bujie Dacia 1300
![]() ![]() ![]() |
bujie Dacia 1300
Muttley |
![]()
Post
#181
|
||
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|||
ilikecheese |
![]()
Post
#182
|
![]() Membru... ș-atât Group: Members Posts: 197 Joined: 17 February 06 From: Buzau/Bucuresti ![]() |
Eu momentan am bujii tip BRISK.Nu stiu cat de bune sunt dar la toba se mai aude cate un rateu destul de regulat.mai am in casa un set de bujii NGK.Vreau sa stiu ce tip de NGK trebuiesc pentru motor 1397 si aprindere clasica.Si daca este mai bine sa pun NGK in loc de BRISK.
M-am uitat sunt NGK-BP6HS si motorul meu de dacie e cu cilindree 1397 tip 102-00. This post has been edited by ilikecheese: 1 Jun 2006, 21:11 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1990
- BZ-02-PYS Fetele bune se duc in rai dar fetele rele se duc unde vor :D
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#183
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
sunt perdecte pentru motorul tau. Pune-le sus mai ales ca este vara, si fiind bujii mai reci vor functiona ireprosabil daca motorul este in parametrii. Eu am aceleasi bujii de vreo 2500 de km si sunt curate pot sa pun poze.
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
ilikecheese |
![]()
Post
#184
|
![]() Membru... ș-atât Group: Members Posts: 197 Joined: 17 February 06 From: Buzau/Bucuresti ![]() |
OK.O sa le pun maine maine.O sa va spun si cum merge masina cu ele.Multumesc
This post has been edited by ilikecheese: 1 Jun 2006, 22:15 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1990
- BZ-02-PYS Fetele bune se duc in rai dar fetele rele se duc unde vor :D
|
|
ilikecheese |
![]()
Post
#185
|
![]() Membru... ș-atât Group: Members Posts: 197 Joined: 17 February 06 From: Buzau/Bucuresti ![]() |
Am pus bujiile!merge masina bine si cu astea.am scos din curiozitate bujiiile dupa un drum de 70 de km si nici un strat de nimic pe ele.a;ea brisk se inegreau imediat.Sunt curios cat tin bujiile astea.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1990
- BZ-02-PYS Fetele bune se duc in rai dar fetele rele se duc unde vor :D
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#186
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
Daca motorul este ok si aprinderea si avansul reglat ar trebui sa nu ai treaba 20 mii km. Eu sincer mai am inca sinteromurile originale cu care a venit masina si care le-am schimbat la 18 mii km mai mult din comoditatea de a le regla inapoi distanta care ajunsese la 1.1mm.
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
ksi_id |
![]()
Post
#187
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 16 April 05 From: timisoara ![]() |
Am niste bujii bosch dar au filetul mai lung decat alea de dacie, implicit intra mai mult in chiuloasa. Se pot monta la dacie?
|
--------------------
vw jetta
1800cmc 90hp
1992
- TM 18 KSI
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#188
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
nu sunt indicate deoarece atunci cand le vei scoate vei deteriora filetul din chiulasa datorita depunerilor care vor fi pe spirele bujiei care intra in camera de ardere. Nu stiu ce e asa greu sa cautati un pic coduri de echivalenta pentru bujii si sa luati ceva care este compatibil cu motorul de dacie deoarece optiuni sunt o gramada nu toate dintre ele de cea mai buna calitate
This post has been edited by ViperRS: 5 Jun 2006, 17:57 |
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
argon |
![]()
Post
#189
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
sau strunjeste partea de filet in plus cu un flex, dar s-ar putea sa dea pistonul in bujie.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#190
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
![]() ![]() Crezi ca se poate fara sa risti atingerea izolatorului interior? Apoi, acel izolator (cioc) va fi expus prea tare. De lovit pistonul in el, mai putin probabil. Cel mai bine sa schimbe bujiile cu unele corespunzatoare. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ct03nut |
![]()
Post
#191
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
ma duc sa iau de la metro deci ca in magazine nu prea am incredere si e si duminica, s-au dus sinteroamele la mine
![]() |
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
argon |
![]()
Post
#192
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Liviu, strunjesti doar filetul, nu tot ! Adica doar filetul propriu-zis, spirele.
This post has been edited by argon: 11 Jun 2006, 16:14 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
zolygas |
![]()
Post
#193
|
tanar,fara bani...cu dacie Group: Members Posts: 73 Joined: 19 August 05 ![]() |
QUOTE(andu911 @ 8 Dec 2005, 00:56) azi am cumparat bujii de la piese auto. Sunt in cutii albastre Dacia-Renault, cu holograma. Pe ele scrie Eyquem. 4 buc- 24 lei Sa nu faceti prostia asta!!!M-a prostit vanzatorul de la piese auto,iar eu nu prea stiam mai nimika despre bujii...cica mi-a dat alea mai bune...nu am mers nici 50km cu ele...degeaba scrie ca sunt compatibile si ca sunt piese de origine...la fel sunt si cele champion...bagati pe sinterom...cu toata increderea!!! |
--------------------
dacia 1300
berlina
- tm-01-AKG
|
|
pop marius |
![]()
Post
#194
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 6 December 03 From: dej ![]() |
Cele mai bune pana la urma pentru motorul meu sunt sinterom. Am incercat Bosh, Brisk, dar cel mai bine merge cu Sinterom 14 - NP - 18 5S. Avansul reglat, carbuartorul reglat, UIS si elica si o pseudo aprindere de Targu Mures. Motorul e de 1289 cc
Attached thumbnail(s) bujie1.JPG ( Size: 26.51k ) Number of downloads: 1296 bujie2.JPG ( Size: 27.88k ) Number of downloads: 1366 |
--------------------
Dacia
1310
1984 TLX
- CJ 06 GOW azi fii bucuros;maine va fi mai rau.
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#195
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
parerea mea:
-ptr. motor de 1300 : sinterom 14np18(sunt mai calde) -ptr. motor de 1400 : sinterom 14np21(sunt mai reci) putin offtopic : pipa delco bosch (vreo 100 000) fise tesla siliconate (vreo 200 000 rol) capac delco romanesc (normal nu de ala transparent) platina romaneasca (nu de aia ventilata) Rezultat :merge beton,porneste din prima(indiferent de temp.) |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
argon |
![]()
Post
#196
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(pop marius @ 1 Jul 2006, 12:33) Cele mai bune pana la urma pentru motorul meu sunt sinterom. Am incercat Bosh, Brisk, dar cel mai bine merge cu Sinterom 14 - NP - 18 5S. Avansul reglat, carbuartorul reglat, UIS si elica si o pseudo aprindere de Targu Mures. Motorul e de 1289 cc Aceasi poveste si la mine..incercat NGK, Brisk, Bosch, si cu Sinterom 14np18 merge perfect. Am motor de 1400, am incercat si Sinterom 14np21, dar nu am fost 100 % multumit. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#197
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Imi pare rau ca trebuie sa dezamagesc pe cativa oameni de pe forumul acesta, dar Brisk-urile mele tocmai au implinit 35000 Km. Si inca marg perfect. E drept ca le folosesc cu aprindere electronica CDI, asa ca in ele nu se produce scanteie ci traznet. E drept ca si cu Champion motorul mergea la fel de bine. Sinterom nu am incercat, dar cred ca nici nu o voi face.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
BLK |
![]()
Post
#198
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
eu am avut brisk si pe clasic, si cand le-am scos sa le schimb erau rosii si frumoase. acum pe cdi am ngk, si astea sunt albe, dar nu pot sa zic daca de la bujii sau de la aprindere
![]() asadar, conteaza si cum le nimeresti dar probabil cel mai mult conteaza starea motorului. |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#199
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
dyogenes, asta am afirmat si eu de atatea ori pana acum, ca brisk sunt nemaipomenite, eu le am de 3-4 ani si sunt supermultumit de ele.
eu le-am folosit numai pe gotronic AT-01. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#200
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Eu chiar sunt curios cat va tine acest set Brisk al meu. De altfel, cred si eu ca are importanta "ce set nimeresti". Am vazut de exemplu acelasi tip de Brisk, marcat cu doua culori diferite. Ale mele au marcajul cu vopsea neagra, am vazut insa acelasi tip, marcate cu vopsea albastra. Sa se joace oare fabrica de-a "sa invatam sa desenam si sa coloram"? Probabil ca nu. Care or fi cele originale?... nu stiu.
Ma asteptam, datorita aprinderii electronice, sa se manance mai repede electrozii, dar nu se intampla asa. Si acum sunt tot la 1,1 mm, cum i-am reglat la inceput. Trebuie sa recunosc ca am mers de proba, 2000 de Km cu un set Champion. Ambele s-au comportat la fel, motorul merge impecabil. Probabil ca cel mai mult are dreptate BLK, cel mai mult conteaza ce motor ai. Evident ca daca imprastie ulei in toate partile, o sa umezeasca bujiile, si vor merge prost. Un singur test mai am curiozitatea sa fac: Sa pun la iarna niste bujii de 1300 (mai calde) pe motorul meu de 1400, sa vad cum se comporta la rece /cat consuma. This post has been edited by dyogenes: 9 Jul 2006, 12:09 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
argon |
![]()
Post
#201
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE Sa pun la iarna niste bujii de 1300 (mai calde) pe motorul meu de 1400, sa vad cum se comporta la rece /cat consuma Motorul meu de 1400 merge mai bine cu bujii de 1300, de exemplu Sinterom 14np18, decat cu bujii de 1400- 14np21, si vara si iarna, poate pentru ca circul mult cu motorul rece, adica in oras, maxim cate 4 km odata, de mai multe ori pe zi. La drum lung, mai ales vara, cu bujii de 1300 risc sa apara detonatii, d'aia e mai indicat cu bujii recomandate. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#202
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
la 1,4 asa cum ziceti voi merg np18 daca mergeti incet,dar pt drumuri afara sunt f bune 21-le:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]()
Post
#203
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(argon @ 9 Jul 2006, 13:40) Motorul meu de 1400 merge mai bine cu bujii de 1300, de exemplu Sinterom 14np18, decat cu bujii de 1400- 14np21, si vara si iarna, poate pentru ca circul mult cu motorul rece, adica in oras, maxim cate 4 km odata, de mai multe ori pe zi. La drum lung, mai ales vara, cu bujii de 1300 risc sa apara detonatii, d'aia e mai indicat cu bujii recomandate. mai argon , poate doar la motoru tau de 1400 merg mai bine np18.... ![]() pe un motor calumea de 1400 se recomanda 14np21 ! This post has been edited by sobolan: 21 Jul 2006, 12:45 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#204
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Mai sobolan, dar tu de utilizarea unor bujii cu cifra termica mai mica odata cu cresterea uzurii motorului nu ai auzit?
Sau citesti doar ultima pajina a topicurilor? ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#205
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
sint foarte bune si sinterom si brisk le-am incercat pe amindoua marcile dupa doua saptamini au inceput sa mearga prost (intrerupea la rlanti) solutia din cele 8 bujii am gasit 4 pe care le-am pus pe masina (metoda inlocuirii pe rind pina a mers bine) in loc sa dea scinteia spre electrodul negativ o dadea de-a lungul izolatorului spre interior in nici un caz acolo unde trebuie sa aprinda benzina
This post has been edited by bygy007: 21 Jul 2006, 21:33 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
sobolan |
![]()
Post
#206
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
argon |
![]()
Post
#207
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Mai investigheaza si apoi posteaza. La 14np18 cifra termica este mai mica decat la 14np21.
Mai exact la 14np18 este 225, si la 14np21 este 240. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#208
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#209
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Mai calde inseamna cifra termica mai mica.
Exact cum ti s-a spus, 14n18=fostele "225" iar 14np21=fostele "240" (referindu-ne la Sinterom, Bosch si nu numai, care codificau 14-225 si 14-240 (Sinterom) sau ...W225 Bosch). Cifrele alea sint TIMPUL in secunde dupa care pe un motor "standard" bujia aia ajunge sa produca primele aprinderi secundare datorate incalzirii. Cu cit timpul e mai scurt, cu atit bujia e mai "calda"! This post has been edited by diaconuliviu: 25 Jul 2006, 12:41 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
cristidb |
![]()
Post
#210
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Iar la bujiile brisk, N15YC e echivalenta cu Bosch W7BC iar N17YC e echivalenta cu W8BC(mai calda).
Am o parere buna despre brisk. Acum am N15YC pe masina si merg foarte bine. This post has been edited by cristidb: 25 Jul 2006, 13:22 Attached File(s) ![]() |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 00:12 |