DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Supersistem de franare Siemens, EWB - Electronic Wedge Brake

nick
post 14 Nov 2006, 13:07
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 9 April 03
From: Bucuresti




Sursa: AutoMarket
Autor: Mircea Mester
13 noiembrie 2006

Supersistem de franare Siemens


"Ati auzit vreodata de EWB sau, mai exact, de Electronic Wedge Brake? 99% dintre dumneavoastra ar raspunde negativ la aceasta intrebare. Nu exista insa motiv de ingrijorare. Veti auzi foarte multe despre acest sistem in anii urmatori.
Inventatorii sunt germanii de la Siemens, care deocamdata testeaza sistemul pe viitoarele modele de serie ale constructorilor europeni. Acestia spun ca noul pachet, care este legat strict de siguranta activa, va revolutiona evident standardele viitoarelor generatii de modele auto prin imbunatatirea distantelor de franare in comparatie cu mult mai comunele sisteme de franare hidraulice.
Ce inseamna insa Electronic Wedge Brake? Cheia termenului sta un cuvantul 'wedge', care inseamna pana pentru despicat lemn. Ei bine, cei de la Siemens s-au inspirat chiar din penele care erau utilizate ca frane pentru carutele trase de cai in secolele trecute.
Insa, in loc sa se bazeze pe o bucata din lemn dur, EWB utilizeaza electronica de ultima ora si un element constructiv in forma de pana de lemn care imprima noului sistem de franare proprietati mult mai bune decat ale celui hidraulic. Este foarte interesant faptul ca energia cinetica a masinii imbunatateste performantele la franare. Altfel spus, daca rulezi repede cand franele sunt activate, puterea de franare va creste.
Testele realizate cu un prototip au avut un rezultat senzational: distanta de franare a fost cu mai mult de jumatate mai scurta decat in cazul unei masini echipate cu un sistem de franare clasic. Se pare ca primul sistem EWB aplicat pe un model de serie va aparea in 2008 pe gamele Audi, BMW, Mercedes si Porsche. "


--------------------
Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
13nov
post 14 Nov 2006, 13:30
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 260
Joined: 7 June 04
From: Bucuresti






--------------------
OPEL ASTRA GTC 1.9 CDTI 2008
Clio III 1.5 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 14 Nov 2006, 13:45
Post #3


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Eu credeam ca franarea cel putin la un automobil obisnuit e limitata de aderenta gumelor si nu de sistemul de franare propriu zis.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 14 Nov 2006, 14:04
Post #4


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Tehnologia bagarii batului la spite tongue.gif

Creste forta de franare a discului cu ajutorul actionarii rapide a unor saboti de frana profilati cu niste 'catei' triunghiulari , care se imbina cu un profil similar pe discul de frana. Frecventa blocari-deblocari pare sa fie foarte mare si comandata electromagnetic.

Probabil ca se vor uza mai greu insa necesita consum de energie electrica (!) Asa ca daca motorul nu merge, adio frana de serviciu (nu ca acum).


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stuiberv
post 14 Nov 2006, 14:07
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Cel mai important: te vor obliga sa folosesti centura pentru toti pasagerii smile.gif.


--------------------
Papuci marimea 43 3 ani bocanci - is xx undoitrei
“All parts should go together without forcing. You must remember that the parts you
are reassembling were disassembled by you. Therefore, if you can’t get them
together again, there must be a reason. By all means, do not use a hammer.” — IBM
maintenance manual, 1925
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos.avramescu
post 14 Nov 2006, 17:37
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 235
Joined: 6 May 05




Si daca rotile se blocheaza, nu tot sanie se duce ?
sau sistemul contine si o ancora pe care o infige in asfalt ?


--------------------
Dacia Logan Ambition - B-64-TUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 14 Nov 2006, 17:45
Post #7


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Nu se blocheaza. Se vrea un ABS mai avansat.

Off-topic: se prevede si un scaun ejectabil cu parasuta pt sofer biggrin.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 14 Nov 2006, 17:50
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Nici o mașină nu va frîna vreodată mai repede decît îi permit pneurile. Că atingi acel punct cu frînă normală sau cu frînă de căruță, tot aia e. Frîna de căruță te va ajuta eventual să ajungi la acel punct mai repede decît frîna normală, dar dincolo de el tot ca sania te duci.
Plus: cine ar vrea să aibă o frînă super-electronizată, plină de motorașe comandate de un calculator și de o mie de senzori? Eu unul chiar că n-aș vrea așa ceva.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 14 Nov 2006, 18:06
Post #9


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




E clar ca nu se va bloca roata (keeps the wheels from locking up). Se vrea un ABS cu timp de raspuns mai bun decat cel hidraulic.


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NIN
post 14 Nov 2006, 18:35
Post #10


Membru de seara


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 September 04
From: Timisoara/Jimbolia




Deci sistemul nu poate sa mareasca aderenta rotii, reduca distanta de franare la jumatate.....

Sistemul e real (vorbesc din surse sigure). O frana electrica , by wire, fara hidraulica si care folosind efectul penei are nevoie de o forta (energie) mai mica decat sistemul hidraulic (si control mai fin).

Asa mai babeste: daca la un sistem clasic trebuie sa produci o forta contanta de apasare/ presiune pe toata durata franarii(lichid frana, motor electric, tragi de maneta), folosind efectul de pana se aplica o forta mica la inceput, efectul de franare se amplifica datorita reactiei pozitive (ca o pana sub o usa) dupa care trebuie sa tragi de pana (forta inversa) pt a mentine efectul de franare in jurul punctului dorit.


Mai e pana sa ajunga pe masini de serie....

Si DA , ar face mai facil controlul sistemelor electronice asupra franarii: ABS, ESP, emergency auto braking...

This post has been edited by NIN: 14 Nov 2006, 18:36


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureate Plus 1.4MPI - TM-XX-T??
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 14 Nov 2006, 22:01
Post #11


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Haideti domnilor, nu mai fiti atat de sceptici in privinta electronicii puse pe masinile noi ! Am citit acum ceva vreme manualul motorului TDI-PD de la ... stiti voi ce producator. Motorul ala este super electronizat si m-am crucit cate rezervari presetate are computerul de injectie daca se defecteaza vreun senzor !

Este perfect adevarat si perfect realizabila frana asta ! Numai ca fiabilitatea se vede in timp si, de obicei, la pret !


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos.avramescu
post 15 Nov 2006, 16:57
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 235
Joined: 6 May 05




Una e sa se opreasca motorul, si alta e sa te lase franele.
Mai citeam de o masina pe care vor s-o produca Microsoft (in colaborare cu cineva, credca nissan) la care directia e independenta de volan, adica drive by wire. Are you sure you want to go right ? yes no cancel smile.gif


--------------------
Dacia Logan Ambition - B-64-TUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 15 Nov 2006, 17:44
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Sistemul l-am vazut testat la tv, intr-o emisiune auto nemteasca pe DW. Sistemul exista, functioneaza, exploateaza limitarile sistemelor clasice, limitari care nu tin de aderenta pnurilor. Pneurile sunt folosite neeficient la sistemele actuale si solicitate foarte mult in ultima faza a franarii.
Desi e ceva nou si are nevoie de testare indelungata pentru a fi demonstrata fiabilitatea, totusi datorita noilor teste si simulari , vor ajunge mult mai devreme pe masinile de serie, dar nu pe LOGANE.Asta niciodata! radmasa.gif

This post has been edited by george_slz: 15 Nov 2006, 17:45


--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LemonDemon
post 15 Nov 2006, 17:54
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 420
Joined: 21 February 06




Acest sistem l-am vazut la Universitatea Pitesti la o sedinta SiemensVDO Timisoara..exista si din cate am vazut acolo era in teste pe Audi.


--------------------
None None N/A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 16 Nov 2006, 01:27
Post #15


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Te pomenesti ca o fi proiectat de vreun roman !!! Ca n-ar fi de mirare, la cate minti stralucite a exportat Romania in ultimii 20 de ani ! Cel putin pe la Siemens sunt o gramada, cu mult mai prost platiti decat alte nationalitati, ca cica n-ar avea experienta la angajarea in firma. Daca e careva absolvent de UPB pe aici sa confirme ... scuze de off-topic.


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bliss
post 16 Nov 2006, 01:53
Post #16


-


Group: Members
Posts: 937
Joined: 10 July 06




QUOTE(dragos.avramescu @ 15 Nov 2006, 17:57)
Mai citeam de o masina pe care vor s-o produca Microsoft (in colaborare cu cineva, credca nissan) la care directia e independenta de volan, adica drive by wire. Are you sure you want to go right ? yes no cancel smile.gif

Fly-by-wire-ul are vechime considerabila in aeronautica civila si mai ales militara. O sa ajunga eventual si pe automobile si nu cred ca o sa se planga cineva. Iar Microsoft face un hardware excelent.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AMW
post 16 Nov 2006, 02:44
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 779
Joined: 7 March 06
From: Bucuresti




intr-adevar.... pana te duce in ecranul albastru.. smile.gif sau negru in acest caz .. tongue.gif

interesant sistem...dar nu cred ca v-a fi montat pe masinile normale...adica sub 100hp...pentru ca din cate am vazut scria acolo ca devine mai eficient odata cu cresterea vitezei...asta inseamna ca la viteza mica e mai putin eficient decat un sistem de franare normal...sau la fel de eficient??



--------------------
Volkswagen Passat Highline 2.0 TDI 4MOTION B6
Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 16 Nov 2006, 09:48
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Radeti, voi, radeti, ca-s romani, dar chiar sunt! Sofware-ul din EWB e dezvoltat la Timisoara, la Siemens-VDO.


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan22y
post 16 Nov 2006, 12:48
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.515
Joined: 7 June 06
From: B




Sistemul acesta este mai de mult sub experiente. A fost prin primavara un reportaj pe Deutche Welle, exact despre sistemul acesta.
Oricum daca va iesi pe piata, va revolutiona sistemul/sistemele de franare actuale.

This post has been edited by dan22y: 16 Nov 2006, 12:48


--------------------
R M 8 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 16 Nov 2006, 13:31
Post #20


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Daca va fi eficient cred ca se va impune urgent, pana si pe dacii (de exemplu abs bosch).


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wo_name
post 16 Nov 2006, 14:40
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 10 August 04
From: Timisoara




Un alt sistem de franare este cel electromagnetic, se formeaza un camp magnetic variabil ca intensitate cu viteza de rotatie a rotii, ar fii inversul motoarelor asincrone de ca.

Cine stie mai multe sa scrie.


--------------------
Dacia Logan MCV Laureate 1.6 8v 2011 - TM ?? ???
Parerea mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
richie
post 16 Nov 2006, 14:50
Post #22


The Right Member


Group: Members
Posts: 661
Joined: 17 January 06




QUOTE(AMW @ 16 Nov 2006, 02:44)
intr-adevar.... pana te duce in ecranul albastru.. smile.gif sau negru in acest caz .. tongue.gif

*



Pai ecranul albastru ti-l da software-ul Microsoft, nu hardware-ul Microsoft. Hardware-ul este intr-adevar excelent....


--------------------
Honda Accord / Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 08:09
Forum Renault