Termometru, Cum il legam la cei 12V ai masinii
![]() ![]() ![]() |
Termometru, Cum il legam la cei 12V ai masinii
tkx |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|||
logan1.5dci |
![]()
Post
#92
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
tkx are dreptate, senzatia de mai rece in curent de aer e data de evaporare.
|
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#93
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
S-o crezi tu că e greșit... În meteorologie se dau 2 temperaturi ale aerului: temperatura reală, și cea pe care o simte o persoană ("feels like" - influențată de vânt)
Cu un senzor expus la curentul de aer, de obicei măsori o temperatură mai scăzută decât cea reală. De "Stevenson Screen" ai auzit? |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
logan1.5dci |
![]()
Post
#94
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
Daca insisti o las asa dar nu inseamna ca ai dreptate.
![]() Repet senzatia de mai rece e data de trecerea apei din lichid in gaz, care se face cu acceptare de caldura. Adu-ti aminte ca noi doi, am mai vorbit odata asta. This post has been edited by logan1.5dci: 6 May 2009, 11:37 |
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#95
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Pentru corpul uman e vorba de umiditate, da.
În mod similar apar erori și la acel termistor. Pentru o determinare exactă, ar trebui aplicați diverși factori de corecție, printre care unul în funcție de viteză. (a se vedea cum lucrează senzorul de temperatură exterioară la o mașină japoneză) |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
sorin_tcm |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 200 Joined: 6 March 06 ![]() |
Bun , acum ii drept temperatura de afara nu are o singura valoare: poate sa fie la soare la umbra cu vant , fara vant ma rog .... ideea ii ca nici instrumentul de masura nu ii unu performant asa ca ma gandeam sa il pun undeva sa fie usor de pus de aceea am mers pe varinata oglinzi. Dar cineva care a montat un astfel de senzor in carcasa oglinzi imi poate raspunde la intrebarile din postul anterior:
"Problema ii la oglinda in principal, trebuie sa fac o parghie si sa o bag intre oglinda propriuzisa si carcasa ei si sa trag in exterior? oglinda cum ii pinsa acolo in carcasa ? am un prestige din oct 2007 ( astea mai au incalzire in oglinda? ) Dupa ce am ajuns cu senzorul in carcasa sa spunem , acesta trebuie fixat de partea de jos a carcasei cu super glue? gaura care trebuie data in carcasa oglinzii, nu am inteles de ce si unde trebuie data." This post has been edited by sorin_tcm: 6 May 2009, 11:45 |
--------------------
dacia
Logan Prestigios 1.6 16v - FURIA GRI -
2007
- cj55DFG
|
|
logan1.5dci |
![]()
Post
#97
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
Eu nu am studiat ce fac masinile straine,senzori etc, (sorry nu am pasiune pentru masini), dar dupa mine cu cat agit un senzor intr-un mediu(indiferent ce e) acesta va imprumuta mai repede temperatura mediului prin egalizare (ceva din strafundurile memoriei, imi zice ceva de diferente de potential care se vor egaliza) Nu are cum sa scada. Asta e parerea mea dar daca vrei mi-o schimb.
![]() Mai fac o precizare,nu stiu daca am sa fiu prea clar, vantul, are o temperatura diferita de mediu , pentru ca ce este vantul? O deplasare a aerului din zonele mai reci catre cele mai calde. This post has been edited by logan1.5dci: 6 May 2009, 11:58 |
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
tkx |
![]()
Post
#98
|
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
concret: eu am senzorul pus in bara fata in plin curent de aer. l-am testat noaptea cand nu e soare. diferenta intre stationare si mers (max 80km/h) a fost de 0.5 grade.
sorin tcm: incearca cu o surubelnita plata invelita intr-o carpa(nu am incercat asa am citi si eu tot pe forum) la prestige ai sigur oglinzi incalzite. cat despre fixare am vazut la clio ca senzorul e infipt de sus in jos in partea inf a oglinzii din dreapta si iese in afara cam 0.5 cm. deci tot scaldat in aer ![]() This post has been edited by tkx: 6 May 2009, 11:53 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|
klaus |
![]()
Post
#99
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
In pozitiile "de fabrica" ambele montaje de senzor (bara fata respectiv oglida dreapta) sunt in curent de aer.
La oglinda senzorul e montat usor in afara fata de carcasa oglinzii (e un mutzuflender pe dedesubt) si e "mangaiat" de curentul de aer. In bara e montat inaintea tuturor radiatoarelor (ca sa nu fie incalzut de un eventual radiator). Solutia in bara e la grupul VW, cel in oglinda e la Renault, la PSA si or mai fi. Din experienta proprie, ambele pozitii dau indicatii suficient de exacte, insa pentru exactitatea informatiilor trebuie oleaca de "plimbare" (sa treaca curentul de aer pe senzor), la citirea pe loc are ceva erori. De exemplu la logan (unde il instalasem in oglinda, cu gaura si tot tacamul), in mers arata foarte bine. Daca statea la soare arata si cu pana la aproape 10 grade mai mult. La 206 aceeasi treaba, dar diferenta nu e chiar de 10 grade, e de vreo 6-7. Insa la Skoda octavia, si la cea veche si la octavia II, diferenta era/este mult mai mica intre "pe loc" si "in mers" (2-4 grade cel mult). Si are senzorul montat in bara fata (cablaj mai lung...). Insa cred ca aia de la VW fac si o corectie software la temperatura, ca sa o afiseze mai aproape de normal. La logan am incercat si pozitia in gura de admisie a aerotermei de habitaclu. Erorile sunt fabuloase acolo, nu recomand (10-15 grade) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
sorin_tcm |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 200 Joined: 6 March 06 ![]() |
Merci de informatii , dar daca cumva aveti timp din intamplare sa imi faceti si mie o poza cu gaura si senzorul din carcasa(din exterior) oglinzii v-as ramane recunoscator
6 May 2009, 15:24: Am fost sa studiez putin "locul crimei" , dar ma tot uit cum sa scot firul de la senzor din habitaclu in usa.... bine stiu ca prin furtunasul acela negru care leaga habitaclu de usa dar nu imi dau seama pe unde iese acel furnutas in stalpul central ca acolo sub cutia de acte ii mocheta ceva cauciuc ...dar nu imi dau seama pe unde iese, ii ceva "smecherie" de care ar trebuii sa stii ?. This post has been edited by sorin_tcm: 6 May 2009, 15:24 |
--------------------
dacia
Logan Prestigios 1.6 16v - FURIA GRI -
2007
- cj55DFG
|
|
sinaxis |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 388 Joined: 30 March 04 ![]() |
Eu am montat senzorul de exterior in spatiu dintre aripa si stalpul de sustinere fata. Nu e in soare, ca acolo e umbra si distanta dintre usa si aripa fata permite ventilarea, cu toate ca nu e in curentul de vant. Diferentele dintre stationare si mers sunt mici, pana acum am vazut maxim 2-3 grade. Un plus: e usor de montat si de controlat.
|
--------------------
tohan
stas
2012 full "as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
|
|
OldMan |
![]()
Post
#102
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(FRATELLO @ 19 Jul 2008, 22:06) Si acesta este termometrul cu PIC si display de Nokia pe care il voi monta eu in LGN-ul propriu...senzorul (DS18B20) il voi monta probabil tot in zona stilpului din dreapta ; va afisa temperatura exterioara, pentru interior voi folosi sonda de la termostatul de ambient... l-ai mai montat.... |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Intre timp proiectul a mai evoluat un pic; am construit un termometru cu 2 zone si functie de termostat cu histerezis reglabil, cu display de Nokia 3310. Mai multe detalii aici : http://www.picbasic.co.uk/forum/showthread...ia+3310+display.
A trebui sa 'migrez' catre PIC 16F648A, in 16F628A nu mi-a incaput codul. Deocamdata astept sa-mi vina PIC-urile, prin posta...Am vrut ca display-ul sa arate ca in poza dar, in 628 nu mai incape si partea de termostat...Temperaturile sunt identice fiindca cei doi senzori (DS18B20) sunt unul langa celalalt... Attached thumbnail(s) t2z_th.jpg ( Size: 159.81k ) Number of downloads: 1755 |
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
sorin_tcm |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 200 Joined: 6 March 06 ![]() |
MAi am o intrebare , daca scot firul senzorului pe sub cheder (usa dreapta fata)intre caroserie si usa, acolo spart furtunasul acela prin care trec firele din stalpul din fata spre usa si apoi il lipesc cu ceva banda de izolat , ar fi o solutie ? ca nu imi dau seama pe unde sa trec cu firul din habitaclu in usa prin tubuletul acela din cauciuc care leaga usa de habitaclu
|
--------------------
dacia
Logan Prestigios 1.6 16v - FURIA GRI -
2007
- cj55DFG
|
|
tkx |
![]()
Post
#105
|
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
uite de asta m-am ferit eu sa-l pun in oglinda. e prea mult de demontat si buchisit.
daca firul e suficient de lung il poti ghida printr-un dop prin prag apoi pe stalp in sus folosind o sarma otelita. initial eu il ghidasem catre bara fata peste cheder, dar imi freca vopseaua de pe usa. asa ca l-am scos printr-unul din acele dopuri pe sub masina. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#106
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Salut! Are idee cineva unde se mai poate gasii un termometru ca cele cumparate de voi cu temperatura interiora + senzor pentru temperatura exterioara? In carrefour si cora sunt numasi basini cate costa o caruta de bani.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
sinaxis |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 388 Joined: 30 March 04 ![]() |
Eu am gasit in Mol Orastie. Ff. potrivit pentru bordul de Logan vechi. Adica plasticul e de aceeasi nunta, are pe fata o insertie metalica potrivita cu inelele de la aeratoare si celelate, butoane portocali ce se potrivescu cu luminile de la bord. Are senzor cu fir pt exterior, baterie, lumina pentru noapte (daca era si lumina portocalie era super, dar e albastra) si alarma de inghet. Masoara in C si F. Pretul... cam piparat: 50 ron.
Am cautat mult pe net dar nu am gasit ceva sa-mi placa, adica sa se potriveasca cu bordul de Logan. A fost o intamplare ca am at de el. Sunt destul de multumit... Isi face treaba. Ah: sistemul de prindere cu banda e deficitar, bateria se schimba numai dupa ce-l dezlipesti, dar s-a rezolvat prin banda dublu adeziva si o baterie cu durata lunga de viata. Ah, unghiul de vizibilitate e destul de redus mai ales pe soare. Dar la banii astia... This post has been edited by sinaxis: 15 May 2009, 21:15 |
--------------------
tohan
stas
2012 full "as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#108
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Am gasi tin carrefour termometru auto cu fir pentru exterior. L-am adus in casa si l-am pus langa un termometru pe MERCUR, si arata exact cat cel pe mercur deci e ok. A costat 35 de lei. O sa iau de la cap topicul sa vad daca pot sa il leg la 12v la masina. Daca tine bateria macar o luna, nu mai ma complic la circuite stabilizatoare pentru el. Momentan am luat un Duracell. Cred ca e destul de buna bateria. Cat despre montarea firului exterior. In oglinda nu am cum pentru ca este prea mica, si e complicat. Probabil o sa scot firul pe la usa sau pe la bara.
This post has been edited by Maskatu: 15 May 2009, 21:39 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am eu la o statie meteo acasa si au un an bateriile
This post has been edited by bygy007: 15 May 2009, 22:01 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Imi poate spune cineva un traseu pe unde se poate duce firul senzorului extern de temperatura din habitaclu pana in bara din fata? M-am uitat un pic, si n-am vazut locuri pe unde pot iesi fara sa stric plastice sau alte garnituri.
|
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
Maskatu |
![]()
Post
#111
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Depinde unde il pui in interior.... daca il pui PE bord, poti sa tragi firul pe langa parbriz, apoi vei ajunge cu el la stalpul stanga, apoi il pui dupa stalp, apoi treci cu el peste chederul usii sau pui chederul peste el, si il treci pe la capota. Adica traversarea lui din interior catre compartimentul motor va fi in locul unde "se intalnesc" aripa stanga, capota, si usa soferului.... sper ca ai inteles. De acolo e usor pana la bara.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
Marso |
![]()
Post
#112
|
![]() ***Membru*** Group: Members Posts: 547 Joined: 1 September 06 From: Bu***esti ![]() |
E o idee si ce spune Maskatu,dar mi se pare a fi tiganie...Poti scoate linistit firul prin gaura de trecere dintre habitaclu si motor (pe unde intra toate cablurile de la motor in habitaclu).
Aceasta gaura o poti vedea desfacand mocheta de deasupra pedalelor. Este loc suficient acolo...si nici nu va fi inestetic ![]() |
--------------------
Logan
Laureate 1.6 MPI
2006 Gri Perla + GPL Renault Megane Privilege 1.6 16V Bleu
MCV Laureate 1.5 DCI 2007 Gri Platine |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#113
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
am gasit termometru ca al lui C@talin la cridem cu 40 ron
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#114
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
gata a sosit si a fost montat termometrul, fix deasupra plafonierei, o sa revin cu poze maine... acum am nevoie de o idee ceva, unde mufez firul de la iluminarea termometrului atunci cand aprind pozitiile/farurile??
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Eu am crestat un pic firul de la mufa radioului si m-am "infipt" acolo.
|
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
gamezcdr |
![]()
Post
#116
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 5 June 04 ![]() |
De ce nu folositri 2 seturi de acumulatori AAA ? Nu e mai simplu ?
|
--------------------
Reanault
Kadjar
1.2 TCE
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#117
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
in cazul asta ii las priza si o bag la bricheta... merci pentru idee paul, incerc si eu astazi
![]() L.A. Gata am montat termometrul am si mufat firul pentru iluminat cand aprind pozitiile, avand in vedere ca DVD-ul din dotarea masinii nu mai foloseste firul de lumina de la mufa iso am anulat firul si l-am montat la termometru, acum cand aprind luminile se aprinde si backlight-ul la termometru ![]() This post has been edited by CriSTI68: 7 Jun 2009, 19:12 |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Am mai intrebat si in alta parte, dar se pare ca nu e nimeni dispus sa impartaseasca secretul
![]() |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
Serje |
![]()
Post
#119
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.129 Joined: 11 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pai pe langa alte fire care intra/ies ... nu ar mai fi loc de inca un fir?
|
--------------------
MTD
Optima
53 SPB HW
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#120
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
indica temperatura aiurea daca il bagi in compartimentul motor
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 06:34 |