DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages « < 3 4 5 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Functionare ABS+EBD la Logan si in general, limite si conditii, practica si teorie, (split din Probleme ABS; va rog nu mutati topic-ul!)

b64chr
post 17 Nov 2006, 20:10
Post #121


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Andrei, indiferent ca e carosabil aderent sau alunecos, ruperea aderentei se petrece cam la fel de brusc, si asta da deceleratia unghiulara a rotii. Ceea ce difera e forta de franare, dar deceleratia unghiulara, cand blocarea rotii e iminenta, e cam tot aia.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muratu
post 17 Nov 2006, 21:13
Post #122


Membru autentic


Group: Members
Posts: 505
Joined: 25 June 06




Cum se va comporta o masina cu pana pe una din rotile din fata cu frana apasata la podea(binenteles cu ABS) ?


--------------------
Daewoo Hyundai Tico Accent - B-##-JSP B-##-SAK 0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AMW
post 17 Nov 2006, 21:59
Post #123


Membru autentic


Group: Members
Posts: 779
Joined: 7 March 06
From: Bucuresti




Deci va spun din experienta personala, abs-ul la viteza foarte mica nu functioneaza, chiar ieri cand ieseam de la spalatorie cu masina era sa se inchida bariera peste capota, mergeam foarte incet, gresie uda, cauciucuri ude, pedala la podea si m-am dus taras...fara nici un fel de abs....la fel si anu trecut pe zapada cand parcam...eram obisnuit cu franele de pe vechea masina la care trebuia sa apesi mai tare ca sa tina...si tot asa...se blocau rotile...nu intra absul.


--------------------
Volkswagen Passat Highline 2.0 TDI 4MOTION B6
Renault Megane III 1.5 dCI - 90 cp - 2012
Renault Scenic II Dynamique 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ICET
post 17 Nov 2006, 22:49
Post #124


O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine??


Group: Members
Posts: 750
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




Golf,ca tot ziceai tu de gheata sau de zapada....eu unu am experimentat iarna trecuta si nu numai(deci am facut experinte practice)ABS-ul pana nu am mai putut si nu numai cu masina mea ci si cu a altor colegi.Sub o anumita viteza(sincer sa fiu nu stiu care,ca la bord e undeva pe la 10km/h)rotile se blocheaza ca si cand nu ai avea ABS.Si spre marea mea lamurire,am mai mers si cu alte masini mai 'destepte',ca sa zic asa si am constatat aceeasi functionare sub un oarecare prag de viteza nu intra ABS-ul(evident viteze mici).Ultima experienta am avut-o pe strada mea(care e proaspat asfaltata si pe deasupra e un strat mic de pietricele,care fac aderanta sa fie scazuta)cu ambele masini si rezultatul e acelasi...sub o anumita viteza nema ABS.
ps...si asta ultima pe probate ca inca mai sunt alea pe strada... icon_mrgreen.gif

This post has been edited by ICET: 17 Nov 2006, 22:50


--------------------
FIAT Grande Punto - B 07 CHE 2006
StarGuide Sg-43-ds

Marbella M-5010 defect

Membru Frigotehnist.STELIST pe viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 17 Nov 2006, 23:57
Post #125


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Hai sa asteptam pana ninge. La masina actuala tot Bosch 8.0 am, inainte am avut Teves si pot baga mana in foc ca am dreptate si cu Bosch si cu teves.


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitzaciobanu
post 18 Nov 2006, 11:34
Post #126


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 21 May 05
From: Brasov




Hai sa nu ne mai certam atat: eu sustin ideea ca ABS-ul nu mai functioneaza de la o anumita viteza in jos. Cum s-a mai spus, daca ABS-ul ar impiedica permanent blocarea rotilor, atunci masina nu s-ar opri niciodata, sau in orice caz ar creste enorm de mult distanta de franare, pana s-ar opri masina, fara ca rotile sa se blocheze macar un pic.

Si acum, mult asteptatul test pe zapada (care dateaza de anul trecut):
Viteza: cam 15 km/h, frana brusca pe zapada proaspata (cam 10 cm). Pedala vibreaza, ABS-ul functioneaza, masina se opreste.

Ma dau jos din masina si ma uit la urme: in prima pare a franarii vad clar "amprenta cauciucului" - deci ABS-ul a functionat, rotile nu s-au blocat. Iar in ultima parte, se vede clar din urma ca rotile s-au blocat (urma nu este "clara"). Sper ca asta ii convinge si pe cei mai sceptici dintre cititori.

This post has been edited by mitzaciobanu: 18 Nov 2006, 11:35


--------------------
Dacia Logan - BV 1.6 MPI Ambition - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
smart
post 19 Nov 2006, 10:38
Post #127


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 29 September 06
From: Vaslui




Intrebare:loganul laureate plus are ABS+EBD sau doar ABS ?


--------------------
logan laureate plus 2006 - vs xx dor gri platine
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YRX
post 19 Nov 2006, 11:18
Post #128


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.113
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




ABS + EBD.


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 19 Nov 2006, 12:32
Post #129


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




QUOTE(mitzaciobanu @ 18 Nov 2006, 11:34)
Hai sa nu ne mai certam atat: eu sustin ideea ca ABS-ul nu mai functioneaza de la o anumita viteza in jos. Cum s-a mai spus, daca ABS-ul ar impiedica permanent blocarea rotilor, atunci masina nu s-ar opri niciodata, sau in orice caz ar creste enorm de mult distanta de franare, pana s-ar opri masina, fara ca rotile sa se blocheze macar un pic.

NICIUNUL dintre cei ca care iti sustin opinia (si care mai au oarecare notiuni de fizica) NU mai sustin ca motivul pentru aceasta limitare ar fi imposibilitatea opririi masinii.
Daca exista unul, atunci trebuie sa fie altul, asta e tare pueril. Nu mai insist


QUOTE(mitzaciobanu @ 18 Nov 2006, 11:34)
Si acum, mult asteptatul test pe zapada (care dateaza de anul trecut):
Viteza: cam 15 km/h, frana brusca pe zapada proaspata (cam 10 cm). Pedala vibreaza, ABS-ul functioneaza, masina se opreste.

Ma dau jos din masina si ma uit la urme: in prima pare a franarii vad clar "amprenta cauciucului" - deci ABS-ul a functionat, rotile nu s-au blocat. Iar in ultima parte, se vede clar din urma ca rotile s-au blocat (urma nu este "clara"). Sper ca asta ii convinge si pe cei mai sceptici dintre cititori.
*


Amprenta pe zapada se datoreaza rularii rotii fara franare, in momentul in care intervine ABS-ul nu se mai vede amprenta. Cu alte cuvinte, de la intrarea ABS-ului si pana la oprirea completa a masinii (cu sau fara blocarea rotii sub 7 Km/h) nu ai cum sa vezi "clar" amprenta cauciucului.


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
linu
post 30 Nov 2006, 12:03
Post #130


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 11 September 04
From: Cluj-Napoca




Salut tuturor.
Nu vreau sa incerc sa dau si eu explicatii matematice sau fizice, cu derivate si integrale vis-a-vis de functionarea sau nu a ABS-ului sub o anumita viteza.

Eu vreau numai sa va spun ca am testat iarna trecuta cu masina mea (Renault Clio 2003) pe zapada: frana pe la aprox 5 km/h si a intrat abs-ul. Si am incercat si la mersul cu spatele, tot cu viteza mica. Si de aceasta data a intrat abs-ul.


--------------------
Renault Clio Symbol 2003
Expression 75cp + security pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 30 Nov 2006, 14:44
Post #131


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




QUOTE
The electronic unit constantly monitors the rotation speed of each wheel. When it senses that any number of wheels are rotating considerably slower than the others(a condition that will bring it to lock[1]) it moves the valves to decrease the pressure on the braking circuit, effectively reducing the braking force on that wheel. Wheel(s) then turn faster and when they turn too fast, the force is reapplied. This process is repeated continuously, and this causes the characteristic pulsing feel through the brake pedal.

[...]

On a very slippery surface such as sheet ice or gravel it is possible to lock multiple wheels at once, and this can defeat ABS (which relies on detecting individual wheels skidding).


: sursa : http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

Dupa ce scrie aici as tinde sa cred ca ABS-ul nu masoara decelerarea brusca a fiecarei roti independent ci relativ la celelalte roti ceea ce schimba total perspectiva de pana acum.

Deci practic trebuie sa ti se blocheze o roata si celelalte nu din ce scrie pe Wikipedia.

Pana la urma ABS-ul pare sa fie un fel de mister neelucidat smile.gif


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe - n/a D-Max 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 6 Feb 2007, 18:40
Post #132


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Nu pentru a redeschide polemica:
QUOTE(klaus @ 17 Nov 2006, 12:39)
Eu cred ca inteleg altceva din documentele respective, si anume:
1. Daca nu ai atins viteza de xkm/h ABS-ul nu intra in functiune (aici toata lumea e de acord)
2. Daca vii de la la o viteza oarecare, incetinesti (fara intrarea in functiune a ABS-ului) pana la acei x km/h si pui frana brusc ABS-ul nu intra in functiune.
Adica, daca ajungi in mod "normal" sub x km/h, de atunci incolo abs-ul nu mai actioneaza, e pur si simplu un sistem de franare clasic.
*


2. La ABS Bosch v.8 (A4) la reducerea vitezei de la, sa zicem 20 km/h, la 3-4 km/h fara a activa ABS-ul iar de la 3-4 Km/h franare brusca pe gheata are ca efect intrarea imediata a ABS-ului. "Testul" l-am repetat de mai multe ori, atat cu fata cat si cu spatele. Rezultatul a fost de fiecare data acelasi.

Sincer, sunt curios daca si la Logan este acelasi lucru si daca cei care au sustinut contrariul au avut doar o impresie gresita...


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G.R
post 6 Feb 2007, 21:39
Post #133


Membru autentic


Group: Members
Posts: 224
Joined: 27 January 07




[I]Eu din asta inteleg ca ABS-ul s-ar activa si in cazul automobilului imobilizat dar cu sistemele electrice pornite (sau cele cu ABS se aerisesc in mers ).

Da, se activează. de fiecare dată când se pune contactul, sistemul își face autotest, adică verifică fiecare component electronic care-i aparține. Acest lucru este făcut în acel timp scurt, până se stinge martorul ABS. În cazul în care există o defecțiune în sistem, martorul rămâne aprins. În cursul testului electrovalvele sunt activate având în vedere că s-a luat în calcul faptul că unii chiar conduc mii de km fără intervenție ABS, și aceste electrovalve se pot bloca din cauza neutilizării lor. La camioane chiar se aude păcănitul electrovalvelor la punerea contactului.

Referitor la celaltă problemă dezbătută, fiecare sistem ABS este reglat să intre în funcțiune peste o anumită viteză.


--------------------
Dacia Logan Preference - CV 03 XXJ 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G.R
post 6 Feb 2007, 22:03
Post #134


Membru autentic


Group: Members
Posts: 224
Joined: 27 January 07




QUOTE(DigitalScribe @ 30 Nov 2006, 15:44)
: sursa : http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system

Dupa ce scrie aici as tinde sa cred ca ABS-ul nu masoara decelerarea brusca a fiecarei roti independent ci relativ la celelalte roti ceea ce schimba total perspectiva de pana acum.

Deci practic trebuie sa ti se blocheze o roata si celelalte nu din ce scrie pe Wikipedia.

Pana la urma ABS-ul pare sa fie un fel de mister neelucidat  smile.gif
*




ABS nu măsoară decelerarea bruscă, ci urmărește pierderea aderenței. Senzorul emite un semnal sinusoidal, din frecvența acestui semnal electronica calculează viteza unghiulară a roții.
În timpul frânării sunt trei trepte de lucru:
1. Creșterea presiunii lichidului (adică bagi piciorul în pedală)
2. Menținerea presiunii lichidului
3. Scăderea presiunii lichidului (deschiderea electrovalvelor) în cazul pierderii aderenței, lucru sesizat de electronică prin neprimirea semnalului sinusoidal de la unul sau mai mulți senzori.
Repetarea celor trei trepte face să simțiți acel pârâit în pedală.
Este corect, ABS intervine numai asupra frânei de la roata care pierde aderența, eventual asupra ambelor frâne de la puntea la care una din roți pierde aderența (logica Select Low). Această logică Select Low s-a utilizat la ABS-urile mai vechi, unde se utiliza o electrovalvă pe o punte. Sistemele moderne dispun de o electrovalvă la fiecare frână și astfel se obține o stabilitate mult mai bună, forța de frânare fiind optimizată în funție de aderența fiecărei roți.
ABS nu are ca scop numai scurtarea distanței de frânare, ci menținerea dirijabilității vehiculului în primul rând, având în vedere că la blocarea roților degeaba șoferul trage de volan, mașina tot drept înainte se va deplasa. În situații de pericol majoritatea șoferilor intră în panică și aplică forța maximă de frânare, blocând frânele și pierzând direcția din cauza ruperii aderenței.


--------------------
Dacia Logan Preference - CV 03 XXJ 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ida01ro
post 17 May 2007, 18:58
Post #135


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 12 March 07
From: Bacau




...buna seara! am vazut atatea presupuneri in ce priveste functionarea ABS. va rog cititi aici si apoi dezbatem, OK? e necesar un pik de franceza... durmuri bune shi fara peripetii
Adrian

Attached File(s)
Attached File  freinage_abs_bep_techno.pdf ( 567.22k ) Number of downloads: 85


--------------------
Renault Clio 2 bicorp 1,4 16v / Megane 2 break 1,6 / 16v 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages « < 3 4 5
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 00:25
Forum Renault