Legaturile electrice pt. plafoniera cu ceas
![]() ![]() ![]() |
Legaturile electrice pt. plafoniera cu ceas
stroe adrian |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 21 February 04 From: Mangalia ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
nimic |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 27 January 04 ![]() |
daca trebuie la faza scurta cautzi mufa de pe blocul de lumini si verifici cu o lampa de control(un fir la masa-gaura de la contact si cu celalalt verifici firele ce pleaca din mufa.fara nici o lumina aprinsa se aprinde doar unu iar cand pui faza mica tre sa-ti mai plece inca un plus.pe ala il decojeshti un pic si legi firul de la ceas.acelasi lucru la contact.vezi ce fire au plus cand nu ai contactul pus si vezi ce fire au plus cand pui contactul.legi pe unul din alea.am inpresia ca doar unu are curent.din cate shtiu eu ceasul o sa porneasca atunci cand pui contactul.daca vrei sa-ti mearga tot timpul il legi si pe ala care se leaga la contact to la plusul de la baterie
|
-------------------- |
|
Ov |
![]()
Post
#3
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
plusul "de la contact" inseamna ca tb sa gasesti un plus atunci cand pui contactul. Sub bord in partea stanga, pe undeva pe sus, sunt 2 borne in care intra mai multe fire cu papuci. Pe bornele alea, ai +12 permanent (borna din stanga) si +12 doar pe contact (borna din dreapta). Iei de acolo ambele fire de care ai nevoie. Ala de pe faza scurta, poti sa-l iei de la sigurante. -12 V nu exista in masina, probabil voiai sa zici ca ai nevoie de o masa (GND, impamantare, etc), pe care o iei de la surubul in care prinzi ceasul in plafon.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
tarzy |
![]()
Post
#4
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
+12 V la contact cel mai safe (este trecut prin siguranta) il iei de unde a zis Ov (apropo Ov - este bestiala poza ta) de la borna (aia din dreapta) in mod normal ceasul tau ar fi trebuit sa aiba papuc special ptr asta, dar daca nu ii poti pune tu (nu cred sa coste mai mult de 1k/buc).- nu de alta dar imi vine sa ma iau cu mainile de cap cand vad ce improvitzatii (a se citi inaditurii) isi fac unii prin masina si apoi plang dupa ea cand le ia foc.
tot de acolo, dar din cealalta borna poti lua si +12V permanent, ca sa nu-ti mai tragi fire prin jumate de masina pana la baterie. -12V (de fapt masa) poti lua de oriunde de pe caroserie, cel mai bine ar fi daca te poti lega de un surub cu un papuc rotund (nu stiu daca nu merge de cel care prinde suportul parasolarului de caroserie) +12V faza scurta, poate fi de fapt +12V pozitii si cel mai bine este sa te legi la mufa alba de sub bord, cea cu multe fire subtiri (daca nu ma insel firul are culoarea alba, dar trebuie masurat (incercat)) |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
irinel75 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 17 June 02 From: VASLUI ![]() |
corect cum ati spus baieti...deci alimentarea cealalta se face pe pozitie nu strict pe faza scurta sau lunga....iar celalat fir cu 12V pe contact sub bord sint 2 grile...cea din dreapta e pe contact
|
--------------------
RENAULT
MEGANE 2
2006
- VS-58-KNX
|
|
stroe adrian |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 21 February 04 From: Mangalia ![]() |
Intr-adevar, -12 V, am vrut sa zic masa, aia nu e problema de legat.
Eu am scris exact asa cum scrie pe firele ceasului. |
-------------------- |
|
Bochi |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 28 January 04 From: Bucuresti ![]() |
As avea si eu o intrebare.
Pt a trage firele la acel ceas trebuie sa dai parbrizul jos? Eu cand mi-am luat dacia mea vreau sa va spun ca se aprindeau doar cele 2 puncte verticale dintre ora si minut. Ce credeti ca s-a intamplat cu ceasul? Am inteles ca la temperaturi f scazute ceasul se defecteaza. Acum as dorii sa imi pun si eu un ceas nou dar imi este frica, ca nu cumva sa mi se arda. Un ceas de plafoniera este 400.000 lei. Cine ma poate sfatui si pe mine? |
-------------------- |
|
stroe adrian |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 21 February 04 From: Mangalia ![]() |
Am reusit sa montez in sfarsit ceasul ala si merge.
Curios este ca am legat doar 3 fire din cele 4 pe care le avea ceasul, +12V, +12V prin contact si al treilea masa. Al patrulea, +12V pozitie nu stiu care ii este rostul. Nici nu am mai incercat sa-l leg la siguranta de la pozitii, din moment ce mergea fara el. De ce l-au pus astia nu stiu. Nu conteaza. Firele le-am bagat incepand de la plafoniera pe sub chederul de la parbriz, l-am cracanat un pic cu surubelnita si au intrat usor pana in dreptul bordului, iar de acolo prin spatele bordului. Legaturile sunt usor de facut |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Al 4-lea fir e pentru iluminatul pe timp de noapte. Se pare ca n-ai nevoie.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#10
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai cum naiba sa mai aiba si iluminat pe timp de noapte. Si eu mi-am pus o nazdravanie d'asta mai demult si avea doar trei fire. Si asa se vede noaptea ca afisajul e cu leduri. Ziua era mai greu daca batea soarele din spate dar s-a rezolvat de cand cu geamurile fumurii.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Slider |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Pai ii trebe si legatura la pozitie. Parca omu a spus ca are si plafoniera nu (aici trebuia sa fie semnu intrebarii da nu-mi mai merge tastatura asta corect...)
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
cand se aprind pozitiile se presupune ca se intuneca; legarea firului face ca luminozitatea indicatiilor ceasului sa scada cand se aprind pozitiile.
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
Slider |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Asa de tare lumineaza afisajul ala de la ceas (semnul intrebarii) de trebuie sa ii fie scazuta luminozitatea noaptea (la fel , semnul intrebarii)
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
la cielo asa este
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
tarzy |
![]()
Post
#15
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu sigur care-i treaba cu firul ala de pozitii dar mai mult ca sigur ca o sa lumineze afisajul ceasului, cam cum este la casetofoanele gen domotec&co
|
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
Slider |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Ntz...nuai nimerit-o Tarzy...afisajul la ceasurile astea este cu LED-uri! nu este pe LCD!
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
stroe adrian |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 21 February 04 From: Mangalia ![]() |
Maine o sa leg de curiozitate firul ala care am zis ca e inutil, ca sa vedem ce efect are, sa lamurim problema (poate ard ceasul
![]() |
-------------------- |
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
In 2 ani ai reusit sa-l legi?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#19
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am elucidat misterul.
Sunt 4 fire, unul e masa, altul e + permanent, altul + contact, si al patrulea se leaga la pozitii. Motivul legarii la pozitii e urmatorul: cand aprinzi farurile intensitatea ceasului scade, pentru a nu deranja la ochi, am probat, ramane aprins dar intensitatea luminoasa scade. Cand stingi luminile, e la intensitate maxima..se presupune ca e ziua si nu deranjeaza a ochi. Intelijenta chestie. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:57 |