Problema mare cu franele, dezaburirea si aeroterma
![]() ![]() ![]() |
Problema mare cu franele, dezaburirea si aeroterma
Thavy |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 November 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 an 1984
- B 18 ZOM
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca esti sigur ca nu sunt pistonasele de vina adica raman blocate, atunci schimba garniturile din pompa de frana, nu are rost sa o schimbi cu totul.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Thavy |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 November 05 ![]() |
Garnituri - noi, pistonase - noi
|
--------------------
Dacia
1310 an 1984
- B 18 ZOM
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Garniturile din pompa de frana sunt noi?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Thavy |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 November 05 ![]() |
M-am interesat si da, le-am schimbat acum 8-9 luni... Noi in comparatie cu vechimea pompei de frana desigur...
This post has been edited by Thavy: 5 Nov 2006, 18:46 |
--------------------
Dacia
1310 an 1984
- B 18 ZOM
|
|
dani_devito |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru extradat Group: Members Posts: 249 Joined: 24 October 06 From: Dublin ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia / Fiat
Berlina Li / Punto SX
2003 / 2000
- SB 87 SDI .... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
|
|
FLP |
![]()
Post
#7
|
![]() Sef de trib Group: Members Posts: 1.120 Joined: 8 April 04 From: Bucuresti-Titan ![]() |
o pompa de frana e 1 mil de lei .... nu e bine sa umbli cu garnituri inlocuite samd. problema sigur o sa reapara
|
--------------------
.
.
. Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear |
|
marius.v |
![]()
Post
#8
|
![]() 2 fast 4 u Group: Members Posts: 27 Joined: 12 October 06 ![]() |
Dupa atatia ani meriti o pompa noua.
A mea a tinut cea originala din 1981 pana in 2001, dupa care am tot schimbat garnituri si pistonase dar mai mult de 6 luni nu au tinut. Asa ca am schimbat-o. Cu una adusa din Franta de Renault 5. Si merge perfect de atunci. |
--------------------
Dacia /Peugeot
1300/307 Hdi, 54 CP/110 CP
1981, 1289 cmc/2006, 1560cmc Drive safe
|
|
Thavy |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 November 05 ![]() |
Va multumesc pentru sfaturi... O sa ma uit dupa "gaurica" si, daca nu se rezolva, o sa imi cumpar o pompa de frana noua. Vorba lui marius, dupa 22 ani de folosire (chiar daca masina are doar 102 mii km) nu strica o pompa noua.
|
--------------------
Dacia
1310 an 1984
- B 18 ZOM
|
|
Thavy |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 November 05 ![]() |
Pentru a nu mai deschide inca un topic, postez aici.
Daca tot am deschis lista de cumparaturi, spuneti-mi va rog cum se numeste solutia pentru intreruperile dezaburirii de pe spate? In alta ordine de idei, aeroterma imi functioneaza numai pe pozitia a 2-a, pozitia 1 e moarta. Unde as putea verifica pe traseu problema? Va multumesc anticipat pentru ajutor. |
--------------------
Dacia
1310 an 1984
- B 18 ZOM
|
|
adrianne |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
puta de sticla
sau da search pe forum dupa termen... e vreo 70-80 lei |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
Thavy |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 November 05 ![]() |
Am incercat sa rezolv azi o parte din probleme dar:
1. Aeroterma are deconectat cablul de 7v pt turatie mica (sunt doar masa si +12v de la baterie). Unde este acesta situat?? Printre tonele de fire din bord nu am gasit nici un cablu liber (in afara de masa de la becul de bricheta, deconectat de mine acum o vreme). 2. @ dani_devito unde e acea gaurica? nu am vazut decat un tumburus care, in momentul in care era apasat, se ridica la loc. 3. cum pot depista cel mai eficient intreruperile de la dezaburirea lunetei? sunt vizibile cu ochiul liber sau sunt sub stratul protector? This post has been edited by Thavy: 6 Nov 2006, 16:01 |
--------------------
Dacia
1310 an 1984
- B 18 ZOM
|
|
Thavy |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 November 05 ![]() |
Nu stie nimeni de unde pot trage 7v pentru aeroterma?
|
--------------------
Dacia
1310 an 1984
- B 18 ZOM
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#14
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Frîna se blochează și simți pedala tare la mers mult în trafic deoarece o folosești des. La montarea pompei de frînă mecanicul a strîns prea tare ceva care reglează cursa liberă la pedală. La deplasarea la drumuri lungi nu se sinte acest fenomen. Dacă staționezi un timp mai mare problema dispare.
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Thavy @ 7 Nov 2006, 02:42) Deci ai aeroterma plasata in dreapta, sub bord. Nu exista +7V pentru ea. In stinga ei la vreo 10-15 cm ar trebui sa ai o rezistenta bobinata patrata. Electromotorul se alimenteaza cu +12V pe un fir, celalalt fir fiind cuplat in mod normal la un comutator cu 3 pozitii. Pe una din pozitii ai "zero", deci fir in aer, pe treapta 1 ai un fir care se conecteaza la un capat al acelei rezistente, iar celalalt fir la celalalt capat al rezistentei si la masa in acelasi timp. Cind cuplezi treapta 2, electromotorul se cupleaza intre cei 12V si masa, iar pe treapta 1 intre +12 si rezistenta. Capatul celalalt al ei fiind la masa, va aparea o cadere de tensiune pe acea rezistenta, reducind turatia. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Thavy |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 November 05 ![]() |
Liviu iti multumesc frumos pt ajutor, credeam ca e ceva de genul obtinerii a 7v la sursa de la calculator ( + 12v cu +5v ). Sa inteleg ca rezistenta este exact deasupra torpedoului?
@soferistul EXACT asa mi se intampla, insa fenomenul dispare complet numai dupa o aerisire completa a circuitului din fata ( pompa de frana este cu circuit dublu ). As putea evita schimbarea pompei de frana prin reglaje sau merita milionul? ( masina are niste frane incredibile, a oprit in cam 3m de la 60 la ora ) |
--------------------
Dacia
1310 an 1984
- B 18 ZOM
|
|
wolffy |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 15 May 06 From: Iasi ![]() |
Am si eu o problema cu franele si anume. Am fost la un mecanic si mi-am schimbat planetara pe dreapta. Mi-a dat jos etrierul .. placutele de frana... apoi dupa ce a terminat operationea dau sa ies de acolo si simt ca am pedela la podea... a facut tipul o aerisire prin metoda "pedala" .. am pompa cu 3 conducte ... si aveam pedala buna... ies de acolo .. la prima trecere de pietoni .. pun frana ... si mi se blocheaza rotile din spate si fuge fundul. Ma intorc inapoi la mecanic .. s-a mai uitat putin ( deja era noapte ) a mai facut o aerisire la pompa ... am pus niste frani pe acolo si si-a revenit dar totusi daca incerc sa blochez rotile de pe fata nu pot in schimb se blocheaza cele din spate ( trebuie sa depun destul efort pentru a face treaba asta ). Pot sa mai zic ca dupa ce mi-a schimbat planetara cand puneam frana se auzea un huruit in fata dreapta... roata la care a lucrat... acel huruit a disparut complet dupa 1-2 zile. Acum ce ar trebui sa fac ca sa rezolv problema? schimbat limitatorul ? refacuta o aerisire completa a franei ( rotile din spate, apoi cele din fata si apoi pompa?). Inca ceva. Cand am dat placutele din dreapta jos am observat ca una e uzata mai mult ca cealalta.. asa este normal?
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1989
- IS-01-MLP
|
|
sik |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 276 Joined: 15 March 06 ![]() |
iar cu solutia pt lipirea pctelor de intreruperere din dezaburirea lunetei nu se merita e 75 ron o luneta noua cu dezaburire
|
--------------------
Dacia
1310
1991/2001
- B-52-NRG
|
|
argon |
![]()
Post
#19
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Tare faza cu 3 m
![]() Daca ar frana cum zici, ti-ar iesi ochii ca la melc. Am mai postat eu o formula de calcul a distantei ideale de franare in cazul Daciei 1300..o sa o caut. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pentru probleme la frina pe spate sau pedala tare cred ca ar trebui verificat si repartitorul ala (nu stiu cum ii spune)de la mijlocul puntii spate poate a ramas blocat sau nu lucreaza bine si eu am avut probleme cu el era pedala tare se blocau rotile pe spate la o apasare a pedalei cit nu trebuia sa faca treaba asta si mai raminea si infrinata un pic cit sa fie tamburul cald
pentru aeroterma cam asa se leaga butonul rezistenta si motorul Attached thumbnail(s) aeroterma_3.JPG ( Size: 22.82k ) Number of downloads: 119 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Thavy |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 November 05 ![]() |
![]() Cat despre frane, tatal meu a luat si el masina la plimbat ( a schimbat si el vreo 3 berline la viata lui de sofer ) si si-a dat cu parerea ca este vorba despre garniturile invechite ( TOATE garniturile ) si ca in momentul in care se actioneaza frana, se face o compresie a franei, iar la eliberarea pedalei decompresia trage aer din exterior printr-una sau mai multe garnituri... Si totusi, asta nu ar insemna ca franele s-ar bloca definitiv? bygy007, cat de tare se incalzeau rotile de pe spate? Am observat ca si la mine se incalzesc ( chiar si cand e frig ) insa am considerat ca este un proces normal. EDIT: am observat astazi in aglomeratia de la unirii ca imi scartaie in permanenta placutele de frana de pe fata in momentul in care se blocheaza franele, deci problema este pe ambele circuite. This post has been edited by Thavy: 9 Nov 2006, 21:49 |
--------------------
Dacia
1310 an 1984
- B 18 ZOM
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu mai mult de 50 grade
nu se blocau de tot dar dupa ce opream la semafor si incercam sa plec usor se simtea , am ridicat-o pe cric si am invitit rotile pe rind cu mina si mergea greu rotile din spate dupa aerisire mergea usor iar daca apasam frina mergea iar greu. Am avut si eu probleme cu garnituri proaste pe spate dar se manifesta astfel daca o puneam in panta cu spatele mai sus decit fata sau cu spatele pe bordura nu mai aveam frina decit pe fata This post has been edited by bygy007: 9 Nov 2006, 23:06 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
1. In pompa mono (tipul vechi) in capatul pistonasului este o supapa de retur pe care o banuiesc a se bloca - asta daca cineva totusi ti-a curatat pistonasele etrier.
2. Biggy, oi fi scris tu "cam asa" numai ca acea schema e exact pe dos: +12 e la motor, in locul masei. Chiar si papucii sint asa fel la motoras, incit sa nu gresesti( unul "mama" altul "tata") - chiar lucrezi ca electrician auto? No offence, dar multi din cei incepatori ar taia instalatia s-o faca cum ai desenat-o, evident, rotind aeroterma invers dupa care vor aparea aici spunind ca lor le scoate aer in loc sa bage. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Thavy |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 November 05 ![]() |
Liviu, din cate am inteles de la mecanicul la care am dus masina, pompa de frana este pe doua circuite si trei conducte. Cam cat ar costa sa pun servofrana pe masina? e nevoie de vreo omologare rar suplimentara?
|
--------------------
Dacia
1310 an 1984
- B 18 ZOM
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu, servo pe pompa 3 conducte dublucircuit nu e problema; de regula se uita daca masina e noua si are pompa veche, mono..
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:04 |