DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Actionarea unei usi/porti, caracteristici/parametri

Asi
post 25 Oct 2006, 00:37
Post #31


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




cam asa gandeam eu cremaliera..
e cam aceasi chestie si cu surubul (mai acum vreo 2 ani se gasea jurub la metru.. prezon ii zicea.. am folosit eu.. nu mai stiu unde am avut nevoie dar inca mai am bucati de juma de metru de prezon de 6.. un filet de 6.. ar trebui sa se gasesca.

daca nu gasesti, exista la strungar filiera pentru dat filet la tevi(tzevi).. e automat procedeul.. iei o teva de 1/2" si ii dai filet la strungar.. pe toata lungimea biggrin.gif (pentru un filet la o teava am dat 1.5lei la strungar.. treaba facuta in 2minute din care unu a fost sa prinda teava in mecanism.)

la chestia cu 2 tamburi ar fi util ori sa faci un U pe care sa se infileteze astfel incat sa se suprapuna perfect spirele una peste alta, ori sa faci o spirala cu profil U sa nu se suprapuna deloc.. altfel presimt ca se va rupe sufa aia in timp.. se freaca spirele intre ele .

sorry de paint dar mi-e lene in photoshop biggrin.gif


Attached thumbnail(s)
sistem_cremaliera.JPG ( Size: 24.72k ) Number of downloads: 135


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dae-kwon-do
post 25 Oct 2006, 07:20
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 20 October 06




Multumesc pentru efortul depus la acea ora, chiar si pentru paint! smile.gif
In ce priveste cremaliera, este o solutie buna dar cum am mentionat anterior, tre sa te "desfasori" cam mult pentru a o pune in aplicare. Din desen inteleg ca iese afara in consola - ceea ce o face cam instabila, cel putin prin prisma faptului ca trebuie sa fie angrenata cit mai corect de catre motor (pinion). O solutie ar fi montarea cremalierei pe o teava or something care sa culiseze usor prin niste lagare si care sa-i permita o pozitie cit mai fixa pe toata durata actionarii.

In ce priveste surubul.. am sa incerc sa ajung astazi pe la un strungar, sa vad ce se poate face. Cred ca voi procura o bara plina (nu teava) pe care o voi fileta - asta pentru a putea obtine un filet cit mai "serios" (cu inaltime/adincime cit mai mare). Probabil ca si profilul filetului tre sa fie mai special (din ce-am vazut in astfel de cazuri, este dreptunghic). Deasemenea, tre sa fac si o piulita ceva mai lunga (macar vreo 10 pasi de filet, ma gindesc). Poate o fi in tema strungarul, sa nu trebuiasca sa experimentez prea mult!
Metoda cu surubul ar fi utila si pentru faptul ca se constituie intr-o protectie mult mai buna la inchidere (adica poate actiona si ca zavor - e greu sa tragi de usa si sa desfiletezi acel surub!). In cazul folosirii lantului/curelei/cablului metalic, exista posibilitatea ca, daca se forteaza usa, sa se poata actiona mecanismul chiar cu motorul oprit.
Filetul insa se constituie intr-o "piedica" in calea acestui acces nedorit!



--------------------
daewoo cielo 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volint
post 25 Oct 2006, 08:36
Post #33


membru miserupist


Group: Members
Posts: 317
Joined: 7 September 04
From: Bucuresti (44.45682;26.13879)




QUOTE(dae-kwon-do @ 25 Oct 2006, 09:20)
Multumesc pentru efortul depus la acea ora, chiar si pentru paint! smile.gif
In ce priveste cremaliera, este o solutie buna dar cum am mentionat anterior, tre sa te "desfasori" cam mult pentru a o pune in aplicare. Din desen inteleg ca iese afara in consola - ceea ce o face cam instabila, cel putin prin prisma faptului ca trebuie sa fie angrenata cit mai corect de catre motor (pinion). O solutie ar fi montarea cremalierei pe o teava or something care sa culiseze usor prin niste lagare si care sa-i permita o pozitie cit mai fixa pe toata durata actionarii.

In ce priveste surubul.. am sa incerc sa ajung astazi pe la un strungar, sa vad ce se poate face. Cred ca voi procura o bara plina (nu teava) pe care o voi fileta - asta pentru a putea obtine un filet cit mai "serios" (cu inaltime/adincime cit mai mare). Probabil ca si profilul filetului tre sa fie mai special (din ce-am vazut in astfel de cazuri, este dreptunghic). Deasemenea, tre sa fac si o piulita ceva mai lunga (macar vreo 10 pasi de filet, ma gindesc). Poate o fi in tema strungarul, sa nu trebuiasca sa experimentez prea mult!
Metoda cu surubul ar fi utila si pentru faptul ca se constituie intr-o protectie mult mai buna la inchidere (adica poate actiona si ca zavor - e greu sa tragi de usa si sa desfiletezi acel surub!). In cazul folosirii lantului/curelei/cablului metalic, exista posibilitatea ca, daca se forteaza usa, sa se poata actiona mecanismul chiar cu motorul oprit.
Filetul insa se constituie intr-o "piedica" in calea acestui acces nedorit!
*




TIP
Daca ai cunostinte pe la un service auto, intreaba de cei care intretin elevatoarele pt ridicat masini. Ezxista mai multe modele care folosesc surub+piulita(autoblocanta) si cred ca ai iesii mult mai ieftin decat la un strungar. Eu am incercat sa fac un surub de 55 cm lungime la "un nene" si mi-a cerut 80 roni; am gasit surubul cu pricina prin fiare vechi la un centru de colectare, si m-a costat " da si tu de-o bere ".

Spor...


--------------------
Dacia / Mitzu Nova GTI / hautlandăr 2000 / 2011 - B-22-YFL /
Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dae-kwon-do
post 25 Oct 2006, 12:35
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 20 October 06




Cred ca ar fi bine ca un moderator sa redenumeasca topic-ul "Automatizare usa de garaj" - ar fi un titlu mult mai sugestiv si ar corespunde si mai bine discutiilor actuale.

@volint, merci pentru tip! Incep sa-mi intind "antenele" spre niste service-uri auto, poate gasesc ceva. Problema care ar mai fi in legatura cu surubul este ca are pasul destul de mic si in consecinta viteza de deplasare a mecanismului este mica. De ex, la un pas de 5mm si o viteza (pe care as dori-o) de cel putin 100 mm /s ar trebui ca surubul sa fie rotit cu o turatie de 20 rot/s, adica 1200 rpm.
Motorul de stergator (cu reductor) cred ca are cam 1-2 rot/s.. deci ori tre sa fac rost de alt motor ori tre sa folosesc un multiplicator (doua roti dintate) pentru a ajunge la turatia dorita. Sau voi folosi orice alt motor cu reductor/multiplicator, dupa caz.
Ma intreb insa daca este "rezonabil" sa rasucesc surubul asta cu 20 rot/s.. oare face precum un burghiu intr-o bormasina?! Stie cineva ce reactii negative pot aparea (gen vibratii, zgomote, uzura mult mai mare, incalzire pronuntata etc)?


--------------------
daewoo cielo 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volint
post 25 Oct 2006, 15:50
Post #35


membru miserupist


Group: Members
Posts: 317
Joined: 7 September 04
From: Bucuresti (44.45682;26.13879)




Eu cred ca daca gasesti ce ziceam mai sus, iei sistemul coplet sau aproape complet. Ai avea o baza serioasa de lucru si n-ar trebui decat sa modifici reductorul respectiv in asa fel incat sa "te coafeze" la aplicatia ta.


--------------------
Dacia / Mitzu Nova GTI / hautlandăr 2000 / 2011 - B-22-YFL /
Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 25 Oct 2006, 16:41
Post #36


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




pai vazut frontal.. nu de deasupra ai vedea ca poti pune un profil U in care sa culiseze cremaliera.. bine usa e ok.. daca crezi ca e frecarea prea mare.. baga intre cremaliera si profil cilindri de otel iar capatul profilului sa fie rasfrant sa nu scape cilindrii pe jos.. sa ii tina acolo.. ar actiona ca un rulment.
ar fi foarte fixa cremaliera.. nu se misca cum vrea ea.. sta pe acel profil pe o parte si pe partea libera il tine roata.. montat pe tavan.. nu ocupa loc

despre sistemu de blocare.. pai un actuator auto la 12v poate insera un bolt intre usa si o gaura in tavan/podea/laterale/si usile intre ele.. mai simplu.. numa sa nu te lase vreun actuator.. dar ar fi aceeasi problema daca te lasa motorul cu surub.
scuzati bmp-ul.. e acelasi lucru de 30 de ori mai mare decat jpg-ul biggrin.gif

This post has been edited by Asi: 25 Oct 2006, 16:45

Attached thumbnail(s)
sistem_2.JPG ( Size: 13.87k ) Number of downloads: 138


Attached File(s)
Attached File  sistem_2.bmp ( 335.94k ) Number of downloads: 3


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 25 Oct 2006, 23:11
Post #37


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Salutare,

A. solutia sufa:
1. problema patinarii se rezolva folosind un "anumit" numar de spire pe tamburul motor si prin asigurarea unei intinderi initiale rezonabile. Frecarea creste exponential cu unghiul de infasurare (spre exemplu doua-trei spire si tensiunea aplicata de un om sunt suficiente pentru a tine un vapor). Repet, ecuatia car epermite calculul se cheama "relatia lui Euler".

2. Problema infasurarii aleatoare se rezolva prin alegerea judicioasa a amplasarii si a lungimii tamburilor (spirele se infasoara de la sine una linga alta si nu una peste alta).

B. Solutia lant sta in continuare in picioare

C. Pentru un surub conducator incearca si pe la masini unelte dezafectate. La fel pentru cremaliera. (strungurile au surub conducator si cremaliere de lungimi convenabile), dar vezi mai jos.

Opinia mea: atit ideea cu cremaliera cit si cea cu surub conducator sunt mai degraba adecvate unor porti de cetate: prea grele, prea scumpe, prea ancombrante, necesita intretinere, necesita alinieri la montaj. Lantul si mai ales cablul au avantajul flexibilitatii, ceea ce le face tolerante la abateri - pe care o sa le ai. La porti culisante se mai foloseste o constructie cu cablu, astfel: cablul e intins intre extremitatile portii si infasurat "citeva" spire pe tamburul motor.

Succes din nou.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 25 Oct 2006, 23:42
Post #38


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




si lantu ala nu e foarte tolerabil.. trebuie un intinzator.. da nu trebuie pus muult mai precis decat o cremaliera.. care nu e foarte greu de folosit..
roti dntate sunt de toate felurile si dimensiunile si le gasesti ori la fie vechi, ori pe taraba vreunui mosulica cu patura intinsa pe langa obor/autovit. cremaliere.. deasemeni.. se gasesc mai greu dar sunt..
nu este necesara o cremaliera foarte precisa.. sau cu pasi foarte marunti. cu putina inemanare si cu 10discuri de flex iti faci o cremaliera imediat din bara patrata, si nici nu trebe sa fie plina daca ma gandesc.. merge un profil u care il crestezi pe cele 2 aripioare.. il crestezi larg in forma de zig-zag.. nu e complicat dar cere indemanare.
e bine sa pleci de la roata dintata sa sti cum trebuie sa faci cremaliera.. ce forma ar fi cea mai indicata si mai ales pasul, daca gasesti o cremaliera gata facuta.. atunci o iei p-aia si dai cu tunu si imposibil sa nu gasesti o roata pentru acea cremaliera.

iar daca e sa micsoram la maxim variabilele si cu tolerante mari.. solutia o idee.. ceva mai mult . scumpa si anume un piston cu cursa de 1-2metri, atasezi furtun la o pompa hidraulica actionata de un motor, 2 valve electrice pentru a actiona in ambele sensuri pistonul, si e pe post si de incuietoare.. nu poti scoate pistonul afara decat hidraulic si sa il impingi la loc decat tot hidraulic. dar un piston e scump mai ales la asemenea cursa (totusi acel piston nu are sarcini mari.. un cric e facut sa reziste la tone.. pentru un piston sa tina cateva kgF de care ai nevoie.. se poate manufactura.. 2 tevi si o garnitura tip simering sa nu scape lichid.
pompa hidraulica se poate face dintr-un motor de capacitate mica.. o drujba..etc, actionata de un motor electric pe la fulia motoare.. scoti volanta pentru a fi mai usor de invartit, coroana, bujii.. sai chel.. distributie, supape, cilindru, piston. aia e o pompa actionata in sens invers.

dar imi dau seama ca e un proiect complicat si foarte sump in comparatie cu alte solutii.. eu tot am o nedumerire. la sufa metalica sau lant.. ce anume actioneaza lantul? ce faci pe lant/sufa prinzi zdravan un punct de sustinere pentru cele 2 tije.. ok? un calcul scurt m-a avertizat ca existe forte de sucire a lantului.. acel punct de care agati tija va actiona ca o parghie contra lantului.. lantul fiind flexibil tinde sa se torsioneze.. trebuie foare bine calculat sa ai forte EGALE pe ambele tije.. altfel una din usi se blocheaza in ceva sau e ingrunata de X si ailata merge bine=> una din tije e tensionata.. ailalta libera=> tensiunea va fi de o parte a lantului doar.. si se va torsiona (lanturilor nu le plac torsionarilor.. iar la sufa cam ce prinzi pe ea tot datorita tensiunilor va slabi prinderea sau se vor taia spire din sufa.

si edit ca m-a traznit o idee.. cea mai simpla chestie posibila.. trebe o metoda de fixare a naibii de buna in rest e perfect.. daca tot zici ca ai reductie.. =>ai forata la turatie mica.. cuplu etc.. right? ce ar fi daca de acel ax al reductiei sudezi sau alt prodeu zdravan de prindere a axului de o bare de lungime X.. o calculezi un pic.. u articulezi pe undeva si ai situatia din imagine.. adica axul motor invarte direct acea bara,.. ta trebe rezolvata musai chestia cu sudura, sau dai o gaura prin ax, sau e un ax foarte gros, rezistent incat sa nu se deformeze axul.. daca se rezolva chestia asta.. si o reductie demultiplicata de foarte multe ori sa aiba 1 turatie/de 4 ori timpul necesar deschiderii usii dorit.. deoarece va actiona pe circa 90 de grade sau un 120 maxim..(teoretic se poate pana pe la 180 dar pierde din momentul fortei si parghia nu mai functioneaza)

inca un edit.. cica uite si reductia si rezolvarea de la sudura defectusa pe suprafata mica.. acum are suprafata mare.. cat de mare e diamtrul rotii dintate pe atata lungime poti sa sudezi sau sa bagi 2-3 suruburi

si inca un edit ca am gasit si inbunatatirea sistemului 2- ala din dreapta cu roata dintata si o bara sudata.. - cica e supersimplu de facut electrica la ea daca pui centrul rotii dintate exact pe centru!, vei folosi toti cei 180 de grade, si ceilalti 180 de grade in acelasi sens pentru inchidere!(nu iti va mai trebui un inversor de turatie!) vine pe partea ailalta.. o sa fac alt desen.. daca dai si latimea usilor/inaltimea garajului/lungimea garajului/motorul de care dispui (turatia finala a acestuia prin cate reductii vrei) - pot calcula exact lungimea celor 2 tije, lungimea segmentului mobil, lungimea segmentului prins de roata, si dimensiunea si nr de dinti ai rotii respective.. si daca ne spui si dimensiunile unui motoras dinala putem face proiecte ergonomice sa fie stabil pe tavan (din ce am inteles eu pe tavan faci jucaria)

gata desenu

This post has been edited by Asi: 26 Oct 2006, 00:50

Attached thumbnail(s)
sistem3.JPG ( Size: 33.34k ) Number of downloads: 128
sis.JPG ( Size: 18.35k ) Number of downloads: 126


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dae-kwon-do
post 26 Oct 2006, 00:40
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 20 October 06




QUOTE
la sufa metalica sau lant.. ce anume actioneaza lantul? ce faci pe lant/sufa prinzi zdravan un punct de sustinere pentru cele 2 tije.. ok? un calcul scurt m-a avertizat ca existe forte de sucire a lantului.. acel punct de care agati tija va actiona ca o parghie contra lantului.. lantul fiind flexibil tinde sa se torsioneze..

Lantul/sufa actioneaza un fel de "carusel" care culiseaza pe niste ghidaje, deci nu va introduce nici un fel de efort (in afara de cel longitudinal, evident). Am postat anterior un link (un pdf) cu un manual de utilizare pentru un sistem de actionare pentru o usa de garaj (constructie comerciala) in care se observa clar sistemul constructiv.
Deci exista o sina fixata rigid in ambele capete (unul este rama usii iar celalalt undeva spre interiorul garajului). In aceasta sina se afla pozitionat si lantul si deasemenea exista un carusel care este "inseriat" cu lantul. In momentul in care lantul este angrenat de motor, acesta deplaseaza caruselul respectiv. In partea inferioara a caruselului se articuleaza tija care va actiona usa.

QUOTE
ce ar fi daca de acel ax al reductiei sudezi sau alt prodeu zdravan de prindere a axului de o bare de lungime X.. o calculezi un pic.. u articulezi pe undeva si ai situatia din imagine.. adica axul motor invarte direct acea bara

Deci este vorba de o pirghie? Pai nu trebuie sa fortez direct motorul.. trebuie facut un reductor - sa se ajunga la ceva de genul o rotatie pe minut! Iar pe ultima roata de la reductor se sudeaza acea tija care va actiona (direct sau indirect) usa.

Apropo de preturi.. un sistem comercial de actionare a unei usi de garaj (sectionale/basculante) costa intre 250-350 EUR, kit care include motor, sina, lant, receptor radio, telecomanda, o "logica" de functionare (accelerari/decelerari progresive la start/stop, protectie la accidente etc).

@os:

Cremaliera si surubul se pot masca foarte usor intr-o sina foarte estetica, pentru ca nu sint voluminoase. In ce priveste folosirea cablului cu un singur tambur, nu pricep cum poate fi actionata poarta in ambele sensuri. Intr-un sens sa spunem ca motorul trage.. dar cum impinge acel cablu?


--------------------
daewoo cielo 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 26 Oct 2006, 00:53
Post #40


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




raspuns pentru cablu cu 1 tambur.. numa unu e motor, celelalt e intinzator.. cablul e continuu.. ca la lant, imbinarea fiind facuta undeva astfel incat sa nu fie infasurat niciodata pe tambur, imbinatura.


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dae-kwon-do
post 26 Oct 2006, 01:02
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 20 October 06




Aha, am inteles! Acum ramine de vazut care solutie este mai convenabila din punct de vedere al pretului, fiabilitatii, simplitatii constructive, intretinerii etc.
Incerc sa fac ceva teste cu un lant de bicicleta si doua pinioane (pe care tocmai le-am cumparat), sa vad cum se comporta. Multumesc pentru sustinere!


--------------------
daewoo cielo 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th May 2024 - 15:38
Forum Renault