DACIA 1300 "frantuzoaica", CITITI REGULILE TOPICULUI
![]() ![]() ![]() |
DACIA 1300 "frantuzoaica", CITITI REGULILE TOPICULUI
catalinSV |
![]()
Post
#24001
|
||
![]() Membru Per Pedes Group: Members Posts: 516 Joined: 22 December 10 From: Orasul cu 3 semafoare ![]() |
|
||
--------------------
Ex:Renault
Clio
1995
- SV 09 AWY Mersul pe jos face piciorul frumos.
|
|||
adifulful |
![]()
Post
#24002
|
![]() Негря Джор Group: Members Posts: 1.117 Joined: 26 April 11 From: Satu Mare ![]() |
Vopseaua este emaur a fost cumparata asa pe fuga si la costuri mici si vopsitul pentru ca era urgent cu transcrierea si trebuia sa o vopsesc in 3 zile ( asta a fost anul trecut) dar vreau sa o fac vara lui 2013 un vopsit la cuptor cum trebuie si scoase elementele ce le are in plus, si corectarea aripi fata stanga.
|
--------------------
DACIA 1300
Dacia Dacia
1300 1976
- STRABUNICUTA MEA Ți-au murit lăudătorii dom' le ?
ATENȚIE ! Mândria și prostia este printe noi !! |
|
horace1971 |
![]()
Post
#24003
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 290 Joined: 6 January 11 From: Brasov ![]() |
[quote=danut 69-71,5 Oct 2012, 22:17]
Nu cred ca DL Director de la UAP are habar de asemenea echipare, s-a dat o spaga considerabila pentru aceasta optiune. Orice dacie 1300 fabricata in 69 daca nu are acel stut pe placuta/obturator, parca nu are farmec. : Voi priponi oglinzile sa nu se plieze la asemnea viteza astronomica, cu chiroane de 16 si arcuri contorsionate tratate sa reziste si la viteza luminii. "..................... Apreciez ,,foarte mult" mistoul tau.Acea persoana chiar stie ce vorbeste ! Eu nu sunt ,,Gica contra", accept doar realitatea tehnica din pacate.Am 17 ani de Renault si nu am cum sa inghit toate avioanele !!! Oricum numai bine . This post has been edited by horace1971: 7 Oct 2012, 20:08 |
--------------------
Dacia/Renault
/1300 /12 TL/12TS/30TS/17TS
1971/1970/1975
- BV99UAP,70REN,75REN
|
|
ojovan |
![]()
Post
#24004
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 271 Joined: 1 September 09 From: Bucuresti/M.Kogalniceanu-Il ![]() |
Am scos si eu babeta la o plimbare :
Fotografie0249.jpg ( Size: 38.7k ) Number of downloads: 1395 Fotografie0251.jpg ( Size: 61.44k ) Number of downloads: 1481 P9070370.JPG ( Size: 1.73mb ) Number of downloads: 1486 P9070362.JPG ( Size: 1.73mb ) Number of downloads: 1436 P9070371.JPG ( Size: 1.73mb ) Number of downloads: 1400 P9070367.JPG ( Size: 1.71mb ) Number of downloads: 385 |
--------------------
DACIA
1300
1976
- 1-IL-4026 |
|
covi |
![]()
Post
#24005
|
![]() Membru Group: Members Posts: 111 Joined: 7 November 07 ![]() |
M-ar interesa un set de jante da 1301 sau fergat, la schim cu jantele mele. Este cineva interesat?
Multumesc, Attached thumbnail(s) IMGA0938.JPG ( Size: 1.71mb ) Number of downloads: 469 |
--------------------
citroen
c4
2007 berlina
|
|
daniel93 |
![]()
Post
#24006
|
![]() Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei ![]() |
QUOTE(roby_1300_rap @ 6 Oct 2012, 21:23) revin si eu cu 2 poze de pe parcursul lucrarilor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [attachmentid=1627841792] [attachmentid=1627841793] Daca e dusa masa la farul drept, nu merge nici faza scurta. Nici mie nu imi mergea faza lunga pe dreapta, si era din panoul de sigurante, nu statea fix papucul pe lamela. Baga un ulei mai ieftin acum, eventual 2l de ulei 20W40 si unul de motorina, il lasi 5 minute la relanti, apoi il scoti si pui ulei curat + filtru. Unii o considera o metoda mioritica, dar eu am folosit-o cu succes la ambele dacii, si sunt multumit, fara ea se inegreste uleiul in primii 10 km. In magazine si benzinarii se gaseste Motor Flush, dar am folosit asa ceva la un diesel, si dupa 1 minut de functionare a inceput sa trosneasca motorul de eram sigur ca s-a rupt ceva in el ![]() |
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
crissti |
![]()
Post
#24007
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 25 September 10 ![]() |
|
--------------------
dacia
viitorului
-
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#24008
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(horace1971 @ 7 Oct 2012, 22:07) "..................... Apreciez ,,foarte mult" mistoul tau.Acea persoana chiar stie ce vorbeste ! Eu nu sunt ,,Gica contra", accept doar [u]realitatea tehnica [/u]din pacate.Am 17 ani de Renault si nu am cum sa inghit toate avioanele !!! Oricum numai bine . Horatiu, era o discutie de divertisment, te rog n-o lua personal deoarece nu am pomenit numele tau. Este un forum unde fiecare dintre noi are dreptul la opinii diferite, cele reale fiind sustinute si argumentate cu date concrete. Nu contest experienta ta in Renault, dar istoria Dacia lipseste cu desavarsire si noi incercam s-o punem cap la cap si s-o deslusim. Din pacate o Uzina constructoare de masini care nu are un muzeu si nu detine in arhiva o statistica care sa poata fi consultata si sa ne furnizeze date precise... lasa de dorit. De aceea, noi toti de pe forum si nu numai, incercam sa reconstruim istoria pierduta a acestui autoturism cu date si echipari cu ce mai avem la indemana (presa de specialitate din acele vremuri, specialisti, masini si date reale). Ai putea sa ne ajuti cu informatii pretiose, acte oficiale sa stim cu adevarat cate Dacia 1300 au fost fabricate in 1969 si ce echipari au avut? Multumesc. Apropo de Dl Director, cred ca locul sau era intr-un birou si nu pe banda de ansamblare, el era un tanar lipsit de experienta in ceea ce priveste noul model Dacia 1300, fiind la conducerea unei uzine constructoare de masini, relativ noua si tind sa cred ca nu-si mai aduce aminte de echiparile haotice a autoturismului Dacia 1300 din 1969. Dupa un simplu calcul, cetateanul este la o varsta considerabila si da-mi voie sa fiu putin sceptic in ceea ce priveste memoria lui vis a vis de detalii, embleme, echipari, etc. ![]() Ca tot veni vorba de realitate tehnica, cum poti expilca urmatoarele diferente intre seriile de sasiu si de motor existente pe masini? Dacia 1300 fabricate in 1969: SS-00002 SM-0517 Suceava SS-00017 SM-1727 Arad SS-00034 SM-1957 Dolj (Suceava) SS-00037 SM-1750 Cluj SS-00071 SM-1925 Brasov SS-00090 SM-1694 Suceava This post has been edited by danut 69-71: 8 Oct 2012, 14:55 |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
M.C. |
![]()
Post
#24009
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.152 Joined: 24 January 04 From: Ploiesti ,din cind in cind. ![]() |
QUOTE(daniel93 @ 8 Oct 2012, 00:49) eventual 2l de ulei 20W40 si unul de motorina, il lasi 5 minute la relanti, apoi il scoti si pui ulei curat + filtru. Ai uitat sa-i spui si de un rind de cuzineti !!!! Nicidecum nu trebuie folosita metoda asta !!! Eventual,pentru o curatare cit de cit acceptabila,poate folosi de 3-4 ori niste ulei mai ieftin,pe care il schimba mai des,dupa care pune un ulei mai bun. Dar,cea mai buna metoda pentru curatare,este sa dea motorul jos ,sa-l faca bucatele,si curatat totul bine,bine de tot.Canalele de ungere,rugina din interiorul blocului motor,si absolut toate piesele in detaliu.Oricum,dupa spusele lui roby,masina va merge la tinichigerie in primavara,deci daca incepe de acum si pina cind va fi gata tinichigeria,are timp berechet pentru motor. |
--------------------
Renault Megane
II Sedan Influence
1,6 16 V ,2005 Alfa Romeo 159 1,9 JTS, 2007 , Ford Mustang 2,3 Ecoboost, 2017
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#24010
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
QUOTE(danut 69-71 @ 8 Oct 2012, 01:54) cum poti expilca urmatoarele diferente intre seriile de sasiu si de motor existente pe masini? Dacia 1300 fabricate in 1969: SS-00002 SM-0517 Suceava SS-00017 SM-1727 Arad SS-00034 SM-1957 Dolj (Suceava) SS-00037 SM-19xx Cluj SS-00071 SM-1925 Brasov SS-00090 SM-1694 Suceava Desi intrebare nu-mi este adresata mie,risc o explicatie. Motoarele 810-02 erau produse in Franta si aduse in Romania unde erau depozitate in stocuri,in uzina. Muncitorii le montau pe masini in mod ALEATORIU,fara a tine cont de numarul de pe placutele de identificare ale acestora.Practic,seriile de fabricatie ale motoarelor nu erau direct proportionale cu seriile sasiurilor. Exemplu:masina din Arad versus masina din Craiova(Suceava). |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
remusro |
![]()
Post
#24011
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 856 Joined: 24 November 10 From: Tara umeda ![]() |
Nu stiu de ce, dar eu am avut impresia ca primele Dacii au venit gata ansamblate, pe tren, din Franta. E adevarat?
|
--------------------
Renault
12 cu volan pe dreapta
1971
- HYY997K
|
|
maho |
![]()
Post
#24012
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(covi @ 7 Oct 2012, 23:26) De 1310, originale, nu vrei ? ![]() [attachmentid=1627842095] [attachmentid=1627842096] Serios acum, de ce vrei sa le dai, dupa ce-ai frant atatea inimi pe-aici ? Si daca tot am deschis discutia, chiar vreau o oferta (daca are cineva) pt. 4 jante in 3 gauri pt. "limuzina" mea (compatibile cu 155/80/R13, deci nu "superbalon), pe care sa le pot folosi fara camera, cat mai "impecabile" cu putinta. Pe P.M., desigur. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
horace1971 |
![]()
Post
#24013
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 290 Joined: 6 January 11 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
Dacia/Renault
/1300 /12 TL/12TS/30TS/17TS
1971/1970/1975
- BV99UAP,70REN,75REN
|
|
tavi_dacia1100 |
![]()
Post
#24014
|
Membru autentic Group: Members Posts: 516 Joined: 22 April 11 From: Cluj-Napoca/Fagaras ![]() |
QUOTE(danut 69-71 @ 8 Oct 2012, 02:54) Horatiu, era o discutie de divertisment, te rog n-o lua personal deoarece nu am pomenit numele tau. Este un forum unde fiecare dintre noi are dreptul la opinii diferite, cele reale fiind sustinute si argumentate cu date concrete. Nu contest experienta ta in Renault, dar istoria Dacia lipseste cu desavarsire si noi incercam s-o punem cap la cap si s-o deslusim. Din pacate o Uzina constructoare de masini care nu are un muzeu si nu detine in arhiva o statistica care sa poata fi consultata si sa ne furnizeze date precise... lasa de dorit. De aceea, noi toti de pe forum si nu numai, incercam sa reconstruim istoria pierduta a acestui autoturism cu date si echipari cu ce mai avem la indemana (presa de specialitate din acele vremuri, specialisti, masini si date reale). Ai putea sa ne ajuti cu informatii pretiose, acte oficiale sa stim cu adevarat cate Dacia 1300 au fost fabricate in 1969 si ce echipari au avut? Multumesc. Apropo de Dl Director, cred ca locul sau era intr-un birou si nu pe banda de ansamblare, el era un tanar lipsit de experienta in ceea ce priveste noul model Dacia 1300, fiind la conducerea unei uzine constructoare de masini, relativ noua si tind sa cred ca nu-si mai aduce aminte de echiparile haotice autoturismului Dacia 1300 din 1969. Dupa un simplu calcul, cetateanul este la o varsta considerabila si da-mi voie sa fiu putin sceptic in ceea ce priveste memoria lui vis a vis de detalii, embleme, echipari, etc. ![]() Ca tot veni vorba de realitate tehnica, cum poti expilca urmatoarele diferente intre seriile de sasiu si de motor existente pe masini? Dacia 1300 fabricate in 1969: SS-00002 SM-0517 Suceava SS-00017 SM-1727 Arad SS-00034 SM-1957 Dolj (Suceava) SS-00037 SM-1750 Cluj SS-00071 SM-1925 Brasov SS-00090 SM-1694 Suceava Am corectat seria la a mea. |
--------------------
Dacia
1100 / 1300
1968, 1969, 1970
- CJ .. ...
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#24015
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(deceneu32 @ 8 Oct 2012, 11:02) Desi intrebare nu-mi este adresata mie,risc o explicatie. Motoarele 810-02 erau produse in Franta si aduse in Romania unde erau depozitate in stocuri,in uzina. Muncitorii le montau pe masini in mod ALEATORIU,fara a tine cont de numarul de pe placutele de identificare ale acestora.Practic,seriile de fabricatie ale motoarelor nu erau direct proportionale cu seriile sasiurilor. Exemplu:masina din Arad versus masina din Craiova(Suceava). Daniel nu risti absolut nimic venind in ajutorul tuturor posesorilor de Dacia 1300. Diferenta este foarte mare intre seria de caroserie si cea de motor, nu au nicio logica cat de aleatoriu le-ar fi montat. Dacia de la Dolj 00034 si cea de la SV 00090, prima are s.m 1957 si a-2-a 1694 ?????????? Cred totusi ca este o alta explicatie: au pus motoarele pe masini aleatoriu, ulterior atribundu-le si seria de sasiu, nu-mi pot explica si nu cred ca este cineva, indiferent cum le pui da cu radical. Alt exemplu pe care l-am mai pomenit: Dacia mea HNA ss 1136 din 1970 si a lui christith 1038 tot din 70, a lui a avut dinam, a mea alternator motorola, la mine pe capota de portbagaj nu are acele 2 gauri de vizitare la butonul de portbagaj, a lui are( garantat nu a fost inlocuita capota), nu mai inteleg absolut nimic. Cred ca ma las de meserie si ma apuc de ceasornicarie unde lucrurile sunt foarte clare indiferent de anul lor de fabricatie. ![]() Cate persoane stiu de existenta acestui model Dacia Deceneu sau Aro 12? QUOTE(remusro @ 8 Oct 2012, 11:12) Nu stiu de ce, dar eu am avut impresia ca primele Dacii au venit gata ansamblate, pe tren, din Franta. E adevarat? Aceeasi impresie am avut-o si eu, dar nu este asa. Veneu caroseriile echipate si in fabrica le montau motoru si cutia. Dacia 1300 este un Renault 12 autentic inscris sub acte si embleme DACIA. @ Horatiu, astept un raspuns pertinent din partea ta. This post has been edited by danut 69-71: 8 Oct 2012, 15:12 |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
maho |
![]()
Post
#24016
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Ca spectator (pe sectiunea asta) ma risc si eu cu o explicatie: noi (ca popor) am fost calariti sute de ani de turci (si altii), nu de nemti sau japonezi; deh, suntem "balcanici"... altfel ar fi stat lucrurile in cazul ala, si n-am mai fi cunoscut uzuala (la noi) expresie "merge si-asa".
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#24017
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(maho @ 8 Oct 2012, 17:16) suntem "balcanici"... altfel ar fi stat lucrurile in cazul ala, si n-am mai fi cunoscut uzuala (la noi) expresie "merge si-asa". ![]() Din pacate tin sa precizez ca pe Dacia 1300 din 1970 si nu numai, am gasit si motoras de stergatoare Bosch made in germany si multe alte echipari gen struto/camila. |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
maho |
![]()
Post
#24018
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Un lucru bun, petrecut din intamplare din pacate. M-am referit strict la dezordinea tipica noua, lipsa de trasabilitate si predictibilitate (nu mai vorbesc de piese interschimbabile, mai ales in materie de caroserie). Varza din echipari e concludenta.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#24019
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
|
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
Ov |
![]()
Post
#24020
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
poze din weekend la mine in batatura
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
remusro |
![]()
Post
#24021
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 856 Joined: 24 November 10 From: Tara umeda ![]() |
Cred ca toti la Pitesti erau sub presiune sa scoata cat mai multe masini intr-un timp cat mai scurt. Sintagma "gaseste singur solutia si nu intreba ca sa pierzi timp si sa incetinesti productia" era o tampenie tipic comunista insa aplicata cu stoicism pana in 89. Ca subaltern, in general era mult mai indicat sa ai ciocul mic si sa nu pui intrebari, ca sa nu faci valuri iaurea - multi asteptau repartitii de apartamente, sau aveau inscrieri la televizoare, masini de spalat sau alte asemenea (cat de hilar apare totul acum!
![]() Era bine sa stai in banca ta si sa te faci ca muncesti. ![]() Asta este singura explicatie pe care o pot da vis-a-vis de dezordinaea din echipari. Ca sa nu mai vorbesc ca o uzina fanion a tarii sa nu isi pastreze primele 5-10 automobile dupa cum s-ar cuveni este iarasi absurd. Erau toti presati sa livreze cat mai multe masini, si repede de tot. ![]() |
--------------------
Renault
12 cu volan pe dreapta
1971
- HYY997K
|
|
crissti |
![]()
Post
#24022
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 25 September 10 ![]() |
[quote=remusro,5 Oct 2012, 08:51]
293302_506306416064754_208622909_n.jpg In poza stema pare mai deschisa la culoare . Chiar daca este alb-negru , mie mi-se pare colorata . Parerea mea. This post has been edited by crissti: 8 Oct 2012, 19:51 |
--------------------
dacia
viitorului
-
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#24023
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
QUOTE(danut 69-71 @ 8 Oct 2012, 14:52) Dacia mea HNA ss 1136 din 1970 si a lui christith 1038 tot din 70, a lui a avut dinam, a mea alternator motorola, la mine pe capota de portbagaj nu are acele 2 gauri de vizitare la butonul de portbagaj, a lui are( garantat nu a fost inlocuita capota), nu mai inteleg absolut nimic. HNA,desi e mai ''tanara''(1136) are capota tip ''vechi''(doua ferestre de vizitare). Masina lui Cristih e mai ''batrana''(1038) dar are capota tip nou(trei ferestre vizitare. Masina lui Deceneu e mai ''tanara''(1059) ca a lui Cristih dar are capota tip ''vechi''(doua ferestre). Cred ca e o singura explicatie:stocuri de capote la francezi din ambele modele,montate in paralel.Sau a schimbat Cristi capota si nu vrea sa ne spuna.... ![]() ![]() As face o paralela cu unele exemplare din 1972 care nu aveau vipusca pe aripile spate(vezi Fabian).Aceeasi explicatie:stocurile de aripi vechi. 8 Oct 2012, 20:33: QUOTE(danut 69-71 @ 8 Oct 2012, 14:52) Cred totusi ca este o alta explicatie: au pus motoarele pe masini aleatoriu, ulterior atribundu-le si seria de sasiu, nu-mi pot explica si nu cred ca este cineva, indiferent cum le pui da cu radical. Pai cred ca asta este explicatia:dupa ce masina era complet echipata,trecea pe la ultimul post de lucru:poansonarea seriei si aplicarea placutei de identificare UAP. Motoarele nu erau montate in ordinea seriei de fabricatie ci dupa cum erau scoase din magazie.Alta explicatie nu gasesc! P.S.:Sunt foarte curios in privinta seriilor la sasiu im gama RENAULT.Ia verifica-le,ca eu nu le am pe toate! Sa-mi spui daca bat cu seriile motoarelor.Multumesc. This post has been edited by deceneu32: 8 Oct 2012, 20:33 |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#24024
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.467 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Nu-i prima oara cand mentionez asta. In ziua de astazi, orice firma care se respecta are coduri de bare pe materia prima, scannere cu care citesc codurile alea de bare, reguli de depozitare si ordonare stricte, fix ca sa implementeze un sistem de-i zice FIFO (first in, first out). Adica prima cutie intrata in magazie, sa fie si prima intra pe linia de productie. Astea toate, ca sa se asigure ca materia prima nu imbatraneste stand degeaba in magazie, din motive atat tehnice (degradare), cat si economice (o marfa care nu se foloseste inseamna bani blocati degeaba)
Daca cu asemenea desfasurare de forte nu se reuseste 100% implementarea de asa ceva, ce sanse ar fi avut "Gigi de la gestiune" cu un teanc de foi si un creion chimic dupa ureche? Asta o data. Apoi, daca toate materialele au fost expediate din Franta, s-au deplasat cu viteze diferite. Daca au mai schimbat si locomotiva (pe vodca ![]() Sau, tot in domenul automotive, se mai practica in caz de necaz si expedierile expres. Cand un lot de piese plecat de la furnizor, se "rataceste" pe drum, mai pleaca un lot mai micut, destinat sa nu blocheze clientul pana ajunge lotul cu probleme. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
remusro |
![]()
Post
#24025
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 856 Joined: 24 November 10 From: Tara umeda ![]() |
Da, bine zici bucatzel.
Si eu ma gandeam inainte sa postezi ca era o diferenta ca de la cer la pamant intre "cultura" de productie intre UAP dintr-o tara ca Romania si uzinele Renault sau oricare altele din vest. Astia ultimii aveau deja zeci de ani de "know how" al procesului de productiei (intre care intra si inventariere, stocare si echipare) pe cand la romanasi singurul deziderat era "volum, nu conteaza cum se obtine". ![]() |
--------------------
Renault
12 cu volan pe dreapta
1971
- HYY997K
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#24026
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
QUOTE(deceneu32 @ 8 Oct 2012, 22:24) As face o paralela cu unele exemplare din 1972 care nu aveau vipusca pe aripile spate(vezi Fabian).Aceeasi explicatie:stocurile de aripi vechi. P.S.:Sunt foarte curios in privinta seriilor la sasiu im gama RENAULT.Ia verifica-le,ca eu nu le am pe toate! Sa-mi spui daca bat cu seriile motoarelor.Multumesc. Ca si la 69,70,71, este explicabil si pentru 72. Nu este vorba de aripi de spate pe stoc ( cu vipusca si fara )deoarece masinile veneau din Franta gata vopsite, bagau motorul si cutia, faceau legaturile electrice si masinuta era gata. Am gasit intr-o aerisire 71 si in cealalta 72 deci...Romania frate, tara in care orice este posibil, a nu se interpeta" tara a tuturor posibilitatilor" ca nu este. Degeaba dam noi de ceasul mortii cu echipari si toate cele, tot cu radical da. Niciodata nu vor bate seriile de motor existente la Renault cu seriile de caroserie la Dacia care au fost atribuite din burta...parere personala. Am mai elucidat un caz: Motoarele 810-02 pana la seria 0911 au avut in echipare acel suport de bobina( obturator chiuloasa) cu stut in laterala, pana aici e clar. Seriile motoarelor la Dacia au continuitate cu cele de Renault pentru ca veneau cu placutele pe ele, caroseriile erau poansonate in Romanica. Dacia cu Renault se construiau concomitent, exclus sa gasim motor 810-02 cu serie scurta gen 0007. Nu s-au construit pentru romani alte tipuri de motoare, aceeasi tipologie si la R8 cu Dacia 1100. La noi echiparile au fost pentru drumuri grele cu scut fata/spate, planetare Glaentzer cu cruce cardanica si burduf protejant (noi am fost oportunisti protejati), pentru ceilalti-neprotejat si fara scuturi, o multitudine de diferente, e grele rau frate. Consider un sibiect tare controversat, nu bate Tanda cu Manda. Asteptam opinii de la cei ce se considera cu experienta, poate facem si noi putina lumina la capatul tunelului. ![]() This post has been edited by danut 69-71: 9 Oct 2012, 21:36 |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
remusro |
![]()
Post
#24027
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 856 Joined: 24 November 10 From: Tara umeda ![]() |
Tot citind cele de mai sus, incep sa inteleg ca de fapt numarul de sasiu este cel mai important si mai fundamental element de identificare, practic singurul care trebuie urmat. Cu cat mai mic, cu atat mai aproape de adevar.
Peste sasiu incepe haosul, cu subansamble montate pe masini fara nici o logica consecutiva sau ordine de vreun fel. |
--------------------
Renault
12 cu volan pe dreapta
1971
- HYY997K
|
|
cruela |
![]()
Post
#24028
|
Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 31 July 09 From: Tarnaveni/Mures ![]() |
Cu riscul de a ma baga ca musca-n lapte tin sa precizez ca se faceau multe schimbari chiar si dupa iesirea de pe linia de asamblare.
Un caz concret i-l stiu, tatal meu si-a luat Dacia 1300 de la uzina si cand a vrut sa porneasca au constatat cu stupoare ca motorul nu-i merge bine. Cu o mica "atentie" s-a rezolvat si schimbarea totala a motorului cu un alt motor din magazie. Masina era pregatita pentru export, si tot cu o atentie s-a coborat de pe trailer si s-a urcat alta in locul ei. Alt caz, Dacia lui bunicu', care e din '76 are geamurile din '72. Sunt 100% ca geamurile sunt originale, deoarece masina este inca in posesia lui si stie tot istoricul ei pana la ultimul schimb de ulei. Deci cred ca misterul ce invaluie marca Dacia 1300 nu va fi elucidat niciodata. This post has been edited by cruela: 9 Oct 2012, 09:44 |
--------------------
Volkswagen
Golf IV
2006
- MS 53 SEB
|
|
Hormonelul |
![]()
Post
#24029
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 611 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Concluzie: Regula este ca nu este nicio regula !
Practic nu putem concluziona cu mana pe inima ca la francezi in functie de seria caroseriei ca masina avea anume echipari. Acum putem dor noi prin prisma pasiunii sa consideram ca daca avem o dacie din anul X trebuie sa aiba anumite elemente specifice. Dar ca si concluzie nu exista o baza legala, un "guru" al daciilor, care sa zica "Nu domnule masina ta nu e conforma"........ Asta doar daca nu sunt elemente flagrante ! Deci spor la instalat elemente frantuzesti. |
--------------------
Dacia
1300, 1100
1972, 1968 Uleiul nu curge de la masina...isi marcheaza teritoriul ! |
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#24030
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
Subscriu la afirmatiile lui Hormonelul si cruela.
Cu ochii mei am vazut Dacia 1300 in 1973 care a venit din fabrica cu carburator solex desi din 1972 nu se mai montau solex pe banda. Cum au pomenit si colegii, cu o "mica atentie" iti puneau si motor 810-02 in 1975. Sunt si elemente cheie dupa care poti identifica o dacie daca este ce trebuie sau nu. |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Va rog ca pentru anunturi de vanzare de piese, sa folositi aria BURSA a forumului!
Acest topic este pentru discutii legate de Dacia 1300, discutii in primul rand tehnice. Va rog sa va abtineti de la comentarii legate de preturi! Incepand de astazi, 01.02.2013, NU se mai accepta totusi link-uri catre topicuri de bursa Orice mesaj offtopic sau ofensator poate fi adus intr-un mod automat la cunostinta moderatorilor sectiunii folosind butonul REPORT prezent in dreptul FIECARUI mesaj. |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 18:29 |