Este bine sau nu?, Mers cu masina scoasa din viteza
![]() ![]() ![]() |
Este bine sau nu?, Mers cu masina scoasa din viteza
vijelie |
![]()
Post
#31
|
||
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#32
|
![]() - Group: Members Posts: 22.691 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Ca de fiecare data ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
rhunder |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 15 August 06 From: Bucuresti ![]() |
imi cer scuze ca intru si eu in discutie mai ales ca sunt incepator. La scoala de soferi instructoru imi atragea atentia mereu uita-te in fata vezi ca e rosu scoti din viteza si mergi usor oprind din frana, dar sa nu faci asta si cu garcea la examen. Chiar am fost si sunt speriat ca o sa termin ambreiaju pentru ca apas ambreiaj+frana mai ales la stopurile "interesante" de pe la unirii/izvor
|
--------------------
Dacia SuperNova
Clima
2001
- b25wzj Clio II 2005 1.5 DCI 65
Megane Prima 1.6 16V - temporar! :) VW Golf V 1.9 tdi |
|
vijelie |
![]()
Post
#34
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
DFA |
![]()
Post
#35
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.561 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Poți folosi cu succes frâna de motor, dacă ai loc să o "aplici"... și o poți ajuta și cu frâna de serviciu pe partea finală, iar când chiar ajungi aproape să oprești de tot și turația motorului a ajuns aproape de relanti poți apăsa ambreiajul și frâna în continuare până la oprirea completă.
E preferabil să decuplezi ambreiajul pentru că chiar dacă motorul nu se oprește când frânezi mașina cu el cuplat, îl forțezi să suporte el diferența de turație/viteză dintre motor și roți, lucru care nu prea face bine la sănătatea ambreiajului... Se poate simți vibrația specifică a mașinii când ambreiajul începe să piardă "aderența" din cauza diferenței de turație dintre motor și roți și te înveți să eviți această vibrație, decuplând ambreiajul înainte să apară, folosindu-te astfel de frâna de motor și micșorând și uzura ambreiajului. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
bmw-fan |
![]()
Post
#36
|
![]() membru Group: Members Posts: 43 Joined: 9 April 06 ![]() |
daca citesti un manual de specialitate acolo scrie clar ca nu este bine sa scoti din viteza cand masina tinde sa mearga singur
|
--------------------
BMW
530 D
2002 Edition Lifestyle
- /
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#37
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
IsNa |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(DFA @ 9 Nov 2006, 23:17) Se poate simți vibrația specifică a mașinii când ambreiajul începe să piardă "aderența" din cauza diferenței de turație dintre motor și roți și te înveți să eviți această vibrație, decuplând ambreiajul înainte să apară, folosindu-te astfel de frâna de motor și micșorând și uzura ambreiajului. Si asta... Cum mama spaimelor sa piarda aderenta ambreiajul cand motorul e la puterea de relanti??? Nu poti face ambreiajul cuplat sa patineze nici la cuplu maxim!! Masina tremura pt. ca motorul incearca sa nu moara, luptandu-se la turatia de relati (sau aproape), tremura... In rest stilul de condus pe care l-ai descris este perfect corect! |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#39
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Postul #17 este ultimul lui post !!! Al lui .::n00b::. ! Nu va mai "certati" ca omul s-a lamurit ... bustean !!!
![]() Motorul trebuie sa ramana cuplat cat mai mult timp de roti prin intermediul CV. Daca te apropii de semafor las-o-n viteza pana aproape de turatia de ralanti ! Exista o probabilitate foarte mica sa ti se defecteze frana de serviciu, dar ea exista. Nu afecteaza nici un mecanism din transmisie de la ambreiaj la axele planetare ! In schimb, nefolosirea franei de motor duce la uzura prematura a placutelor de frana. E preferabil să decuplezi ambreiajul pentru că chiar dacă motorul nu se oprește când frânezi mașina cu el cuplat, îl forțezi să suporte el diferența de turație/viteză dintre motor și roți, lucru care nu prea face bine la sănătatea ambreiajului... Acuma, scuze, dar nu asta e unul din rolurile ambreiajului ? Sa preia diferentele de turatie ? La plecarea de pe loc cum e ? OFF: Intreb si eu in necunostinta de cauza: pentru ce sunt arculetele alea puse pe discul de ambreiaj parca v'o 6 ? This post has been edited by mao: 10 Nov 2006, 18:39 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Asi |
![]()
Post
#40
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
nu scoateti din viteza si mergeti pe liber la viteze de peste 90-100.. adica nu mergeti pe autostrada si vedeti indicatoru de iesire peste 2 km si o lasati pe liber sa mearga pentru ca diferenta de viteza a celor 2 arbori in care unu se invarte la relati si unul se invarte cu turatia rotilor (care se invart la peste 100km/h) si se duc lagarele si sincroanele din cutia de viteze!!!
asadar.. frana de motor n-a omorat nici un ambreiaj (folosit corespunzator) si il uzeaza de multe ori mai mult si mai grav la plecari cu scart de pe loc sau alte ghidusii dinastea+ stat cu picioru pe el asteptand la stop. frana de motor este utila! si este utila si necesara oriunde.. si in bucuresti e utila.. si o folosesc des.. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Stati sa inteleg, deci daca mergi cu 90 la ora, cand pui frana sa opresti apesi ambreiajul, sau intai lasi sa actioneze si frana de motor si dupa, cand simti ca a ajuns la relanti, apesi si ambreiajul?
|
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Partea a doua e corecta.
Eu unul nu inteleg altceva : voi aveti 2 stiluri diferite de franare in functie de viteza? Adica daca am peste 40-50Km/h o las in frana de motor si apas frana iar daca am sub intai calc ambreiajul, o scot din viteza si apoi calc frana. Eu unul fac toate astea din REFLEX si la 40Km/h si la 90Km/h. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
bulan |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 7 Nov 2006, 20:12) Eu nu ma refeream doar la ambreiaj, ci la intregul lant cinematic. Prefer sa schimb placute de frana decat sa "incordez" toata transmisia. Iar chestia cu consumul in frana de motor ma lasa rece. Daca motorul si tot lantul cinematic au sarcina de a urni masina,pentru a frana cred eu ca sunt suficiente doar franele din punct de vedere economic!Se exclud coborarille lungi sau rularea pe polei zapada gheata!Iar chestia cu consumul nu mai conteaza pentru ca cel ce apasa acceleratia decide cat sa consume masina.Insa ambreiajul este fortat doar la plecarile cu scart sau in viteza(a schimbatorului de viteze} cea mai mare cu masina incarcata la maxim. OFF-TOPIC:Toti vrem sa stim cum putem sa ne protejam masinile cat mai mult dar ia sa ne gandim ce putem sa-i facem unei masini ca sa o distrugem(excluzand accidentele de circulatie).Presupunand ca masina este a sefului cel rau si el ne da masina lui pentru o zi cei facem ca sa o stricam cat mai rau dar sa crape dupa vreo trei zile dupa ce o returnam??? This post has been edited by bulan: 11 Nov 2006, 18:48 |
--------------------
a
b
c
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#44
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(bulan @ 11 Nov 2006, 18:46) Presupunand ca masina este a sefului cel rau si el ne da masina lui pentru o zi cei facem ca sa o stricam cat mai rau dar sa crape dupa vreo trei zile dupa ce o returnam??? ![]() ON topic. De obicei, cand am viteza mica, si trebuie sa opresc ( intersecti, semafor etc. ) o scot din viteza. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
RMS |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 9 December 05 ![]() |
QUOTE OFF: Intreb si eu in necunostinta de cauza: pentru ce sunt arculetele alea puse pe discul de ambreiaj parca v'o 6 ? acele arcuri au rolul de a amortiza vibratiile discului. |
--------------------
Dacia
1310
- SJ-02-ACC
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Ce teorii sunt aicea, sa-mi bag picioarele.
![]() Cum fac eu de aproape 90 de mii de km de cand am carnet: Daca vad semafor departe, pur si simplu iau piciorul de pe acceleratie si las masina sa incetineasca. Daca vad ca a incetinit prea mult, adica ajung la semafor cu 3-5km/h, atunci schimb in treapta inferioara si accelerez putin sa cresc viteza. In toate cazurile ajung la semafor cu viteza mica si pun frana pe ultimii metri. Daca traficul nu-mi permite atunci nu mai incetinesc, ci doar franez in apropiere de stop si scot din viteza cand aproape m-am oprit. In nici un caz nu las masina sa mearga pe liber, nu cred ca in toti km facuti de mine am mai mult de 2-3 km insumati in care am mers pe liber. Cand am vreo vale de coborat, eventual una pe care o stiu, schimb intr-o treapta inferioara in care stiu ca se va mentine o viteza sigura si apoi iau piciorul de pe acceleratie. Si cobor dealul cu o viteza rezonabila, consum zero si frane reci. Nu cred ca ambreiajul va ceda de la o astfel de utilizare, iar daca va ceda, il voi face guler la gatul dealerului. Nu mi-a cedat nici un ambreiaj de cand am permis, cu o masina am facut 50 de mii de km, cu asta vreo 24 de mii si nu da semne de oboseala. Si eu zic ca primeaza siguranta in dauna unei schimbari cu cateva mii de km mai devreme. Ori eu zic ca ma va tine 150 de mii de km fara probleme ambreiajul. Ca o sa-l schimb la 130 de mii sau mai repede, asta este, voi ajunge la km astia peste vreo 5-6 ani probabil. Nu sunt adeptul coboratului pantelor cu masina la punctul mort, decat cel mult la o masina pe carburatie iar cand ma apropii de punctul in care va fi nevoie sa franez, introduc intr-o treapta de viteza cat mai potrivita la care sa nu-mi sara turometrul din scala. This post has been edited by Laurentziu83: 13 Nov 2006, 09:32 |
--------------------
.
.
.
|
|
MAKRON |
![]()
Post
#47
|
![]() simply clever Group: Members Posts: 236 Joined: 18 June 04 From: silistea gumesti ![]() |
|
--------------------
SKODA
OCTAVIA II
AMBIENTE MY 2007
- WSP
|
|
gvincentiu |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Nov 2006, 11:32) Ori eu zic ca ma va tine 150 de mii de km fara probleme ambreiajul. Ca o sa-l schimb la 130 de mii sau mai repede, asta este, voi ajunge la km astia peste vreo 5-6 ani probabil. Daca ai Clio... te tine ambreiajul. Dar la un papuc cu tractiune pe spate sau cu masini incarcate cu marfa durata de viata a ambreiajului e alta daca mergi mai mult pe liber. |
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Nov 2006, 09:32) Ce teorii sunt aicea, sa-mi bag picioarele. ![]() Nu cred ca ambreiajul va ceda de la o astfel de utilizare, iar daca va ceda, il voi face guler la gatul dealerului. Nu mi-a cedat nici un ambreiaj de cand am permis, cu o masina am facut 50 de mii de km, cu asta vreo 24 de mii si nu da semne de oboseala. Si eu zic ca primeaza siguranta in dauna unei schimbari cu cateva mii de km mai devreme. Ori eu zic ca ma va tine 150 de mii de km fara probleme ambreiajul. Ca o sa-l schimb la 130 de mii sau mai repede, asta este, voi ajunge la km astia peste vreo 5-6 ani probabil. Excluzand situatiile limita cand se impune "chinuirea" ambreiajului, vezi aici e diferenta intre un sofer bun care stie sa "mearga" cu masina si un sofer care spune ca el nu crede sau chiar nu a distrus nici un ambreiaj. Pai problema este cum iti "tine" ambreiajul dupa 100k km la un stil de condus si la alt stil de conducere. Ca sa fiu mai clar la 130k km asa cum spui tu ai sa vezi ca un ambreiaj arata bine daca s-a mers corect fiind chiar de dacie si la sfarsit ce sa vezi domle' era piesa romaneasca; iar la una straina s-a stricat mai repede: ce sa vezi domle' masina proasta sau nu stie soferu sa o conduca??? Ce sa fie oare? In categoria celor care spun ca are masina ceva sau a fost piesa proasta e plin de ei dar nu am auzit in viata mea pe unul sa spuna: domle' nush eu sa merg cu masina; de cate ori nu am vazut faze prin service-uri de genul: vine unul sa ii schimbe ambreiajul sau eu mai stiu ce si mecanicul da domle' nici o problema il schimbam si dupa ce se intoarce tipul sau pleaca si isi lasa masina acolo mecanicul le spune colegilor: ia uite altul care zice ca masina e de vina, nu zice el ca nu stie sa mearga cu masina. Eu nedumerirea asta o am: cum se face nene ca la unii tin piesele mai mult, ambreiajul tine mai mult, intra mai usor in viteze etc. iar la altii are mereu ceva masina. Cum se face asta? Si categoria a doua nu ar recunoaste nici in ruptul capului ca au o problema cu condusul. Poate ma lamureste cineva ca mie imi scapa lucrurile astea.... This post has been edited by ionutctn: 13 Nov 2006, 12:57 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
axabrt |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.137 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
ma bag si eu...
in frana de motor, pana la turatia de ralanti 800 rot/min , consumul este zero... daca masina se scoate pe liber turatia cade in 800 rot/min si consumul nu mai e zero. Eu in ploiesti, scot niste consumuri in oras, destul de acceptabile cam 8%, insa ocolesc semafoarele.Deasemeni cand merg la Brasov de exemplu si urc se sting 2 liniute, cand ma intorc se stinge numai una... Deci eu unul folosesc la maxim frana de motor si nu zic ca imi pare rau. Apoi incearca tu te apropii de semafor scos din viteza IARNA PE POLEI... ESTI INCONSTIENT OMULE... Nimeni nu a sesizat asta, vine iarna si daca o sa faci asa, succes in service...pa, va pup pe toti... |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(axabrt @ 13 Nov 2006, 14:30) Apoi incearca tu te apropii de semafor scos din viteza IARNA PE POLEI... ESTI INCONSTIENT OMULE... Nimeni nu a sesizat asta, vine iarna si daca o sa faci asa, succes in service...pa, va pup pe toti... Am spus ca nu vorbim de cazuri extreme ci de cazul normal. Cat despre mersul iarna pastrezi distanta aia de mai multe secunde decat vara pe uscat si o sa fie bine. Asa mai spunea cineva ca la vale ce faci daca cobori in spatele unuia la 1 m distanta? Pai cine te pune sa nu respecti distantele? |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
bj |
![]()
Post
#52
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Pe mine m-a invatat instructorul la scoala de soferi ca intai sa apas frana, iar apoi ambreiajul doar cand e nevoie sa schimb in treapta inferioara sau simt ca moare motorul.
In cel mai rau caz apas si pe ambreiaj si pe frana, daca este vorba de o franare brusca. "Lojica" e simpla si a fost expusa pe aici. Nu mai protejati aiurea "dupa ureche" masinile. Uitati-va intai la siguranta voastra si apoi la faptul ca odata la 100.000 km schimbati un ambreiaj. Ce imi pare mie rau este ca masinile ne permit o grama de prostii (utilizari aiurea ale comenzilor) astfel incat si cei care nu au dreptate li se pare ca au dreptate ![]() L.E. se pare ca nu se vede ![]() This post has been edited by bj: 13 Nov 2006, 17:54 |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bj @ 13 Nov 2006, 14:59) Ce imi pare mie rau este ca masinile ne permit o grama de prostii (utilizari aiurea ale comenzilor) astfel incat si cei care nu au dreptate li se pare ca au dreptate ![]() Ca sa il parafrazez pe Dumitru Dragomir: "Rezultatele vorbeste" si in cazul asta ca si in alte cazuri poate ar trebui ca romanii se intreaba cum draq se face ca se aduc masini din Germania care la 100k km poate ceva mai mult arata si merg, se comporta mai bine decat masini similare luate de la reprezentanta din Romania si purtate by romanian drivers si culmea cu respectarea reviziilor. Cunosc mai multe cazuri de oameni care au masini straine de noi luate si le-au adus nu pot sa spun in ce stare tehnica si se mira si ei de ce si bineinteles motiveaza ca e de vina masina, deh calitate proasta sau nu a avut noroc. This post has been edited by ionutctn: 13 Nov 2006, 16:12 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Ala de dacie cedeaza pana in 50 de mii de km din cu totul alte motive decat mersul in frana de motor. Motivele alea tin de calitatea pieselor.
La Moskvitch a schimbat bunica-miu acum 30 de ani ambreiajul la fix 141000 de km, si nu cred ca l-a schimbat pentru ca a ramas in drum. Pe vremea aia nu existau forumuri auto ca sa citeasca sfaturi. Un ambreiaj bun nu trebuie sa se faca bucati pentru ca mergi in frana de motor cu el. Daca intr-adevar se face bucati doar din cauza asta atunci trebuie facut guler de gatul producatorului. |
--------------------
.
.
.
|
|
MAKRON |
![]()
Post
#55
|
![]() simply clever Group: Members Posts: 236 Joined: 18 June 04 From: silistea gumesti ![]() |
In frana de motor ambreiajul este solicitat...hmmm...pentru cei care cred ca se strica ambreiajul de la asa ceva, ganditi-va ca si la accelerari este in aceeasi masura solicitat. Cei ce merg sportiv il solicita chiar mai mult si tot nu se strica.
|
--------------------
SKODA
OCTAVIA II
AMBIENTE MY 2007
- WSP
|
|
l@u |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
QUOTE(MAKRON @ 13 Nov 2006, 08:52) In frana de motor ambreiajul este solicitat...hmmm...pentru cei care cred ca se strica ambreiajul de la asa ceva, ganditi-va ca si la accelerari este in aceeasi masura solicitat. Cei ce merg sportiv il solicita chiar mai mult si tot nu se strica. Sau poate la pornire e mai bine sa o impingem si sa sarim in masina din mers,iar la oprire sa ne dotam cu o ancora ca sa protejam franele si ambreiaju" ![]() |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(lau0678 @ 13 Nov 2006, 17:03) Sau poate la pornire e mai bine sa o impingem si sa sarim in masina din mers,iar la oprire sa ne dotam cu o ancora ca sa protejam franele si ambreiaju" ![]() LA plecarea de pe loc poti sa pleci mai lin pana se cupleaza total. E chiar asa greu? Din clipa cand e cuplata total poti sa o accelerezi mai tare si nu se mai uzeaza nimic atunci. Urmariti atent la semafor cum pleaca unii: se smuceste masina si priviti cat de lin pleaca altii; intr-adevar cei care o smucesc mai tare capata un avantaj la demaraj dar din clipa cand e total cuplata accelerezi ceva mai energic si recuperezi distanta fata de cel din fata. Asta se cheama sa observi si sa faci ce trebuie si cand trebuie. Dar probabil toate astea sunt de ras, de cascadorii rasului, de bula cum vreti voi. This post has been edited by ionutctn: 13 Nov 2006, 17:13 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
MAKRON |
![]()
Post
#58
|
![]() simply clever Group: Members Posts: 236 Joined: 18 June 04 From: silistea gumesti ![]() |
La multi ani si tie, Ionut!
|
--------------------
SKODA
OCTAVIA II
AMBIENTE MY 2007
- WSP
|
|
jammers |
![]()
Post
#59
|
Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 5 May 05 From: 67 ![]() |
O sa incerc sa-ti spun ce cred eu. Chestia asta o fac de 15 ani de cand am permis, si fara sa apas pe ambreiaj dupa ce scot din viteza (evident). E o maniera eleganta, economisesti benzina, ce vrei tu. Sa te duci cu viteza pana la stop si sa franezi acolo, aia mi se pare absurd (exceptie daca iti naste nevasta).
Mai mult, de obicei scot din viteza fara sa apas pe ambreiaj. Daca iei piciorul de pe acceleratie, maneta aproape iese singura. Acu, nu pot sa zic cu certitudine daca e bine sau rau, dar am dus un Ford Mondeo td de la 80 de mii de kilometr la 252 de mii cu stilul asta de condus si nu a fost nevoie de schimbat nici ambreiaj nici altceva. Mai mult decat atat, cand se merge incet prefer sa merg un pic subturat cu o viteza superioara decat turat peste 2000. Am vazut acelasi tip de masina in doua situatii care a necesitat schimbare ambreiaj la 180 si la 200 de mii de km, deci probabil ca m-am purtat omeneste cu "lantul cinematic", asta ca sa citez din explicatiile contradictorii de mai jos. Singurul caz in care nu fac asa e daca e drum alunecos. QUOTE(.::n00b::. @ 7 Nov 2006, 17:58) Mi-am achizitionat de curand un Logan si, desi am carnet de un an si ceva, aceasta este prima masina pe care o conduc. Daca vi se va parea stupida intrebarea va rog sa nu fiti prea critici ![]() In trafic cand ma apropii de un stop si observ ca este rosu scot din viteza si rulez asha cu masina pana in dreptul acestuia. Intrebarea este: poate dauna cu ceva masinii aceasta practica a mea? Daca s-a mai discutat aceasta problema imi cer scuze moderatorilor dar in urma cautarii nu am gasti nimic care sa ma lamureasca. Astept raspunsurile dumneavoastra. |
--------------------
Skoda
Roomster tdi
2006
- .
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Eu cand scot din viteza cum spui tu, fara ambreiaj, simt ca agata pe undeva. Nu-mi inspira incredere manevra asta si nu e recomandata nicaieri.
|
--------------------
.
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th July 2025 - 10:48 |