Tacanit Motor Rece
![]() ![]() ![]() |
Tacanit Motor Rece
Marty |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
||
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|||
asarban |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Pai ASTA latram si noi de 2 ani!
Ca dureaza pana se incarca rampa din cauza pompei de ulei care nu urca rapid uleiul din baie in rampa! Intrebarea este: ce influenta are acest lucru asupra motoarelor? Ca la mine si Al? |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
QUOTE respectivul zgomot este facut de culbutorii hidraulici care se \"incarca\" mai greu iarna, datorita viscozitatii uleiului. La ce masina ? E7j are culbutori hidraulici ? |
-------------------- |
|
asarban |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
NU, dar are cutie de viteze de Megane II (cu calbluri si 6 viteze!)
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Mai bajeti! Am auzit acel tacanit la rece si la un Clio Symbol, mai vechiut, din ala cu faruri normale, nu uratenie din asta noua... Deci, clar! "Asa face toate!"
(are dreptate Asarban cu cablurile, dar e numai unul... cel de la ambreiaj... ![]() |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#6
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
inseamna ca va merge masina prea bine. de ce ? pai inseamna ca nu auziti celelalte zgomote : hayon, bord, scaune, amortizoare, scut ... samd
|
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Eu tot nu m-am prins cu culbutorii hidraulici. Sa ne lumineze Marty care e legatura intre dacia si culbutorii hidraulici sau slz lui o fi comanda speciala.
|
-------------------- |
|
MoGas |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Zgomotele de pornire la rece ale distributiei nu cauzeaza practic nimic motoarelor. Problemele de ungere la rece sunt in alte parti (lagare, segmenti), nu la culbutori. Daca vreti sa tzacane mai putin, bagati ulei 5W40 sau daca va tin buzunarele, 0W40. De fapt, recomandarea este valabila nu numai pentru culbutori, uleiul mai bun ajunge la piesele care au nevoie de el mai repede.
|
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
alfabit, mai citeste inca o data postul meu initial si dupa aia intreaba iar. Masina mea A FOST FACUTA PE COMANDA SPECIALA, adica au stiut ca-i pentru mine si au facut tot ce le-a stat in putinta ca sa fie cit mai proasta!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Marty,nu inteleg intotdeauna subtilitatile mesajelor tale. Ce asociere se poate face intre culbutorii hidraulici si un motor de dacie ? Sau vorbeai de alta masina ? Alt motor ? Ca dacia e asa cum e stim toti. Sau vrei sa spui ca si mecanicii ne mai iau la misto cu culbutorii hidraulici ? Lamureste-ma te rog.
|
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Eu am zis ca asa mi-au zis din service. De aceea am postat topicul asta, sa va dati si voi cu parerea: maninca cenzurat sau nu. Eu stiam ceva de culbutori cu rola. Recunosc faptul ca n-am desfacut capacul culbutorilor ca sa ma chiorasc inauntru, astfel aflindu-ma in imposivbilitatea de a exprima o parere pertinenta si perfect documentata. Data fiind situatia sus-mentionata, ascult ce-mi zice service-ul si intreb si eu mai departe. Ce-i drept, nelamuririle mele nu sunt exprimate intotdeauna sub forma de intrebari, uneori fiind exprimate de genul "piatra in balta" si astept cerculetele sa se formeze....
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Asta era, deci ! Sigur ca dacia n-a vazut nici mama ei culbutori hidraulici, astia sint numai la masini pusi - de-aia un motor nemtesc nici nu se aude cum merge, ca motoarele lor au culbutori hidraulici - la e7j sint cu rola care bat in draci dar au avantajul ca nu uzeaza axul cu came ca nu se freaca (,) cama de culbutor direct ci au rola. Eu am vazut in service un motor e7j desfacut si stiu cum arata rolele alea.
Acuma daca avem dacii mai sintem si luati de prosti de mecanici - ca ei tare sint destepti - ne serveste noua aia cu culbutorii hidraulici - ca noi sintem prosti, avem dacii, inghitim orice baliverne... |
-------------------- |
|
David |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
QUOTE Mai bajeti! Am auzit acel tacanit la rece si la un Clio Symbol, mai vechiut, din ala cu faruri normale, nu uratenie din asta noua... Deci, clar! \"Asa face toate!\" Sergiu, am avut 15 luni DSN, in jur la 5-6000km a aparut tancanitul la pornire, nu a disparut nici la schimbul de ulei, tancanea si vara si iarna ... il cunosc destul de bine. Pe vremea aceea a fost si la mine Expertul din uzina si a "atestat" ca este vorba de acel tancanit pentru care la Al si ASarban au schimbat motorul. Acum am un Clio Symbol (1,4 8V), in fiecare dimineata ascult cu mare atentie zgomotele de pornire si nu exista tancanit. Clio are acum 18.000km (si exact 1 an). In "acelasi" motor ... in DSN intra 3L ulei, in Clio 3,8L. |
--------------------
Opel
Zafira
2003
|
|
...Roadrunner... |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru fondator "Skija Klan (c)" Group: Members Posts: 751 Joined: 27 September 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE In \"acelasi\" motor ... in DSN intra 3L ulei, in Clio 3,8L. ... are baia mai mare .... o fi decomandata ?! |
--------------------
Renault
MeganeII
- B-81-RoadRunner Bip... Bip... !!!
|
|
MoGas |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca e chiar "acelasi" motor, cred ca au alta baie de ulei. S-a mai vazut si la alte marci, motorul montat pe un model inghite o cantitate de ulei, pe alt model, alta cantitate.
|
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#16
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai daca sunt culbutori cu rola atunci s-a cam lamurit problema tzacanitului pentru ca apara cand bat. Acum , eu sincer nu vad legatura dintre cantitatea de ulei si tzacanitul culbutorilor, la fel cum nu pot intelege de ce acelasi motor pus pe masini diferite inghite mai mult sau mai putin ulei. La Dacia in carte spune ca daca bagi mai mult ulei se consuma inutil. Fiind acelasi motor, de ce nu consuma uleiul la Clio unde este cam cu 800 ml mai mult?
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
David |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
Bogdan, tu zici ca prezenta culbutorilor cu rola explica tancanitul, in cazul acesta de ce nu tancaneau de la 0km sau de ce tancane numai unele motoare nu toate. Asa credeau si in service prima data (unele asa zic si azi), ca zgomotul venea de la acestea, sunt unii la care au facut reglaje la culbutori si nu a disparut.
Problema tancanitului a fost mult mult discutata inainte de aparitia acestui forum, pe cel vechi; s-a ajuns la concluzia ca tancanitul este deja o urmare, un efect ireversibil al problemei reale, acesta fiind de fapt o ungere proasta in primele momente la pornire (cum explica si ASarban, la o stationare mai lunga curge inapoi tot uleiul in baie si trec cateva secunde la pornirea la rece pana ajunge uleiul iarasi sus - timp in care motorul merge cam uscat). Se stie, ca dupa primele cazuri de schimbat motoare pentru tancanit, Dacia a modificat pompa de ulei, a pus unul care are debit mai mare astfel se reduce timpul acela cand functioneaza uscat. Opinia mea este, ca motorul Renault de pe Dacia a suferit modificari (se pare ca inspre rau) fata de motorul Clio, poate acei 800ml de ulei in plus face ca Clio sa nu tancane. Undeva prin forum AL scrie, ca ajuns in Franta a avut ceva probleme cu injectoarele, a apelat la un service Renault unde mecanicii nu au recunoscut motorul, nu au putut sa-l identifice, ziceau ca e un hibrid. Cred ca acesta este cel mai lung post de al meu pe DaciaClub ... nu vreau sa ma aventurez tare in aceasta tema fiindca nu mai am DSN, si sunt care stiu mult mai bine. |
--------------------
Opel
Zafira
2003
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Eu v-am zis ca am auzit tacanitul si pe Clio... Dar nu ma credeti... Your problem!
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
MoGas |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
bogdan_o, daca difera forma si implicit volumul baii de ulei, ce e asa de greu de inteles ca in unele intra mai mult si in altele mai putin? Nivelul fata de sorbul pompei de ulei e (~) acelasi, asa ca nu vad problema. De exemplu motorul ZD30 de pe Nissan Patrol inghite 8,2 litri, iar pe Terrano doar 6,7 litri. Asta e cel mai elocvent exemplu care mi-a venit in minte acum.
|
-------------------- |
|
David |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
QUOTE Eu v-am zis ca am auzit tacanitul si pe Clio... Dar nu ma credeti... Your problem! Nu te contrazic, poate sa tancane si un motor de Mercedes in diferite situatii, tind sa cred ca ce ai auzit tu la acel Clio a fost un caz de exceptie (poate a fost maltratata masina). Particip la un forum Clio Symbol din Ungaria, apar diferite probleme si acolo dar nici un singur proprietar nu s-a plans de tancanit la pornire cu totul ca am intrebat de mai multe ori explicit. Noi avem un alt sunet, de diesel dar acesta vine din cutia de viteze (intra pa reno.ro). |
--------------------
Opel
Zafira
2003
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE Nu te contrazic, poate sa tancane si un motor de Mercedes in diferite situatii, tind sa cred ca ce ai auzit tu la acel Clio a fost un caz de exceptie (poate a fost maltratata masina). Particip la un forum Clio Symbol din Ungaria, apar diferite probleme si acolo dar nici un singur proprietar nu s-a plans de tancanit la pornire cu totul ca am intrebat de mai multe ori explicit. Noi avem un alt sunet, de diesel dar acesta vine din cutia de viteze (intra pa reno.ro). Muahahaha! Eu cunosct tacanitul de la DSN, si in somn daca porneste unul o DSN, SLZ sau Clio in fata blocului tresar! Serios! Dar poate ala din interior nu aude nimic, pentru ca, desigur, izolatia fonica, desigur... Ca mentiuni, un Clio nou porneste frumos, se tureaza motorul, suna cum trebuie. Dar la ala se auzea clasicul tacanit cunoscut de toti de la DSN. Poate nu chiar asa de tare, dar de auzit tot se auzea... |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
David |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
OK, este posibil.
Eu inca la a mea nu am auzit. Masina sta in garaj, si destul de des o pornesc cu geamul deschis astfel izolatia fonica este exclusa. Interesant, ca la DSN-ul meu la 5-6000km deja exista sunetul, la DSN-ul varului (fabricata cu 2 sapt. diferenta) nici acum nu se aude (masina are 2,5 ani si vreo 12-13.000km). Este drept, dupa ce a mea tancanea, lui am recomandat sa schimbe uleiul si filtrul la fiecare 5.000km. |
--------------------
Opel
Zafira
2003
|
|
Iulian Ghy |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Fratilor, problema e daca tacane si dupa cele 3-4 secunde. Sincer e din cauza uleiului, cu cel de la Dacia nu tacanea, iar cu elf figuri tacane. O sa schimb uleiul si mai vorbim.
|
-------------------- |
|
clr |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am senzatia ca de cand am pus Elf tacane mai tare la pornire decat inainte. Dar acum ma gandesc ca s - ar putea sa fie si de la faptul ca s - au mai strans niste km si deci ar putea sa fie asta cauza.
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
florinc |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 16 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Chiar si dupa ce schimbi uleiul tot mai tacane, in special dimineata. Cel putin asa se intampla la mine. Am auzit de bine de castrol, dar nu stiu cum se comporta pe dacia, motiv sa se comporte rau nu ara avea.
|
--------------------
Opel/Dacia
Vectra B/Solenza
- . Opel Vectra B
|
|
Marius |
![]()
Post
#26
|
||||
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Hop si eu. De cand am facut ultima data schimbul de ulei si am bagat Elf aud tot felul de tacanituri la motor. Ba mai mult, in primele minute de functionare a acestuia se aude si un cloncanit. :evil: am inceput sa ma obisnuiesc cu ideea. Iar dupa ce se incalzeste putin motorul, desi n-are nici o legatura cu uleiul, apare zgomotul discului de ambreiaj care le acopera pe celelalte. :twisted: ... asa ca sunt cel mai fericit posesor de solenza :vmad: |
||||
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|||||
Iulian Ghy |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 February 04 From: Bucuresti ![]() |
am luat uleuil dacia si filtru renault. o sa il schimb poate saptamina viitoare. mai vorbim atunci.
|
-------------------- |
|
Andy-LGN |
![]()
Post
#28
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 28 August 04 ![]() |
Imi cer scuze ca intervin aici desi am un post si la sectiuena Logan. Al meu motor de 1.6 are un tacanit in timpul mersului atunci cand accelerez. Daca decelerez nu se mai aude. Este un tacanit foarte subtil de genul celui de la avansul de pe nova. Cand pornesc motorul nu se aude ci doar in timpul mersului cand turez motorul. |
||
-------------------- |
|||
cetatzeanu |
![]()
Post
#29
|
||||
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 6 August 04 From: Bucuresti, oras lovit. ![]() |
Poate e benzina proasta - cu apa - ; sau poate e prietenu` ambreiaj...... :wink: |
||||
--------------------
solenza confort AC
---------
- ---------- ghinion de nesansa, suntem romani.
|
|||||
geo.meg |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
La mine e si mai frumos dupa ce am mers cu ELF 2 mii km ,dimineata parca e concert , nu stiu la ce s-ascult mai intai , dar am un tachet din stanga care da tonul , asta pana vine uleiul cam in 10 sec si ii inunda pe toti de le ia glasul , in mers se mai trezeste cate unul dar foarte subtire . Motorul are doar 11 mii km . La urmatorul schimb adio ELF , urmeaza ARAL si sa vad ce ma face cu full syntetic(sper sa-i innece de tot ) .
Problema cea mai nasoala la motoarele RENAULT este ca nu au tachetii hidraulici cum au cele nemtesti . Asta e am vrut frantuzisme ..... :vmad: |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 14:09 |