DACIA 1300 "frantuzoaica", CITITI REGULILE TOPICULUI
![]() ![]() ![]() |
DACIA 1300 "frantuzoaica", CITITI REGULILE TOPICULUI
sinon |
![]()
Post
#3841
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 10 April 07 From: Campulung-Muscel, Braila ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Classic K4M
2002
|
|||
apline5 |
![]()
Post
#3842
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.037 Joined: 6 June 07 ![]() |
de ce presimt ca nu esti singurul
![]() |
--------------------
bmw
318ci
1990
- ct 11 - - -
|
|
sinon |
![]()
Post
#3843
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 10 April 07 From: Campulung-Muscel, Braila ![]() |
Hai sa revenim la ale noastre. O sa merg la mare , ma intalnesc si cu Alex Mun poate, mi-a promis niste chestii faine pt doamna mea.
Duminica am supus-o nevoit la un test: autostrada bucuresti-pitesti. Se repara un pod. (cine a trecut stie despre ce vorbesc) Toti in jurul meu se intrebau ce i-am facut de nu "fierbe motorul" . Raspuns simplu: nimic, daca e reglata si pusa la punct, nu are voie sa "fiarba". Numai bine This post has been edited by sinon: 24 Jul 2007, 16:10 |
--------------------
Renault
Megane Classic K4M
2002
|
|
alex-mun |
![]()
Post
#3844
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.115 Joined: 14 October 06 ![]() |
sunt aici sinon , te astept. eu am radiatorul ei original, modelul mic si nici mie nu imi fierbe, nu maraie nimic, se comporta perfect atat in afara cat si in oras, chiar si la temperaturile care sunt acum . asa ca reglati bine frantuzoaicele ca sunt niste masini extraordinar de bune
![]() |
--------------------
DACIA
1300
1976
- CT 84 MUN
|
|
speedy82 |
![]()
Post
#3845
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 623 Joined: 13 July 05 ![]() |
Si eu confirm faptul ca daca masina este bine reglata nu are motive sa fiarba motorul. Cateodata cand mai vad cate un daciot care merge cu capota motorului deschisa si bagata o sticla de plastic sub ea ca sa stea deschisa nu imi vine sa cred ca avem acelasi tip de masina
![]() |
--------------------
Dacia
1300
- B 19 XXX „Aspiratorul meu magic, magnet pe patru roti, scoate orice fufa din cizme si chiloti”
|
|
driverx |
![]()
Post
#3846
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Merced |
![]()
Post
#3847
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.278 Joined: 24 June 07 ![]() |
Saptamana trecuta am urcat cu "batrana" pana la Balea Lac, ce-i drept pe noapte dar si asa era destul de cald. 5 insi in masina, cam fara niciun bagaj si in sistemul de racire apa chioara si ruginie(inca mai iese ca la cat timp a stat nemiscata saraca, si flush nu i-am bagat sa nu ma trezesc ca-mi largeste cine stie ce pori si imi curge apa) si nici macar o tentativa de fierbere.
Si anu' trecut, tot pe noapte, intr-o Dacie din '89 ne-a fiert de 3 ori in ultimii 15 km. Ce-i drept eram si 6 in masina si full de bagaje. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
apline5 |
![]()
Post
#3848
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.037 Joined: 6 June 07 ![]() |
curios lucru ca si eu am radiator mic original si claxoanele langa el si nu fierbe mers incontinuu in oras .masina nu vede drum afara !
|
--------------------
bmw
318ci
1990
- ct 11 - - -
|
|
Merced |
![]()
Post
#3849
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.278 Joined: 24 June 07 ![]() |
Da' sincer batrane d-astea mai rar am vazut sa fiarba. Nici nu stiu, are vreun senzor, un martor pe bord care se aprinde in caz ca fierbe? In acelasi loc cu cele doua becuri rosii care se aprind la contact si care indica presiunea uleiului este desenat si un termometru(mai langa cel din stanga). Vreo sansa sa se aprinda ala in caz de fierbere?
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
apline5 |
![]()
Post
#3850
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.037 Joined: 6 June 07 ![]() |
are sonda de apa si sonda de ulei
cand se incinge se aprinde becul de apa si dupa scurt timp daca temperatura creste in continuare se aprinde si cel de ulei |
--------------------
bmw
318ci
1990
- ct 11 - - -
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#3851
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Sal, eu stiu ca se aprind amandoua cand are presiune mica la ulei, dar cand pornesti motorul se aprind amandoua simultan pana face presiune in rampa, iar daca temperatura se ridica se aprinde numai cel din stanga, nu sunt sigur de asta deoarece nu am patit niciodata asa ceva, spun asta ca odata la un service, a fost lovita sonda de apa si imi statea aprins continuu numai cel din stanga.
This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 24 Jul 2007, 23:18 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
Merced |
![]()
Post
#3852
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.278 Joined: 24 June 07 ![]() |
Mda, pai d-aia ziceam si eu, ca nu-mi aduc aminte vreodata sa se fi aprins doar cel din stanga. Se aprind ambele cand e contactul pus si mai raman juma de secunda dupa ce porneste motorul, apoi se sting. Se mai aprindeau cand puneam frane buste, dar de cand am inceput iar sa merg cu ea n-am mai patit asa ceva. Eh, om trai si om vedea, presupun ca la drum intins, si viteza de 80-90km/h(4 trepte) chiar si daca e cald afara n-are motiv sa fiarba. Urcusurile mai nasoale incerc sa le fac dimineata, sau asta e planul. Cel putin cand voi face Transfagarasanul o sa fie 6 dimineata, deci nu prea-mi fac griji.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
apline5 |
![]()
Post
#3853
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.037 Joined: 6 June 07 ![]() |
daca nu se aprind independet e o problema
se aprinde apa cand fierbe si cand nu are ungere se aprind cam amandoua deotata deoarece neavand ungere frecarea dintre piston camasa este mai mare => fierbere si cu franarile se aprinde uleiu pt ca nu mai are pompa de unde sa "suga" ulei el fiind impns in fata |
--------------------
bmw
318ci
1990
- ct 11 - - -
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#3854
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE i cu franarile se aprinde uleiu pt ca nu mai are pompa de unde sa "suga" ulei el fiind impns in fata Completeaza nivelul la ulei sa fie la semn sau 1 mm mai sus si nu o sa se mai aprinda cand pui frana. Cand nu ai ungere se aprind amandoua si clar ai o problema, nu mai trebuie sa se aprinda si alt bec. @Merced la pornire se aprind amandoua deoarece circuitul electric la ulei este legat printr-o dioda intre cele doua becuri in conductie directa si de asta se aprind amandoua, asta pana amorseaza pompa, cand creste temperatura la apa se aprinde numai unul, adica cel din stanga deoarece dioda blocheaza tensiunea sa se duca si la celalalt bec, daca dupa aprinderea becului de apa ai probleme si cu presiunea la ulei se aprinde si celalalt, corect ar fi fost sa fie si de alta culoare unul dintre ele nu numai sa aiba semne in dreptul lor. |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
Bogdan 1300 |
![]()
Post
#3855
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 455 Joined: 25 April 07 ![]() |
Eu am patit-o cu fiertul motorului,dar nu din cauza reglajelor ci din cauza termostatului care s-a blocat pe inchis..asta nu poate fi prevazut
![]() Cum nu aveam,si nci nu am inca ceasuri indicatoare pt apa si ulei am tras pe dreapta abia atunci cand mi s-a aprins in bord becul de la apa(deci doar unul din cele doua) si din pacate era prea tarziu si pt garnitura de chiulasa,care era deja slabita.. Asa ca aveti mare grija la termostate! ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1979
- BR 98 NIG
|
|
sinon |
![]()
Post
#3856
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 10 April 07 From: Campulung-Muscel, Braila ![]() |
Sfatul meu e ca sa nu opriti motorul imediat dupa o urcare, sau cand circulati mult in urban pe temperaturile astea (risc de fierbere, deoarece nu se mai asigura circularea antigelului in radiator) ci sa mai asteptati putin cu motorul la ralanti.
Eu am patit-o (la ARO, insa principiul e acelasi). Numai bine |
--------------------
Renault
Megane Classic K4M
2002
|
|
apline5 |
![]()
Post
#3857
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.037 Joined: 6 June 07 ![]() |
Completeaza nivelul la ulei sa fie la semn sau 1 mm mai sus si nu o sa se mai aprinda cand pui frana. Cand nu ai ungere se aprind amandoua si clar ai o problema, nu mai trebuie sa se aprinda si alt bec.
nu am avut problema asta ca stiu cum se rezolva am zis in principiu cam de ce sar aprinde becu la franari ![]() This post has been edited by apline5: 25 Jul 2007, 13:09 |
--------------------
bmw
318ci
1990
- ct 11 - - -
|
|
alex-mun |
![]()
Post
#3858
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.115 Joined: 14 October 06 ![]() |
azi i-am schimbat si eu placutele de frana, si cand i-am facut aerisire s-a rupt nipru pe dreapta.din ce in ce mai infecte sunt piesele astea romanesti. tre sa imi iau etrier cu totul acum , pt o porcarie de nipru, si pe urma o sa intreb la un atelier daca nu se pot face din inox
stau si ma intreb acum , cum sunt etrierii frantuzesti , si mai ales din ce material erau facute niprurile alea de au tinut atata timp ![]() This post has been edited by alex-mun: 25 Jul 2007, 20:24 |
--------------------
DACIA
1300
1976
- CT 84 MUN
|
|
sechi |
![]()
Post
#3859
|
![]() pasionat si afacerist Group: Members Posts: 1.757 Joined: 20 February 05 From: Craiova ![]() |
Se rup aerisitoarele si la etrierii frantuzesti, insa e drept ca au tinut mai mult.
Diferenta consta in calitatea aluminiului, iar aerisitoarele erau galvanizate. Cu putina rabdare si indemanare, se pot scoate aerisitoarele rupte, reface filetul si monta aerisitoare noi. |
--------------------
Fiat
Punto
1995
- DJ 10 SEC
|
|
alex-mun |
![]()
Post
#3860
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.115 Joined: 14 October 06 ![]() |
o sa-mi iau un etrier de " uzina " si un nipru nou, care cred ca o sa tina la fel cat asta : o singura folosire . daca reusesc sa-i fac de inox, ar fii brici
am incercat sa scot bucatica rupta, dar sincer nu am reusit , cred ca nici sculele mele rudimentare nu imi sunt de ajutor |
--------------------
DACIA
1300
1976
- CT 84 MUN
|
|
Bogdan 1300 |
![]()
Post
#3861
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 455 Joined: 25 April 07 ![]() |
Alex,era bine sa dai cu putin spray degripant mai inainte de a pune cheia pe el,ca asa se intampla la nipluri,mai ales daca nu se umbla mult timp la ele..
Imi pare rau de ce-ai patit,acum vezi cum o rezolvi.. Am fost ieri la Remat in Galati si iata ce-am gasit ![]() Urmeaza si bara fata de frantuzoaica,pe care am pus ochii,dar n-am mai apucat sa o dau jos..venise sefu' parcului si m-a dat afara ![]() Attached thumbnail(s) DSC00992.JPG ( Size: 47.23k ) Number of downloads: 330 |
--------------------
Dacia
1300
1979
- BR 98 NIG
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#3862
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
Deci inca se mai duc frantuzoaice la dezmembrari, cine or fi aia mai nene sau presupun ca pica rugina de pe ele, dar oricum pacat de ele si bune pentru cei cu pasiune, de ar fi si asa in Ploiesti sa ma pot duce la remat sa iau si eu cate ceva bine ar fi, dar sunt magari si nu te lasa, de, zic ca le iei bijnita de sub nas, mmamma lor, asa ca pe unde se poate luati tot ce se poate lua si mai salvati ce se poate, ooffff, numa bine.
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
Alex G. |
![]()
Post
#3863
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
Buna seara,
Nu detin o "frantuzoaica" dar sunt fidel cititor al acestui topic (l-am citit din scoarta-n scoarta). Nu m-am putut abtine dar efectiv acelasi lucru l-am spus si eu astazi in parcarea din fata blocului cand am schimbat racordul flexibil de la etrier la conducta de frana: "n-au putut oare sa-l faca din inox?", evidend referindu-ma la aerisitor. Felicitari lui 69er pentru masina lui. Arata foarte bine ceea ce denota ca este un impatimit posesor de Dacia 1300. Cu siguranta nu am ce cauta aici cu o fotografie a masinii mele (fiind din 1981, nu are nimic in comun cu o masina cu elemente / piese frantuzesti) dar mi-ar fi placut sa pun. Numai bine, Alex |
--------------------
-
-
-
|
|
speedy82 |
![]()
Post
#3864
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 623 Joined: 13 July 05 ![]() |
Bine ai revenit pe forum Alex G. Long time no see. Daca eu am putut posta pozele mele, cred ca le poti posta si tu. Mai ales ca la tine apropierea de 1300 frantuzoaica este mai mare decat la mine.
Numai bine! |
--------------------
Dacia
1300
- B 19 XXX „Aspiratorul meu magic, magnet pe patru roti, scoate orice fufa din cizme si chiloti”
|
|
alex-mun |
![]()
Post
#3865
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.115 Joined: 14 October 06 ![]() |
am facut rost de tapiserie in stare perfecta partea de jos a scaunelor, si cotiera fata de frantuzoaica pt cine vrea
Attached thumbnail(s) IMAG0081.JPG ( Size: 355.46k ) Number of downloads: 327 IMAG0082.JPG ( Size: 272.02k ) Number of downloads: 326 |
--------------------
DACIA
1300
1976
- CT 84 MUN
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#3866
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Vreau eu cotiera.Dar cum se monteaza pe scaune normale ? Ce sistem de prindere are ? |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
floryyn |
![]()
Post
#3867
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 19 November 06 From: Targu Jiu ![]() |
Mai baieti, masina lui 69er e absolut superba!
![]() ![]() Problema e ca sunt proprietari de asemenea masini care n-au habar de DaciaClub...probabil n-au habar nici de internet ![]() La noi in Targu Jiu sunt cateva, 3-4, absolut impecabile, dintre care una e R12...Sunt conduse in general de mosuleti venerabili care le scot duminica cand merg la biserica, sau sa faca piata...Momentan am ramas fara camera digitala, dar imediat ce reintru in posesia dansei...promit ca ma joc de-a paparazzi si o sa pun aici niste poze de toata frumusetea. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
2005
|
|
apline5 |
![]()
Post
#3868
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.037 Joined: 6 June 07 ![]() |
|
--------------------
bmw
318ci
1990
- ct 11 - - -
|
|
Alex G. |
![]()
Post
#3869
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 9 July 06 ![]() |
Salutare speedy82,
Ma bucur ca te regasesc aici pe topicul cu frantuzoaice. Intr-adevar masina mea are multe elemente apropiate de frantuzoaica. Sonda de benzina era Jaeger. Spun "era" fiindca am schimbat-o pentru a avea una cu contact de bec in bord. Iaca "apropritaru" cu batranica la plimbare: 4tpxc0w.jpg Intr-adevar multi oameni cu frantuzoaice nu stiu si probabil ca nici nu vor sti vreodata de DaciaClub. Si in Iasi am vazut multi mosnegei cu frantuzoaice, mergand duminica la piata sau la biserica. Ce m-a frapat pe mine: zgomotul motorului. Este aparte si se aude aparte comparativ cu motoarele de pe Dacia 1300 de dupa 1980. Sper sa nu fie inchipuirea mea. Rog si pe altii care cred la fel ca mine, sa confirme. Numai bine, Alex This post has been edited by Alex G.: 26 Jul 2007, 22:23 |
--------------------
-
-
-
|
|
Bogdan 1300 |
![]()
Post
#3870
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 455 Joined: 25 April 07 ![]() |
Intradevar Alex G,motorul frantuzoaicelor suna altfel..sunt mai silentioase si au un zgomot aparte..
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1979
- BR 98 NIG
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Va rog ca pentru anunturi de vanzare de piese, sa folositi aria BURSA a forumului!
Acest topic este pentru discutii legate de Dacia 1300, discutii in primul rand tehnice. Va rog sa va abtineti de la comentarii legate de preturi! Incepand de astazi, 01.02.2013, NU se mai accepta totusi link-uri catre topicuri de bursa Orice mesaj offtopic sau ofensator poate fi adus intr-un mod automat la cunostinta moderatorilor sectiunii folosind butonul REPORT prezent in dreptul FIECARUI mesaj. |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 09:53 |