DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Compresor 110 V, ce si cum...

Alin Calu
post 30 Oct 2006, 14:20
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 22 July 04
From: Brasov




salut

am facut rost de un compresor de aer din SUA. nu ma intrebati de ce nu mi l-am luat de aici, ca e mult de lamurit...

bun...
compresorul functioneaza la 110 V...la noi curentul din priza este de 220 V. deci, imi trebuie transformator. aici apare problema: eu nu le prea am in chestiile astea de electronica, nu imi bat capul cu ele...cand m-am dus la un magazin de specialitate sa imi iau un transformator, i-am explicat vanzatoarei de ce am nevoie. ea m-a intrebat insa cu cati watti functioneaza compresorul...aici m-am blocat...ca pe compresor sau in datele lui tehnice nu scrie (sau nu stiu eu unde si la ce sa ma uit).

deci, datele tehnice de la compresor sunt urmatoarele:

-120 V, 60 Hz, 2 A

de unde imi dau eu seama de cati Watti e nevoie?

mersi

This post has been edited by Alin Calu: 30 Oct 2006, 14:22


--------------------
Audi A 4 2005 - BV-59-CAD
far' car-car, ca fac car-poc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 30 Oct 2006, 14:34
Post #2


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




1 amper la 120v inseamna 120 de watti. deci compersorul tau are nevoie de maxim 250W.
Bafta!

This post has been edited by Steffyx: 30 Oct 2006, 14:34


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 30 Oct 2006, 14:49
Post #3


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




of of of .. fizica de scoala generala .. fizica de liceu ..
Ce studii aveti domnule Alin ?

P=UI << puterea(W)=tensiunea(V)*curentul(A) >>
U=RI << tensiunea(V)=rezistenta(ohmi)*curentul(A) >>

Dar .. deh .. e greu cu fizica asta elementara. Era odata un om pe nume Ohm ... care a scos el niste legi ...


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 30 Oct 2006, 14:56
Post #4


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Ca sa concluzionam, iti trebuie un traf coborator 230V/120V de putere 250..300VA (nu W Steffyx, VA!)
In plus, s-ar putea sa se supere ca-i pe 50Hz si nu pe 60Hz, rezultand o turatie ceva mai mica si o incalzire ceva mai mare.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 30 Oct 2006, 15:37
Post #5


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Da, eu ma refeream la consum. smile.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 30 Oct 2006, 16:00
Post #6


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(Steffyx @ 30 Oct 2006, 15:37)
Da, eu ma refeream la consum.

Da, și eu! biggrin.gif
Lasă că mai creștem noi și poate ne prindem și care-i treaba cu W, VAR și VA. wink.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 30 Oct 2006, 17:16
Post #7


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Bine, draga, atunci imi cer scuze eu stiam ca _ consumul se masoara in wati, dar se pare ca eram informat gresit.
Bine ca ai elucidat tu misterul. Bafta!


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alin Calu
post 30 Oct 2006, 18:43
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 22 July 04
From: Brasov




mersi mult baieti...


si ca sa va raspund la intrebarea referitoare la studiile mele...am terminat liceul acu vreo 4-5 ani...si am facut si fizica, dar asta nu era materia mea preferata...cum nu era nici matematica si nici chimia...asa ca...

oricum, multumesc mult pt ajutor

bafta


--------------------
Audi A 4 2005 - BV-59-CAD
far' car-car, ca fac car-poc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 30 Oct 2006, 20:47
Post #9


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




@DragosP: te mai pui la un cos(fi), ce mai conteaza in zilele noastre... smile.gif


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 30 Oct 2006, 22:02
Post #10


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Taci mă, nu divulga marile secrete... biggrin.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alin Calu
post 3 Nov 2006, 06:56
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 22 July 04
From: Brasov




salut

am fost la magazin si i-am spus vanzatoarei ca vreau un transformator de la 220 la 110 V, 250 W.bun...ea mi-a dat unul de 700W si mi-a spus ca ala nu scoate decat 350 W reali...se poate chestia asta? din cate mi-a zis ea, transformatorul e facut in China.
deci, eu va intreb:
- e posibil sa fie o diferenta asa mare intre puterea scrisa pe transformator si puterea reala pe care o scoate el?
- e vreo problema daca transformatorul e de 350 W iar mie imi trebuie 250 W? se poate intampla ceva neprevazut cu compresorul meu?

bafta


--------------------
Audi A 4 2005 - BV-59-CAD
far' car-car, ca fac car-poc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 3 Nov 2006, 09:11
Post #12


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Daca traful are putere mai mare decat cea necesara nu-i nici o problema, e chiar bine. Invers e naspa, poti arde traful.
Si da, e posibil ca (,) chinezul sa scrie prostii (sa declare puteri mai mari decat cele reale), vezi sursele de calculator care in cele mai multe cazuri au jumatate din puterea declarata. Sau pot debita puterea declarata timp de 2 secunde... smile.gif


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 3 Nov 2006, 10:33
Post #13


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Cam mica puterea motorului electric pentru un compresor de aer.

Sub 450-500W nici cel mai jegos compresor nu poate sa fie.

Acei 2A de pe eticheta ar putea reprezenta curentul nominal, dar atentie ca la pornire curentul poate sa creasca de max 3 ori...este o intreaga teorie cu pornirea motoarelor electrice.

Sau poate este vorba despre un compresor de aer pentru alimentarea instrumentarului stomatologic.

Da-ne mai multe date despre electrocompresor... ceva dimensiuni... capacitatea buteliei de stocare si/sau eventual o poza.

This post has been edited by tunderbird: 3 Nov 2006, 10:38


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alin Calu
post 3 Nov 2006, 13:26
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 22 July 04
From: Brasov




salut

compresorul este un ocmpresor de uz intern, pt casa. poti face cu el destule chestii in casa, incepand de la batutul cuielor in lemn, pana la curatat spatii inguste, vopsit pereti, aerograf. poate fi utilizat cu orice scula pe baza de aer comprimat.

datele lui tehince sunt:

-120 V
-60 HZ
-2 A
-2 gal, adica aproximativ 7,5 litri
-100 PSI
-presiune maxima 6,9 BAR

am atasat si cateva poze, ca sa vedeti despre ce e vorba

Picture_001.jpg ( Size: 107.73k ) Number of downloads: 71
Picture_002.jpg ( Size: 92.62k ) Number of downloads: 51
Picture_003.jpg ( Size: 115.74k ) Number of downloads: 46
Picture_004.jpg ( Size: 111.56k ) Number of downloads: 47


--------------------
Audi A 4 2005 - BV-59-CAD
far' car-car, ca fac car-poc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 3 Nov 2006, 14:46
Post #15


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Probabil ca transformatorul ala era bun.

Daca vrei sa pui un resou la transformator atunci duce numai 350W. Daca vrei sa pui un motor, duce mai mult.

'Deconspirarea' o gasiti pe-aici:
http://forum.softpedia.com/lofiversion/ind...t57933-100.html
http://www.cs.ubbcluj.ro/~hfpop/florin/stu...de%20putere.pdf



--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alin Calu
post 3 Nov 2006, 14:51
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 22 July 04
From: Brasov




deci, sa cred ca e bun si un transformator mai mare decat 250 W, asa cum e cel pe care mi l-a aratat vanzatoarea?

eu ma duc sa il iau...si o sa ii cer o perioada de proba, sub pretextul ca sa vad daca imi merge bine compresorul sau nu...lalala...


sigur nu exista nici o problema pt compresor, sa il arda daca traful e mai mare decat are el nevoie?


bafta


--------------------
Audi A 4 2005 - BV-59-CAD
far' car-car, ca fac car-poc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 3 Nov 2006, 16:00
Post #17


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Pai sigur e bun.
Puterea unui transformator e data de curentul maxim pe care il poate debita. Daca el debiteaza un curent mai mare decat necesarul tau e bine, inseamna ca ai o rezerva de putere, consumatorul trage cat ii trebuie (traful nu ii poate injecta cu forta curentul maxim).


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Nov 2006, 16:12
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




2A la 120V=240W daca are 350 W este ok
daca dispui de un traf cu dimensiunole de 5cm pe 4 sau mai mare poti sa-l faci tu datele sint pentru 220 se dau 550 spire cu priza la jumtatate cu sirma de cel putin 0,7mm 220 se leaga pe capete iar compresorul se leaga intre priza de la jumatate si nul







http://www.cs.ubbcluj.ro/~hfpop/florin/stu...de%20putere.pdf


aici se refera la transformatoare industriala de puteri foarte mare de la 100KW in sus si distributie trifazica si la compensarea la cuplarea sarcinilor iductive ceea ce nu este valabil in cazul nostru

This post has been edited by bygy007: 3 Nov 2006, 16:22


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 3 Nov 2006, 17:30
Post #19


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(bygy007 @ 3 Nov 2006, 16:12)
2A la 120V=240W daca are 350 W este ok

2A la 120V c.a. = 240VA, fir-ar a naibii de fizică de a 11-a! mad.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 6 Nov 2006, 18:24
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(DragosP @ 3 Nov 2006, 18:30)
2A la 120V c.a. = 240VA, fir-ar a naibii de fizică de a 11-a! mad.gif
*


dar tot aia este la c.a. intervine si altele radical din 2 sau 3 omega T si multe altele ai idee ce inseamna VA ca eu nu am facut clasa a- 11- a volti amperi cumva nu inseamna putere puterea nu se masoara in W , cind se plateste lumina se plteste in VA sau in KW adica kilowati deci kilo( 1000) wati (putere)


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoGu
post 7 Nov 2006, 00:58
Post #21


Prea de la tara


Group: Moderatori
Posts: 1.970
Joined: 14 August 03
From: Iasi




Imi vine rau...
Mai bygy, putere activa, reactiva, aparenta... iti suna cunoscut?
Eu iti doresc sa te taxeze la VA si sa-ti spuna ca-s W... (mai era un "meserias" care a facut afaceri cu benzina: a luat-o la litru si a vandut-o la kg... la el erau tot aia wacko.gif ).

Da, contorul de acasa iti masoara W -Wh mai precis- (tine cont si de factorul de putere sau cos(fi) - ce depinde de natura consumatorului), dar daca inmultesti U cu I in c.a. iti da puterea aparenta, masurata in VA. Puterea aparenta e aceeasi cu puterea activa doar in cazul unui consumator pur rezistiv...

Si ca sa inchei cu un principiu de tinut minte pt. cei cu mai putine tangente cu electricitatea: daca ai un transformator/sursa ce are o tensiune (volti) mai mare decat necesarul, atunci e RAU (poti arde consumatorul). Daca sursa/traful debiteaza un curent (amperi) mai mare decat necesarul la tensiunea dorita (deci are o putere mai mare) nu-i bai, va functiona mai relaxat, ca sa zic asa. Doar ca probabil vei plati mai mult pe traf...

This post has been edited by GoGu: 7 Nov 2006, 01:09


--------------------
Renault Scenic 1.5dCi recolta 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 7 Nov 2006, 15:31
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




http://eubatcampii.marte.ro/puterea/put_react.html


deci puterea activa este aceeasi cu puterea reactiva (valoare) 090.gif 053.gif


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 13:29
Forum Renault