DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Solenza 1,9D, Intrerupe la ralanti

damian_rd
post 22 Sep 2006, 13:53
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 22 September 06




[CODE] Am Solenza 1,9D, 97.000 km si se balbaie la ralanti. Am observat bule de aer pe conductele de motorina. Care sa fie cauza cea mai probabila?
P.S. Sunt membru nou si e prima accesare a forumului, va salut pe toti!


--------------------
Solenza 1,9D confort 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dts
post 22 Sep 2006, 16:00
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 3 November 04




Bine ai venit printre noi! Bulele de aer se pot datorata nivelului mic de motorina din rezervor daca obisnuiesti sa mergi cu becul de rezerva aprins. Balbaielile la relanti pot fii cauzate de E.G.R. deci da un search dupa E.G.R. pe forum. Bafta!


--------------------
Dacia Solenza Avantage - B 28 DTS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
damian_rd
post 22 Sep 2006, 16:14
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 22 September 06




Merg numai cu plinul! A propos, unde e montat acest EGR si ce rol are?


--------------------
Solenza 1,9D confort 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dts
post 22 Sep 2006, 16:33
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 3 November 04




Da search si vei afla foarte multe despre egr . Un dispozitiv care recircula gazele nearse si se afla in partea dreapta a filtrului de aer pe galeria de evacuare . Da search E.G.R. e foarte simplu. Referitor la bulele de aer nu cunosc alta cauza decat nivel scazut si rarisim ( dupa mecanici ) furtunul de alimentare dezlipit , intepat . Cauta cu search tot ce vrei . Bafta!


--------------------
Dacia Solenza Avantage - B 28 DTS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darius
post 22 Sep 2006, 20:12
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 396
Joined: 18 March 05
From: arad




mai era ceva asemanator si aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=49685


--------------------
Seat Cordoba 6L - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
damian_rd
post 23 Sep 2006, 00:36
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 22 September 06




Am identificat EGRul dar nu i-am scos mufa pentru ca azi masina a facut ceva fitze de dimineatza apoi a mers perfect restul zilei, culmea !
Si inca ceva, ieri am schimbat 2 bujii incandescente si azi le-am verificat de curiozitate, rezultatul ce credeti: ambele s-au ars de ieri pana azi! In privinta bujiilor sunt exasperat; am cumparat de uzina, cica! (tip BERU made in Ireland) si s-au ars in 10 zile apoi am luat Bosch tot piease de origine si au tinut 2 luni. cele cu care a venit masina au functionat 2 ani (45.000 km). Am verificat temporizarea si e ok, 17 sec. (sunt electronist de meserie). Voi de unde luati bujii?


--------------------
Solenza 1,9D confort 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darius
post 23 Sep 2006, 09:02
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 396
Joined: 18 March 05
From: arad




parerea mea e ca ceva nu e in regula la tine,dar nu imi dau seama ce daca zici ca temporizarea functioneaza corect,ca o paranteza eu am 60.000 km cu masina cu bujile originale.


--------------------
Seat Cordoba 6L - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
damian_rd
post 23 Sep 2006, 13:20
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 22 September 06




Daca ai 60.000 km te sfatuiesc sa masori bujiile,, fie cu un bec, fie cu un ohmmetru si nu-ti doresc dar s-ar putea sa gasesti 1,2,3 sau toate 4 arse. Atentie pe timp calduros masina porneste la prima cheie si cu toate 4 bujiile arse! . Daca nu vrei sa te ostenesti prea mult cu becul sau aparatul de masura poti sa faci urmatorul test: aprinde plafoniera apoi pune contactul pe pozitia de demarare; daca cel putin o bujie este buna, dupa stingerea martorului din bord si dupa aprox. 17 sec. lampa plafoniera se va aprinde un pic mai intens datorita cresterii tensiunii in baterie ca urmare a disparitiei consumului de cca. 20A pe fiecare bujie.


--------------------
Solenza 1,9D confort 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darius
post 23 Sep 2006, 16:45
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 396
Joined: 18 March 05
From: arad




acum 1 saptamana a pornit intr-o dimineata la sfert si erau cam 6 grade afara,masina nu a fost pornita 2 zile,deci cred ca bujiile sunt ok.


--------------------
Seat Cordoba 6L - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
damian_rd
post 24 Sep 2006, 17:56
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 22 September 06




A mea porneste de asta vara la prima cheie cu toate 4 bujiile arse, si iarna porneste si cu o singura bujie da ca bateria e buna. Toata smecheria e bateria la diesel. Daca nu verifici bujiile nu ai de unde sa stii daca sunt bune, credema!


--------------------
Solenza 1,9D confort 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
damian_rd
post 25 Sep 2006, 08:39
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 22 September 06




Am scos mufa de la EGR (am cam mutilat-o!), si acum masinutza merge ca unsa. Sa vedem daca se va modifica consumul. Stie cineva cat costa acest EGR si daca se schimba greu?


--------------------
Solenza 1,9D confort 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darius
post 25 Sep 2006, 19:24
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 396
Joined: 18 March 05
From: arad




Eu merg de 50.000 km cu mufa scoasa si nu are nimic,merge brici.EGR-u asta se scoate si se curata,am incercat si eu si dupa 200 km facea la fel ca inainte,cum spuneam mai sus merg fara el de 50.000 si nu am probleme,nici nu am de ce pt ca rolul EGR(EXHAUST GAS RECIRCULATION)e sa recircule gazele de pe galeria de evacuare a motorului,nicidecum unul vital pt. motor.


--------------------
Seat Cordoba 6L - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
damian_rd
post 26 Sep 2006, 00:30
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 22 September 06




Va multumesc pentru ajutor pentru ca datorita voua masina merge perfect si nu m-am dat pe mana smecherilor din service-ri care nu stiu sa repare decat prin eliminare pe banii clientului. A propos! in cate service-uri ati vazut voi vreun mecanic sa foloseasca o presa de pivoti sau alta scula specializata (nu ciocan) ?
Daca ma duceam in service imi schimbau toba catalitica, filtrele, imi curatau injectoarele, ma taxau de vreo 15 milioane, dupa care constatam ca masina face la fel, ca intr-un final sa-mi scoata mufa de la EGR !

Attached thumbnail(s)
Dec11_19.JPG ( Size: 49.68k ) Number of downloads: 296


--------------------
Solenza 1,9D confort 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th July 2025 - 09:43
Forum Renault