DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Electromotor nova, probleme mari

nikssark
post 15 Nov 2007, 16:37
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 4 April 06




Intradevar bucsa de centrare a ELM-ului exista pe carcasa cutiei dar eu ma refer la ghidurile de centrare a cutiei de viteze care ar trebui sa se afle pe blocul motor, de acestea intreb eu caci nu am bagat de seama la montaj si un mecanic mi-a spus ca daca nu le am (masina cumparata la mana a doua) este posibil ca, carcasa sa fie putin descentrata si de aici toate problemele. Unii mecanici ca sa puna cutia de viteze scot acele ghiduri sa intre mai usor iar eu nu stiu daca pe acele doua suruburi fixe pe bloc se afla cumva si acolo o bucsa.

This post has been edited by nikssark: 15 Nov 2007, 21:48


--------------------
dacia nova gt 99 decembrie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 18 Nov 2007, 08:13
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Ghidajele de care se tot vorbeste aici (mi se pare ca e doar 1?) sunt pe prezoanele care fixeaza carterul ambreiajului de blocul motor, la partea inferioara. Probabil ca au rolul lor, dar cutia de viteze nu se poate monta "descentrata" pentru ca s-ar deteriora alinierea arborelui motorului cu arborele prizei de putere al cutiei!!!
La Nova nu mai exista reazemul cu bucsa in volanta, in care intra capatul prizei, ca la berlina! Priza e mai groasa si se presupune ca uzinarea e mai precisa, alinierea nemai necesitand acea bucsa!!
Singura explicatie care ramane e fie o deformare sau un defect de turnare al piesei demarorului care se prinde de carterul ambreiajului, fie un defect (deformare) al zonei de asezare (atentie la distantierul care se monteaza la ELM cu magneti, care se pare ca nu e necesar la ELM model "vechi"! Eu nu am incercat niciodata alt ELM, dar cei care l-au inlocuit...)
Faptul ca distruge ELM in serie nu e normal!
Din experienta mea de 9 ani/73k km: in fiecare vara, o demontare, curatire, verificare a ELM; daca periile (carbunii) au sub cota de uzura (regula generala era 1/2 din lungimea initiala; la berlina era data dimensiunea de 11mm), schimbate. In vara celui de-al 7-lea an, schimbat bucsele (aveau joc si pentru 2X2ron mai bine le schimb inainte de a-mi sparge magnetii si a-mi scoate 3-5 miloane+ alergatura+ manopera pe frig sau in ploaie sau alti bani....Gresesc eu cumva????)
Si uite asa ELM original functioneaza OK si in al 10-lea an...
Bafta!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikssark
post 18 Nov 2007, 16:05
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 4 April 06




am slabit astazi suruburile de la cutie si am departat-o un pic si am vazut la unu din prezoane ca exista acel ghid dar la cel din spate nu prea am acces si nu imi pot da seama daca exista asa ca marti am intalnire la mecanic si dau motorul jos si aplic politica pasilor marunti sa vedem ce iese


--------------------
dacia nova gt 99 decembrie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 05:03
Forum Renault