DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> curiozitate..

AKKA
post 20 Oct 2006, 10:20
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 29 June 06




Salutare!Daca -sa presupunem-ar fi delcoul cu luleaua lui intoarsa la 180 de grade si ordinea aprinderii ar fi 4-2-1-3:)..este posibil sa porneasca motorul?
Intreb asa ceva deoarece am ramas 'prost' cand la un tovaras am pus voalntu cu semnu la 'fereastra'(am verificat si pistonul 1-cel dinspre sofer-era sus!!) si apoi am scos capacu de delcou..incredibil:))..luleaua era spre capacu de culbutori chiar pe pistonu 4..in loc sa fie in jos..
Nu inteleg!Masina mergea dar cu bufnituri la teava de esapament..e posibil asa ceva sau ne-a scapat noua ceva din vedere?


--------------------
Dacia Berlina 1984 1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 20 Oct 2006, 10:50
Post #2


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Daca la montarea delcoului luleaua este pusa invers ( adica la 180 de grade ), asta ar insemna ca fisa pentru cilindrul nr. 1 ar fi cea dinspre capacul culbutorilor, respectand ordinea de aprindere, este posibil.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Oct 2006, 11:28
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Daca pui semnul in fereastra aia, pistoanele 1 si 4 vor fi concomitent SUS. La un montaj corect al pinionului delco, pozitia distribuitorului iti va spune care dintre ei e in compresie. Catre aripa, 1 in compresie, catre capac, 4 in compresie.



--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AKKA
post 20 Oct 2006, 11:34
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 29 June 06




Eu zic ca daca semnul de la volant e la fereastra atunci sigur pistonul 1 trebuie sa 'impinga' deci el sa primeasca scanteia! Daca luleaua nu e spre aripa si e spre capacu de la culbutori atunci scanteia nu o primeste pistonul 4?? Eu asta sunt curios..daca poate functiona asa motorul?


--------------------
Dacia Berlina 1984 1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Oct 2006, 12:08
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Am spus clar mai sus, 1 si 4 au aceeasi pozitie, la fel 2 si 3.

Cind 1 e in compresie, 4 e in evacuare pregatindu-se de admisie si invers. Daca 4 e in compresie, 1 va fi evacuare/admisie, deci tot SUS.
Funtie de pozitia lulelei va primi scinteie 1(lulea spre aripa) sau 4 (lulea spre capac culbutori). Ce-o fi asa greu?

Numai daca acel pinion a fost montat invers cu 180 grade, vei avea si delcoul inversat atit, deci va trebui sa inversezi fisele icit 4 sa devina 1, 1=4, 3=2, 2=3. Dar mai degraba montezi bine pinionul.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AKKA
post 20 Oct 2006, 12:21
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 29 June 06




Nu e greu:)..am inteles asta dar eu eram curios sa stiu daca porneste motorul asa! Cu delcoul inversat la 180grade si fara alte modificari-schimbari de fise etc..thats it! Adica ce se intampla daca pistonu4 primeste scanteia lui 1 si asa..


--------------------
Dacia Berlina 1984 1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Oct 2006, 12:34
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Am zis, daca un cilindru e in compresie, simetricul lui e in evacuare.


LE: Am scris prostii mai mari ca mine, corectez- eram cu gindul la un motor care functioneaza bine si primeste suplimentar scinteie pe evacuare.

De fapt lucrurile stau asa: daca scinteia e decalata cum ai spus, in cilindri se va gasi amestec nears care va fi evacuat. Acesta se va aprinde in cazul unei scintei bune dar pe ciclul de care am spus, evacuare/admisie. Efectul de fapt va fi explozie in galerie/carburator (de regula ambele, supapele de evacuare/admisie avind o perioada de suprapunere a deschiderii iar amestecul arde destul de lent incit cu tot avansul scinteii el sa gaseasca ambele supape deschise). Evident, motorul nu va porni dar va pocni existind uneori riscul smulgerii carburatorului din galerie sau/si spargerea tobelor..



This post has been edited by diaconuliviu: 23 Oct 2006, 06:12


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd May 2024 - 14:32
Forum Renault