reglarea cursei pedalei de frana
![]() ![]() ![]() |
reglarea cursei pedalei de frana
ydaniel |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
||
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Aeriseste calumea. Pedala are un reglaj, dar nu faci mare lucru de acolo.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#3
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
deci repet:0 ora am aerisit:) si am bagat 2+2 lichid de frana.de asta sunt suparat
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
marianrec |
![]()
Post
#4
|
![]() membru drept Group: Members Posts: 330 Joined: 30 March 04 From: Galati ![]() |
Am si eu o problema legata de pedala de frana. Nu stie nimeni cum pot sa fac sa fie nevoie de o forta mai mare la apasarea pedalei de frana? Si la mine are cursa lunga, dar se apasa foarte usor, pana cand ma da cu capul de parbriz. Mai merg si cu alte masini si la toate este pedala mai "tare" in momentul cand se blocheaza rotile...
|
--------------------
Dacia
1310
1990, 1994
- GL03WWT & GL07NAT bau
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(marianrec @ 12 Sep 2006, 22:40) [...] Pune un arc de readucere a pedalei. ydaniel, ai pompa simplex? sau tandem 3 conducte? Sau ai cu 4 conducte? Daca ai cu 4, vezi aerisirea lor, se face prin cadere libera, nu cu pedala - s-a scris enorm de mult despre asta - urmata de scoaterea pompei din avarie. Cauta simultan aerisire si user dyda. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Muttley |
![]()
Post
#6
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ati uitat de reglajul sabotilor spate. Acolo se pierde mult din cursa pedalei.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
SI daca are autoreglaj?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#8
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pai d-ala are si initiatoru', si tot de tamburii cu autoreglaj vorbeam si eu. Sabotii astora se cam regleaza totusi din parghiile alea zimtate.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
alex0875 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 9 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Inainte de a umbla la saboti verifica la cati dinti tine frana de mana. In mod normal ar trebui sa se opreasca la 7-8.Daca depaseste cu mult ridica masina pe un elevator sau rampa si stringe surubul din capatul cablului care vine de la frina de mana acolo unde face legatura cu cablul care merge la rotile spate pana cand maneta de la frana de mana se opreste la 7-8 dinti . O sa vezi ca dupa aceea franele vor fi mult mai eficiente si pedala mult mai tare. Daca nu esti multumit de rezultat da-mi un PM si o sa i-ti explic detaliat ce ai de facut in continuare. Eu am schimbat ambele cabluri si am fost nevoit sa tai aproximativ 1,5 cm din surub ca sa il pot stringe suficient.
This post has been edited by alex0875: 13 Sep 2006, 21:07 |
--------------------
Renault
Laguna
2002/Estate Initiale Laguna II 1.8 16V Estate Initiale Gri Eclipse 11/2002 Cutie Automata, Full Piele, Full Electric
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Poate explici legatura intre frana de mana si cea de serviciu...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
alex0875 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 9 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Explicatia este destul de simpla. Cu cat pozitia sabotilor la rotile spate este mai departata de tamburi cu atat creste cantitatea de lichid de frana necesara pentru a realiza o franare completa. La actionarea franei de serviciu servofrana trimite in circuit cantitatea de lichid pe care o poate impinge pistonul din pompa de franare. Daca cererea este mai mare pompa de frana nu face fata. De 6 ani am reglat singur franele la dacie si nici o data nu am avut probleme.
Si intamplator autoreglajul de fapt se refera la distribuirea fortei de franare intre roti care se realizeaza din cablu si nicidecum din sistemul de reglare al sabotilor. This post has been edited by alex0875: 13 Sep 2006, 22:19 |
--------------------
Renault
Laguna
2002/Estate Initiale Laguna II 1.8 16V Estate Initiale Gri Eclipse 11/2002 Cutie Automata, Full Piele, Full Electric
|
|
marianrec |
![]()
Post
#12
|
![]() membru drept Group: Members Posts: 330 Joined: 30 March 04 From: Galati ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1990, 1994
- GL03WWT & GL07NAT bau
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
@alex0875 degeaba faci aia, sabotii sunt tinuti in pozitie de mecanismul automat la tamburii mai noi, si de excentrice la modelul vechi, nu de cat de intins e cablu franei de mana.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ei, el face munca de lenes - no offence - adica, acel autoreglaj datorita uzurilor, nu-si mai face treaba in timp util.
Pentru asta ar trebui demontati tamburii si facut reglajul manual, dinte cu dinte si probat. Ori asta e greu si complicat, asa ca omul regleaza cablul putin mai strins, incit lipsa autoreglarii o "falsifica" prin apropierea sabotilor de tambur din reglaj cablu. Este echivalent cu a trage frina de mina 2-3 dinti, sabotii nu ating tamburul dar is foarte aproape de el. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Dwell |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 13 September 06 ![]() |
QUOTE(marianrec @ 12 Sep 2006, 21:40) Am si eu o problema legata de pedala de frana. Nu stie nimeni cum pot sa fac sa fie nevoie de o forta mai mare la apasarea pedalei de frana? Si la mine are cursa lunga, dar se apasa foarte usor, pana cand ma da cu capul de parbriz. Mai merg si cu alte masini si la toate este pedala mai "tare" in momentul cand se blocheaza rotile... Daca ai avea aer in instalatie oricat de buna ar fi servofrana tot ai simti o ingreunare a cursei pedalei spre zona unde tine si s-ar incalzi rotile. |
--------------------
Dacia
1310
1999
- BZ40FDK
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#16
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
datorita "naturii" topicului, vin si eu cu o problema si sper ca si cu vreo cateva lamuriri...
problema: dacie din '79, pompa simpla, nu tu servo, nu tu dublu circuit... pedala e moale si orice as face nu pot sa blochez rotile la viteze mai mari de 30 km/h. pe loc, cand trag frana de mana, pedala e beton, dar chiar beton, adica pot s-o apas MAXIM 1 mm... de ce se intampla asta?! se poate rezolva din regaje sau trebuie sa cumpar ceva piese noi (daca da, ce piese). PS. pot sa fac verificari/reglaje/inlocuiri in curte sau ar fi indicat un mecanic? |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Dacia 1979, deci banui ca inca ai reglaj saboti cu came; sint cite doua came pe fiecare parte. Pe partea interioara pe taler, vei identifica doua prifile patrate de 10 mm. Din ele se regleaza. Suspenzi roata respectiva, si rotesti unul din patrate pina la blocare roata apoi inapoi putin. Repeti pentru a doua cama, apoi si pentru partea cealalta.
Spatele oricum nu trebuie sa se blocheze, altfel derapezi. Dupa cum spui, cu frina de mina trasa se intareste pedala si devine eficienta, deci as banui ca nu ai aer in instalatie insa e bine sa faci si asta - dar despre asta s-a discutat mult, da o cautare. This post has been edited by diaconuliviu: 14 Sep 2006, 10:16 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#18
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
am cu 4 conducte.si p spate cu autoreglaj tamburi mari.frana de mana tin si o reglez la 2 luni.pai mai zi si mie cum fac aerisirea si ti-am zis nu are aer.cel putin asa imi dau eu seama.la mine are cursa moarta mare.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
daca la 4 conducte+ autoreglaj cu frina de mina trasa 2-3 dinti (pina sa prinda frina) cursa moarta NU se reduce, si eficienta nu creste, ai aer; daca cursa moarta se scurteaza, autoreglajul nu-si face treaba din cauza uzurilor- spunea asta dyda pe undeva. In cazul asta dai tamburii afara si reglezi autoreglajul - n-am gasit alta rima - manual, cite un dinte o data, dupa care repui tamburul si verifici sa nu intre fortat si sa se roteasca liber.
Dupa, refaci aerisirea prin cadere, urmata de extragerea sondei ICP, 2-3 pedale tepene, repunere sonda. Cu firul sondei conectat in cazul in care instalatia electrica e OK, martorul (!) se stinge dupa pornirea motorului. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#20
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
mersi (NU MS) de rasp:)
deci daca trag frana de mana la max atunci cursa la pedala se reduce. ferodourile sunt bune nu sunt uzate,sunt cam la jumatate. ce sa reglez la autoreglaj? eu cand am dat tamburii afara l-am dat la minim si dupa cateva actionari au revenit la poz lor.eu cand apas pedala de frana se aud cum lucreaza pistonasele pe fata si pe spate.bun dar la mine franele tin f bine...dar pb este ca am cursa mare la frana. aerisirea asta prin caderea am auzit de ea azi aici.pana acuma nu!chiar nu inteleg cum sa o fac... This post has been edited by diaconuliviu: 20 Sep 2006, 07:02 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
andu911 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Pai i-ai dat la minim si au revenit in pozitia lor.... Da-i la maxim. Pune tamburu...n-o sa intre, mai scade cu un dinte, tot n-o sa intre....fa asa pana gasesti pozitia in care sabotii sunt departati la maxim, fara sa atinga tamburul.
Sistemul asta cu autoreglaj e o infectie...numai autoreglaj nu se numeste, nu isi face treaba cum trebuie. De-aia il ajuti tu. Las-o naibii de aerisire...cata aerisire sa-i mai faci, din cateva pedale iti iese tot aeru din sistem... Stii cum iti dai seama ca problema e de la autoreglajul ala ? Cand faci aerisirea. Adica...ai pe cineva in masina care face pedale ![]() This post has been edited by andu911: 21 Sep 2006, 07:21 |
--------------------
-
-
-
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#23
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
multumesc pentru raspunsuri:)
asa,pai lichidul iese cu presiune,cum mai am niste timp liber incerc sa fac:) This post has been edited by ydaniel: 21 Sep 2006, 10:40 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(andu911 @ 21 Sep 2006, 08:12) [...] Stii cum iti dai seama ca problema e de la autoreglajul ala ? Cand faci aerisirea. Adica...ai pe cineva in masina care face pedale ![]() Si daca e sabot departat iese cu presiune. Explicatie? Pentru ca ala de la volan face PEDALE, adica deja din doua pedale compenseaza acea distanta mare. Daca face doar O PEDALA ai sansa sa iasa jet slab. Acel autoreglaj are oarece articulatii, adica ajustaje cu joc "alezaj-arbore" In cazul unui joc normal, el isi face treaba bine. Daca jocurile sint mai mari, la apasarea pedalei el intii isi compenseaza acele jocuri, abia dupa face autoreglarea. de aceea ramine inca joc la saboti mare. Care se face manual cum am scris mai sus. Merge si metoda andu911 dar acel "un dinte inapoi" se faca mult mai dificil, piesa dintata cu arc (acea contra) avind tendinta sa sara inapoi complet; trebuie mare atentie cit sare. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#25
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
deci care ar fi solutia optima?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Alex57 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Tânăr Group: Members Posts: 136 Joined: 25 August 06 From: BACAU ![]() |
mie imi tin franele f bine dar ajung cu pedala aproape la fund. am schimbat placute + aerisit la service. cand am condus o dacie a unui prieten m`am speriat cat de sus era pedala si cat trebuia sa apas ca sa tina cat de cat franele
![]() |
--------------------
DACIA
powered by Renault
1998
- BC XX DAM " pietonul nu stia incotro sa se indrepte asa ca l`am calcat..." :DDD
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:56 |