Cum intretinem DCi-ul, motorina, aditivi, protejarea injectiei
![]() ![]() ![]() |
Cum intretinem DCi-ul, motorina, aditivi, protejarea injectiei
pedrovl |
![]()
Post
#1
|
||
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|||
Alydor |
![]()
Post
#2
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
1. Nu
2. Nu stiu. 3. Nu se aplica 4. Eu am folosit in concediu Mol diesel Euro 3 . Masina mergea bine, cu fum relativ putin... de curand am alimentat cu Evo diesel si am constatat ca masina e mai sprintena, consumul pe acelasi traseu a scazut de la 4.8 la 4.4 ( la aceiasi viteza), fumul a disparut.... Pana acum asta e motorina care imi place cel mai mult... socotint diferenta de pret la un plin de rezervor "pierd" cam 4 litri de motorina fata de Diesel euro 3, dar castig la consum... deci tot acolo sunt... Suma respectelor, Alydor. |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
aur31ian |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 5 June 06 ![]() |
1. nu am folosit aditivi
2. am auzit de cazuri in care folosirea aditivului a afectat functionarea motorului , sunetul motorului mai pronuntat 3. ///////// 4. parerea mea este ca nu conteaza "firma" , doar calitatea. Eu am alimentat doar de la aceeasi statie (petrom euro4 ) si au fost diferente de calitate a motorinei, de la o alimentare la alta, simteam cum motorul trage mai bine sau mai rau , fum mai mult sau mai putin catre moderatori> se poate introduce un punct la chestionar despre solutiile ce ajuta pornirea la rece? |
--------------------
logan 1,5 dci
ambition
2006
- AB 010426
|
|
semit |
![]()
Post
#4
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu bag de la aceeasi benzinarie , aceeasi pompa intotdeauna,la inceput OMV Euro Diesel si acum OMV Sprint Diesel , am observat ca nu prea mai scoate fum de la Sprint D...masina are 17200km, acelasi tratament l-am aplicat si la Megane dCi,acum are 35k masina fara fum
![]() |
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
vasile82 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 482 Joined: 3 December 04 From: Ploiesti, Bucuresti ![]() |
Salut,
Si la benzina aceeasi situatie. Aceeasi statie, aceeasi pompa dar nu seamana "mersul" de la un plin la altul. Carburantii sunt problema. |
--------------------
Ex Logan,
Renault Fluence
1.6
|
|
livanu |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 28 November 05 ![]() |
Salut,
Nu folosesc aditivi, iar motorina pe care o pun e cel putin Euro 4, iar cand merg la un drum mai lung Euro 5, ambele numai de la Petrom. De exemplu, saptamana trecuta am facut un drum de 1500 KM (Buc-Baia Mare, dus - intors ) iar consumul mediu a fost de 4.8, asta in conditiile in care am mers unele tronsoane cu 160, plus ca au fost destule serpentine de urcat. Legat de fum, am facut vreo 19000 de KM in 10 luni de la cumparare, nu i-am remarcat prezenta, deci nu se elimina in exces. Apropo, eu nu am gasit decat un singur Petrom cu Euro 5 in Buc si anume la iesirea pe autostrada BUC-PIT, mai stiti altele...? Mersi, -Liviu |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dCi
- OT-13-LVU
|
|
gogota_69 |
![]()
Post
#7
|
![]() JUST ME Group: Members Posts: 437 Joined: 5 July 06 ![]() |
Salut eu sunt de parere ca nu este nevoie de aditivi .......tot ce iti trebuie este o motorina buna. In 99% tin sa alimentez de la Omv Pantelimon mi s a parut cea mai buna statie. Titiu fuge, fum ca la orce diesel(cand bagi piciorul in ea).
Off topic: am vorbit cu diversi mecanici auto si diversi posesori de diesel legat de motorina si au zis sa incerc sa nu combin motorina E3 cu E4,... . Si in cartea masinii parca spune sa se foloseasca E3 si nu altele. Ciao si scuze de roman ![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN 1.5 DCI
PREFERANCE
- B-51-W U D GOGOTA
|
|
74r12 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 514 Joined: 2 July 04 From: Planeta Pământ (Terra) ![]() |
1. Nu am utilizat pana acum aditivi (si nici nu cred ca o sa utilizez, cel putin pana sunt in garantie)
2. Nu stiu daca fac sau nu rau aditivii. 3. Nu 4. De la inceput am alimentat exclusiv cu OMV Euro Diesel (euro3), care conform specificatiilor era aditivata cu aditiv P3 (ce-o fi ala, nu stiu). Din iulie de cand a fost inlocuit cu Sprint Diesel (euro4), merg pe asta. De tras tragea bine si cu euro3, trage cel putin la fel de bine si cu euro4. In vara, fiind in concediu prin tara intr-un judet unde nu exista OMV, am alinentat de la Petrom cu EuroDiesel4 si a mers la fel de bine. Eu cred ca e chestie de ghinion sa nimeresti motorina "botezata" sau cu impuritati, de oriunde ai alimenta. - Pentru probleme cu fumul si aditivi, vezi linkul http://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=61&t...ndpost&p=570572 - Pentru alte discutii despre motorine vezi si aici: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40273 Later edit: din reclama care se face la OMV Sprint Diesel, in care zice ca, printre altele "curata motorul", s-ar putea deduce ca si aceasta ar fi posibil sa fie aditivata cu ceva, intocmai ca si predecesoarea ei EuroDiesel. Deocamdata pe site-ul OMV nu zice nimic despre asta (de fapt nici n-au actualizat sectiunea de carburanti diesel.......) This post has been edited by 74r12: 20 Sep 2006, 15:14 |
--------------------
Megane
2.2
Expression+ 1,5 dci 85 cp Megane 3 Sport Tourer Privilege 1,5 dci 110 cp EDC
|
|
l@u |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Orice diesel scoate fum. C'est la vie.
Ironia insa stiti care este? Unul dintre marile avantaje ale motorului diesel, una dintre caracteristicile care l-au facut sa "prinda", a fost lipsa lui de pretentii. Dieselul era un motor simplu si robust, care nu facea nazuri, care mergea chiar si cu combustibil de calitatea a treia. Puteai sa bagi in el si gaz de bricheta si el tot mergea sute de mii de kilometri sau chiar mai mult. Nu era bun pentru curse, era lenes ca un melc, vibrau geamurile tuturor caselor cind trecea el pe strada, insa era rabdator si nu cricnea orice i-ai fi facut. Acum cu un diesel ti-e frica de cite ori ii pui motorina. O singura data daca ai alimentat de unde nu trebuie, te-ai facut de o cheltuiala de mii de euri pe o pompa noua, injectoare noi, etc. Unde-s motoarele alea la care pompa si injectoarele tineau o viata indiferent ce bagai in rezervor? Asta e pretul pentru ambitia diesel-ului de a deveni sportiv si a concura cu benzinarele. ......SURSA---(copy&paste) |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#10
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
nu stiu de ce, dar dCI-ul e exagerat in privinta fumului... si a pretentiilor la motorina, dupa cum spuneti voi.. am condus mult timp seat leon 1.9tdi 90cp, fabricatie 2003, vreo 120 de mii la bord.. masina de firma.. alergata de diversi si hartanita zilnic prin bucuresti, alimentata mai de peste tot.. nu scoate fum.. nu are nici o problema cu motorul... trage la fel indiferent de combustibil.. acu' nu dau cu paru, da de ce unele merg si altele nu? intrebarea NU este retorica, nu am nimic cu renault, dar vreau si eu sa ma lamuresc, pentru ca m-ar tenta un logan diesel in viitorul apropiat..
|
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
r@zv@n |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 26 July 06 ![]() |
DCI folosit la taximetrie, 77.000 km la bord, alimentez numai de la Rompetrol motorina EURO 3, folosesc cam o data la 10.000 km un aditiv luat de la METRO, STP se numeste si costa 16 RON, se pune un flacon la un plin de motorina, nu am probelme cu masina, motorul se comporta excelent, scoate ceva fum doar la pornirea la rece, din experienta proprie va recomand sa nu folositi decat motorina EURO III.
|
--------------------
dacia
logan
kiss 1.5 dci 2008
|
|
baubauu |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 31 July 06 ![]() |
Am 11000 km cu dci-ul. Pana acum am bagat motorina numai de la mol, euro3 respectiv euro4 de cateva luni de cand nu mai exista euro3. Pana acum nici o problema cu motorul, fum scoate doar cand o accelerez mai puternic, ca la orice diesel, in limitele normalului as putea spune.
Aditivi inca nu am folosit, dar intentionez sa folosesc, am inteles ca e chiar recomandat, cel putin iarna. Exista o gama care se promoveaza prin servisurile Dacia, gb parca se numeste ( eu am vazut in servisul nesty de pe soseaua berceni) si cica ar fi bun zic cei de acolo. E mai scump, dar s-ar putea sa merite. Offtopic (sper sa nu se supere moderatorii): am un vecin care e mecanic la un service dacia si in prezent e la niste cursuri tinute de francezi in vederea promovarii in functie si acesta mi-a recomandat ca la prima pornire a zilei sa tin motorul pornit cam 30 sec inainte sa plec si la fel 30 sec inainte sa-l opresc, deoarece se poate duce turbina turbo. De asemenea am inteles ca aceste motoare nu e bine sa le accelerezi brusc, deoarece iarasi se poate duce turbina turbo( daca mai stie cineva ceva legat de acest subiect il rog sa posteze). r@zv@n- de ce zici ca recomanzi din proprie experienta mot e3. Ai avut probleme cu e4? Nu de alta, dar e3 acum se gaseste din ce in ce mai greu. Multumesc si sa auzim numai de bine! |
--------------------
Dacia
Logan 1,5 DCi
2006/Ambition
|
|
m0py |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 7 March 06 ![]() |
QUOTE turbina turbo ![]() i-auzi.... da' ce, dom'le, exista si turbine ne-turbo ??!? ![]() |
-------------------- |
|
r@zv@n |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 26 July 06 ![]() |
De fiecare data cand am pus Euro IV, masina a consumat mai mult si mi se parea ca nu tragea la fel motorul. Am renuntat si am pus NUMAI euro III si dupa cum v-am zis, nu am mai avut probleme. Oricum fiecare face cum vrea si dupa cum il tine buzunarul.
|
--------------------
dacia
logan
kiss 1.5 dci 2008
|
|
adrian.paul |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 23 July 06 From: Bucuresti ![]() |
pe la ce benzinarii se gaseste euro3? ca am inteles ca nu au toate
|
--------------------
Logan
Prestige
2008 1.5 Dci
|
|
andu911 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Pai normal ca scoate mai putin fum, dupa un drum lung....ca se curata toata evacuarea de funinginea aia care s-a depus acolo. In oras, din cauza drumurilor scurte, semafoare, subturari...etc, se depune funinginea.
Sunt si dieseluri care nu scot asa mult fum, din cauza filtrului de particule. Motoarele noastre n-au asa ceva, asa ca sunt mai pufaitoare. Si normal ca o masina alergata nu scoate fum, ca are evacuarea curata. |
--------------------
-
-
-
|
|
Maximus Decimus |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 5 May 06 ![]() |
Si a mea cu FAP scoate fum, asa ca...Dar de ce dati importanta fumului?
|
--------------------
Peugeot
407
- B-03-LOG GRUPPO MAXIMA BUCURESTI- MEMBRU FONDATOR
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Hai nu fi rau. Nu cred ca trebuie sa se precizeze de fiecare data ca e viteza citita pe vitezometru si nu pe GPS.
![]() Stii tu, eroarea, formula... 4 < err < 4 + 0.1 * vit. reala ... ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 14:21 |