DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Paranormal . Episodul de azi: "Aeroterma blocata"

Marty
post 1 Jun 2004, 09:49
Post #1


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




M-am dus Vineri la un amic ca sa-mi schimb bucsile de bara stabilizatoare. Asta, mai curios din fire, zice ca vrea sa vada si el cum functioneaza A/C-ul de Dacia. Zis si facut, se suie-n masina, porneste motorul si incepe sa butoneze pe consola de comanda a aerotermei. Nu stiu cu exactitate ce a facut, cert e ca aeroterma a refuzat sa functioneze altfel decit pe viteza 4. Restul (1,2 si 3) erau moarte! Booooooooon. Il sun pe Dany, ii spun ce si cum, imi da nr. de tel. de la Meridian. Bineinteles ca n-a raspuns nimeni la ora 20 asa ca m-am infiintat Simbata dimineata direct in service. Acolo mi-au facut o programare pentru ieri. Aseara, cind sa plec de la servici, las masina pornita si intru din nou in firma ca sa mai iau ceva. Cind ma sui in masina, simt o adiere ca de briza. Pun mina pe aeratoare: FLUX DE AER. Ma uit la rozeta de comanda a vitezei ventilatorului - era pozitionata pe 1. Dau pe 2 - aer si mai tare, pe 3 la fel. Opresc aeroterma si incerc din nou. Acelasi rezultat. Concluzie: aeroterma mea s-a reparat singura.

A mai patit cineva asa ceva, ati mai auzit de asa ceva ? Stie cineva de la ce ar putea sa fie ?


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
denisCT
post 1 Jun 2004, 10:03
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 220
Joined: 30 May 04
From: Constanta




partea buna e ca s-a reparat. partea proasta e ca s-ar putea intampla din nou oricand..
cine stie ce a butonat prietenul tau pe acolo.


--------------------
Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 1 Jun 2004, 10:11
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




I-a bagat PIN-ul de trei ori in mod gresit si, normal, s-a blocat!


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 1 Jun 2004, 10:37
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




QUOTE

Ma uit la rozeta de comanda a vitezei ventilatorului - era pozitionata pe 1. Dau pe 2 - aer si mai tare, pe 3 la fel. Opresc aeroterma si incerc din nou. Acelasi rezultat. Concluzie: aeroterma mea s-a reparat singura.  

A mai patit cineva asa ceva, ati mai auzit de asa ceva ? Stie cineva de la ce ar putea sa fie ?


Simptomul pare sa provina din contacte imperfecte in locatiile de selectare a vitezei.

Practic comutatorul "alege" cate o rezistenta in serie cu motorul aerotermei pentru fiecare treapta de turatie pe care e pozitionat. Cel mai probabil este un cursor care se "plimba" pe un ghidaj in care din loc in loc sunt pozitionate contactele la rezistente. Daca acest cursor nu se apropie suficient de contacte, rezulta problema ta. Cel mai probabil amicul tau a "tras" inspre el de rozeta la actionare, si a departat cursorul de ghidaj


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 1 Jun 2004, 10:42
Post #5


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Northwood, ok, sa zicem ca ai dreptate! Poti sa-ti incipui c-am incercat toate combinatiile posibile: apasat, tras, miscat stinga-dreapta, lovit, etc. N-a vrut si pace!
Inca ceva: am avut un Peugeot 405 GLD, imprumutat de la o cunostinta. Mai trebuie sa-ti spun c-am patit aceeasi treaba ? Cert e ca la ala, aeroterma era actionata exact ca la SLZ, cu mica observatie ca de la rezistenta, semnalul pleca la un circuit integrat tip tranzistor si mai departe la ventilator. Montajul respectiv (CI-ul + radiatorul) costa prin '97 vreo 200 de dolari + TVA. Ma gindesc sa nu fie vorba de aceeasi belea.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 1 Jun 2004, 11:53
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




Respectivul montaj cel mai probabil joaca rolul de amplificator. In acest caz, rezistentele nu mai alimenteaza direct motorul, ci doar comanda integratul, fapt ce da posibilitatea folosirii unor rezistente de putere mult, mult mai redusa.

Spre exemplu, la berlina rezistenta are aspectul unui tub ceramic bobinat cu nichelina, de vre-o 3-4 centimetri lungime.

Ce este interesant este ca mergea treapta 4 ... hmmm, poate ca pe treapta 4 este by-passat intregul circuit... i donno...


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
joey
post 1 Jun 2004, 12:03
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 241
Joined: 9 October 03
From: Bucuresti




Salutare,
Nu am vrut sa creez un topic nou asa ca incerc sa aflu in cadrul celui de fata daca "asa face toate" sau e numai la mine.
Concret: daca apas butonul de recirculare a aerului se aude un clanc puternic, la oprire nu se aude nimic.
Clancul apare fie daca incerc sa nu inhalez gaze de esapament, fie daca pornesc AC-ul.
Va rog sa nu va suparati pentru off topic.
Multumesc :inger:


--------------------
RENAULT CLIO 3 DYNAMIQUE 1,6 16v CVA
Singurul loc in care Banii vin inaintea Muncii este in dictionar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maf
post 1 Jun 2004, 12:33
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 10 January 03
From: Bucuresti




Asa e la toate!


--------------------
Dacia Solenza Clima - B-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 1 Jun 2004, 12:40
Post #9


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Treapta a 4-a e pe direct. Adica motorul este alimentat cu 12 V.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
joey
post 1 Jun 2004, 12:45
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 241
Joined: 9 October 03
From: Bucuresti




Mersi Frumos Maf,
Aveam eu o banuiala ca "asa face toate", dar stiindu-ma ghinionist ...


--------------------
RENAULT CLIO 3 DYNAMIQUE 1,6 16v CVA
Singurul loc in care Banii vin inaintea Muncii este in dictionar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-cj666
post 1 Jun 2004, 17:11
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 20 May 03
From: Cluj




QUOTE
Northwood, ok, sa zicem ca ai dreptate! Poti sa-ti incipui c-am incercat toate combinatiile posibile: apasat, tras, miscat stinga-dreapta, lovit, etc. N-a vrut si pace!
Inca ceva: am avut un Peugeot 405 GLD, imprumutat de la o cunostinta. Mai trebuie sa-ti spun c-am patit aceeasi treaba ? Cert e ca la ala, aeroterma era actionata exact ca la SLZ, cu mica observatie ca de la rezistenta, semnalul pleca la un circuit integrat tip tranzistor si mai departe la ventilator. Montajul respectiv (CI-ul + radiatorul) costa prin '97 vreo 200 de dolari + TVA. Ma gindesc sa nu fie vorba de aceeasi belea.


Marty, n-ai tu asa un halou, un biocimp ceva, cind te simte masina o ia razna?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 1 Jun 2004, 17:16
Post #12


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Blocul de comanda al climatizarii e tare "bine" gandir. Si daca ti se ard becurile trebuie schimbat, ca nu se pot inlocui. Ceea ce a descris northwood este corect. Dar de ce s-a reparat singura, habar nu am.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 1 Jun 2004, 18:01
Post #13


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Sa fie de la....apa ????? :roll: :roll: :roll:


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 1 Jun 2004, 18:08
Post #14


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Nu are cum sa intre apa acolo fara sa-ti faca balta si la picioare. Plus ca ziceai ca ti-au izolat bine parbrizul cu mastic din ala.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 1 Jun 2004, 18:10
Post #15


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Mda... la P 405, CI-ul ala era montat pe suflanta. Sa fi intrat apa acolo ??? Da' parca saptamina trecuta n-a plouat.....


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 1 Jun 2004, 18:35
Post #16


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Daca e montat pe suflanta teoretic poate sa se ude si deci pot sa apara probleme. Dar la SLZ e destul de greu sa intre apa in turbina, plus ca CI-ul nu este pe turbina, deci nu are cum sa se ude. Saptamana trecuta a ploua si luni si marti de a rupt. Eu nu cred ca e de ala apa. Cel mai probabil un mic defect electric. Daca nu a mai facut de atunci e bine. Nu stii ca Dacia e masina care se repara singura cand aude de service. Parca e un copil care dupa ce se vaita ca nu mai poate de durere, cand aude de medic ii trece.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
denisCT
post 1 Jun 2004, 21:18
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 220
Joined: 30 May 04
From: Constanta




In fond si la urma urmei e romaneasca.. deci orice e posibil


--------------------
Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 21:09
Forum Renault