Motor in rodaj
![]() ![]() ![]() |
Motor in rodaj
gdm |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL
|
|||
driverx |
![]()
Post
#2
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
gdm,
Da' tie nu tia zis nimeni de rodaj? Sau tu esti la nivelu ala in care nu stii ce e ala rodaj? Dupa aia daca dupa 10k km o sa te lase ceva la motor o sa dai vina pe jegu de Dacie si pe mecanic in loc sa dai vina pe prostia ta crasa.... ....ahh....alta minte odihnita.... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
gdm |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
driverx, vorbeste frumos!
Normal ca am auzit de rodaj. Primii 500km am menajat-o f mult. Acum cateva saptamani am urcat un deal si tot asa s-a simtit miros de ars si nu am fortat-o. Acum dupa 1000km cred ca ar trebui sa arate ce poate. :fumator: M-a enervat ca m-a lasat la greu asa ca i-am dat talpa :mrgreen: La masinile straine se ajunge intr-a 3-a la >120km/h fara probleme. Nu vad de ce ar crapa dacia. Motorul era incalzit, functiona la parametri asa ca nu vad care este problema. M-a deranjat doar mirosul de ars. |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
northwood |
![]()
Post
#4
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 26 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai mirosul de ars vine ... de la ceva incins smile.gif Daca temperatura apei nu a crescut exagerat, iti putea mirosi fie ambreiajul (putin probabil), fie cablaraie/furtune aflate in preajma motorului, incalzite temporar in exces. Daca temperatura apei era cel putin 95 de grade si aveai pornita incalzirea, mirosul poate proveni de la radiatorul de climatizare (se incinge praful/frunze/mizerii ajunse pe el. Imi amintesc de o situatie care mi s-a intamplat de curand, in care intr-o dimineata cu vre-o 10-12 grade am dat drumul la climatizare, temperatura motorului fiind de vre-o 80 de grade. In habitaclu a navalit un val de abur pe grilele de aerisire. Era abur, pentru ca era inodor. Panicat, am tras imediat masina pe dreapta si am deschis capota. La motor totul era in regula, nimic nu era incins in exces, si nu mirosea a ars/iesea fum de nicaieri. Explicatia care am gasit-o a fost ca apa condensata pe radiator a fost vaporizata de incalzirea acestuia, si mi-a fost "servita" in masina sub forma de abur. |
||
--------------------
SKARPEA MTB
Galben_Gri
2009 Maxon CM 10 - Midland ML 145
|
|||
driverx |
![]()
Post
#5
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
gdm,
Din batrani am auzit ca un motoras in rodaj nu prea are ce sa caute prin "munti" smile.gif Sper ca nu ti-ai prajit garnitura de chiulasa... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
gdm |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
Temperatura motorului nu a trecut de linia rosie. O sa ma uit ce cablaraie este pe langa motor. Climatizarea nu era pornita ca e vara.
M-am temut sa nu sa fi ars ceva in cilindri. |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
driverx |
![]()
Post
#7
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
gdm,
In cilindri nu prea are ce sa arda, in afara de benzina....sau...doamne fereste....ulei...ca atunci ti-ai copt segmentii :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
viulian |
![]()
Post
#8
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
[later edit - am scos obs. pentru northwood - s-a lamurit ca era o confuzie intre radiator si calorifer]
Iar despre rodaj - parerea mea e ca daca uleiul era incins (adica i-ai dat talpa abia dupa 5-10 km de mers continuu), nu ai produs chestii prea urate. S-ar putea doar sa ai o problema cu racitul - ma rog. Ideea este ca eu am facut rodaj masinii in regimuri diferite de functionare. Prima mie am facut-o cumnite (schimbat la 2500, niciodata peste 90Km/h), apoi.. rautate. Ba ii dadeam 3000-4000, ba schimbam doar la 2500. Cu bucati de zeci de km in felul asta. Motorul are acum 55000Km si e inca tzapan si merge rotund, demarajul e bun si nu scoate fum. Deci grav nu a fost ca i-ai dat talpa, dar incearca sa nu mergi mereu asa cu ea smile.gif si daca e s-o calci, abtine-te pana uleiul se incalzeste bine. Mirosul de ars nu stiu exact de la ce e.. Fiind motorul facut proaspat, poate miros garniturile, sau etc.. Nu te alarma inca. Cand am facut rodajul - inainte - am citit ca trebuie sa-l fac (mai putin o perioada de 1000Km) in regimuri variate de functionare. Altfel motorul ori se invata prea lenes, ori se strica prea repede. Si am facut asa si sunt multumit. Nici o problema la motor pana acum. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
northwood |
![]()
Post
#9
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 26 November 03 From: Bucuresti ![]() |
A se citi calorifer in loc de radiator. Tehnic si caloriferul e un radiator de caldura, dar in limbaj auto e intr-adevar intalnit sub nomenclatura de "calorifer". |
||
--------------------
SKARPEA MTB
Galben_Gri
2009 Maxon CM 10 - Midland ML 145
|
|||
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:28 |