DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cum intretinem DCi-ul, motorina, aditivi, protejarea injectiei

pedrovl
post 20 Sep 2006, 08:03
Post #1


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Am deschis acest topic din dorinta de afla cat mai multe aspecte legate de problemele intampinate strict de calitatea motorinei, de utilizarea unor aditivi care fac bine sau nu dci-urilor si de ce este de facut pentru a evita probleme legate de aceste motoare.

Am scris la VC pentru ca am citit despre problemele aparute la dci-uri mai ales din cauza calitatii motorinei si iata ce mi-au raspuns:

1. Din ce in ce mai multe autoturisme Logan diesel au probleme
din cauza motorinei. Cum considerati ca se pot evita asemnea
probleme?

2. Autoturismul pe care il detin pana in prezent nu a prezentat
probleme la sistemul de injectie dar am observat ca scoate
nefiresc de mult fum si nu stiu ce ar trebui facut in acest sens
pentru ca nu mi se pare normal cand ma uit in oglinda sa vad cum
cel din spate este acoperit de un nor de fum. Mergand in concediu
in Franta in acest an , am utilizat motorina din mai multe tari UE
si in afara de faptul ca masina a consumat mai putin decat in
Romania, nici fum nu a mai scos deloc dupa ce s-a " curatit" de
motorina "made in romania" iar viteza de 120 - 130kmph cu care am
rulat constant se atingea mult mai usor.

3. Recomandati utilizarea periodica a unor "aditivi", "solutii
de curatare" (bineinteles agreate RAR, de tipul Liqui Molly, 2+2,
etc) pentru evitarea unor probleme la injectia DCI ?

4. Care ar fi frecventa optima de utilizare a unor asemnea
aditivi, solutii de curatare pentru ca nu crea totusi o
"dependenta" a motorul de aceste solutii?

5. Suporta si/sau este recomandata folosirea acestor solutii la
motoarele ce echipeaza Logan diesel?

6. In cazul unei defectiuni la sistemul de injectie (injectoare,
pompa turbo...etc) survenite din cauza calitatii motorinei cine
suporta reparatiile?

Referitor la aspectele prezentate de dumneavoastra, va informam
urmatoarele:

- in general incidentele la motoarele Diesel pe sistemul de injectie se
datoreaza calitatii carburantului utilizat. Recomandam alimentarea
autoturismului de la statii mari (firme recunoscute) ;
- avand in vedere ca pe piata exista o gama diversa de aditivi (dintre
care
unii de calitate indoielnica) in acest moment nu va putem recomanda
utilizarea unui astfel de produs;
- in cazul in care sesizati defectarea sistemului de injectie, va
recomandam sa contactati o unitate service autorizata Dacia. Va
asiguram ca unitatile service autorizate dispun de mijloacele tehnice
necesare si de personal de specialitate calificat. Aceste unitati sunt
singurele abilitate de a realiza constatarea si diagnosticarea
functionarii
autoturismului si de a stabili masurile de remediere corespunzatoare,
in
cazul in care acestea se impun.



Dupa cum puteti vedea raspunsul este partial exact si din acest motiv supun forumistilor dezbaterea acestei probleme:

1. Utilizati aditivi pentru a nu avea probleme cu motorina din Romania?
2. Credeti ca fac rau asemenea aditivi?
3. Daca ati folosit aditivi de curatare, eliminarea apei din motorina, ce tipuri ati folosit?
4. Cu ce motorina ati constatat ca merge cel mai bine DCi-ul?

Pentru a nu fi sanctionati de moderatori , va rog raspundeti cat mai la obiect.

Multumesc.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alydor
post 20 Sep 2006, 09:00
Post #2


Pressar


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 12 March 06




1. Nu
2. Nu stiu.
3. Nu se aplica
4. Eu am folosit in concediu Mol diesel Euro 3 . Masina mergea bine, cu fum relativ putin... de curand am alimentat cu Evo diesel si am constatat ca masina e mai sprintena, consumul pe acelasi traseu a scazut de la 4.8 la 4.4 ( la aceiasi viteza), fumul a disparut.... Pana acum asta e motorina care imi place cel mai mult... socotint diferenta de pret la un plin de rezervor "pierd" cam 4 litri de motorina fata de Diesel euro 3, dar castig la consum... deci tot acolo sunt...

Suma respectelor, Alydor.


--------------------
- - -
Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos

Cine nu poate da exemple da sfaturi..
When everything fails, RTFM!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aur31ian
post 20 Sep 2006, 09:12
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 5 June 06




1. nu am folosit aditivi
2. am auzit de cazuri in care folosirea aditivului a afectat functionarea motorului , sunetul motorului mai pronuntat
3. /////////
4. parerea mea este ca nu conteaza "firma" , doar calitatea. Eu am alimentat doar de la aceeasi statie (petrom euro4 ) si au fost diferente de calitate a motorinei, de la o alimentare la alta, simteam cum motorul trage mai bine sau mai rau , fum mai mult sau mai putin

catre moderatori> se poate introduce un punct la chestionar despre solutiile ce ajuta pornirea la rece?


--------------------
logan 1,5 dci ambition 2006 - AB 010426
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 20 Sep 2006, 10:02
Post #4


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




Eu bag de la aceeasi benzinarie , aceeasi pompa intotdeauna,la inceput OMV Euro Diesel si acum OMV Sprint Diesel , am observat ca nu prea mai scoate fum de la Sprint D...masina are 17200km, acelasi tratament l-am aplicat si la Megane dCi,acum are 35k masina fara fum smile.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vasile82
post 20 Sep 2006, 10:26
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 482
Joined: 3 December 04
From: Ploiesti, Bucuresti




Salut,
Si la benzina aceeasi situatie. Aceeasi statie, aceeasi pompa dar nu seamana "mersul" de la un plin la altul. Carburantii sunt problema.


--------------------
Ex Logan, Renault Fluence 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
livanu
post 20 Sep 2006, 11:49
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 28 November 05




Salut,

Nu folosesc aditivi, iar motorina pe care o pun e cel putin Euro 4, iar cand merg la un drum mai lung Euro 5, ambele numai de la Petrom.
De exemplu, saptamana trecuta am facut un drum de 1500 KM (Buc-Baia Mare, dus - intors ) iar consumul mediu a fost de 4.8, asta in conditiile in care am mers unele tronsoane cu 160, plus ca au fost destule serpentine de urcat.
Legat de fum, am facut vreo 19000 de KM in 10 luni de la cumparare, nu i-am remarcat prezenta, deci nu se elimina in exces.

Apropo, eu nu am gasit decat un singur Petrom cu Euro 5 in Buc si anume la iesirea pe autostrada BUC-PIT, mai stiti altele...?


Mersi,
-Liviu


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCi - OT-13-LVU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gogota_69
post 20 Sep 2006, 13:14
Post #7


JUST ME


Group: Members
Posts: 437
Joined: 5 July 06




Salut eu sunt de parere ca nu este nevoie de aditivi .......tot ce iti trebuie este o motorina buna. In 99% tin sa alimentez de la Omv Pantelimon mi s a parut cea mai buna statie. Titiu fuge, fum ca la orce diesel(cand bagi piciorul in ea).
Off topic: am vorbit cu diversi mecanici auto si diversi posesori de diesel legat de motorina si au zis sa incerc sa nu combin motorina E3 cu E4,... . Si in cartea masinii parca spune sa se foloseasca E3 si nu altele. Ciao si scuze de roman biggrin.gif


--------------------
DACIA LOGAN 1.5 DCI PREFERANCE - B-51-W U D
GOGOTA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
74r12
post 20 Sep 2006, 13:49
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 514
Joined: 2 July 04
From: Planeta Pământ (Terra)




1. Nu am utilizat pana acum aditivi (si nici nu cred ca o sa utilizez, cel putin pana sunt in garantie)
2. Nu stiu daca fac sau nu rau aditivii.
3. Nu
4. De la inceput am alimentat exclusiv cu OMV Euro Diesel (euro3), care conform specificatiilor era aditivata cu aditiv P3 (ce-o fi ala, nu stiu). Din iulie de cand a fost inlocuit cu Sprint Diesel (euro4), merg pe asta. De tras tragea bine si cu euro3, trage cel putin la fel de bine si cu euro4. In vara, fiind in concediu prin tara intr-un judet unde nu exista OMV, am alinentat de la Petrom cu EuroDiesel4 si a mers la fel de bine. Eu cred ca e chestie de ghinion sa nimeresti motorina "botezata" sau cu impuritati, de oriunde ai alimenta.

- Pentru probleme cu fumul si aditivi, vezi linkul http://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=61&t...ndpost&p=570572

- Pentru alte discutii despre motorine vezi si aici: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40273

Later edit: din reclama care se face la OMV Sprint Diesel, in care zice ca, printre altele "curata motorul", s-ar putea deduce ca si aceasta ar fi posibil sa fie aditivata cu ceva, intocmai ca si predecesoarea ei EuroDiesel. Deocamdata pe site-ul OMV nu zice nimic despre asta (de fapt nici n-au actualizat sectiunea de carburanti diesel.......)

This post has been edited by 74r12: 20 Sep 2006, 15:14


--------------------
Megane 2.2 Expression+ 1,5 dci 85 cp
Megane 3 Sport Tourer Privilege 1,5 dci 110 cp EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 20 Sep 2006, 14:08
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




Orice diesel scoate fum. C'est la vie.
Ironia insa stiti care este? Unul dintre marile avantaje ale motorului diesel, una dintre caracteristicile care l-au facut sa "prinda", a fost lipsa lui de pretentii. Dieselul era un motor simplu si robust, care nu facea nazuri, care mergea chiar si cu combustibil de calitatea a treia. Puteai sa bagi in el si gaz de bricheta si el tot mergea sute de mii de kilometri sau chiar mai mult. Nu era bun pentru curse, era lenes ca un melc, vibrau geamurile tuturor caselor cind trecea el pe strada, insa era rabdator si nu cricnea orice i-ai fi facut.
Acum cu un diesel ti-e frica de cite ori ii pui motorina. O singura data daca ai alimentat de unde nu trebuie, te-ai facut de o cheltuiala de mii de euri pe o pompa noua, injectoare noi, etc.
Unde-s motoarele alea la care pompa si injectoarele tineau o viata indiferent ce bagai in rezervor?

Asta e pretul pentru ambitia diesel-ului de a deveni sportiv si a concura cu benzinarele. ......SURSA---(copy&paste)


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nambanidealtceva
post 20 Sep 2006, 15:27
Post #10


Pe volan din 96


Group: Members
Posts: 335
Joined: 31 October 05
From: B U C U R E S T I




nu stiu de ce, dar dCI-ul e exagerat in privinta fumului... si a pretentiilor la motorina, dupa cum spuneti voi.. am condus mult timp seat leon 1.9tdi 90cp, fabricatie 2003, vreo 120 de mii la bord.. masina de firma.. alergata de diversi si hartanita zilnic prin bucuresti, alimentata mai de peste tot.. nu scoate fum.. nu are nici o problema cu motorul... trage la fel indiferent de combustibil.. acu' nu dau cu paru, da de ce unele merg si altele nu? intrebarea NU este retorica, nu am nimic cu renault, dar vreau si eu sa ma lamuresc, pentru ca m-ar tenta un logan diesel in viitorul apropiat..


--------------------
Citroen C4 1.6 16V, 2005, vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r@zv@n
post 20 Sep 2006, 15:52
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 26 July 06




DCI folosit la taximetrie, 77.000 km la bord, alimentez numai de la Rompetrol motorina EURO 3, folosesc cam o data la 10.000 km un aditiv luat de la METRO, STP se numeste si costa 16 RON, se pune un flacon la un plin de motorina, nu am probelme cu masina, motorul se comporta excelent, scoate ceva fum doar la pornirea la rece, din experienta proprie va recomand sa nu folositi decat motorina EURO III.


--------------------
dacia logan kiss 1.5 dci 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baubauu
post 20 Sep 2006, 18:14
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 31 July 06




Am 11000 km cu dci-ul. Pana acum am bagat motorina numai de la mol, euro3 respectiv euro4 de cateva luni de cand nu mai exista euro3. Pana acum nici o problema cu motorul, fum scoate doar cand o accelerez mai puternic, ca la orice diesel, in limitele normalului as putea spune.
Aditivi inca nu am folosit, dar intentionez sa folosesc, am inteles ca e chiar recomandat, cel putin iarna. Exista o gama care se promoveaza prin servisurile Dacia, gb parca se numeste ( eu am vazut in servisul nesty de pe soseaua berceni) si cica ar fi bun zic cei de acolo. E mai scump, dar s-ar putea sa merite.
Offtopic (sper sa nu se supere moderatorii): am un vecin care e mecanic la un service dacia si in prezent e la niste cursuri tinute de francezi in vederea promovarii in functie si acesta mi-a recomandat ca la prima pornire a zilei sa tin motorul pornit cam 30 sec inainte sa plec si la fel 30 sec inainte sa-l opresc, deoarece se poate duce turbina turbo. De asemenea am inteles ca aceste motoare nu e bine sa le accelerezi brusc, deoarece iarasi se poate duce turbina turbo( daca mai stie cineva ceva legat de acest subiect il rog sa posteze).
r@zv@n- de ce zici ca recomanzi din proprie experienta mot e3. Ai avut probleme cu e4? Nu de alta, dar e3 acum se gaseste din ce in ce mai greu.
Multumesc si sa auzim numai de bine!


--------------------
Dacia Logan 1,5 DCi 2006/Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
m0py
post 21 Sep 2006, 10:12
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 7 March 06




QUOTE
turbina turbo
radmasa.gif
i-auzi.... da' ce, dom'le, exista si turbine ne-turbo ??!? harhar.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r@zv@n
post 21 Sep 2006, 14:11
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 26 July 06




De fiecare data cand am pus Euro IV, masina a consumat mai mult si mi se parea ca nu tragea la fel motorul. Am renuntat si am pus NUMAI euro III si dupa cum v-am zis, nu am mai avut probleme. Oricum fiecare face cum vrea si dupa cum il tine buzunarul.


--------------------
dacia logan kiss 1.5 dci 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian.paul
post 21 Sep 2006, 20:37
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 23 July 06
From: Bucuresti




pe la ce benzinarii se gaseste euro3? ca am inteles ca nu au toate


--------------------
Logan Prestige 2008 1.5 Dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 22 Sep 2006, 07:03
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Pai normal ca scoate mai putin fum, dupa un drum lung....ca se curata toata evacuarea de funinginea aia care s-a depus acolo. In oras, din cauza drumurilor scurte, semafoare, subturari...etc, se depune funinginea.
Sunt si dieseluri care nu scot asa mult fum, din cauza filtrului de particule. Motoarele noastre n-au asa ceva, asa ca sunt mai pufaitoare.

Si normal ca o masina alergata nu scoate fum, ca are evacuarea curata.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maximus Decimus
post 22 Sep 2006, 07:41
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 5 May 06




Si a mea cu FAP scoate fum, asa ca...Dar de ce dati importanta fumului?


--------------------
Peugeot 407 - B-03-LOG
GRUPPO MAXIMA BUCURESTI- MEMBRU FONDATOR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Sep 2006, 07:44
Post #18


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(livanu @ 20 Sep 2006, 12:49)
asta in conditiile in care am mers unele tronsoane cu 160,
*




Felicitari..e totusi o realizare sa depasesti lejer viteza maxima constructiva wink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 22 Sep 2006, 09:29
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 4.195
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Hai nu fi rau. Nu cred ca trebuie sa se precizeze de fiecare data ca e viteza citita pe vitezometru si nu pe GPS. smile.gif

Stii tu, eroarea, formula... 4 < err < 4 + 0.1 * vit. reala ... biggrin.gif


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2024 - 18:54
Forum Renault