o mica intrebare, schimb cauciucuri, eroare vitezometru?
![]() ![]() ![]() |
o mica intrebare, schimb cauciucuri, eroare vitezometru?
bam13sept |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 28 November 07 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio
2004 - 1.5 dci
- Bv-42-BAM
|
|||
ydaniel |
![]()
Post
#2
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eh..nu o sa fie ceva semnificativ.si ala vitezometrul nu indica precis.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
azraell |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
dar sa stii matalutza ca pe timp de iarna, pe zapada, e indicat sa ai cauciucuri inguste. Nu te ajuta cu nimic iarna daca pui cauciucuri mai late; dimpotriva, e chiar mai nasol. In schimb vara este alta mancare de peste !
|
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
este adevarat ca rularea cu cauciucuri de iarna pe timp de vara poate afecta mersul masini?este ceva semnificativ sau ceva care se poate trece cu vederea?
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Cauciucurile de iarna se inmoaie mai mult decat este necesar la temperaturi de peste 7-10 grade. De aici rezulta o oarecare crestere a distantei de franare si mai ales uzura prematura a acestora. Nici profilul acestora nu asigura un confort deosebit pe asfalt uscat. Santurile multiple + cauciucul moale le face sa adune multe pietricele.
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
dar ce parere aveti,155 r13 este ok pt iarna la dacie??
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
baranga |
![]()
Post
#7
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
eu am cauciucuri pe fata "debica navigator2" all season;am 15000km intr-un an cu ele si inca mai are crampoane,dar nu a vazut scart sau frane sa ramana cauciuc pe asfalt;la capitolul confort stau bine la capitolul cauciucuri;oricum la mine inauntru se aude mai rau ca afara(afara nu se aude nimic) dar inauntru e jale;cred ca e din cauza tobelor de connex care nu mai au nici o sita in ele(nici toba centrala nici finala
![]() ca sa nu mai deschid alt topic:am auzit diverse mituri ca sa bag span de inox in ele si nu mai am treaba cu zgomotul inauntru;tobele nu ma indur sa le schimb ca pe afara arata foarte bine.....piesa romaneasca |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#8
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
QUOTE(azraell @ 26 Nov 2008, 15:46) dar sa stii matalutza ca pe timp de iarna, pe zapada, e indicat sa ai cauciucuri inguste. Nu te ajuta cu nimic iarna daca pui cauciucuri mai late; dimpotriva, e chiar mai nasol. In schimb vara este alta mancare de peste ! explica mai pe larg.......hai ca sunt curios sa iti aduc aminte o lege a frecarii: frecarea depinde doar de natura suprafetelor aflate in contact, nu si de aria acestora..... se modifica coeficientul de frecare la rece? Ff=uN=umg unde u este coeficientul de frecare, m =masa si g= acc gravitationala si de ce crezi tu ca alea late sunt mai bune vara? pe nisip poate da.... domnule os...ca dvs puteti explica frumos si stiintific am vazut, ce parere aveti?(sau cineva avizat) |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
totusi maine sunt pe cale sa imi cumpar 4 bucati 155 r13 de iarna,sunt bune pt dacie???sau sunt cam inguste??
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
tester |
![]()
Post
#10
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
eu as zice sa iti cumperi de dimensiunea pe care o ai scrisa in certificat...
|
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
QUOTE sa iti aduc aminte o lege a frecarii: frecarea depinde doar de natura suprafetelor aflate in contact, nu si de aria acestora..... ![]() ![]() ![]() Tu chiar crezi ce spui ???? Inseamna ca la masinile sport ar putea sa foloseasca lejer frane de dimensiunea celor de dacie ca pana la urma conteaza materialul nu suprafata de frecare ... La cauciucuri e altceva ... acolo e vorba de pata de contact si de capabilitatea anvelopei de a evacua apa / zapada... This post has been edited by Ford_V6: 26 Nov 2008, 21:24 |
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#12
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 26 Nov 2008, 20:34) explica mai pe larg.......hai ca sunt curios sa iti aduc aminte o lege a frecarii: frecarea depinde doar de natura suprafetelor aflate in contact, nu si de aria acestora..... se modifica coeficientul de frecare la rece? Ff=uN=umg unde u este coeficientul de frecare, m =masa si g= acc gravitationala si de ce crezi tu ca alea late sunt mai bune vara? pe nisip poate da.... domnule os...ca dvs puteti explica frumos si stiintific am vazut, ce parere aveti?(sau cineva avizat) Aici conteaza presiunea exercitata pe sol (ma rog, zapada), care e forta/suprafata, cu cat suprafata e mai mica, cu atat presiunea e mai mare. Te-ai uitat vreodata sa vezi ce cauciucuri au masinile de raliu cand se dau prin suedia ? ![]() This post has been edited by ArtVandelay: 26 Nov 2008, 21:36 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#13
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
vbeam de frecare in general
nu am mentionat cuvantul zapada..... acolo cu F/S e vorba de tasarea zapezii....alte balarii.... http://www.fizica-online.go.ro/frecare.htm Forta de frecare la alunecare nu depinde de aria suprafetei de contact dintre corp si plan. despre asta vorbeam si atat pe zapada imi imaginez...cum e mai bine..cu senile sau cu roti...aia e altceva.... acu ai priceput la ce ma refer? s-au schimbat legile fizicii de curand? 26 Nov 2008, 21:43: p.s. 2 dacii identice, una plina cu cartofi alta goala, merg cu 140km/h ambele pun frana in acelasi timp(au aceleasi roti, aceeasi frana, etc), se afla pe acelasi tip de suprafata care franeaza prima si de ce? scz de offtopic ![]() This post has been edited by cristitranca: 26 Nov 2008, 21:43 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#14
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
QUOTE(azraell @ 26 Nov 2008, 16:46) dar sa stii matalutza ca pe timp de iarna, pe zapada, e indicat sa ai cauciucuri inguste. Nu te ajuta cu nimic iarna daca pui cauciucuri mai late; dimpotriva, e chiar mai nasol. In schimb vara este alta mancare de peste ! QUOTE(cristitranca @ 26 Nov 2008, 20:34) explica mai pe larg.......hai ca sunt curios sa iti aduc aminte o lege a frecarii: frecarea depinde doar de natura suprafetelor aflate in contact, nu si de aria acestora..... se modifica coeficientul de frecare la rece? Ff=uN=umg unde u este coeficientul de frecare, m =masa si g= acc gravitationala si de ce crezi tu ca alea late sunt mai bune vara? pe nisip poate da.... domnule os...ca dvs puteti explica frumos si stiintific am vazut, ce parere aveti?(sau cineva avizat) cum nu vorbeai de zapada daca despre asta era vorba ? prima opreste aia goala, bineinteles daca soferul stie sa dozeze franarea si nu se urca cu tot corpul pe pedala de frana ![]() This post has been edited by ArtVandelay: 26 Nov 2008, 21:54 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#15
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
dar sa stii matalutza ca pe timp de iarna, pe zapada, e indicat sa ai cauciucuri inguste.
"Nu te ajuta cu nimic iarna daca pui cauciucuri mai late; dimpotriva, e chiar mai nasol. In schimb vara este alta mancare de peste !" asta este fraza de care ma legam....de prima am si uitat..acu am vazut-o ![]() |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#17
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
da, iarna e super distractie cu 175-70. believe me..... am cauciucuri khumo, cu 4 santuri de acvaplanare si e show. sunt allseason. iarna devin 185.
de fapt stii cat are un cauciuc 175/70 talpa de calcare umflat la 3 atm.? fix 15 cm. ia vezi unu de 155 ca mai mult de 12 nu cred.... iarna sunt f bune cauciucurile 155/65-70 de IARNA. vara nu mai putin de 165.65-70. am mers cu 145/80. doamne apara si pazeste. mai ales pe break. ma mir ca nu s-a luat la itp de ele. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Ov |
![]()
Post
#18
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
1. nu mai scrie cu k -> citeste regulamentul
2. in titlul topicului trebuie sa se regaseasca o scurta descriere a problemei tale ! 3. iti va arata mai putin cu 2.5%. Foloseste calculatorul de aici http://www.1010tires.com/tiresizecalculator.asp |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#19
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ce recomand eu:)
vara 175/65/13 iarna 165/80/13:) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#20
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
io am 155/80 pe janta superbalon (caucioace de iarna), iar la primavara le pun pe cele de 165/70 de vara, cele inguste le aveam pe stoc de iarna trecuta cand aveam jante normale (4,5''); oricum se asaza foarte bine pe janta (am Continental), iar iarna sunt perfecte pentru dacie
This post has been edited by nelu_1985: 27 Nov 2008, 17:45 Attached thumbnail(s) CANON_018.jpg ( Size: 419.58k ) Number of downloads: 193 |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
pp.coco |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 4 February 09 ![]() |
nelu_1985, si io am jenti ca a tale, nu stiu ce tip le zice ca am tot auzit de canada, 5,5 ", 5" nush ce ii cu cifrele astea(nu le am cu partea matematica) si vreau sa pun pe ele cauciuc 165/70/r13, si in talon am scris 155 r13, o sa se comporte diferit masina ?
|
--------------------
dacia
1310
1989 it's lonely in the top, but it ain't crowded
|
|
nashu91 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 5 March 09 ![]() |
auziti lume... sunt nou pe aici deci habar nu am pe ce planeta traiesc dar as vrea sa pun si eu niste intrebari, sper ca se poate.
1) am o problema cu incuietoarea portierei din stanga. Daca o inchid odata... nu o mai pot deschide decat din interior. Daca bag cheia se invarte greu... sigurantza se da in jos (semn ca e deschisa) dar cand apas pe buton nu face nimic... ramane blocat. Ce as putea face sa o repar? 2) pot sa pun benzina cat incape... imi arata ba ca e GOL GOLUTZ ba ca e PLIN OCHI. Ce as putea sa ii fac? 3) am franele cam slabe... ca sa le aduc pe 'calea cea buna' ce am de facut? 4) imi face niste faze urate masina cand urc un deal sau o panta cat de mica... cand e in viteza a 4-a incepe sa piarda viteza si sa tremure moderat. Oare e discul de ambreaj? ((( e o dacie din 1989... made in Cehoslovacia... are 94572 KM. ))) please help me |
--------------------
Dacia
1410
1989
- sv-02-nhe speed daemon
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#23
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
hmmm..din ce zona esti?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
QUOTE(pp.coco @ 5 Mar 2009, 17:13) nelu_1985, si io am jenti ca a tale, nu stiu ce tip le zice ca am tot auzit de canada, 5,5 ", 5" nush ce ii cu cifrele astea(nu le am cu partea matematica) si vreau sa pun pe ele cauciuc 165/70/r13, si in talon am scris 155 r13, o sa se comporte diferit masina ? Aia e latimea jentii in inch QUOTE(nashu91 @ 6 Mar 2009, 00:21) auziti lume... sunt nou pe aici deci habar nu am pe ce planeta traiesc dar as vrea sa pun si eu niste intrebari, sper ca se poate. 1) am o problema cu incuietoarea portierei din stanga. Daca o inchid odata... nu o mai pot deschide decat din interior. Daca bag cheia se invarte greu... sigurantza se da in jos (semn ca e deschisa) dar cand apas pe buton nu face nimic... ramane blocat. Ce as putea face sa o repar? 2) pot sa pun benzina cat incape... imi arata ba ca e GOL GOLUTZ ba ca e PLIN OCHI. Ce as putea sa ii fac? 3) am franele cam slabe... ca sa le aduc pe 'calea cea buna' ce am de facut? 4) imi face niste faze urate masina cand urc un deal sau o panta cat de mica... cand e in viteza a 4-a incepe sa piarda viteza si sa tremure moderat. Oare e discul de ambreaj? ((( e o dacie din 1989... made in Cehoslovacia... are 94572 KM. ))) please help me 1) schimbi butucul s-a dus. 2) incearca sa schimbi plutitorul, e posibil sa fie spart 3,4 detaliaza. |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
3. Aeriseste circuitul (complet de preferat). Daca nu se rezolva uita-te atent, s-ar putea sa fie fisurat vreun furtun sau sa piarda vreun cilindru.
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 15:28 |