Panou de sigurante
![]() ![]() ![]() |
Panou de sigurante
gdm |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|||
Daddy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
Schimba tabloul cu unul nou, de preferinta cu unul modelul nou..
|
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
gdm |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
As preferas ceva simplu si ieftin daca se poate. Si inca ceva: prea putin ma intereseaza capitolul "protectie la incendiu" daca intelegeti ce vreau sa spun.
![]() |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
dex lada |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
simplu si ieftin si eficient este schimbarea panoului de sigurante.
panou gasesti intre 120.000 si 300.000. Ala la de 12 , 120.000 si unu de 10 este ~ 80.000,depinde de unde iei. |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
Mika |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 30 December 04 ![]() |
[quote=gdm,30 Dec 2004, 20:33]
putin ma intereseaza capitolul "protectie la incendiu" daca intelegeti ce vreau sa spun. te joci cu focul. Eu sunt stan patitul si daca nu luam repede borna de + aveam ocazia sa-mi cumpar alta masina. Rezolvare: fie cumperi un alt tablou de sigurante si ai rezolvat foarte repede problema, fie cureti cu un smirghel contactele. dar o curatire facuta cu simt de raspundere. |
--------------------
Dacia - Matiz
1410 E/AC FITI DESTEPTI!
|
|
gdm |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
Treaba cu smirghelul nu tine. Bornele sunt facute dintr-un material de kko si nu sunt otzelite deloc. Nu preseaza deloc pe sigurante.
O sa vad cu cat gasesc un bord nou. |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#7
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(gdm @ 31 Dec 2004, 15:13) Treaba cu smirghelul nu tine. Bornele sunt facute dintr-un material de kko si nu sunt otzelite deloc. Nu preseaza deloc pe sigurante. O sa vad cu cat gasesc un bord nou. la mine a tinut faza cu smirghelul...imi facea tot asa probleme, ma lasa semnalizarea la prima intesectie, stergatoarele ramaneau pe mijlocul parbizului, trebuia sa ma dau jos sa gadil un pic siguranta, pana m-am enervat, am luat un smirghel grosolan, am indepartat stratul de oxizi (??) si apoi am slefuit cu un smirghel fin...merge STATS toata instalatia electrica |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
sethmad |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 3 January 05 ![]() |
va dau si io un sfat... ca sa nu mai aveti probleme cu sigurantele.
cumparati un suport nou si il modificati astfel: in parlel cu fiecare siguranta puneti un led. daca e buna siguranta, atunci ledul e scurtcircuitat si nu se aprinde. daca se arde siguranta, se aprinde ledul. mai trebuie pusa in serie cu ledul o rezistenta sa limiteze curentul prin led. curentul prin led trebuie limitat la ~5mA. Deci rezistenta se calculeaza din formula R= U / I = 12[V] / 5[mA] = 2,4 Kohmi. Daca aveti umpic de experienta cu ciocanul de lipit, e un montaj f simplu de realizat. ![]() |
--------------------
dacia
1310
- 3-SB-4545
|
|
gdm |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
Uite ca setmad mi-a dat o idee buna. Daca in loc de montajul dat de el lipesc direct niste fire intre borne. Singurul aspect care ma ingrijoreaza este daca prinde usor cositorul pe bornele din tablou.
|
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#10
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
in nici un caz nu folosi sarme!PERICOL ADEVARAT DE INCENDIU(am patit-o la un junghi).verifica instalatia electrica mai bine!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
gdm |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
deh, pun niste sarme subtiri sa se topeasca in caz de nu stiu ce.
Nu am ce sa verific la instalatia electrica, e ok, ttoata problema e din panou. |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
Gabriel Paduraru |
![]()
Post
#12
|
![]() Qubik Group: Members Posts: 50 Joined: 19 December 04 From: Iasi ![]() |
Pai daca problema e din panoul de sigurante atunci treaba e simpla.
Scoate panoul, mai intai deseneaza-i schema firelor si a legaturilor, si apoi vezi ca fiecare lamitza de la siguranta este prinsa cu un nit de un papuc tip "tata". Acolo intre lama si papuc nitul nu mai asigura un contact ferm. Curata si cositoreste. Curata apoi si lamitele si papucii. Daca lamele sunt prea moi atunci e greu sa asiguri un contact ferm pe capatul sigurantelor. In acest caz gaureste lamele cu un burghiu de 3 la partea superioara, si pune cate o bucata de sarma intre doi papucei inelusi (cu ochi adica) de 3, cositorita, si sarma prinde-o cu surub si piulita. Ca sa nu ai probleme cu focul poti trage peste sarmulita un varnis (tubulet) de cauciuc siliconic sau un tubulet de ceramica sau sticla(e mai dificil dar mai sigur). Partea cea noua acum vine, trebuie sa-ti pregatesti 3, 4 sigurante de tipl acesta de rezerva. Cel mai simplu e dupa cum s-a mai scris inlocuirea panoului de sigurante vechi cu unul nou dar dupa un timp aceste probleme vor reaparea. Spor la lucru! |
--------------------
Toyota
Yaris
2005
|
|
lautrec |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 24 February 05 From: Cluj Napoca ![]() |
poate cineva sa-mi spuna la dacia 1300 care este ordinea sigurantelor (A) ?
mersi |
--------------------
Dacia/Seat/Suzuki
Logan/Toledo/GS500E
2007/2008/1993
- Lautrec
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
Stiu pe cineva care a pus tablou de sigurante de nova. POti sa vezi daca ai o siguranta arsa sau nu (fiecare siguranta are un led)
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
byte |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
Salutare,
am si eu nevoie de cateva sfaturi. Am schimbat in weekend panoul de sigurante (panou cu 10 sigurante) cu unul nou de acelasi tip. Totul e in regula doar ca pentru faza scurta am doar 3 fire si ar trebui sa folosesc doua sigurante. Oricat as incerca nu am cum sa leg cele 3 fire astfel incat sa treaca prin doua sigurante (vezi imaginea). Singurul lucru care as putea sa-l fac este ori sa despart firul dublu in doua insa nu stiu daca este in ordine. Acum am conectat faza scurta stanga si dreapta pe o singura siguranta ... insa nu stiu cat este de ok, de mers merge si nu se incalzeste (deocamdata). Mersi Attached thumbnail(s) panou.JPG ( Size: 10.84k ) Number of downloads: 401 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|
cnn |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 45 Joined: 20 September 05 ![]() |
Este OK si cu o siguranta pe ambele faruri (din calculeel mele o siguranta de 10 A este suficienta pentru 2x40W, functional cred ca de 15 A se poate folosi fara probleme). Daca nu exista o punte intre sigurantele fazei scurte poti face tu o legatura prin care sa alimentezi printr-un fir doua cai de curent (sigurante), celelate doua fire alimentand farurile din stanga si din dreata. |
--------------------
--
--
--
|
|
byte |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
Eu m-am gandit sa separ cele doua fire care sunt legate impreuna pe un singur papuc si sa le conectez separat deci sa am doua sigurante pentru faza scurta (stanga si dreapta).
Se poate ca daca folosesc o singura siguranta pentru ambele faruri sa se incalzeasca contactele? sau se incalzeau la vechiul panou din cauza contactului imperfect? This post has been edited by byte: 31 May 2006, 13:57 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(byte @ 31 May 2006, 14:04) Salutare, am si eu nevoie de cateva sfaturi. Am schimbat in weekend panoul de sigurante (panou cu 10 sigurante) cu unul nou de acelasi tip. Totul e in regula doar ca pentru faza scurta am doar 3 fire si ar trebui sa folosesc doua sigurante. Oricat as incerca nu am cum sa leg cele 3 fire astfel incat sa treaca prin doua sigurante (vezi imaginea). Singurul lucru care as putea sa-l fac este ori sa despart firul dublu in doua insa nu stiu daca este in ordine. Acum am conectat faza scurta stanga si dreapta pe o singura siguranta ... insa nu stiu cat este de ok, de mers merge si nu se incalzeste (deocamdata). Mersi Firul ala solo e de + si se leaga la panou pe partea de INTRARE, acolo unde ploturile sigurantelor au punte intre ele, iar celelalte doua la IESIRE, fiecare pe o siguranta, fiind "firul si partea (stinga sau dreapta)" |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
byte |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
Problema este ca pentru faza scurta nu exista punte intre ploturile sigurantelor nici la panoul vechi si nici la cel nou.
Firul de + ala singur e format din 2 fire legate impreuna cu un singur papuc. E ok daca le despart si pun cate un papuc la fiecare fir si leg pe doua sigurante separate fara punte pe partea de +? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca imi amintesc bine, pe spate sint cite doua "lame"(papuc-tata). Intr-unul pui firul dublu, in celalalt un fir cu papuci la capete (de 4-5 cm). Papucul celalalt il pui in "intrarea" cealalta (adica faci punte din fir cu papuci).
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
byte |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
Mersi de idee e super! o sa merg azi sa cumpar un fir cu 2 papuci
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|
eighty |
![]() ![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 29 May 06 ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1300
1300
1978 d 1300 [FONT=Impact][SIZE=7][COLOR=blue]Eighty
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
cei care aveti probleme cu oxidarea sigurantelor,in special la daciile mai vechi unde
tabloul este in compartimentul motor,cand cumparati sigurante vedeti sa fie cu firul de siguranta de cupru(rosiatic).Alea cu firul de aluminiu(sau ce tabla o fi) dau mari batai de cap si nu prea se impaca cu bornele de la cutia de sigurante care sunt din alt material, din cauza asta trebuie gadilate mereu. |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(byte @ 2 Jun 2006, 10:09) Mersi de idee e super! o sa merg azi sa cumpar un fir cu 2 papuci ![]() Nu gasesti, il faci. Sau iei doua fire care au papuci la capete, le tai la 2-3 cm de papuc, legi firele intre ele, lipesti legatura cu fludor/saciz, izolezi. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
airimia13 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 9 March 06 From: Nehoiu/Bucuresti ![]() |
Salut. Am si eu o problema cu o siguranta, repectiv cu siguranta a doua (de sus in jos, Dacie din 1998, bord CN) care in momentul cand dau drumul la aeroterma (in special pe viteza mare, 3 sau 4 ) se incalzeste foarte tare si se misca putin din suport, nemaifacand contact perfect. In aceste conditii se intampla sa nu imi mai mearga stergatoarele si aeroterma.
Stie cineva cum se poate rezolva problema asta? Multumesc anticipat. |
--------------------
Dacia
1310
1998 L
|
|
byte |
![]()
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 15 March 06 ![]() |
Se incalzeste tocmai pentru ca nu face contact perfect ... eu zic sa schimbi panoul pentru a scapa de probleme.
Daca nu vrei sa dai prea multi bani cumperi unul la fel si in schimbi tu. Nu e mare lucru. Ca sa-l schimbi: - desfaci bornele bateriei ca sa nu ai surprize ![]() - desfaci surubul de prindere iar apoi scoti unu cate unu papucii de pe panoul vechi si ii pui pe cel nou exact in aceeasi pozitie - trebuie sa verifici putin daca panourile sunt exact la fel (vezi discutia din topic) - pui sigurantele, conectezi bornele si verifici daca merg toate chestiile Sa ai la indemana un stingator pentru orice eventualitate ![]() Daca vrei sa faci ceva mai durabil poti sa cumperi un panou de sigurante noi (din alea de plastic cu 2 picioruse). Pentru montare ti-as recomanda sa mergi la un electrician. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- TM-10-LKM
|
|
ciubex |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 28 August 06 From: Iasi ![]() |
Eu aveam o problema la sigurante, unul dintre niturile ce tine lamela pentru prins siguranta si cea din partea opusa care face contatele cu cablurile era largit, l-am batut cu un cui bont astfel incat nitul sa nu mai permita joc intre cele doua lamele de contact si de siguranta, acum nu mai imi face probleme respectiva siguranta.
|
--------------------
Dacia
1400 Break
1991 TLX
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca se incinge sigurata (nu stiu modelul de suport) sigur este un contact imperfect poate sa fie siguranta -lamele sau siguranta-papuc dar poate sa fie chiar papuc - fir, verifica totusi daca daca lamelele unde intra siguranta nu sint cumva decalite,daca ai modelul de panou cu sigurante ceramicevezi prinderea lamelei de suport nitul se poate inlocui cu un surub de 3 cu saiba plata grover si piulita strinse bine nu o sa fie probleme
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
airimia13 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 9 March 06 From: Nehoiu/Bucuresti ![]() |
Multumesc mult de informatii.
Se poate ca lamelele care tin siguranta sa fie decalite deoarece se misca foarte usor. Are cineva idee cat costa un panou cu sigurante plate (din alea de plastic) si cat costa? |
--------------------
Dacia
1310
1998 L
|
|
cristi_a17 |
![]()
Post
#30
|
![]() hot rod romanesc Group: Members Posts: 200 Joined: 14 January 06 From: BRASOV ![]() |
Da ,eu am vazut in piata la vitan(autovit) si ma surprins caci e tablou pentru 1310 acelasi format lunguiet dar e cu sigurante de plastic si cu leduri pt fiecare siguranta , pret 280 (asa scria pe eticheta, probabil e 280 mii ROL)cu tot cu sigurente . Dute si convingete , pare de buna calitate
|
--------------------
dacia 1300 '75
renault scenic
RX4 '02
- BV
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 11:24 |