ZGOM Zgomote si vibratii motor/esapament la relanti si la ~ 2.000rpm
![]() ![]() ![]() |
ZGOM Zgomote si vibratii motor/esapament la relanti si la ~ 2.000rpm
stefan19 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 15 September 04 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- CT-XX-STE
|
|||
andreic |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Referitor vibratii in afara de un usor zgomot de tacheti asa cum mi se pare mie restul sunt vibratii datorate esapamentului asa cum spunea si rdsign.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
klaus |
![]()
Post
#33
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
in afara de zgomotul de tacheti este si un zgomot de injectoare pe la motor (va asigur ca injectoarele de Logan arata altfel decat cele de Supernova, care nu se manifestau asa zgomotos).
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
cosmin_m |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
f_ionikl , in ce stadiu esti cu zgomotele produse de motor. S-au mai redus ?
La mine zdraganitul ala ( suspecte sunt scuturile termice ) s-a diminuat f. mult in ultima vreme. Trebuie sa fi deja foarte atent ca sa-l auzi. |
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
f_ionik |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 10 August 04 ![]() |
QUOTE(rdesign @ 15 Mar 2005, 23:22) Poti sa fii sigur ca vibratia in cea mai mare proportie e generata de esapament. Personal am ajuns sa fiu convins ca este unul din marile compromisuri facut de Renault pentru reducerea costurilor. Cum explici atunci faptul ca vibratia se simte in maneta schimbatorului de viteze (nu numai ca se aude)? This post has been edited by f_ionik: 22 Mar 2005, 21:57 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
|
|
Sony |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Evacuarea este legata rigid de motor, bineinteles, iar vibratia se transmite pe linia motor - c.v.
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
razvanescu |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 January 05 ![]() |
Vibratiile sunt transmise strict de motor, zgomotul in cea mai mare masura. Eu nu am auzit zgomotul sa imi vina de sub podea de la esapament asa cum spun unii. Pe de alta parte motorul e in 4 cilindri si asta conteaza mult la amplificarea zgomotului si a vibratiilor. Altfel suna un motor cu 6 cilindri in linie sau in V. Cilindri mai putini = vibratii mai mari
|
--------------------
Logan Preference 1,6
|
|
klaus |
![]()
Post
#38
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(razvanescu @ 23 Mar 2005, 13:13) Cilindri mai putini = vibratii mai mari Intrebarea mea este: se aplica rationamentul si la motoarele cu 3 cilindrii? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Sony |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Da, daca nu au nici-un mecanism de compensare a vibratiilor!
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
razvanescu |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 January 05 ![]() |
QUOTE(klaus @ 23 Mar 2005, 13:16) Intrebarea mea este: se aplica rationamentul si la motoarele cu 3 cilindrii? Eu cred ca da. Iti dau ca exemplu un motor in 2 cilindri de Harley Davidson. Probabil ca ai auzit cum suna si cat de rare sunt exploziile - "paraitu"l caracteristic de motor cu 2 cilindri. Oricum in cazul Harley - zgomotul puternic, caracteristic al motorului este cunoscut si renumit pentru aceasta firma... This post has been edited by razvanescu: 23 Mar 2005, 17:40 |
--------------------
Logan Preference 1,6
|
|
rdesign |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 25 December 04 From: Craiova ![]() |
QUOTE(f_ionik @ 22 Mar 2005, 21:56) Cum explici atunci faptul ca vibratia se simte in maneta schimbatorului de viteze (nu numai ca se aude)? A trecut pe langa tine vreo Raba accelerata cu esapamentul prost? Iti spun ca daca esti stationat vei constata ca iti vibreaza masina. Vibreaza si geamurile de la WTC. Si atunci te intreb ce legatura este intre masina ta si respectivul camion? Daca nu stii, aerul prin care sunt transmise infrasunetele. |
--------------------
dacia
logan
- DJ 2810 Am facut atat de multe in viata incat nu stiu daca o sa ies la pensie popa sau medic ginecolog!
|
|
bogdan_iuly |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 13 February 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(klaus @ 23 Mar 2005, 13:16) E vorba de echilibrare ... Se echilibreaza reciproc sau ceva de genul ... De exemplu, motoarele de pe Matiz si Tico au vibratii cam ridicate, parerea mea, pentru capacitatea lor, dimeniuni, etc ... QUOTE(razvanescu @ 23 Mar 2005, 13:29) Eu cred ca da. Iti dau ca exemplu un motor in 2 cilindri de Harley Davidson. Probabil ca ai auzit cum suna si cat de rare sunt exploziile - "paraitu"l caracteristic de motor cu 2 cilindri. Oricum in cazul Harley - zgomotul puternic, caracteristic al motorului este cunoscut si renumit pentru aceasta firma... Zgomotul, intr-adevarv specific Harley-urilor, e de la faptul ca folosesc motoare V2, tocmai pentru sunetul pe care acestea il produc. |
--------------------
Dacia
Logan
- It's nice to be important, but
It's more important to be nice! ------------------------- Scooter |
|
f_ionik |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 10 August 04 ![]() |
QUOTE(Sony @ 23 Mar 2005, 12:14) Intr-adevar, toba se vede ca vibreaza. Trebuie numai sa te uiti la teava de esapament. E putin probabil insa ca esapamentul, care are o masa destul de mica, sa poata sa transmita vibratii ansambluuil motor-cutie de viteze, care are o masa apreciabila. Si chiar si asa, faptul ca toba vibreaza intr-un asemenea hal constituie un viciu de proiectare. Cat timp poate functiona in acest regim, cu asemenea elemente de amortizare (existente pe masina)? Si o alta intrebare: cine face ca esapamentul sa vibreze in asa fel? Nu cumva sunt niste detonatii care apar ca urmare a unor arderi incomplete? Asa ceva se aude la masinile de curse, supraalimentate, care efectiv scot flacari pe esapament. Cred ca nu e cazul Loganului ... |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
|
|
f_ionik |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 10 August 04 ![]() |
QUOTE(rdesign @ 23 Mar 2005, 17:10) A trecut pe langa tine vreo Raba accelerata cu esapamentul prost? Iti spun ca daca esti stationat vei constata ca iti vibreaza masina. Vibreaza si geamurile de la WTC. Si atunci te intreb ce legatura este intre masina ta si respectivul camion? Daca nu stii, aerul prin care sunt transmise infrasunetele. Sunt de acord cu tine, infrasunetele sunt vibratii puternice, dar ce legatura are Raba cu esapamentul prost cu Logan, model 2004. Inainte de toate, un autoturism trebuie sa fie condus in conditii de confort si siguranta. Disconfortul produs de zgomotele anormale poate influenta psihicul, deci concentrarea in conducerea autovehiculului. Poate determina nervozitate si agresivitate in conducere. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
|
|
collinro2 |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi ![]() |
@f ionik: daca te uiti la campionatul mondial de raliuri (WRC), in anumite cadre in care arata masinile stind pe loc, inainte de startul intr-o proba speciala, filmate din spate, cu motorul pornit, vezi ca teava de esapament vibreaza tare. La nivelul asta traseul de evacuare este extrem de bine studiat, inclusiv este slefuit pe interior pentru a nu crea turbulente ale gazelor de evacuare, ce pot scadea din puterea motorului. Deci, si la astia vibreaza toba. Asa ca vibratiile de la logan nu cred ca sunt date de o greseala de proiectare. Ce au gresit astia de la Renault este ca nu au pus element flexibil pe traseul de evacuare. Dar in rest, nu prea cred ca nu e gindit bine.
|
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
klaus |
![]()
Post
#46
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
E, mai lipsesc niste prinderi mai acatarii a esapamentului de caroserie, niste camere de detenta mai mari poate, o toba finala mai mare... Ar ma fi pe ici pe colo, dar ca si compromis pret/rezultat, merge...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
cosmin_m |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
Maro |
![]()
Post
#48
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 19 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Se zvoneste ca o parte din vibratiile loganului (mai mari decat in cazul predecesoarelor SLZ si DSN) sunt datorate modificarilor aduse motorului. Practic, este vorba de alegerea unor culbutori cu patina (asemanatori cu cei de la R12-vechea Dacia) care necesita un reglaj mult mai atent si care, oricum au jocuri mari, in stransa legatura cu temperatura motorului etc...Orice joc "suplimentar" al culbutorilor se traduce printr-o functionare incorecta a motorului - detonari, etc...motorul nu merge rotund...
|
-------------------- Toate bune!
|
|
MAS |
![]()
Post
#49
|
![]() Le Bubulateur Group: Members Posts: 205 Joined: 23 August 03 From: Bucuresti ![]() |
Desi nu am Logan, si sunt posesor de berlina, sunt un pic off-topic si o iau pe aratura dar poate ca nu sunt in totalitate off-topic... Totusi imi spun si eu of-ul: o treaba asemanatoare cu f ionik am patit si eu cu cei de la faimoasa Vocea Clientului... am avut in 2003 o problema cu cablajul de injectie al masinii si timp de 3 luni!!! m-au tinut cu masina in service (adica 3 luni masina a stat in service fara ca eu s-o pot folosi). Nu va spun cati bani am dat pe telefoane si de fiecare data cand ii sunam imi spuneau "in cel mai scurt timp va rezolvam problema"... au tot spus asa, pina cand masina a iesit din garantie... datorita socului electric provocat de un releu, au fost afectate mai multe piese ale masinii, (acum am o berlina cu un consum variabil, situat intre 10 si 18% in oras, in functie de cheful calculatorului) piese care nu au mai fost schimbate datorita faptului ca masina iesise intre timp din garantie...
Pe scurt, ei au tras de timp cat au putut de mult astfel ca sa ies din garantie iar problemele ulterioare provocate de defectarea releului (pe perioada garantiei) sa nu mai trebuiasca sa fie rezolvate de ei... Degeaba le-am zis ca defectiunile au survenit in urma scurtului, pentru ca ei mi-au replicat ca "semnalarea defectului s-a facut in afara perioadei de garantie"... Masina fiin inregistrata pe firma, nu am putut apela la OPC, aceasta institutie ocupandu-se exclusiv de persoane fizice. Singura solutie era sa dau in judecata Dacia... Asa ca va dati seama cam ce a urmat... This post has been edited by MAS: 29 Mar 2005, 10:14 |
--------------------
scandura
cu rulmenti
noua, din 2000
- B-02/36-MAS B222BIP Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
|
|
mirceacd |
![]()
Post
#50
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 6 October 04 ![]() |
Mi-a iesit masina din rodaj si am incercat-o putin (adica peste 3000rpm). Concluzia mea a fost ca intre 3300-3800 (aproximativ) apare un zgomot intens care se diminueaza pe masura urcarii in ture. Zgomotul este extrem de deranjant asemanator cu zgomotul produs de daciile 1300-1310 pe la 90km/h in viteza a iv-a. Am studiat mult acesta vibratie pe vremea cand aveam un 1310. Pentru reducerea acestuia am schimbat: arbore cotit, set motor, roata volanta, am echilibrat toate piesele pe balanta farmaceutica. Concluzia a fost ca am obtinut un motor super cu care puteam sa merg in viteza aII-a cu 80 km/h (fara exagerari) dar vibratia s-a mentinut. Intr-o zi mi s-a spart toba intermediara si stiind ca vand masina am cumparat cea mai ieftina toba noua care se gasea in magazin. SURPRIZA: vibratia a disparut.
Astfel presupun ca si zgomotul pe la 3000 rpm a loganului are aceasta cauza. Solutia mea la dacia 1310 pana am descoperit motivul vibratiei a fost: mergeam ori cu 85 ori cu 105 intre cele doua o foloseam doar in accelerare. Multumesc celor de la Dacia ca ne-au livrat autoturisme care merg ori cu 115 ori cu 135. Propun ca la urmatoarele modele sa stearga gradatiile intre aceste valori si sa traga o linie rosie. Ii rog pe cei care nu au aceasta vibratie sa posteze sa vedem ce au ei si nu avem noi sau avem noi si nu au ei. |
--------------------
Dacia
Logan Pref. 1,4
- MS xxx
|
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(L O G A N @ 29 Mar 2005, 03:02) da , poate, in orice caz eu nu gasesc ca este zgomotoasa, si la 3300 nu vibreaza deloc, si am avut dacii la viata mea,,,, poate ne legam de fleacuri, la carte scrie ca in prima mie sa nu depasim 3500, eu nici in a doua nici in a treia la 3500 nu gasesc ca are probleme! |
-------------------- fan VAG!
|
|
n.vasiliu |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 119 Joined: 12 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Sa vezi intr-a 5-a... si mie mi se pare zgomotoasa
|
--------------------
DACIA/Renault
LOGAN Ambition 1.6
- -
|
|
collinro2 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi ![]() |
Atunci, insonorizati masina!
|
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
fbatran |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 13 March 03 From: Timisoara ![]() |
am iesit si eu din rodaj .. si pot sa subscriu: pana la 120 mi se pare ok zgomotul, intre 120 si 140 e cam mare zgomotul .. chiar deranjant la drum lung (nu am idee daca e de la vibratii, de la motor, sau de la altceva) dar pe la 140 si peste incepe se dispara, "ramane in urma" zic io ... si m-am oprit pe aici cu viteza, pe la 145 - 150 deja o simt cam instabila si m-am oprit din acceleratie
This post has been edited by fbatran: 30 Mar 2005, 11:54 |
--------------------
Dacia si Audi
LGN si mai nou A4
2005
- BFO
|
|
stefan19 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 15 September 04 From: Constanta ![]() |
Confirm si eu cele spuse de fbatran (parca am mai facut-o) , 120-140 este un palier de zgomot maxim, peste zgomotul scade. Solutia "adevarata" pe care o vad ramane dupa mine izolarea fonica a partii fata a masinii.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- CT-XX-STE
|
|
klaus |
![]()
Post
#56
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Repet din nou, poate poate: zgomotul nu este intre 120 si 140, zgomotul este in anumit interval de turatie.
Uitati-va la intervalul de turatie nu la vitezometru! O sa vedeti ca pe acelasi palier de turatii este acelasi zgomot si in a 3-a, si in a 4-a, si in a 5-a, insa de fiecare data pe alt palier de viteze, normal. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
f_ionik |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 10 August 04 ![]() |
Confirm cele spuse de fbatran si de stefan19.
QUOTE(klaus @ 30 Mar 2005, 12:44) O sa vedeti ca pe acelasi palier de turatii este acelasi zgomot si in a 3-a, si in a 4-a, si in a 5-a, insa de fiecare data pe alt palier de viteze, normal. Zgomotul nu este acelasi daca ai aceeasi turatie dar viteze diferite (adica in trepte de viteze diferite). Se mai adauga zgomotul de rulaj, curent de aer, dar esenta este aceasta: peste viteza de 140 km/h, masina este mult mai silentioasa, dar si din ce in ce mai instabila, mai ales daca bate vantul din lateral sau din fata si cu atat mai mult daca esti cu masina incarcata la capacitate maxima. Am constatat aceasta la ultima deplasare pe autostrada. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
|
|
cosmin_m |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Azi dimineata a zdraganit serios rau de tot ( zdraganeala care o are masina de cand am luat-o si credeam ca e de la scutul termic ). M-am mobilizat si m-am dus in service.
Concluzia ? Catalizatorul este belit. Mi-au explicat aia ca cica ar avea o ceramica inauntru, ca nu a fost bine asamblat, bla bla bla . Ideea e ca daca ii dai un pumn zdragane de zici ca are piulite in el. Masina are 1200Km. Au comandat unul, cica vine pe la inceputul saptamanii viitoare. Dupa ce mi-a explicat Klaus la intalnire despre catalizator am dedus eu ca si problema aia cu martorul de noxe e legat tot de asta. Probabil ca si vibratiile motorului si senzatia ca nu trage ca la inceput nu sunt numai pete pe creerul meu. Mi-au dat foaia de constatare , si i-am atentionat ca vreau sa treaca in carnetul de garantie problema. Au zis ca oricum aveau de gand sa faca asta. Acum intrebarea mea este: avand in vedere ca zgomotul asta il am de cand am luat masina , insemna ca acest catalizator a fost defect din fabricatie. Oare cum s-o fi rodat motorul meu, cu catalizatorul busit ? Stiu ca e o sonda dupa el, si in functie de ce zice aia se calculeaza amestecul . Bat campii sau am dreptate? I-am intrebat daca treaba asta a daunat motorului si astia de la Meridian au zis ca nu. Voi ce ziceti ? This post has been edited by cosmin_m: 30 Mar 2005, 23:00 |
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
f_ionik |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 10 August 04 ![]() |
"Multumesc" moderatorilor pentru ca au trecut topicul la Diverse. Poate pentru unii este intr-adevar mai putin interesant decat scartaitul bordului sau al scaunului ...
In ceea ce ma priveste, am programat o noua verificare a autoturismului cu reprezentanti ai uzinei. De aceasta data, intr-un service din Pitesti. Va voi tine la curent cu rezultatele acestui test. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
|
|
andreic |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cosmin_m @ 30 Mar 2005, 23:59) Acum intrebarea mea este: avand in vedere ca zgomotul asta il am de cand am luat masina , insemna ca acest catalizator a fost defect din fabricatie. Oare cum s-o fi rodat motorul meu, cu catalizatorul busit ? Stiu ca e o sonda dupa el, si in functie de ce zice aia se calculeaza amestecul . Bat campii sau am dreptate? Nu cred ca bati campii dar nici nu ai dreptate. Evacuarea s-a facut normal, anormal fiind doar zgomotul datorita prinderii/desprinderii elementului filtrant din catalizator. Aceeasi problema am vazut-o si la o slz dupa 2000 km. S-a procedat la inlocuirea catalizatorului si masina are 70.000 km acum fara nici o problema. Daca ai fi avut probleme cu evacuarea, vorbesc acum din ce mi-a fost explicat si mie la service, calculatorul de injectie ar fi dat deja rateuri in sensul ca s-ar fi putut sa intrerupa chiar si alimentarea cu combustibil. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 10:17 |