motorul este "calat" corect - Fotografie0039.jpg ( Size: 213.98k ) Number of downloads: 679 lucru care se poate verifica folosind dispozitivul special de calare dupa cum se observa aici Fotografie0040.jpg ( Size: 153.83k ) Number of downloads: 658 In acest moment, se poate demonta cureaua de distributie, avand grija sa introduceti un dorn de blocare la volanta ( nam foto, am folosit spre rusinea mea o surubelnita tip "tractor") pt ca niciodata, dar niciodata sa nu desfaceti surubul fuliei folosind ca piedica dispozitivul de calare !!!!! De ce? pt ca il puteti rupe in baie si veti avea probleme mari sau puteti smulge filetul cu totul ( este de aluminiu) cu aceleasi probleme.....se observa mai sus, ca pinionul inferior(al arborelui cotit) nu are pana, de unde toate aceste probleme de punere la punct ( este obligatoriu sa blocati pinioanele arborilor cu came si vilbrochenul adus pe pozitie, altfel cand veti strange fulia cu surubul le veti deplasa automat) Surubul fuliei ( de pe vilbrochen) il desfaceti cu o cheie de 18 (inelara sau..tubulara), repet dupa ce ati pus "piedica" la volanta !!!! Nu pe dispozitivul de calaj!! Montarea curelei...se face usor, nu are semne distinctive; daca vreti sa fiti extrasiguri, am numarat eu, intre reperele superioare ale pinioanelor arborilor cu came se gasesc fix 14 dinti, aveti grija cand o montati sa nu o ciupiti ...... Dupa montarea ei, aveti grija la "intinzator", sa fie cu "piedica" in canalul de sub el(asta daca il schimbati) Fotografie0035.jpg ( Size: 227.23k ) Number of downloads: 615 dupa care aduceti "indicatorul" in dreptul treptei 2 din imagine ( adica cea din dreapta)Fotografie0037.jpg ( Size: 156.12k ) Number of downloads: 497 Fotografie0036.jpg ( Size: 137.41k ) Number of downloads: 449 Faceti aceasta operatie folosind un imbus de 6 si o inelara de 13,destrangeti usor cu inelara surubul si cu imbusul rotiti pana indicatorul vine pe scara indicatorului; cand este acolo, strangeti cu inelara surubul ( cartea zice ca il apropiati, cu 7N/M) Aveti grija ca atunci cand strangeti surubul fuliei sa fie -din nou- blocata volanta si pinioanele arborilor sus; altfel, riscati sa invartiti si sa decalati pinioanele fata de vilbrochen, pt ca nu are pana la pinionul inferior! Strangeti cu 40NM si apoi cu un unghi de 135-140 de grade ( atasez mai jos dispozitivul) Dupa strangerea fuliei,desfaceti dispozitivul de blocaj al pinioanelor arborilor cu came si scoateti dispozitivul de calaj+ piedica volantei.......dati 2 ture ale motorului, la mana, invartind cu o cheie de 18 ( inelara tubulara) de surubul fuliei..... Dupa 2 ture, veti vedea daca ati lucrat corect....trebuie sa aduceti din nou, reperele pinioanelor arborilor cu came in pozitie verticala si asta trebuie sa coincida cu pinionul inferior(al vilbrochenului) aflat in pozitie de "calaj", lucru pe care il verificati punand dispozitivul special de calare pe pozitie.... Daca toate acestea sunt la reper, ati montat cureaua corect, insa mai trebuie sa strangeti intinzatorul....verificati daca indicatorul este la reper,sau chiar intre repere (spaniolii prefera sal puna intre cele 2 repere) si apoi strangeti surubul intinzatorului cu 27Nm Atasez cateva poze mai jos, cu vedere de ansamblu a reperelor precum si cateva scule necesare..... Fotografie0033.jpg ( Size: 250.19k ) Number of downloads: 533 Fotografie0034.jpg ( Size: 224.92k ) Number of downloads: 490 Fotografie0041.jpg ( Size: 294.22k ) Number of downloads: 520 Sper sa fi fost cumva de ajutor....este un post lung si numi sta in fire sa scriu atat de mult; scuzati eventualele greseli de editare, sper sa se inteleaga ideea de ansamblu, mult succes celor care se apuca de asa ceva ! |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
ionut16031987 |
![]()
Post
#258
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 29 May 06 ![]() |
Dragi colegi, cureaua nu se rasuceste nici montata nici demontata. Am gasit un lucru interesant pe site-ul celor de la gates referitor la acest aspect. Explicatia acestora, dealtfel valabila pentru orice curea de transmisie, in momentul flexiunii sau plierii acesteia, se rupe structura de armare interna, crapa.
http://www.pfeiferindustries.com/timing-be...-i-32-l-en.html This post has been edited by ionut16031987: 18 Feb 2013, 13:13 |
--------------------
dacia
preference/ dacia 1310 tlx
2005 1.4 mpi,/ 1989
- IF 01 ???
|
|
mdaa2k |
![]()
Post
#259
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 2 December 09 From: Bucuresti ![]() |
Bogdan90, gaura surubului de care pomenesti in postul #241, se pare ca ajunge pana in carterul superior.
Ieri am schimbat distributia (plus doua supape de evacuare) pe un logan de la munca, apoi l-am pornit fara capacele distributiei (implicit acel surub) si prin gaura respectiva imi arunca ulei. Acum intrebarea mea este: are cineva din bucuresti in plus o piulita ce tine rola intinzatoare? Am reusit sa o pierd in 5 minute de cand am scos pompa de apa pana am pus-o pe cea noua, apoi am pierdut peste o ora sa o caut. In final am luat una M10 strandard, dar prefer sa desfac din nou si sa pun ce a fost BTW, masina are 75.000 km si o avem (de noua) din iunie 2006 |
--------------------
Volskwagen
Passat
2005 2l e4 B5.5 100Kw
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#260
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
O sa ma apuc si eu vara asta sa schimb distributia. Eu vreau sa duc si chiulasa la rectificat ( mi-a fiert motorul si nu mai merge chiar ca inainte; suspectez si joc inegal+ uzuri; e si murdara). Dupa ce aduc chiulasa de la reparat, cum asez distributia la punct? Cum stiu cand sunt semnele unde trebuie? ( or sa dezmembreze complet chiulasa)
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#261
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Daca este 1.4 sau 1.6 MPI, rotesti de arborele cu came pana ai reperul sus, iar cel de pe pinionul vilbrochenului vine spre jos. Apoi pui cureaua de distributie astfel incat marcajele de pe curea sa se suprapuna cu cele de pe pinion arbore cu came respectiv de pe pinion arbore cotit, asta-i tot. Pinionul arborelui cu came are o catare si vine doar intr-o singura pozitie pe arborele cu came.
This post has been edited by gabi_g: 27 Mar 2014, 09:43 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#262
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
AM înțeles. AM avut impresia că pinionul de la axa cu came poate intra în mai multe poziții (axul ca o stea, fără pană). Oricum, o să îi rog pe cei care rectifică chiulasa să facă și reglajul culbutorilor și atunci sigur or să pună pinionul cum trebuie oricum ar fi el.
Capacul de la chiulasa cu ce torx se desface? Chiulasa e prinsă cu șuruburi torx? Văd în cartea de service de Clio că e vorba de o tubulară torx12. S-au menținut și la Solenza? |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#263
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Capacul de la chiulasa este torx T50, la chiulasa iti trebuie torx E, nu mai stiu cat. La fel ca la suruburile de la carcasa filtru aer.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#264
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Multumesc. Mai am o intrebare. Piulita de la fuliile arborelui (18) poate di desfacuta cu o tubulara cu clichet? Sau nu e loc acolo de manevrat si e nevoie de pistol? Prelungitor asa lung nu am si daca pun cap la cap prelungitoare normale (25-30cm lungime) ma gandesc ca se rotunjeste patratul ca nu par solide.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#265
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Iti trebuie tubulara buna, prelungitor si antrenor de tubulara mai lung. Toate din otel de calitate (CrV), nu chinezarii.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
Cristi1980 |
![]()
Post
#266
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 26 August 07 ![]() |
QUOTE(augustin87r @ 8 Apr 2014, 10:36) Multumesc. Mai am o intrebare. Piulita de la fuliile arborelui (18) poate di desfacuta cu o tubulara cu clichet? Sau nu e loc acolo de manevrat si e nevoie de pistol? Prelungitor asa lung nu am si daca pun cap la cap prelungitoare normale (25-30cm lungime) ma gandesc ca se rotunjeste patratul ca nu par solide. mergi la o vulcanizare care are piston pneumatic iti suspenda roata dreapta si iti desface surubu acela. Il strangi si tu cat de cat cu inelara cu cot sa mergi pana acasa ii dai si tu de-o cutie de bere si te rezolva ![]() la fel dupa ce pui distributia, te duci la ala sa iti stranga la loc cu pistolu pneumatic |
--------------------
Dacia
Logan
2005
- B54erf
|
|
draculafly |
![]()
Post
#267
|
Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 25 March 08 ![]() |
am efectuat si eu operatiunea de schimbare a distributiei in regie proprie. Ca si concluzii: la 60 300 km in bord si 6 ani de la ultima schimbare, cureaua de distributie veche este impecabila(4 08 08ds) ar mai fi mers inca 3 ani si 60000 de km. parerea mea ca schimbarea la termenele puse de fabrica atunci cand folosesti piese originale este doar o chestiune de marketing!cureaua nu era din fabrica ci a fost inlocuita la meridian militari din cauza unor scurgeri de ulei, cand masina avea 3200 km, in aprilie 2008. rola koyo la fel fara jocuri sau uzura mai mergea inca pe atat. la cureaua de accesorii se observau unele microfisuri dar acestea erau prezente de circa 2-3 ani si sigur mai mergea inca 60000km.operatiunea a durat circa 3 ore din cauya faptului ca nu am avut cheile potrivite, m-am chinuit ceva la suruburile capacului de plastic de protectie distributie! referitor la intinderea curelei, parerea mea ca se da o prea mare importanta, am facut-o la mana, dupa ce am vazut clipul din Rusia in care chiar cei din service fac acest lucru,undeva la 70 gr. ciudat e ca daca in portiunea pinion axa- pompa de apa era cureaua intinsa, pe partea pinion axa-pinion vibrochen era mai slaba! fara inca o persoana e putin cam greu la pozitionat curelele mai ales la cea de accesorii! costuri: curea continental-33 lei -onauto, rola ina 135 lei-autokarma, curea accesorii gates 36 lei- onauto,loctite 243- 30 lei! logan 1.6 mpi 8 v! Va doresc succes celor care au curajul sa faca operatiunea, nu e mare lucru, si multumesc celor care au postat felul in care au facut-o ei.! |
--------------------
dacia
logan kiss
2007
- b91 fad
|
|
mecanicosu |
![]()
Post
#268
|
![]() Membru Group: Members Posts: 296 Joined: 6 January 12 From: Tecuci jud Galati ![]() |
Sall am schimbat distributia acum 3 saptamani totul a decurs bine,dar cureaua de la accesorii nu vre-a sa calce bine pe fulia de la aerul conditionat ,se ridica deasupra canelurilor ,cand se ridica ,cand coboara pe caneluri,am Intors cureaua crezand ca am puso gresit dar tot asa face (pe fulia de la arborele cotit si pe fulia de la servo merge pe santuri,dar la aerul conditionat nu vrea)am Intors si rola dar tot degeaba,cureaua a fost schimbata acum un an.A mai patit cineva asa ceva?
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima cu apucături de bmw
2004 Prima Dacie care i-a readus pe Romani In randul Europenilor :)
|
|
espacern |
![]()
Post
#269
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Cauta rezolvarea la pozitionarea fuliei arbore cotit....de acolo pleaca directionarea.
@+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#270
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Incerc si eu sa ma apuc de schimbat. In ce directie se desface surubul de 18 de la fulie? Normal ar fi spre stanga.
Am incercat cu un prelungitor lung, dar patineaza undeva. Masina e in viteza 5, planetara blocata, dar tot se invarte fulia (patineaza) cand pun mai multa forta. De ce patineaza? E uzat ambreiajul? O sa merg la o vulcanizare cu pistol penumatic, dar ca idee, de ce patineaza? |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 05:35 |