DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Functionare ABS+EBD la Logan si in general, limite si conditii, practica si teorie, (split din Probleme ABS; va rog nu mutati topic-ul!)

GolfIII
post 15 Mar 2006, 22:33
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




DFA, ceea ce ai scris tu aici este gresit
QUOTE(DFA @ 14 Mar 2006, 17:32)
Ție ți se pare firesc să pierzi forța de frânare pe restul roților (care au aderență) când doar una este blocată (a pierdut aderența)? Astfel, nu s-ar pune în pericol însăși manevra de frânare?
*


Da, in unele situatii este normal sa reduca forta de franare si pe rotile care au aderenta. Daca n-ar face-o atunci masina si-ar parasi traiectoria

De asemenea, este evident ca deceleratia este calculata pe baza informatiilor primite de la senzorii de viteza. Eu am spus ca n-are nici o treaba in ideea ca nu are nici o importanta daca viteza de rotatie a rotii devine 0, atata timp cat nu se depaseste pragul de deceleratie. Repet, sistemul nu intervine la blocarea rotii ci numai la depasirea deceleratiei maxime posibile

QUOTE
ABS systems use a combination of electronic and hydraulic systems to modulate the brakes individually to prevent them from locking. Antilock systems basically consist of wheelspeed sensors, a hydraulic control unit (HCU), and an electronic control unit (ECU).

During braking the wheelspeed sensors measure the rotational speed of the wheels and forward this information to the ECU. If the ECU determines that one wheel is decelerating at a much greater rate than another (indicating that the brake is about to lock), the ECU directs solenoid valves in the HCU to open to release hydraulic pressure to the brake until the rotational speed of the errant wheel matches the others.

Because of the complexity of the system, when the engine is started, a self-test sequence occurs. If the check is successful, the ANTILOCK and BRAKE lights will extinguish. If some component fails to check out, one or both lights will remain lit. One or both warning lights may also come on while driving, also indicating a problem. If just the ANTILOCK warning light comes on, some ABS component has failed, but the car still has power-assisted brakes. If both the ANTILOCK and BRAKE lights come on, the car is without power-assisted brakes, which is very dangerous. If just the BRAKE warning light comes on, this may be caused by low brake fluid or worn brake pads.

http://www.4x4abc.com/4WD101/ABS_how.html
Cuvantul cheie de aici este "decelerating". in functie de aceasta deceleratie intervine sau nu ABS-ul, nu are nici o treaba cu viteza efectiva a rotii. Daca roata se opreste cu o deceleratie sub pragul admis, ABS-ul nu va interveni. Daca acest prag este depasit, chiar si la 5 Km/h, ABS-ul intervine si deblocheaza roata. Acest lucru l-am experimentat in peste 15 ani de condus masini cu ABS pe gheata...

Klaus, am trei comentarii la linkurile tale.

1. ABS-ul descris acolo este de conceptie foarte veche, pe 3 canale
2. Acolo nu scrie ca acesta nu functioneaza sub 5 Km/h cum probabil ai inteles tu, ci ca nu functioneza pana la atingerea vitezei de 5 Km/h. Adica de la 0-5Km/h nu functioneaza, dupa care functioneaza pana la oprire, indiferent de viteza masinii.
Acest lucru l-am scris mai devreme si se regaseste si in linkurile mele
3. nu inteleg o boaba din fraceza

Oricine a desfacut vreodata un disc de ABS isi da seama ca senzorul ABS trimite foarte multe impulsuri pentru o singura rotatie a rotii wink.gif

Pentru cei care sustineau ca la viteza mica senzorii ABS-ului nu trimit impulsuri cu frecventa suficient de mare ca sistemul sa lucreze (adica la fiecare roatatie = 1 impuls), iata cum arata un disc de ABS
wkm202_1fd_e.jpg

This post has been edited by GolfIII: 15 Mar 2006, 22:48


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 15 Mar 2006, 22:39
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




QUOTE(linu @ 15 Mar 2006, 22:23)
Personal, nu cred ca sistemul ABS intra in functiune numai de la o anumita viteza in sus.
*


Marea majoritate a sistemelor functioneaza doar de la o anumita viteza in sus (aici se include si Bosch). Motivul este legat de testarea senzorilor (altfel nu pot fi detectati) si al electrovalvelor. Eu am mers cateva saptamani cu un senzor defect. La pornire motorului martorul se aprindea normal dupa care se stingea, insa dupa cateva sute de metrii se aprindea si ramanea asa pana la oprirea motorului. Acest lucrul se intammpla tocmai datorita rutinei de verificare


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ICET
post 15 Mar 2006, 23:21
Post #33


O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine??


Group: Members
Posts: 750
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti





Daca nu ma insel eu,tot pe 4 canale este,dar repartitorul e mecanic.Oricum daca se merge cu masina sub viteza in care el i-si face autotestarea,ABS-ul nu va functiona,indiferent de starea carosabilului si a decelerarii.Daca se depaseste acel prag,atunci merge pana la oprire definitiva.
Faza e alta(ce am observat eu)atunci cand se pierde foarte repede aderenta(zapada/gheata)pedala de frana e foarte tare si foarte greu de apasat.In alte situatii,pe un carosabil normal,se poate apasa mai usor si cursa ei e mai lunga,deci pompa de ABS baga presiune inapoi in pompa de frana in functie de cum citesc decelerarea senzorii de la roti.


--------------------
FIAT Grande Punto 2006 - B 07 CHE
StarGuide Sg-43-ds

Marbella M-5010 defect

Membru Frigotehnist.STELIST pe viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 16 Mar 2006, 08:44
Post #34


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




QUOTE(dragos.avramescu @ 15 Mar 2006, 16:19)
Dar aparent senzorul nu numara suficiente impulsuri la viteze mici, acesta cred ca ar fi motivul pentru care nu actioneaza (ar fi erori mari de masurare). Practic, cu cat sunt mai multe impulsuri intr-o unitate de timp, cu atat eroarea scade.
*


Si eu impartasesc aceeasi parere. ABS are nevoie de o precizie extrem de mare de masurare a deceleratiei rotii, si la viteze mici aceasta precizie nu poate fi atinsa. Asta e motivul pentru care functioneaza doar de la o anumita viteza in sus.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 16 Mar 2006, 09:39
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




@ICET, in linkul lui Klaus scrie ca ABS-ul regleaza presiunea "la fiecare roata din fata si la ambele roti din spate, imperecheat". Eu de aici inteleg ca rottile din spate sunt "imperecheate", adica presiunea se regleaza pe inreaga punte si nu diferentiat pe roti. Nu bag mana in foc, nu am avut niciodata Daewoo
Intr-adevar, atunci cand franezi pe gheata sau zapada, cursa pedalei este mai mica. In aceste situatii creste su frecventa pompei ABS-ului, ajungand probabil pana la 10-15 Hz.
In conditii normale, frecventa acestuia nu depaseste cativa Hz.

@b64chr Concluzia ta este cat se poate de gresita. happy.gif
Hai sa facem un calcul simplu:
Pentru o roata oarecare, sa spunem de 185/60 R14 la o rotatie pe secunda => o viteza aproximativa de 2 km/h deci
1 rot/sec = 2 Km/h
Daca ai vazut vreodata un disk de ABS inseamna ca esti de acord ca la o rotire completa a rotii, senzorul trimite peste 50 de impulsuri (poate chiar 100)
Inseamna ca pentru 2 km/h se trimit 50 se impulsuri
Tu crezi ca este putin? cool.gif

Uite alt exemplu:
Pentru fiecare rotatie a motorului, senzorul hall (sau cel de turatie) trimite 2 impulsuri
Pentru o turatie de 1500 rot/min => 50 impulsuri/sec adica echivalent pentru o viteza de 2 km/h (in cazul ABS-ului)
Senzorii motorului functioneaza foarte bine si la 300 rot/min adica la 5 impulsuri/sec.

Accentuez:
un senzor al motorului functioneaza perfect la 5 impulsuri/sec
senzorul ABS de ce n-ar functiona corect la 50 impulsuri/sec?

P.S. precizia necesara de functionare a ABS-ului nu este atat de mare pe cat iti inchipui tu. Daca din motive de murdarie, ABS-ul pierde unul din cele 50 de impulsuri la o ratatie a rotii nu se intampla nimic. ABS-ul are o anumita marja de junctionare. In schimb, daca senzorii motorului rateaza doar un singur impuls inseamna cilindru fara explozie wink.gif

This post has been edited by GolfIII: 16 Mar 2006, 09:41


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 16 Mar 2006, 09:41
Post #36


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(GolfIII @ 15 Mar 2006, 23:33)
DFA, ceea ce ai scris tu aici este gresit
Da, in unele situatii este normal sa reduca forta de franare si pe rotile care au aderenta. Daca n-ar face-o atunci masina si-ar parasi traiectoria
*


Am răspuns la acel mesaj. Fie nu citești tot, fie nu ai înțeles tot ce s-a scris pe aici. Nu faci decât să repeți ce am scris și eu aici, unde ți-am răspuns la întrebările tale, explicând ce se întâmplă la cazul pomenit de tine. Tu ai dat explicația rezultatului, iar eu pe cea a cauzei. Amândoi avem dreptate, dar privim sistemul din puncte de vedere diferit. De aici și diferențele de explicații.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 16 Mar 2006, 09:56
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




DFA, obisnuiesc sa citesc tot... sau aproape tot. Mesajul tau nu a facut nici o exceptie, te asigur. Ceea ce lipseste din el este orice referire la greseala ta anterioara, din acest motiv te-am citat. Acolo ai gresit, ulterior ai dat o explicatie mai completa si in cea mai mare parte adevarata dar ai gresit in alta parte

P.S. Partea gresita din ultimul tau mesaj (cel corect) este in legatura cu referinta. Referinta ABS-ului nu cred sa aiba de-a face cu turatia motorului. Daca iti pui 4 cauciucuri mai mici ce faci, dezactivezi ABS-ul?
Ce te faci daca debraiezi la franare (cum este corect), ramai fara frane pentru ca ABS-ul a pierdut referinta? ABS-ul nu are nici o treaba cu turatia motorului
Referinta se calculeaza pe baza informatiei primite de la toti senzorii de la roti. Daca 3 senzori trimit o informatie aproximativ egala atunci aceea este considerata referinta. Algoritmul este matematic si este ceva mai complex de atat...


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 16 Mar 2006, 10:04
Post #38


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(GolfIII @ 16 Mar 2006, 10:56)
Referinta ABS-ului nu cred sa aiba de-a face cu turatia motorului.
*


Eu mă refeream la viteza imprimată vehiculului de motor (adică cea măsurată în cutia de viteze, nu la turația motorului, dar și așa, tot am greșit).
Așa este, calculatorul ABS nu primește nici o informație despre viteza vehiculului de la altcineva decât de la senzorii roților. Am greșit, viteza de referință este calculată doar pe baza vitezei roților.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 16 Mar 2006, 10:21
Post #39


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




QUOTE(GolfIII @ 16 Mar 2006, 09:39)
Hai sa facem un calcul simplu:
Pentru o roata oarecare, sa spunem de 185/60 R14 la o rotatie pe secunda => o viteza aproximativa de 2 km/h deci
1 rot/sec = 2 Km/h
*


off-topic:
Mie-mi da 6,53 Km/h (pentru 185/60 R14).
Pentru 185/65 R15 (Logan) imi da 7,03 Km/h.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 16 Mar 2006, 10:38
Post #40


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




- La http://paultan.org/archives/2005/05/28/how...ing-abs-brakes/ scrie pe undeva
QUOTE
ABS also does not activate below a certain speed limit


- La http://autorepair.about.com/cs/generalinfo/a/aa052001a.htm zice
QUOTE
When the vehicle speed goes below 20 km/h (12 mph), the ABS turns off


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 16 Mar 2006, 10:59
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




@b64chr: iti da acel rezultat deoarece pentru tine lungimea cercului = diametrul * Pi
Pentru mine lungimea cercului a fost egala cu diametrul lui icon_mrgreen.gif
Insa nu se schimba mare lucru. 5 imp/sec fata de 50/sec este o diferenta mare

@Klaus, intelesul primului citat este discutabil
Cel de-al doilea este insa clar. Asta ma face sa fiu dezamagit de cei de la About, numai daca acolo este vorba de cine stie ce implementare arhaica americana. 20 km/h este o viteza enorma. Eu sunt convins ca-mi functioneaza si la 3 km/h, mai jos imi este mai greu sa apreciez viteza masinii

Niciodata nu vei reusi sa ma convingi de acest lucru daca nu voi gasi, cel putin, argumente tehnice care impiedica functionarea ABS-ului la astfel de viteze.
O incercare a fost aceea ca nu te vei opri niciodata - ar fi adevarat daca el ar lua in calcul blocajul rotii (adica ar fi interesat doar de viteza rotii), dar e mai inteligent de atat, ia in calcul deceleratia (seterminand-o din viteza, evident)
O alta incercare a fost legata de frecventa impulsurilor, dar si aici se dovedeste ca ABS-ul lucreaza cu frecvente mari, indiferent de viteza masinii.
Spun ca nu voi fi usor de convins deoarece experienta mea (practica) imi pune ca am dreptate, in plus se mai adauga si functionarea teoretica a sistemului care imi confirma parerea.

Ce vreau sa te intreb: ai experimentat acest lucru vreodata? Eu am facut-o de mii de ori pana acum, insa nu trebuie sa ma crezi, asteapta numai iarna viitoare si mai vorbim. Pe asfalt uscat este imposibil sa-ti dai seama deoarce masina se opreste foarte repede. Este greu si pe pietris, singura solutie ramanand gheata sau zapada. M-am jucat cu masina in fel si chip...

This post has been edited by GolfIII: 16 Mar 2006, 11:04


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 16 Mar 2006, 11:14
Post #42


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Nu stiu cum o fi la golf, dar eu am vazut cu ochii mei asta iarna un logan ambition la care s-au blocat rotile la o trecere de pietoni, si nu avea viteza mare.
Insa nu pot postula de aici nimic, ca poate o fi avut ABS-ul scos din functiune.
O sa fac niste probe iarna viitoare...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 16 Mar 2006, 12:26
Post #43


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Eu mă îndoiesc că variantele moderne de ABS funcționează la viteze mici dacă frânarea a început sub o anumită viteză de prag.
În documentația tehnică de service pentru sistemul ABS BOSCH 8.0 este specificat faptul că nu funcționează sistemul de antiblocare sub 10Km/h, dar efectul de vibrare al pedalei de frână și la viteze mici este provocat de EBD (limitator al presiunii de pe trenul spate - funcția "compensator de frânare"), care este activ la orice viteză a roților și nu de sistemul de antiblocare. Reacția sistemului este identică din punct de vedere a ce simte șoferul, dar ce face sistemul la viteze sub și peste 10Km/h sunt lucruri diferite.
Din această cauză șoferii simt că ABS-ul funcționează și la viteze foarte mici (pentru că se aude zgomotul specific de modulare a forței de frânare împreună cu vibrația specifică a pedalei de frână), deși sistemul nu face altceva la viteze mici decât să compenseze forța de frânare între punțile față și spate, și nu să asigure antiblocarea roților.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ICET
post 16 Mar 2006, 13:31
Post #44


O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine??


Group: Members
Posts: 750
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti





Mai toate ca toate,dar eu unu nu inteleg cum pana mea lucreaza EBD-ul asta!Daca nu se simte nimic in pedala inseamna ca nu merge EBD-ul?Nu cred.


--------------------
FIAT Grande Punto 2006 - B 07 CHE
StarGuide Sg-43-ds

Marbella M-5010 defect

Membru Frigotehnist.STELIST pe viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 16 Mar 2006, 14:25
Post #45


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Ce motiv ai să nu crezi?


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 16 Mar 2006, 16:27
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




QUOTE(DFA @ 16 Mar 2006, 12:26)
În documentația tehnică de service pentru sistemul ABS BOSCH 8.0 este specificat faptul că nu funcționează sistemul de antiblocare sub 10Km/h...

Ai o varianta electronica a ceea ce spui aici? Un link?

QUOTE(DFA @ 16 Mar 2006, 12:26)
dar efectul de vibrare al pedalei de frână și la viteze mici este provocat de EBD (limitator al presiunii de pe trenul spate - funcția "compensator de frânare"), care este activ la orice viteză a roților și nu de sistemul de antiblocare. Reacția sistemului este identică din punct de vedere a ce simte șoferul, dar ce face sistemul la viteze sub și peste 10Km/h sunt lucruri diferite.

Ma indoiesc foarte tare. EBD-ul se bazeaza in totalitate pe ABS, de fapt este tot ABS normal la care au mai inventat un nume de marketing.
Nu are cum sa functioneze EBD-ul fara ABS. Distributia fortei de franre intre fata-spate sau stanga-dreapta se face pe baza senzorilor ABS. De exemplu daca rotile din spate se blocheza (sau sunt aproape de blocare), atunci intervine ABS-ul (pardon EBD-ul icon_mrgreen.gif) si le deblocheaza, distribuind surplusul de forta pe alta/alte roata/roti.
Uite un citat de pe audiworld

QUOTE
EBD: All new Audis come with Electronic Brake Distribution. This is just a fancy name for an automatic bias system. This is why most front only upgrades work without a problem on Audis. The system automatically compensates and adjusts the bias accordingly. The way the system works is by removing some of the braking force from the wheels that lock up (ABS kicks in) and applying that force to the wheels that are still rolling. On a non-EBD car, you can figure this out yourself. Apply the brakes while listening which set of wheels front or rear locks up first. (Where does ABS kick in first.) That set of wheels has to much brake force. To adjust it, you can change the bias manually if you can, or upgrade the other (the non-locking) set of brakes.


QUOTE(DFA @ 16 Mar 2006, 12:26)
Din această cauză șoferii simt că ABS-ul funcționează și la viteze foarte mici (pentru că se aude zgomotul specific de modulare a forței de frânare împreună cu vibrația specifică a pedalei de frână), deși sistemul nu face altceva la viteze mici decât să compenseze forța de frânare între punțile față și spate, și nu să asigure antiblocarea roților.
*


He he he icon_mrgreen.gif pai ce este la celalalt capat al conductelor de frana? La un capat sunt electrovalvele iar la celalat sunt pistoanele etrierilor, nu? Pai daca valavele se deschid-inchid, in pedala se simte pulsatia caracteristica, forta de franare este distribuita continuu intre fata-spate, dreapta-stanga, oare aceasta energie nu este transmisa tocmai pistoanelor etrierilor? Fara interventia acestora cum se poate distribui forta de franare?
EBD=ABS si primul nu are cum sa existe fara cel din urma. Atat informatiile cat si actiunea EBD-ului se face prin intermediul ABS-ului, daca ABS-ul nu functioneaza adio cu EBD-ul

P.S. la fostul Golf aveam ABS cu distribuitor mecanic al fortei de franare (adica EBD mecanic - wink.gif ) si tot imi caria ABS-ul pana se oprea masina.

P.P.S eu cred ca acel sunet provine tot de la ABS, EBD-ul nu vad de ce trebuie sa faca zgomot...

This post has been edited by GolfIII: 16 Mar 2006, 16:33


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 16 Mar 2006, 17:00
Post #47


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




huh.gif Păi am zis eu că EBD e ceva separat de ABS? EBD e doar o funcție a ABS-ului de repartiție între punți.
Sistemul face același lucru mecanic asupra frânelor fie dacă vrea să distribuie frâna între punți sau să prevină blocarea roților! De aici și același comportament al pedalei de frână, indiferent că sistemul vrea să distribuie frânarea între punți sau să nu blocheze roțile. Chiar și cu repartitor mecanic și nu electronic (care nu mai poate fi denumit repartitor, pentru că de fapt nici nu există fizic la EBD) fenomenul e același.
GolfIII, ne cam învârtim în jurul cozii, ca să zic așa...


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 16 Mar 2006, 17:12
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Poate ne invartim, dar nu-i vina mea...

Ori susti ca pana acum ca ABS-ul nu functioneaza sub 10 Km/h iar in acest caz trebuie sa admiti ca nici EBD-ul nu are cum sa functioneze (folosesc aceeasi infrastructura si depinde de ABS, nu-i asa). In acest caz ar trebui sa aduci cateva explicatii de ce ABS/EBD-ul nu poate functiona sub acesta viteza.

Ori admiti ca nu exista nici un impediment ca ABS-ul sa functioneze pana la oprirea completa a masinii...

Sau, ultima varianta, o lasam pana la iarna urmatoare si te vei lamuri atunci...

P.S. spuneai ceva de documentatia de service. o ai sub forma electronica?


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 16 Mar 2006, 19:21
Post #49


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(GolfIII @ 16 Mar 2006, 18:12)
Ori susti ca pana acum ca ABS-ul nu functioneaza sub 10 Km/h iar in acest caz trebuie sa admiti ca nici EBD-ul nu are cum sa functioneze

ohmy.gif De câte ori trebuie să scriu că sub o anumit prag al vitezei ABS-ul nu mai previne blocarea roților dar distribuie forța de frânare între punți și că funcționarea sistemului este identică în ambele situații?????????? Doar ți se pare că "ai" ABS când frânezi la viteze foarte mici, pentru că se aud aceleași zgomote și ai aceleași vibrații în pedala de frână ca și atunci când o faci la viteze mai mari, când ABS-ul chiar previne blocarea roților!

QUOTE(GolfIII @ 16 Mar 2006, 18:12)
Ori admiti ca nu exista nici un impediment ca ABS-ul sa functioneze pana la oprirea completa a masinii...
*



QUOTE(http://www.nhtsa.dot.gov/cars/problems/Equipment/absbrakes.html)
How can I familiarize myself with ABS?
Read your owner's manual for more details on the complete operation and benefits of ABS. The antilock brake system is speed sensitive, and will not activate at very slow speeds. One way to familiarize yourself with the operation of ABS is to test drive the vehicle at a speed above which the ABS activates (usually above 10 mph) in an unobstructed parking lot and apply the brakes firmly. It is easier to activate the ABS on a wet and slippery road surface. The antilock system should prevent the wheels from skidding. Pulsation may be felt in the brake pedal and you may hear a clicking sound. Avoid pumping the brake, even if the pedal is pulsating.


QUOTE(http://www.whnet.com/4x4/abs.html)
Why didn't ABS work when I slowly slid down my plowed driveway? ABS doesn't work under 5 MPH / 8 km/h and allows wheel lock, similar to the off-road ABS mode.


QUOTE(http://paultan.org/archives/2005/05/28/howto-learn-to-brake-properly-using-abs-brakes/)
ABS also does not activate below a certain speed limit.


QUOTE(http://www.policevehicle.com/2005/impalapolice.pdf)
Does ABS always activate at the same speed? No, the system operates when the computer detects wheellockup, at any speed above 8 mph


QUOTE
ABS works at all speeds above 4 mph




--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 16 Mar 2006, 20:16
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




QUOTE(DFA @ 16 Mar 2006, 19:21)
ohmy.gif De câte ori trebuie să scriu că sub o anumit prag al vitezei ABS-ul nu mai previne blocarea roților dar distribuie forța de frânare între punți și că funcționarea sistemului este identică în ambele situații?????????? Doar ți se pare că "ai" ABS când frânezi la viteze foarte mici, pentru că se aud aceleași zgomote și ai aceleași vibrații în pedala de frână ca și atunci când o faci la viteze mai mari, când ABS-ul chiar previne blocarea roților!
*


Cu tot respectul, dar mi-e teama ca n-ai inteles nimic...

QUOTE(DFA @ 14 Mar 2006, 13:03)
Dacă pui frână peste 10Km/h și roțile au tendință de blocare frânarea se face cu asistența ABS până când viteza scade sub 10Km/h dar sub 10Km/h funcționează EBD (compensator de frânare), care se "aude" și se "simte" în pedală în mod identic cu singura diferență că asistența la antiblocare nu funcționează ci ABS-ul (nota: aici cred ca voiai sa spui EBD) modulează presiunea lichidului de frânare pentru a păstra forța de frânare corespunzătoare pe ambele punți.
Din această cauză șoferul simte că ABS-ul funcționează și sub 10Km/h când faza de frânare a început peste 10Km/h.
*



1. nu ai idee cum functioneaza EBD-ul. EBD-ul redistribuie presiunea de franare atunci cand o roata tinde sa se blocheze, aka decelereaza puternic. Adica face exact ceea ce face si ABS-ul, de fapt sunt unul si acelasi sistem, dar cu nume diferite
Care este rolul EBD-ului? Nu sa impiedice blocarea rotilor spate datorita franarii prea puternice? Cum naiba poate functiona EBD-ul fara sa-l determine pe ABS sa intervina? Cum se poate preveni blocajul rotilor spate? Prin reducerea presiunii. Pai ABS-ul cum functioneaza, stimabile? Cum stie EBD-ul cat de mult sa reduca presiunea pe spate? wink.gif

Daca ABS-ul nu functioneaza sub 10 Km/h atunci nici EBD-ul nu o face. Daca nu ai inteles acest lucru pana acum inseamna ca ne-am irosit timpul amandoi

2. ABS-ul meu nu era echipat cu EBD. Ce naiba crezi tu ca simteam in pedala? Crezi ca aveam un simulator de ABS pentru viteze mai mici de 10 Km/h?

3. linkurile tale nu spun nimic nou. Evident ca ABS-ul se activeaza peste o anumita viteza. Singurl link care poate fi luat in considerare este cel al lui Klaus. Mai vedem...

4. Te astept in continuare cu documentatia Bosch pe care o anuntai inainte

5. Care ar fi justificarea pentru care sub 10 Km/h nu ar functiona ABS-ul dar ar continua sa functioneze EBD-ul? Faptul ca nu ai putea opri masina? icon_mrgreen.gif

Concluzie:
1. ori mergi pe ideea lui Klaus&Co cum ca ABS-ul nu functioneaza sub 10 Km/h dar asta inseamna ca nici EBD-ul nu misca la acele viteze
2. ori accepti ca EBD-ul dar si ABS-ul functioneza sub 10 Km/h
3. sau vii cu niste argumente tehnice in sprijinul parerilor tale. Cea mai potrivita ar fi documentatia aia Bosch
4. Susti cu atata inversunare o idee pe care sunt sigur ca n-ai pus-o niciodata in practica. Ai experimentat tu vreodata acest lucru sau este doar o teorie de-a ta si iti omori timpul pe acest topic?

Consider discutia inutila, timpul va va lamuri nedumeririle. Este posibil sa aveti dreptate insa pana acum mie nu mi s-a intamplat niciodata acest lucru, indiferent de masina pe care am avut-o...
Hai sa traiti!!!


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
linu
post 16 Mar 2006, 20:19
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 11 September 04
From: Cluj-Napoca




DFA, ai scris mai sus ca: "Din această cauză șoferii simt că ABS-ul funcționează și la viteze foarte mici (pentru că se aude zgomotul specific de modulare a forței de frânare împreună cu vibrația specifică a pedalei de frână), deși sistemul nu face altceva la viteze mici decât să compenseze forța de frânare între punțile față și spate, și nu să asigure antiblocarea roților."

Eu te intreb: chiar crezi ca la vitezele alea mici de 3-5-7-10 KM/h este necesara distribuirea inteligenta a fortelor de franare pe puntea fata/spate ????


--------------------
Renault Clio Symbol 2003
Expression 75cp + security pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 16 Mar 2006, 20:21
Post #52


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




biggrin.gif Deci nu este necesar nici să prevină blocarea roților, nu????

Tu (linu) zici că nu e nevoie de EBD la viteze mici, GolfIII zice că ABS-ul lucrează la orice viteză...

Păi care punte pierde cel mai ușor aderența la frânare la un autoturism? La orice viteză. Nu cumva puntea spate? Și nu cumva nu trebuie să aplicăm o frână distribuită corect pe ambele punți pentru a compensa această pierdere rapidă de aderență de pe puntea spate? Că altfel puntea spate nu "fuge" în lateral?


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 16 Mar 2006, 20:26
Post #53


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.448
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




E pe draq necesara. S-au adus argumente logice, citate de pe siteuri si manuale de reparatii, unii tot pe a lor o tin.
ABS are o singura grija, ca mometul de franare sa nu deblocheze roata. Asta insemna ca in anumite momente rota ruleaza si e tarata pe suprafata de rulare in acelasi timp.
Cu o Dacie 1300 poti sa franezi cat de tare poti la 10 km/h ca tot drept se duce. Si sa nu zici ca ai nevoie sa ocolesti ceva la viteza aia!
Amin.

This post has been edited by einstein1984: 16 Mar 2006, 20:35


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
linu
post 16 Mar 2006, 20:46
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 11 September 04
From: Cluj-Napoca




Printre atatea link-uri si pareri, cred ca ne-am zapacit putin cu totii ... biggrin.gif Eu zic ca este de vina Internetul pt ca ne pune la dispozitie atatea surse de documentare. smile.gif

Cred ca este foarte adevarat ca puntea spate pierde cel mai repede aderenta. Mai ales la masini usurele cum este si Logan si Symbol.

Hai sa va povestesc de-un test facut de mine.

Masina: Clio Symbol 2003 cu ABS
Conditii: numai eu in masina si fara bagaje. In rezervor vreo 10-12 l benzina. Deci masina cum nu se poate mai usoara.
Traseu: drum drept, destul de lat, acoperit cu zapada destul de batatorita (daca ma pot exprima astfel smile.gif)
Viteza: 50 km/h
Cauciucuri: originale - de vara

Ei, in aceste conditii, in momentul in care am pus frana (ABS-ul a intrat in functiune) si am tras de volan st-dr destul de tare => spatele masinii tot s-a dus naibii. In final masina nu a mai fost controlabila.

Rezultatul, in aceste conditii, nu m-a surprins deloc. Doar ca a fost o experienta cool - sa zic asa. In momentul in care masina este un pic mai "greuta", se comporta mult mai bine.

This post has been edited by linu: 16 Mar 2006, 20:49


--------------------
Renault Clio Symbol 2003
Expression 75cp + security pack
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 16 Mar 2006, 20:47
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Mr ainstain, pastrarea directiei este necesara indiferent de viteza de rulare. Prima ninsoare din aceasta iarna m-a surprins cu cauciucuri de vara si desi aveam sub 20 Km/h te asigur ca m-am oprit abia in cateva zeci de metri. Ti-as povesti din ce probleme m-a scos ABS-ul atunci dar nu e locul aici si, nu stiu de ce, presimt ca nici nu ma vei crede...

Argumentele logice, dupa parerea ta, sunt cele referitoare la airbus. Mie motivul invocat de tine (voi) mi se pare hilar (cel cum ca n-ai putea opri). Asa o fi la Logan (desi sunt altii care au acelasi sistem ABS si infirma ceea ce sustineti) insa mi se pare ciudat ca absolut nimeni nu a putut confirma teoria voastra cu exceptia lui klaus, dar acolo sunt ceva rezerve, dupa cum a spus chiar el...

desi m-am saturat de iarna abia astept sa ninga din nou...

DFA, eu spun urmatoarele:

1. eu cred (foarte tare) ca ABS-ul functioneaza la orice viteza daca deja s-a activat. Dar nu bag mana in foc pentru asta, sunt zeci de variante
2. sunt absolut sigur ca EBD-ul nu poate functiona daca ABS-ul nu functioneaza (din varii motive). Aici pot baga mana-n in foc.

Stateam si ma amuzam de ideile unora pe acest forum. Cica prefera sa scoata siguranta ABS-ului pe asfalt uscat deoarece cica fara ABS masina opreste mai repede. Numai asa ar transforma un Logan intr-o berlina cu cele mai proaste frane posibile. Sa dezactivezi ABS-ul la o masina dotata cu EBD... radmasa.gif

This post has been edited by GolfIII: 16 Mar 2006, 20:53


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 16 Mar 2006, 20:53
Post #56


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.448
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




I-ti dau mailul profului respectiv sa-l intrebi si tu? Omul e profesor universitar, nu cred ca facea misto de noi. Si nu e "teoria noastra" e purul adevar, sustinut si de producatori ! Da un mail la Bosch si posteaza raspunsul (in 24 de ore il primesti ).
Cum naiba sa te rasucesti frananind de la 10 km/h (viteza periferica a rotii, nu cu a masinii)?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 16 Mar 2006, 21:06
Post #57


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




@linu, experimentul tău nu face decât să confirme ce se știa deja (dar mulți nu cred), pe suprafețe cu aderență scăzută sistemul de prevenire al blocării (ABS) nu dă rezultatele scontate. Cu cât aderența este mai slabă și mai uniformă pe suprafața de drum parcursă de roțile vehiculului cu atât mai ineficient va fi ABS-ul. Din această cauză pe unele vehiculele off-road ABS-ul are un comutator pentru dezactivare completă sau de micșorare a asistării la frânare (unele sisteme ABS detectează singure suprafețele slab aderente).


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ICET
post 16 Mar 2006, 22:30
Post #58


O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine??


Group: Members
Posts: 750
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti





Experiente de genul asta am facut eu cu zecile,atat pe uscat cat si pe zapada/gheata.Daca e sa fuga de spate,fuge cu tot cu ABS,EBD sau ce mai vreti voi.Oricum din chestia asta eu am tras o concluzie si anume ABS-ul nu functioneaza la viteze foarte mici,adica sub aproximativ 10km/h(pe bord acul e la 10,cat o fi in realitate nu stiu)indiferent daca ai circulat cu viteza mai mare pana atunci.La fel si electrovanele,se calibreaza la aceeasi viteza.EBD-ul e intradevar o functie a ABS-ului,dar asta nu se simte fizic,adica nu din cauza lui caraie pompa de abs ci din cauza ca o roata sau mai multe tind sa se blocheze.


--------------------
FIAT Grande Punto 2006 - B 07 CHE
StarGuide Sg-43-ds

Marbella M-5010 defect

Membru Frigotehnist.STELIST pe viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 17 Mar 2006, 01:52
Post #59


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Daca ar fi sa ma intrebati pe mine, eu as zice ca EBD-ul ala functioneaza exact pe principiul ABS-ului (cu valve care inchid circuitul pe spate, sau pe fata, in functie de cat de mult trebuie distribuita forta intr-o parte sau alta).
Un lucru sigur la Logan este ca circuitul de ABS nu intra in functiune pana ce viteza de deplasare nu creste peste 10 Km/h. Asta e sigur.

Ramane de clarificat daca si atunci cand viteza coboara sub 10 km/h, ABS-ul se intrerupe sau nu. Experientele mele personale si informatiile pe care le-am avut m-ar indreptati spre o astfel de concluzie (ca se opreste ABS-ul sub 10km/h)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 17 Mar 2006, 09:45
Post #60


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Iată și un extract din documentația de ABS Bosch în care se specifică că EBD-ul funcționează doar la viteze mici, sub 40Km/h. Nu dă o limită de jos, ci doar superioară, deci EBD-ul funcționează imediat după ce ai plecat și sistemul și-a terminat testele de funcționare.
Textul marcat zice așa:
QUOTE
EDS regulations take place up to a speed of 40 km/h.


Attached thumbnail(s)
ABS_Bosch___EBD_speed_limit.jpg ( Size: 66.69k ) Number of downloads: 66


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st June 2025 - 03:17
Forum Renault