DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cat va consuma Nova dublu carb iarna?

Aldor
post 8 Nov 2006, 08:59
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 12 June 06




De cand in fiecare dimineata pornesc Nova mea dublu carb cu soc si trebuie s-o las sa se incalzeasca asa putin, si umblu numai in oras, vad ca mi-a crescut consumul enorm. Vara era la 5.9-6 litri afara si cam 10 l in oras, acum in oras imi consuma peste 15. Ma rog, asa estimez eu, pe la 15-16 l.
Este normal iarna asa consum?


--------------------
Dacia Nova GT 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
angel35
post 8 Nov 2006, 12:18
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 2 February 05




s-a dereglat carburatorul....dute si fa-i un carbotest....si ti-o regleaza aia cum trebuie.Normal iarna mai mult de 10 nu ar trebui sa consume iar vara cam 8-9.


--------------------
Logan Ambition - B-xx-CHE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KilleR82
post 8 Nov 2006, 16:56
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 2 November 06
From: Cluj-Napoca




Fara suparare, insa cred ca iarna, in oras, un consum de 13-14L/100km pentru drumuri de cca 10 km cu pornire la rece (adica acasa-servici si retur) NU este exagerat.
Motorul e rece, daca se merge si cu shocul pana la incalzire (sau se asteapta in parcare curatind de zapada) e de asteptat un consum mai mare.

Nu am avut Nova, dar am avut Oltcit cu carb dublu-corp, principiul carburatoarelor e acelasi.
Nu conteaza daca e dublu-corp sau simplu, atata timp cat nu o "forjezi" ca sa se deschida si cea de-a doua clapeta (un motor rece nu e indicat sa il turezi excesiv oricum).

Atentie cu shocul sa nu il folosesti excesiv, pentru ca risti sa contaminezi uleiul cu benzina.
Si ar fi bine sa ii faci o revizie la aprindere si carburatie / alimentare, ca sa fii sigur.


--------------------
Renault Megane mk2 ph2 2008 1.6 16v K4M Euro4 Privilege (2008-) + GPL
Dacia Duster 4x4 mk1 ph2 2015 1.6 16v K4M Euro5 Laureate (2015-)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bertro
post 8 Nov 2006, 17:04
Post #4


Membru dezmembrat


Group: Members
Posts: 592
Joined: 3 June 05
From: IASI, rumenia




a mea cu dublu consuma 10-11 vara (functie de cat o calcam) si in jur de 12 iarna. desigur, mai pune in calcul si benzina arsa pe loc. 15-16 e cam mult totusi, mergi la un carbotest, regleaza aprinderea, TRECI LA MONOCORP biggrin.gif


--------------------
DACIA Nova GT - xx xx XXX
posesor de DrACIA NOVA GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Aldor
post 8 Nov 2006, 19:50
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 12 June 06




N-as vrea sa trec la monocorp, ca imi place cum sare smile.gif
Dar nu cred sa fie dereglata. Consumul asta a aparut de cand s-a racit vremea si trebuie s-o incalzesc cu socul tras. Apoi dupa ce o incalzesc, fac un drum de 3-4 km pana la servici. La amiaza inapoi. Mai fac cate un drum mic de 5-10 km din cand in cand, tot prin oras. Apoi mai mereu prin aglomeratie mare in trafic, stat de 2-3 ori la semafoare, etc. Am bagat vreo 22 litri in rezervor gol acum vreo 2 saptamani, am facut cam 160km si acum o sa ajung pe rosu.

Apropo de asta, am vazut un reportaj la stiri ca in Bucuresti consumul iarna creste cu pana la 80%.


--------------------
Dacia Nova GT 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Nov 2006, 19:58
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




E normal consumul, si mie mi-a sarit la 12-13 cu carburator mono, totusi nu sta pe loc sa o incalzesti, pleaca imediat dupa pornire(cu conditia sa nu o turezi prea tare cand e rece) ca se incalzeste in mers de 3 ori mai repede...si poate apuci peste 100 000 km cu motorul original wink.gif Statul pe loc sa o incalzesti iarna e moarte pentru motor.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Aldor
post 8 Nov 2006, 22:06
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 12 June 06




Hm... eu o incalzesc stand pe loc pentru ca daca plec imediat dupa pornire tremura urat de tot pana nu se incalzeste macar un pic motorul. Plus trebuie sa trec in mai multe intersectii in care trebuie sa demarez rapid ca altfel stau acolo pana seara la ce aglomerat e. Iar cu motorul rece miscarea asta nu prea e posibila.

Deja am sarit de 100.000 km smile.gif Vara am cumparat masina si dupa vreo luna i-am si facut segmentare la motor ca manca ulei en-gros. Dar de ce e moarte la motor s-o incalzesti stand pe loc iarna?

Eu deobicei il las cu socul tras pana sterg geamurile, apoi imping inapoi socul si il mai turez putin pana vad ca a ajuns indicatorul de temperatura la apa macar la prima linie. Si numai dupa aia plec.

This post has been edited by Aldor: 8 Nov 2006, 22:07


--------------------
Dacia Nova GT 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Nov 2006, 22:44
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Explicatia e urmatoarea..
Pe loc, cu motorul rece, arderea e incompleta...deoarece motorul merge in gol, nu in sarcina, amestecul carburant nu are temperatura corespunzatoare, si benzina nearsa ramane si "spala" pelicula de ulei(care si asa e amarata saraca din cauze de motor rece) dintre piston si cilindru, si ungerea e deficitara. La majoritatea masinilor mai noi, cica se recomanda in manual sa pleci imediat dupa pornirea la rece..si nu degeaba.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
angel35
post 9 Nov 2006, 11:36
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 2 February 05




am avut Oltcit, am avut Dacia nova , ambele pe dublu carburator...dar la nici una nu am sarit de 10 L/100km .
A...ba da...atunci cind imi bagam eu mainile in el...in rest....


--------------------
Logan Ambition - B-xx-CHE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 9 Nov 2006, 12:52
Post #10


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Eu am avut olcit, si iarna pe distante scurte 2-3 km, avand carburatorul reglat (ma duceam in pantelimon), avea consum peste 15%, cand erau geruri puternice batea in 20%.
Nu o lasam sa se incalzeasca, si aveam drumuri foarte scurte.


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Nov 2006, 13:43
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu compara oltcit-ul, ca are motor racit cu aer, nu are circuit de racire, termostat etc.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Aldor
post 9 Nov 2006, 16:24
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 12 June 06




Merci argon pentru lamuriri.
Pana la urma dupa noi socoteli mi se pare ca nu am totusi decat pe la 13-14 litri pe suta in oras. Mi se pare oarecum acceptabil. E greu de estimat asa urmarind doar acul de la indicatorul de bord si kilometrii parcursi.

This post has been edited by Aldor: 9 Nov 2006, 16:24


--------------------
Dacia Nova GT 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 22:39
Forum Renault