DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ZGOM Zgomot ca de marcharier de la CV in tr. I-a/II-a

mirceacd
post 11 Mar 2005, 09:33
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 6 October 04




Am observat ca atunci cand folosesc viteza I se aude din cutie un zgomot intens specific folosirii treptei de mers inapoi. Daca calc ambreiajul zgomotul motorului dispare dar acel zgomot din cutie persista. Daca scot din viteza I zgomotul dispare.
In viteza a II-a se aude mult mai slab. In 3,4,5 este foarte silentioasa.
Asa fac toate sau eu am o problema?
Poate ca totusi nu mai sunt asa multumit de masina mea.


--------------------
Dacia Logan Pref. 1,4 - MS xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
inconturnabil
post 11 Mar 2005, 09:50
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 14 July 04




Sigur ai probleme la cutie, este posibil ca pinionulde vit 1 sa aiba o lovitura pe dantura, sau trenul fix sa fie lovit deasemenea pe dantura
( in acest caz zgomotul se aude in toate treptele).
Este normal ca in momentul debraierii sa nu se mai auda zgomotul.
O vizita in service este strict necesara in acest caz.


--------------------
ALFA ROMEO GIULIETTA 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 11 Mar 2005, 09:58
Post #3


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




la service afli mai multe. Zgomotul produs de mersul inapoi nu e normal sa fie in nici o alta treapta de viteza. E o prob de la banala lipsa de ulei in cutie pana la a avea prob cu un rulment sau un pinion din cutie.


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_iuly
post 11 Mar 2005, 23:16
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 13 February 05
From: Bucuresti




Am mers in mai multe Loganuri si in nici unul nu se auzea asa ceva ... Deci ai o problema tehnica ... Sorry sad.gif

Dper sa rezolvi ceva la service. Eu nu am reusit mad.gif

Succes!


--------------------
Dacia Logan -
It's nice to be important, but
It's more important to be nice!
------------------------- Scooter
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaic
post 14 Mar 2005, 08:07
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 10 March 05
From: Tulcea




QUOTE(mirceacd @ 11 Mar 2005, 09:33)
Am observat ca atunci cand folosesc viteza I se aude din cutie un zgomot intens specific folosirii treptei de mers inapoi. Daca calc ambreiajul zgomotul motorului dispare dar acel zgomot din cutie persista. Daca scot din viteza I zgomotul dispare.
  In viteza a II-a se aude mult mai slab. In 3,4,5 este foarte silentioasa.
  Asa fac toate sau eu am o problema?
  Poate ca totusi nu mai sunt asa multumit de masina mea.
*


Salut! Am sesezat si eu aceiasi problema la o solenza confort, dar la mine treaba asta cu zgomotul in cutia de viteza se aude cin ambreiajul este decuplat, exact cum se aude la tine. Am mai facut vre-o 10000 de km si nu am nici o problema, cred ca nu ar trebui sa te nelinistesti. Vezi la probleme tehnice solenza, cutia de viteza. Mihai


--------------------
Fluence Pro 2013/Pro/1.6 16valve - TL-03-***
Fluence 1.6 16V Pro
Ex Megane 2.2 1.4 16V, Solenza 1.4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceacd
post 18 Mar 2005, 13:21
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 6 October 04




Am fost azi in service. Cei care au dus masina in hala au spus ca este o probelma in cutie. Mecanicul a spus ca cutia este in regula.
Pentru ca nu m-am lasat convins au spus sa urc intr-un alt logan sa vedem daca face la fel. Facea la fel insa parca nu asa intens ca la mine.
Pentru ca am impresia ca nu s-a inteles exact natura zgomotului pe care il sesizez va sfatuiesc sa incercati si voi daca face la fel. Porniti de pe loc in viteza I fara sa accelerati brusc si urcati spre 3000 ture dupa care calcati ambreiajul. Lasati sa cada turatia la 800 si ascultati zgomotul facut de cutie. Daca il auziti scoateti din viteza. Zgomotul pe care-l aud eu dispare in acel moment. Am zis sa incercati la 3000 de ture pentru ca la viteza foarte mica nu se aude.
Ii rog pe cei care pot sa incerce sa vada daca si la ei face la fel si sa posteze. Faptul ca un alt logan ales la intamplare facea la fel cred ca va duce la concluzia ca asa fac toate.
Zgomotul nu se aude daca dupa plecarea de pe loc se schimba imediat in viteza aII-a si nici la o accelerare brusca si la turatii mari in viteza I.


--------------------
Dacia Logan Pref. 1,4 - MS xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutz83
post 19 Mar 2005, 15:03
Post #7


ing.


Group: Members
Posts: 124
Joined: 13 February 05
From: Iasi




in primul rand eu nu cred ca zgomotul de care zic tu se aseamana cu cel de la mers inapoi, acolo e din cauza danturii cu dinti drepti pe cand la celelate 1-5 dantura cu dinti inclinati.masina mai trebuie rulata,rodata iar daca si dupa acest timp face la fel inseaamna ca trebuie schimbat ceva.pinionul cred.


--------------------
Renault Twingo 1.2 8v 2001 - IS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 7 Apr 2005, 21:51
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




Intr-a I-a o sa faca mereu. Multi nu sesizeaza pt ca se tureaza motorul repede si acopera zgomotul.


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceacd
post 8 Apr 2005, 12:19
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 6 October 04




Exact. Sau folosesc vit I doar pentru pornit de pe loc.
Problema mea era ca nici o masina din cate am condus nu facea acest zgomot. Dar daca asa trebuie sa faca m-am linistit.


--------------------
Dacia Logan Pref. 1,4 - MS xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
leinad
post 8 Apr 2005, 18:31
Post #10


Membru dacionist


Group: Members
Posts: 395
Joined: 17 March 05
From: Constanța




QUOTE(mirceacd @ 8 Apr 2005, 12:19)
Exact. Sau folosesc vit I doar pentru pornit de pe loc.
Problema mea era ca nici o masina din cate am condus nu facea acest zgomot. Dar daca asa trebuie sa faca m-am linistit.
*


am si eu acelasi zgomot in viteza I specific celui de mers inapoi. desi parca s-a mai diminuat putin....am abia 1900 km cu masina...eu cred ca nu e in regula sa fie


--------------------
Logan Preferance 75 ponei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tazzz
post 11 Apr 2005, 22:13
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 521
Joined: 26 August 04
From: Iasi - Romania




daca bagati din 2 in 1 la +20 km/h e si normal sa faca asa...tongue.gif


--------------------
Dacia Logan Laureat 1.6 - IS XX TAZ
si aici ar fii semnatura nu? :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sparky
post 12 Apr 2005, 14:10
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 8 December 04
From: Cluj-Napoca




Am sesizat si eu acelas sunet cand a venit masina. Suna la fel ca si cum ai da inapoi dar nu la fel de tare.....Trebuie sa fii atent ca sa il observi.

Mai am in familie 2 soferi care nici unul nu au auzit sunetul. Numai eu cum le "aud" pe toate.....

Parerea mea e ca nu este nici o problema. Cred ca e ceva normal. Am 2500 km si tot la fel suna. smile.gif


--------------------
Logan Preference 1.6 - CJ ---------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
leinad
post 12 Apr 2005, 19:48
Post #13


Membru dacionist


Group: Members
Posts: 395
Joined: 17 March 05
From: Constanța




QUOTE(tazzz @ 11 Apr 2005, 22:13)
daca bagati din 2 in 1 la +20 km/h e si normal sa faca asa...tongue.gif
*


Nu, Nu bagam din a 2-a in a 1-a. Zgomotul apare cand plecam de pe loc cu a 1-a


--------------------
Logan Preferance 75 ponei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceacd
post 19 Apr 2005, 10:14
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 6 October 04




Am trimis un e-mail la Dacia sa vad daca aceste amplificari de zgomot la 3000 sunt normale si ei mi-au spus ca sunt obligat sa ma deplasez la service imediat ce constat o defectiune (conform carnetului de garantie). Au mai spus ca daca nu se rezolva sa-i contactez.
Ati mai fost careva la service cu aceasta problema?

Am observat ca la cald face mai urat ca la rece. La voi cum e?


--------------------
Dacia Logan Pref. 1,4 - MS xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
testike
post 19 Apr 2005, 13:33
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.452
Joined: 18 March 05
From: Cluj




La mine face mult mai urat la rece decat la cald.
In rest e la fel, in jur de 3000 incepe sa faca mult mai mult zgomot.


--------------------
Mazda 3 2018 Prestige 2009 1.5 DCI 85CP Ambition 2004 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvanescu
post 19 Apr 2005, 14:15
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 6 January 05




QUOTE(mirceacd @ 19 Apr 2005, 10:14)

Am observat ca la cald face mai urat ca la rece. La voi cum e?

Pentru ca vascozitatea uleiului este mai mare la rece...


--------------------
Logan Preference 1,6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rdesign
post 13 Jul 2005, 19:07
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 25 December 04
From: Craiova




Pentru cei suparati pe zgomotul cutiei de viteze, va recomand un singur remediu - schimbarea uleiului.
Cel recomandat de fabricant este 75W85 GL5.
Schimbati-l cu unul tot din gama GL5 dar 75W90 de origine sintetica.
Asa cum prespun ca ati observat, zgomotul devine pregnant cand cutia se incalzeste.
In nici un caz nu veti reusi remedierea zgomotelor, datorate jocului, prin metode mecanice. Este un cerc vicios.
De exemplu : Zgomotul datorat jocului de imperechere a tolerantelor danturilor dintr-un raport, nu poate fi remediat decat prin schimbarea uneori a pinionului de pe trenul fix si a rotii corespondente de pe trenul secund. Pentru a schimba pinionul, trebuie schimbat intregul tren cu toate pinioanele treptelor de viteza, deoarece fac corp comun.
Rezultatul: sa presupunem ca se rezolva o noua imperechere, dar oare nu se strica alta ?
Mai mult, in general, fara sa cunosc in particular cutia de Logan, dupa cum ii stiu eu pe francezi de la alte tipuri de cutii, au un sistem de reglaj foarte fiabil, dar aproape imposibil de obtinut cu acuratete in regim de service. Aceasta deoarece, pentru obtinerea jocurilor functionale, folosesc cale (inele de diferite grosimi) care in situatia realizarii unui nou reglaj impune o gama intreaga de grosimii ale unor asemenea cale langa mecanic. Plus ca masuratorile impun truse de comparatoare si baze de reper, tipice modelului, care sunt sublime dar presupun ca sunt cam lipsa din service-uri.
Personal, eu asa as proceda - schimbarea uleiului. In nici un caz nu folositi un ulei cu cifra de codificare anterioara W, mai mare de 75, pentru ca la iarna veti face spume manevrand cautatorul de viteze.
Eventualele obiectii tin de parerea fiecaruia.Cele precizate sunt din proprie experienta dupa repararea mai multor cutii de viteze.


--------------------
dacia logan - DJ 2810
Am facut atat de multe in viata incat nu stiu daca o sa ies la pensie popa sau medic ginecolog!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovidiu_R
post 22 May 2008, 13:47
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 25 April 08




Treapta 1 este mai zgomotoasa, asa e. Fiind raportul de transmisie mic pentru maxim de putere, treapta este "lejera" si putin zgomotoasa. Cred ca in sarcina (masina incarcata sau in rampa) nu mai face asa galagie, incercati. Si in tr. 1 nu e nevoie chiar de turatia "standard" de 3000, puteti schimba si pe la 1500-2000 si sigur nu mai face la fel.

23 May 2008, 07:45:
A, si inca ceva. Daca te referi la zgomotul de roti dintate rotindu-se in gol....ala il face cand pleci cu tr.1, turezi usor si calci ambreiajul, decupland cutia de motor. Este teribil de firesc sa faca asa, rotile fiind cuplate la cutie. Daca scoti pe liber, nu mai face nici un zgomot.

This post has been edited by Ovidiu_R: 23 May 2008, 07:45


--------------------
DACIA LOGAN 1.4 MPI 2006 - NT-19-ROC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 14:26
Forum Renault