DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> fasait frana

vallig
post 20 Jun 2004, 10:07
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 2 January 04




De ceva timp se aude un fasait dinspre pedala de frana, cand e motorul pornit sau cand sunt in mers. Stie cineva care e treaba? Ce am de facut, sa ma duc in service? Frana prinde bine, dar parca ar fi acolo ceva care scapa aer...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KpK1
post 20 Jun 2004, 10:21
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 22 April 03
From: Galati




daca stau pe loc cu masina oprita si apas frana tare,se aude un fasait,dar numai la prima pedala ca dupa aia se intareste si nu mai merge. o fi de la servo frana ! dar atat timp cat frana tine n-ar trebui sa-ti faci griji


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 20 Jun 2004, 11:30
Post #3


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




vallig, membrana de la pompa de servo ?


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 20 Jun 2004, 20:04
Post #4


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Ca sa il completez pe Marty. Fie membrana de la pompa ( desi cred ca sunt slabe sanse la o masina noua) fie furtunul nu e intrat ca lumea in supapa, fie supapa e dusa.

KpK1, fasaitul pe care il auzi este normal daca ai motorul oprit. Asta pentru aerul ramas in pompa este suficient pentru inca o franare, dupa care, motorul nefunctionand (deci nemaintrand alt aer acolo) apare tendinta de egalizare a presiunii cu cea atmosferica, de aici si fasaitul respectiv. Ma daca opresc motorul imi mai tine inca doua pedale si ceva dupa care se face pietroi.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 21 Jun 2004, 07:31
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Nu are legatura, dar am sa va spun o poveste smile.gif

La multa vreme dupa ce mi-am luat masina, cind m-a pleznit sa pun alarma pe ea, am fost la showroom la falcon. Mecanicul care s-a ocupat la masina mea, cind a ajuns la senzorul de la capota s-a uitat la motor si m-a intrebat de cind e masina. Dupa care cu un gest de criminal in serie a infipt surubelnitza in capacul pompei de frina. Mi-a explicat el cum a ramas fara frine si cum i-au spus "batrinii" buba si ce trebuie sa faca. L-am ignorat dar am mers pe mina lui hotarit ca la cea mai mica "problemutza" sa inlocuiesc capacul perforat cu unul nou, intreg.
Inainte de acest eveniment am sesizat in mai multe momente ca frina se comporta diferit variind intensitatea cu care trebuie sa apas pedala pentru a obtine aceeasi forta de frinare, dar am dat vina pe sistemele servo de pe dacia (inca mai consider ca servo-directia merge uneori usor, uneori greu). Trebuie sa remarc ca de cind mi-a omorit mecanicul capacul, servo-frina nu mai are nici o variatie in functionare, e mereu prompta si nu am mai sesizat nici cea mai mica diferenta in timp. Notati la catastif.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maf
post 21 Jun 2004, 08:01
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 10 January 03
From: Bucuresti




[quote]
Dupa care cu un gest de criminal in serie a infipt surubelnitza in capacul pompei de frina
[/quote]

Adica a gaurit-o? Si care ar fi explicatia pentru care, daca e gaurit capacul, servo-frana functioneaza mai bine?


--------------------
Dacia Solenza Clima - B-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 21 Jun 2004, 08:51
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




El mi-a dat pe moment o explicatie, care demonstra aparitia aerului pe circuitul de frinare. Desi stiu ce inseamna aer pe circuit (am trait pe viu momente de glorie smile.gif) nu mi-am pus problema sa intru in amanunt in ceea ce priveste pompa de frina de pe solenza. Acum trebuie sa recunosc ca toate masinile la care am deschis capota au capacul de la frina "perforat din fabrica". Adica imediat sub orificiu au o supapa, senzorul de lichid de frina etc. dar nu e circuit etans. Poate se gaseste un priceput sa ne explice, recunosc ca desi m-a intrigat problema de fiecare data, pina sa ajung in casa la internet imi pierd interesul biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 23 Jun 2004, 09:29
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




Fasaitul ala l-am avut si eu la Golf. Saptamana trecut am reusit sa-l rezolv. Scapa vacum din cuva/oala aceea de servo cand apasam pedala. Partea nasoala e ca mergea cand si cand si de cateva ori in trafic m-am trezit ca trebuie sa ma opresc si eu nu aveam servo. M-au trecut transpiratiile ca ma opresc intr-un amarat la semafor.

S-a rezolvat doar prin schimbarea cuvei.


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-cj666
post 25 Jun 2004, 08:25
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 20 May 03
From: Cluj




QUOTE
Fasaitul ala l-am avut si eu la Golf. Saptamana trecut am reusit sa-l rezolv. Scapa vacum din cuva/oala aceea de servo cand apasam pedala. Partea nasoala e ca mergea cand si cand si de cateva ori in trafic m-am trezit ca trebuie sa ma opresc si eu nu aveam servo. M-au trecut transpiratiile ca ma opresc intr-un amarat la semafor.

S-a rezolvat doar prin schimbarea cuvei.


Fratilor, cind aveam Nova (din pacate servofrina e aceeasi!) la un momentdat am auzit si eu fisiitul ala. Apoi fisiitul s-a transformat in fluierat la apsarea pedalei de frina (in timp). Apoi, intr-o zi, cind am pornit masina motorul era turat in draci si cind am apsata frina singurul efect a fost ca motorul se tura si mai tare. Cauza: membrana de la servofrina sparta. Solutie: in garantie se schimba toata sandramaua, postgarantie se poate inlocui doar membrana.

P.S. Nu e un defect care sa-l lasi sa treneze, nu se stie cind se agraveaza!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-cj666
post 25 Jun 2004, 08:27
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 20 May 03
From: Cluj




Apropos, un alt simptom premergator a fost ca la apasarea frinei aparea o mica crestere de turatie. Dar la masina aia nu aveam procesor care sa regleze turatia.

Din nou PS: Am vazut ca valva de la pompa de servofrina e tot rahatul ala din plastic care era si pe Nova. Mie in 4 ani jumate cit am avut Nova mi sa rupt de 6 ori. Efectul e fix acelasi ca si la spargerea membranei!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
haky
post 25 Jun 2004, 13:58
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 23 May 03
From: Oradea




Si la mine se intareste frana uneori, nu mereu dar e adevarat ca nu am apasat de mai multe ori dupa oprirea motorului sa vad cum se comporta, de aceea va intreb e bine sau nu?
Se poate o poza cu capacul gaurit?


--------------------
Fost: Dacia Solenza Scala, 2003; Actual: Opel ASTRA CLASIC II ; Mio C250, miomap v3.3 cu skin Riks v1.0
O zi buna tuturor. Ceau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 25 Jun 2004, 14:47
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




Faptul ca se intareste dupa oprire e ok. Daca se intareste in timp ce merge motorul, atunci nu e bine. De asemenea daca pornesti motorul cu pedala apasata, trebuie sa se lase, daca ramane tare, iarasi nu e bine.

PS: Eu a trebuit sa schimb toata cuva la Golf, pt ca era capsulata si nu se poate schimba doar membrana, dar membrana sparta era de vina.


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 27 Jun 2004, 21:03
Post #13


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




BH07ATX, nu prea vad rostul gaurii date in pompa de frana. Nu spun ca inginerii de la Dacia sunt straluciti, dar daca era sa dea o gaura, o dadeau ei din fabrica. Faceau si economie de material asa.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 28 Jun 2004, 11:15
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Vezi pozele atasate si vezi sub capota la tine. De exemplu capacul de la servodirectie e exact pe acelasi principiu, doar ca e forma diferita. Si daca te uiti, ala e perforat "din fabrica". Imi pare rau ca nu pot sa fac poze mai apropiate. Macro nu e punctul forte la dijitalul meu.
Repet, nu indemn pe nimeni sa-si gaureasca capacul la pompa de frina, eu insumi am fost intr-o prima etapa circumspect, dar atunci cind am postat mi-am dat seama ca de atunci nu am mai avut "problemele" alea cu frina. Daca cineva are probleme similare, inainte sa se chinuie sa aeriseasca circuitul sa se gindeasca si la cioaca asta, ca idee.

Attached thumbnail(s)
capac2spate.jpg ( Size: 23.15k ) Number of downloads: 244
capac2.jpg ( Size: 21.94k ) Number of downloads: 274
capac1spate.jpg ( Size: 23.93k ) Number of downloads: 257
capac1.jpg ( Size: 19.97k ) Number of downloads: 257


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ducu
post 28 Jun 2004, 13:23
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 3 May 04




Eu zic ca e autosugestie . Dopul are deja supapa. Si chiar de ar fi aer pe instalatie il da in vas si sa zici ca se creeaza presiune.MMMM nu prea e logic. Dar in fine eu cred ca sunt altii mult mai destepti ca noi care le-au prioectat si nu cred ca lucrau la alarme.


--------------------
Emit noxe!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 28 Jun 2004, 15:14
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Unde duce supapa aia nene, ca gaura din fabrica nu are?
Autosugestie? Te rog, nu conduc de ieri.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 28 Jun 2004, 15:46
Post #17


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




BH07ATX, tu te refereai la capacul de la vasul lichidului pentru pompa de frana ????? Eu cand ai scris ca ti-au gaurit capacul pompei de frana am intes ca ti-au gaurit oala pompei de frana. De-aia m-am minunat. Daca e sa vorbim de capacul vesului compensator pentru lichidul de frana, eu am vazut ca si la break are o gaura mica, probabil in acelasi scop. La SLZ nu m-am uitat foarte atent, dar nici nu am fost foarte curios.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th July 2025 - 14:38
Forum Renault