Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii, sau scade 4->2 (se schimba termostatul/sonda temp.)
![]() ![]() ![]() |
Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii, sau scade 4->2 (se schimba termostatul/sonda temp.)
paul_damian |
![]()
Post
#1271
|
||
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|||
IRONICK |
![]()
Post
#1272
|
![]() - Group: Members Posts: 22.544 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Magneti Marelli - alt producator de sonde in echipare de fabrica (eu am montat asa ceva)
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
testike |
![]()
Post
#1273
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Am vazut si eu 4 linii pe bord in sfarsit.
Mi-au aparut dupa vreo 10 km de mers in rampa cu viteza 1-2, pe temperatura de ~20 grade. Inainte de asta mi-au aparut vara trecuta dupa vreo jumatate de ora de invartit in aglomeratie in oras, pe vreo 30-35 grade. |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1274
|
![]() - Group: Members Posts: 22.544 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Am un feeling ca se poate rezolva variatia termostatului. Ma refer la pragul de deschidere care este diferit in mers si pe loc.
This post has been edited by IRONICK: 29 Mar 2012, 23:37 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mamba |
![]()
Post
#1275
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 20 November 06 From: București ![]() |
Buna ziua.De aproape 2 ani ma chinuie cele 2-4 liniute.Am facut testul la Dacia...mi-a zis sa schimb sonda(termostatul in schimbasem deja cu unul luat de la ei).Am cumparat o sonda ieftina (30 ron) dar degeaba.Asa ca am renuntat la idee si am mers asa.Acum 3 zile pur si simplu mi s-a pus pata si m-am dus in targ la Ovidiu si am cumparat sonda de origine-65 ron.Am montat-o si totul e ok,4 liniute tot timpul.Astept weekend-ul sa ies din Bucuresti sa vad daca in afara la viteza e acelasi lucru.
|
--------------------
Dacia
Logan - Ambiance
2005
|
|
voicamic |
![]()
Post
#1276
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(testike @ 29 Mar 2012, 09:36) Am vazut si eu 4 linii pe bord in sfarsit. Mi-au aparut dupa vreo 10 km de mers in rampa cu viteza 1-2, pe temperatura de ~20 grade. Da' ce i-ai facut? Ca eu si acum mai merg cu covorasele in bot, am zis ca le dau jos cand oi vedea ca porneste ventilatorul radiatorului. |
--------------------
Dacia Logan MCV
Laureate 1.5 dCI 68 CP
2007
- B-**-*** Fugi D'acia!
|
|
george_c_ro |
![]()
Post
#1277
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 15 February 07 ![]() |
dupa 2 ani de sindrom 2 liniute am schimbat astazi termostatul presupus defect cu unul original de la dealer 45,88 ron (8200772985) .Am revenit la 4 liniute dupa aproape 5 km de mers normal si nu a mai coborat .Va urma distributia - la service.
PS : cam frig astazi afara ... ![]() 60500 km |
--------------------
DACIA
Logan
2006 Laureate Plus 1.4 mpi
|
|
sobolan |
![]()
Post
#1278
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(paul_damian @ 16 Mar 2012, 21:16) Am citit aproape cu atentie pana aici, dar n-am reusit sa aflu: cine e producatorul sondei de temperatura cu care se echipeaza "de origine"? QUOTE(P-A-C-O @ 16 Mar 2012, 22:25) o laie....sonda originala este "MAGNETTI-MARELLI " iar termostatul original este "THOMSON" ! This post has been edited by sobolan: 2 Apr 2012, 14:07 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
NIN |
![]()
Post
#1279
|
![]() Membru de seara Group: Members Posts: 72 Joined: 22 September 04 From: Timisoara/Jimbolia ![]() |
Salut,
postez aici , chiar daca nu e problema clasica cu 2-4 liniute. Istorie/simptome: - niciodata nu am avut probleme cu supraincalzirea motorului. saptama trecuta: -trafic in oras , comportament normal 0-2-4 liniute in aprox 4KM, ramane acolo (15-20 grade afara) - traficul se aglomereaza( alti 3-4 km) , viteza mica, sare la 6 liniute, ma ingrijorez - ajung in parcare la mall (subterana), viteza melcului, ochiul pe tempratura, ajunge la 9 liniute (= toate aprinse), opresc , astept cu mot stins, revine la 6. Becul rosu de atentionare Temp apa ramane stins. investighez: - GMV (ventilatorul radiatorului) nu merge cu motorul stins (ar fi tebuit la 6 pavele) - GMV nu merge nici cu motorul pornit (6 linii) - GMV porneste pe treapta 1 cand pornesc AC, deci nu e ars GMV-ul ,rezistenta, sau releul. - la intoarcere acasa(trafic fara ambuteiaje), si la drum lung (extra urban) temperatura ramane la 4 linii, semn ca termostatul se deschide si vandul de mers raceste radiatorul suficient - lasat la ralanti in parcare se supraincalzeste din nou, nici un semn de viata din partea GMV. Seara studiez scheme electrice, manuale, forumuri. Depasti fac 120km in regim neaglomerat si e OK atat timp cat nu stau pe loc. Fac testul cu motorul pornit si decuplarea senzorului de tempreatura; GMV-ul porneste, deci ECU detecteaza cand senzorul e decuplat/da erori si inca stie sa porneasca GMV. Concluzia mea: senzorul de temperatura are de fapt 2 elemente de masurat(subsenzori/ rezistente variabile cu temperatura). -subsenzorul ce e legat la tabloul de bord merge bine, si vad T corecta pe bord -subsenzorul ce e legat la ECU-injectie e blocat sau stricat, si "transmite" o valoare aprox constanta care nu da de banuit ECU-ului. Sa zicem ca da permanent 80 grade, ECU crede ca totul e bine. Consumul nu creste, totul merge bine la drum intins , deci presupun ca ECU vede o Temperatura buna, de motor in parametri. Presupun ca daca ar fi fost ceva problem ala legatura cu senzorul (fire roase, contacte) ECU ar fi vazut eroarea sau o valoare out of range si ar fitinut GMV ponit vesnic. Maine merg sa-mi cumpar un alt senzor, poate iau si un MAVO-metru sa fac si masuratori. Sper sa nu ma insel in diagnosticarea pe care am facut-o, va tin la curent. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate Plus 1.4MPI
- TM-XX-T??
|
|
NIN |
![]()
Post
#1280
|
![]() Membru de seara Group: Members Posts: 72 Joined: 22 September 04 From: Timisoara/Jimbolia ![]() |
Am luat un senzor nou, No name (AUTOSPEED/ 45 Lei), de la Ciclop. Asta era singurul disponibil.
Senzorul nou era o petarda ". L-am masurat si ddea valori aiurea, in primul rand cele 2 termistoare (A-Masa, B1-B2) aveau valori diferire. L a23 GRade: A= 2780, BB =4189m; La0 : A = 7600, BB =11600. Din start am stiut ca e nefolosibil. Totusi l-am montat sa pot studia senzorul vechi. Surpriza, cel vechi da bine la masurare, valori identice pe termistoare si in range-ul manualului de service. Am mers o zi cu cel nou, bineinteles ca statea la 2 linii, cine stie ce vedea ECU..., era clar ca voi pune senzorul vechi inapoi, macr sa vad ceva coerent pe bord. L-am curatat o idee la filet (era usor ruginit la capatul exterior ), am dat cu ceva gen WD4/Brunos pe filet si la pini, L-am montat inapoi. ...am lasat masina la relanti... ...2 linii...4 linii..dupa 1 minut incepe sa deschida si termostatul...mai las 10 minute si incepe si GMV-ul in reprize scurte Deci functionare perfect normala. Nu-mi dau seama care a fost (sau este in continuare, dar ascunsa) problema: - fie pe bord vedea o rezistenta mai mica (= temp mai mare), dar chiar 9 linii ..., si l adrumn lung sa stea frumos la 4. Daca e sa nu-mi explic cum fiindca sa zicem ca masa era "defecta", asta parca ar fi marit rezistenta nu ar fi micsorat-o - fie ECU vedea o rezistenta mult prea mare, dat nu inteleg cum , fiindca rezistenta se masora intre pini, deci nu se inchide prin chiulasa, sa fi fost oxidat ceva sa tare in conector?, nu parea! Nu stiu care e cauza. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate Plus 1.4MPI
- TM-XX-T??
|
|
klax |
![]()
Post
#1281
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 1 April 08 From: Bucuresti ![]() |
Am spus si eu parerea despre senzorii ieftini. Pana la urma tot magneti marelli a fost fara probleme.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 / 1.6 16v
- BC-85-BSL www.depanarecalculatoare.ro
|
|
ionut onesti |
![]()
Post
#1282
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 13 May 12 ![]() |
salut.am intampinat aceeasi problema,dupa o prima vizita la service si o resoftare ceasuri bord a trebuit dupa circa 3 luni sa schimbe sonda de apa la o a 2 vizita.cel mai sigur este sa mergi la un service sa cupleze laptopul si sa se vada exact cauza.mult succes
![]() |
--------------------
dacia
logan
2010*kiss fm
- bc 81 dia
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1283
|
![]() - Group: Members Posts: 22.544 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
testike |
![]()
Post
#1284
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Se pare ca s-a dat pe brazda dieselu', in ultimele zile dupa vreo 5-6-8 km imi arata 4 linii.
|
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
vali2 |
![]()
Post
#1285
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 1 March 06 From: Iasi ![]() |
nu dieselul s-a dat pe brazda... caldura testike, caldura, asta e raspunzatoare de cele 4 linii afisate
![]() |
--------------------
Nissan
Qashqai 1.3 DIG-T 140 cp - Tekna+P2-magnetic red
2019 "Exista o lume mai buna........ dar este foarte scumpa."
|
|
testike |
![]()
Post
#1286
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Imi dau seama ca are legatura si caldura.
Totusi anul trecut nu au aparut 4 linii decat de 2 ori pe distanta a cativa km, o data cand m-am invartit mult prin oras vara, si cealalta cand am urcat in pasul Tihuta. |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
vali2 |
![]()
Post
#1287
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 1 March 06 From: Iasi ![]() |
eu am renuntat demult sa-mi mai fac griji legate de 2-4 pavele.
am montat un termometru digital cu sonda metalica pe furtunul de tur( in exteriorul acestuia, izolat fata de aer si lipit de furtun ) al caloriferului de incalzire habitaclu si monitorizez astfel temperatura lichidului de racire chiar daca indicatiile termometrului sunt cam cu 12 grade mai mici decat realitatea. |
--------------------
Nissan
Qashqai 1.3 DIG-T 140 cp - Tekna+P2-magnetic red
2019 "Exista o lume mai buna........ dar este foarte scumpa."
|
|
Urs |
![]()
Post
#1288
|
Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 31 December 06 From: Siret ![]() |
Buna idee. Ai facut poate vreo poza la termometru, mod de prindere, etc... De unde l-ai cumparat si cat a costat ? Da-ne te rugam mai multe detalii despre metoda. Multumim.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 tce 2019
|
|
vali2 |
![]()
Post
#1289
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 1 March 06 From: Iasi ![]() |
nu am facut poze, realizarea nu e chiar de fotografiat si expus
![]() se poate folosi si termometrul din imagine, ( al meu e putin diferit ) sonda metalica am atasat-o de furtunul de tur care alimenteaza radiatorul de incalzire al habitaclului cu 2 coliere plastic ( soricei) peste care am invelit cu burete pentru izolare. sonda am legat-o de furtun in loja motorului unde intra furtunul in caroserie display-ul il pozitionezi in interior unde gasesti loc cost termometru 20 lei 685004927196602775148040_5947111_300_300.jpg ( Size: 17.9k ) Number of downloads: 663 |
--------------------
Nissan
Qashqai 1.3 DIG-T 140 cp - Tekna+P2-magnetic red
2019 "Exista o lume mai buna........ dar este foarte scumpa."
|
|
Fanez |
![]()
Post
#1290
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 10 December 09 ![]() |
Eu n-am reusit sa inteleg de ce imi arata 2 liniute cand deja e ventilatorul pornit si 4 liniute cand vrea el. Adica imi arata 2 liniute cu motorul incins maxim si 4 liniute cand vrea el, din cand in cand.. Afiseaza cum vrea el... N-am reusit sa inteleg din ce am citit pana acum (am citit vreo 3 zile). Unii ca e aia, altii ca nu prea... M-ati lamurit praf! Am un prieten "cunoscator" care a zis ca ca "n-are nimic nu-ti face griji"
|
--------------------
Dacia
Logan
1.2 16v
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#1291
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Pai spune tu care este problema daca esti asa destept si nu te-ai lamurit de pe acest topic, unde sunt destule date...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
Adi florin |
![]()
Post
#1292
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Salutare,
Am pus intrebarea asta si la Piese de logan, dar nu prea am primit raspunsuri, asa ca o pun si aici. Sper sa ma lamuresc avand in vedere ca cei de aici au schimbat multe termostate. ![]() Deci, intrebarea este: Care este cel mai bun termostat pentru Logan. Ma intereseaza un termostat care nu trebuie schimbat la 2...3 ani. Unul care sa-si pastreze parametri de buna functionare pentru o durata lunga de timp. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
voicamic |
![]()
Post
#1293
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vali2 @ 11 Jun 2012, 19:57) nu dieselul s-a dat pe brazda... caldura testike, caldura, asta e raspunzatoare de cele 4 linii afisate ![]() se vede treaba ca dieselul e asa din nascare, n-ai ce-i face. Pe 29 iulie, mi-am schimbat distributia, ocazie cu care mi-au schimbat si antigelul. Dupa asta, mecanicul a tinut neaparat sa verifice si daca porneste GMV-ul, ceea ce a si reusit, dupa vreo 20 min de turat motorul la 4000 rot/min !!! Treaba buna e ca, pe caldurile astea, e clar ca nu e nici un risc sa-mi fiarba motorul in trafic... Baiatul parea priceput, asa ca l-am luat si pe el la intrebari cu problema celor 2 "pavele" pe timp rece, daca sa schimb termostatul sau nu, etc. si a fost al nustiucatelea care a tinut sa ma convinga sa nu ma apuc sa bag banii in chestia asta, ca n-are nimic motorul, asa e el. |
--------------------
Dacia Logan MCV
Laureate 1.5 dCI 68 CP
2007
- B-**-*** Fugi D'acia!
|
|
jcdenton |
![]()
Post
#1294
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 1 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Problema s-a manifestat si la mine (1.4 benzina); schimbat sonda de temperatura pe garantie, totul pare ok; sa vedem cat o sa tina.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2010
|
|
voicamic |
![]()
Post
#1295
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(jcdenton @ 8 Aug 2012, 14:19) Problema s-a manifestat si la mine (1.4 benzina); schimbat sonda de temperatura pe garantie, totul pare ok; sa vedem cat o sa tina. Da, din cate vad pe forum, defectul de sonda e destul de frecvent la benzinare. Macar la voi cand e vorba de termostat, se schimba usor, la diesele e alta mancare de peste... |
--------------------
Dacia Logan MCV
Laureate 1.5 dCI 68 CP
2007
- B-**-*** Fugi D'acia!
|
|
Adi florin |
![]()
Post
#1296
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Am luat un senzor de temperatura Hella. La temperatura camerei are o diferenta intre cele 2 rezistente de 130..150 Ohm. O fi bine?
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1297
|
![]() - Group: Members Posts: 22.544 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
In postul #1264 este un tabel.
La temperatura camerei, sa zicem 25gr trebuie sa ai 2250 ±112. Si tu ai o diferenta de 150. Sa fie o problema? ![]() This post has been edited by IRONICK: 13 Aug 2012, 14:17 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Adi florin |
![]()
Post
#1298
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Am vazut postul acela si tabelul, dar eram curios daca a mai masurat cineva de curiozitate senzorul cel nou cand l-au inlocuit si daca au obtinut exact valorile din tabel. Sunt oarecum surprins de diferenta, avand in vedere ca acest senzor Hella mi-a fost recomandat ca fiind cel mai bun si la promotie a costat 130 lei.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1299
|
![]() - Group: Members Posts: 22.544 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Da, valorile din tabel au fost ok. Si nu cred sa existe sonda fara diferenta intre senzori.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Adi florin |
![]()
Post
#1300
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Am scos sonda veche si am masurat-o comparativ cu cea noua. Se pare ca acea diferenta intre cele doua rezistente este si la sonda originala. Am lasat-o in continuare pe cea originala pe masina.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:34 |