DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> o mica intrebare, schimb cauciucuri, eroare vitezometru?

bam13sept
post 26 Nov 2008, 15:08
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 241
Joined: 28 November 07
From: Brasov




Am montat azi pe masina(dacia 1300) gume de iarna cu profilul 175/65/13, si un mos de la vulcanizare zicea ca nu o sa-mi mai indice bine vitezometrul. Sa fie asa???

This post has been edited by Ov: 27 Nov 2008, 16:34


--------------------
Renault Clio 2004 - 1.5 dci - Bv-42-BAM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 26 Nov 2008, 15:15
Post #2


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eh..nu o sa fie ceva semnificativ.si ala vitezometrul nu indica precis.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
azraell
post 26 Nov 2008, 15:46
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 176
Joined: 4 April 07
From: Bucuresti




dar sa stii matalutza ca pe timp de iarna, pe zapada, e indicat sa ai cauciucuri inguste. Nu te ajuta cu nimic iarna daca pui cauciucuri mai late; dimpotriva, e chiar mai nasol. In schimb vara este alta mancare de peste !


--------------------
DACIA Logan 2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP - B77NWP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 26 Nov 2008, 16:25
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




este adevarat ca rularea cu cauciucuri de iarna pe timp de vara poate afecta mersul masini?este ceva semnificativ sau ceva care se poate trece cu vederea?


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 26 Nov 2008, 17:22
Post #5


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




Cauciucurile de iarna se inmoaie mai mult decat este necesar la temperaturi de peste 7-10 grade. De aici rezulta o oarecare crestere a distantei de franare si mai ales uzura prematura a acestora. Nici profilul acestora nu asigura un confort deosebit pe asfalt uscat. Santurile multiple + cauciucul moale le face sa adune multe pietricele.


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 26 Nov 2008, 18:53
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




dar ce parere aveti,155 r13 este ok pt iarna la dacie??


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 26 Nov 2008, 18:53
Post #7


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




eu am cauciucuri pe fata "debica navigator2" all season;am 15000km intr-un an cu ele si inca mai are crampoane,dar nu a vazut scart sau frane sa ramana cauciuc pe asfalt;la capitolul confort stau bine la capitolul cauciucuri;oricum la mine inauntru se aude mai rau ca afara(afara nu se aude nimic) dar inauntru e jale;cred ca e din cauza tobelor de connex care nu mai au nici o sita in ele(nici toba centrala nici finala biggrin.gif )
ca sa nu mai deschid alt topic:am auzit diverse mituri ca sa bag span de inox in ele si nu mai am treaba cu zgomotul inauntru;tobele nu ma indur sa le schimb ca pe afara arata foarte bine.....piesa romaneasca


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 26 Nov 2008, 19:34
Post #8


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




QUOTE(azraell @ 26 Nov 2008, 15:46)
dar sa stii matalutza ca pe timp de iarna, pe zapada, e indicat sa ai cauciucuri inguste. Nu te ajuta cu nimic iarna daca pui cauciucuri mai late; dimpotriva, e chiar mai nasol. In schimb vara este alta mancare de peste !
*



explica mai pe larg.......hai ca sunt curios

sa iti aduc aminte o lege a frecarii: frecarea depinde doar de natura suprafetelor aflate in contact, nu si de aria acestora.....

se modifica coeficientul de frecare la rece?
Ff=uN=umg unde u este coeficientul de frecare, m =masa si g= acc gravitationala
si de ce crezi tu ca alea late sunt mai bune vara? pe nisip poate da....
domnule os...ca dvs puteti explica frumos si stiintific am vazut, ce parere aveti?(sau cineva avizat)


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 26 Nov 2008, 20:44
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




totusi maine sunt pe cale sa imi cumpar 4 bucati 155 r13 de iarna,sunt bune pt dacie???sau sunt cam inguste??


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tester
post 26 Nov 2008, 20:48
Post #10


dacia tester ;)


Group: Members
Posts: 747
Joined: 22 August 07
From: iasi




eu as zice sa iti cumperi de dimensiunea pe care o ai scrisa in certificat...


--------------------
dacia logan 2007 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ford_V6
post 26 Nov 2008, 21:23
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 425
Joined: 11 August 04




QUOTE
sa iti aduc aminte o lege a frecarii: frecarea depinde doar de natura suprafetelor aflate in contact, nu si de aria acestora.....


radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Tu chiar crezi ce spui ????

Inseamna ca la masinile sport ar putea sa foloseasca lejer frane de dimensiunea celor de dacie ca pana la urma conteaza materialul nu suprafata de frecare ...

La cauciucuri e altceva ... acolo e vorba de pata de contact si de capabilitatea anvelopei de a evacua apa / zapada...

This post has been edited by Ford_V6: 26 Nov 2008, 21:24


--------------------
Opel Vectra Turbo 4x4 1993 - B 79 VIT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 26 Nov 2008, 21:32
Post #12


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




QUOTE(cristitranca @ 26 Nov 2008, 20:34)
explica mai pe larg.......hai ca sunt curios

sa iti aduc aminte o lege a frecarii: frecarea depinde doar de natura suprafetelor aflate in contact, nu si de aria acestora.....

se modifica coeficientul de frecare la rece?
Ff=uN=umg unde u este coeficientul de frecare, m =masa si g= acc gravitationala
si de ce crezi tu ca alea late sunt mai bune vara? pe nisip poate da....
domnule os...ca dvs puteti explica frumos si stiintific am vazut, ce parere aveti?(sau cineva avizat)
*



Aici conteaza presiunea exercitata pe sol (ma rog, zapada), care e forta/suprafata, cu cat suprafata e mai mica, cu atat presiunea e mai mare.

Te-ai uitat vreodata sa vezi ce cauciucuri au masinile de raliu cand se dau prin suedia ?biggrin.gif

This post has been edited by ArtVandelay: 26 Nov 2008, 21:36


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 26 Nov 2008, 21:41
Post #13


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




vbeam de frecare in general
nu am mentionat cuvantul zapada.....
acolo cu F/S e vorba de tasarea zapezii....alte balarii....
http://www.fizica-online.go.ro/frecare.htm
Forta de frecare la alunecare nu depinde de aria suprafetei de contact dintre corp si plan.

despre asta vorbeam si atat

pe zapada imi imaginez...cum e mai bine..cu senile sau cu roti...aia e altceva....

acu ai priceput la ce ma refer?
s-au schimbat legile fizicii de curand?

26 Nov 2008, 21:43:
p.s.
2 dacii identice, una plina cu cartofi alta goala, merg cu 140km/h
ambele pun frana in acelasi timp(au aceleasi roti, aceeasi frana, etc), se afla pe acelasi tip de suprafata

care franeaza prima si de ce?

scz de offtopic unsure.gif

This post has been edited by cristitranca: 26 Nov 2008, 21:43


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 26 Nov 2008, 21:52
Post #14


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




QUOTE(azraell @ 26 Nov 2008, 16:46)
dar sa stii matalutza ca pe timp de iarna, pe zapada, e indicat sa ai cauciucuri inguste. Nu te ajuta cu nimic iarna daca pui cauciucuri mai late; dimpotriva, e chiar mai nasol. In schimb vara este alta mancare de peste !
*




QUOTE(cristitranca @ 26 Nov 2008, 20:34)
explica mai pe larg.......hai ca sunt curios

sa iti aduc aminte o lege a frecarii: frecarea depinde doar de natura suprafetelor aflate in contact, nu si de aria acestora.....

se modifica coeficientul de frecare la rece?
Ff=uN=umg unde u este coeficientul de frecare, m =masa si g= acc gravitationala
si de ce crezi tu ca alea late sunt mai bune vara? pe nisip poate da....
domnule os...ca dvs puteti explica frumos si stiintific am vazut, ce parere aveti?(sau cineva avizat)
*


cum nu vorbeai de zapada daca despre asta era vorba ?


prima opreste aia goala, bineinteles daca soferul stie sa dozeze franarea si nu se urca cu tot corpul pe pedala de frana smile.gif

This post has been edited by ArtVandelay: 26 Nov 2008, 21:54


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 26 Nov 2008, 21:54
Post #15


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




dar sa stii matalutza ca pe timp de iarna, pe zapada, e indicat sa ai cauciucuri inguste.

"Nu te ajuta cu nimic iarna daca pui cauciucuri mai late; dimpotriva, e chiar mai nasol. In schimb vara este alta mancare de peste !"

asta este fraza de care ma legam....de prima am si uitat..acu am vazut-o radmasa.gif my mistake..scz de offtopic...


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 26 Nov 2008, 22:04
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




QUOTE(tester @ 26 Nov 2008, 20:48)
eu as zice sa iti cumperi de dimensiunea pe care o ai scrisa in certificat...
*


pei in talon este trecut 155r13 sau 165/70 r13 deci mi sa confirmat totul ok,multam


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 26 Nov 2008, 22:10
Post #17


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




da, iarna e super distractie cu 175-70. believe me..... am cauciucuri khumo, cu 4 santuri de acvaplanare si e show. sunt allseason. iarna devin 185.

de fapt stii cat are un cauciuc 175/70 talpa de calcare umflat la 3 atm.? fix 15 cm.
ia vezi unu de 155 ca mai mult de 12 nu cred....

iarna sunt f bune cauciucurile 155/65-70 de IARNA. vara nu mai putin de 165.65-70.
am mers cu 145/80. doamne apara si pazeste. mai ales pe break. ma mir ca nu s-a luat la itp de ele.


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 27 Nov 2008, 16:32
Post #18


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




1. nu mai scrie cu k -> citeste regulamentul
2. in titlul topicului trebuie sa se regaseasca o scurta descriere a problemei tale !
3. iti va arata mai putin cu 2.5%. Foloseste calculatorul de aici http://www.1010tires.com/tiresizecalculator.asp


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Nov 2008, 17:31
Post #19


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ce recomand eu:)
vara 175/65/13
iarna 165/80/13:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 27 Nov 2008, 17:44
Post #20


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




io am 155/80 pe janta superbalon (caucioace de iarna), iar la primavara le pun pe cele de 165/70 de vara, cele inguste le aveam pe stoc de iarna trecuta cand aveam jante normale (4,5''); oricum se asaza foarte bine pe janta (am Continental), iar iarna sunt perfecte pentru dacie

This post has been edited by nelu_1985: 27 Nov 2008, 17:45

Attached thumbnail(s)
CANON_018.jpg ( Size: 419.58k ) Number of downloads: 193


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pp.coco
post 5 Mar 2009, 17:13
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 4 February 09




nelu_1985, si io am jenti ca a tale, nu stiu ce tip le zice ca am tot auzit de canada, 5,5 ", 5" nush ce ii cu cifrele astea(nu le am cu partea matematica) si vreau sa pun pe ele cauciuc 165/70/r13, si in talon am scris 155 r13, o sa se comporte diferit masina ?


--------------------
dacia 1310 1989
it's lonely in the top, but it ain't crowded
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nashu91
post 6 Mar 2009, 00:21
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 5 March 09




auziti lume... sunt nou pe aici deci habar nu am pe ce planeta traiesc dar as vrea sa pun si eu niste intrebari, sper ca se poate.
1) am o problema cu incuietoarea portierei din stanga. Daca o inchid odata... nu o mai pot deschide decat din interior. Daca bag cheia se invarte greu... sigurantza se da in jos (semn ca e deschisa) dar cand apas pe buton nu face nimic... ramane blocat. Ce as putea face sa o repar?
2) pot sa pun benzina cat incape... imi arata ba ca e GOL GOLUTZ ba ca e PLIN OCHI. Ce as putea sa ii fac?
3) am franele cam slabe... ca sa le aduc pe 'calea cea buna' ce am de facut?
4) imi face niste faze urate masina cand urc un deal sau o panta cat de mica... cand e in viteza a 4-a incepe sa piarda viteza si sa tremure moderat. Oare e discul de ambreaj?

((( e o dacie din 1989... made in Cehoslovacia... are 94572 KM. )))

please help me


--------------------
Dacia 1410 1989 - sv-02-nhe
speed daemon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 6 Mar 2009, 11:07
Post #23


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




hmmm..din ce zona esti?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGM.MYKE
post 6 Mar 2009, 12:00
Post #24


Membru cu gargauni la cap


Group: Members
Posts: 584
Joined: 10 August 05
From: Stuttgart




QUOTE(pp.coco @ 5 Mar 2009, 17:13)
nelu_1985, si io am jenti ca a tale, nu stiu ce tip le zice ca am tot auzit de canada, 5,5 ", 5" nush ce ii cu cifrele astea(nu le am cu partea matematica) si vreau sa pun pe ele cauciuc 165/70/r13, si in talon am scris 155 r13, o sa se comporte diferit masina ?
*



Aia e latimea jentii in inch

QUOTE(nashu91 @ 6 Mar 2009, 00:21)
auziti lume... sunt nou pe aici deci habar nu am pe ce planeta traiesc dar as vrea sa pun si eu niste intrebari, sper ca se poate.
1) am o problema cu incuietoarea portierei din stanga. Daca o inchid odata... nu o mai pot deschide decat din interior. Daca bag cheia se invarte greu... sigurantza se da in jos (semn ca e deschisa) dar cand apas pe buton nu face nimic... ramane blocat. Ce as putea face sa o repar?
2) pot sa pun benzina cat incape... imi arata ba ca e GOL GOLUTZ ba ca e PLIN OCHI. Ce as putea sa ii fac?
3) am franele cam slabe... ca sa le aduc pe 'calea cea buna' ce am de facut?
4) imi face niste faze urate masina cand urc un deal sau o panta cat de mica... cand e in viteza a 4-a incepe sa piarda viteza si sa tremure moderat. Oare e discul de ambreaj?

((( e o dacie din 1989... made in Cehoslovacia... are 94572 KM. )))

please help me
*



1) schimbi butucul s-a dus.
2) incearca sa schimbi plutitorul, e posibil sa fie spart
3,4 detaliaza.


--------------------
Honda Integra TypeR 1999_1.8 190CP
Stiu putin, dar vreau mai mult.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 7 Mar 2009, 20:42
Post #25


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




3. Aeriseste circuitul (complet de preferat). Daca nu se rezolva uita-te atent, s-ar putea sa fie fisurat vreun furtun sau sa piarda vreun cilindru.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 15:28
Forum Renault