intra in vibratii la 85 km/ora, cutie viteze???
![]() ![]() ![]() |
intra in vibratii la 85 km/ora, cutie viteze???
sardariu |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 9 September 05 From: Iasi, Romania ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Berlina
1310
- IS-02-JFP
|
|||
ionut232 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
poate fi din avans,platina,sau alimentare.....
|
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
UniiSuntUraciosi |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 16 October 05 ![]() |
Exact aceeasi problema o am si eu la Dacia mea din 86. Se manifesta ori ca merg ori ca stau, fix la 3000 rpm. Am aprindere electronica iar in ceea ce priveste avansul eu zic ca nu am probleme ca merge masina excelent (pana la 3000 rpm totusi
![]() |
--------------------
La fel
Model de model
- 4+1 roti x 1 volan
|
|
sddragos |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
QUOTE(sardariu @ 18 Oct 2005, 12:20) Dacie berlina din 1996 ... intra toata in vibratii la 3000 rotatii (85-90 Km/ora), numai atunci cand este cuplata cutia de viteze; daca apas ambreiajul vibratiile dispar. In ce treapta atingi 85-90 km/h la 3000 rpm? Banuiesc ca a IV-a. La mine, in treapta a V-a, ating viteza asta la 2000 rpm, la 3000 am in jur de 120 km/h. Bine, nici vitezometrul meu nu e in regula, indica mai mult, dar nu poate fi o diferenta asa mare. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
sardariu |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 9 September 05 From: Iasi, Romania ![]() |
in treapta 5 .... la fix 85 km/ora incepe sa vibreze, la viteza asta treapta 4 e prea putin. Am sa fac niste teste si revin cu un raspuns.
This post has been edited by sardariu: 19 Oct 2005, 09:31 |
--------------------
Dacia Berlina
1310
- IS-02-JFP
|
|
Petea |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 31 August 05 From: Iasi ![]() |
La taica-miu care are berlina pe injectie la 90 km/h are 3000 ture in treapta a 5-a. La mine (berlina pe carburatie) in treapta a 5-a am 2400 ture la 90 km/h. Am senzatia ca sunt mai multe tipuri de cutii de viteze.
Revenind la subiect, si a mea vibreaza la 80 km/H. Dar daca depasesc viteza asta nu mai tremura. Suspectez un fenomen de rezonanta. |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- is Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
|
|
sddragos |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
QUOTE(Petea @ 19 Oct 2005, 13:35) La taica-miu care are berlina pe injectie la 90 km/h are 3000 ture in treapta a 5-a. La mine (berlina pe carburatie) in treapta a 5-a am 2400 ture la 90 km/h. Am senzatia ca sunt mai multe tipuri de cutii de viteze. Revenind la subiect, si a mea vibreaza la 80 km/H. Dar daca depasesc viteza asta nu mai tremura. Suspectez un fenomen de rezonanta. Daca vibreaza la 3000 rpm si in mers si pe loc, iar mai sus inceteaza, inseamna ca la turatia asta se atinge pulsatia de rezonanta. Daca vibreaza doar in mers, s-ar putea ca rezonanta sa fie la arborii planetari. Depinde si ce fel de zgomot se aude. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
Cib |
![]()
Post
#8
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
cerifica tampoanele de prindere la cutie si la motor.
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
cezarb |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 16 June 05 ![]() |
Daca apare numai in mers, e posibil sa fie si rotile de pe fata. La mine aparea fix la 70 kmh si disparea pe la 85, si erau caucioacele de vina- montana, aveau niste galme si la viteza respectiva sistemul atingea rezonanta. Solutia: am schimbat jafurile cu Pirelli (numai cele de pe fata-pe spate am ramas cu montana, din motive de buget
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310 L
- BZ02SBE
|
|
ches |
![]() ![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 27 October 05 From: Bucuresti ![]() |
De acord cu tine cezarb. La mine apare undeva la 90-100 si sunt de vina cauciucurile si jentile crete
![]() Trebuie sa le schimb si sa-mi echilibrez rotile. In cazul lui este mai mult ca sigur aprinderea care da rateuri al turatii mari. |
--------------------
Chevrolet
Epica
2.0D/2006
- B xxx LMT
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#11
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
mda... pur si simplu vibreaza mai tare MOTORUL pe la 2500 de ture, dispar vibratiile la 2800.. indiferent de gume, pivoti, drum etc...si la mine se intampla la fel (am berlina pe injectie... intr-adevar, la 90 la ora in treapta a V-a am 3000 de ture.. enervant...) deci... gherla de conceptie.. ca multe altele.. nu incerca sa o remediezi.. sunt multe alte probleme prioritare care necesita atentie tehnica
![]() This post has been edited by nambanidealtceva: 31 Oct 2005, 02:17 |
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
mcliviu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 9 February 05 From: Bucuresti ![]() |
la mine facea acelasi lucru, si stiam ca nu am probleme cu motorul. Echilibreaza toate rotile (nu numai cele de pe fata), si vezi atunci. Bafta!
|
--------------------
Dacia Berlina
Dacia 1310
- TR-01-UDE viata-i grea, da' trece!
|
|
florinvfd |
![]()
Post
#13
|
![]() florinvfd Group: Members Posts: 163 Joined: 4 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Si la mine aceeasi problema, cam de noua..la 80 masina are o vibratie care dispare dupa ce trec de viteza asta. Am echilibrat rotile si degeaba..
La primavara vreau sa imi iau 2 cauciucuri noi (Sawa cred, la echilibrare mi-a recomandat sa nu mai iau Montana..) si sa imi schimb jantele ca..sunt cam pline de plumb si au inceput sa rugineasca, sunt si putin lovite.. Daca nu uit sper sa revin cu un reply si sa va spun daca mai face asa. |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 MPI
2006, Laureate bunul simt e cea mai buna regula de circulatie!
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
Aceeasi belea o aveam si eu. La fix 80km/h ( indiferent de treapta avea o trepidatie puternica. Am schimbat cauciucurile ( erau Montana, am pus Sava ) si jentile pe fata. Dupa toata treaba asta 97% din vibratii au disparut.
Chiar si acum se simte un pic trepidand la 80 km/h, dar muuuuult mai putin ca inainte, aproape nu se sesizeaza. |
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
mosh |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 6 December 05 ![]() |
verifica tampoanele la cutie, motor, planetarele, piulitele de la tirant sa fie stranse, bieletele de directie. Incearca sa depasesti viteza si pe la 100-110 km/h ar trebui sa dispara ca pierde aderenta si o sa ai directie intarziata
![]() |
--------------------
Dacia
Break
- B-47-AUI
|
|
Sorcerer |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Banned Posts: 59 Joined: 8 September 05 ![]() |
Planetare - ok
Directia - ok ( doar ce i-am facut geometria si i-a verificat ala tot, nu erau probleme, a zis ca e perfect ). Raman doar tampoanele la cutie si motor ... astea cum as putea sa le verific singur ?dupa ce sa ma uit ? Cum ajung la 90km/h dispare complet. Oricum, e minuscula trepidatia acum fata de cum era, nu ma deranjeaza. |
--------------------
Dacia
1300
- B-53-FAQ
|
|
Raggaeman |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 4 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Sal. Si a mea a inceput sa vibreze pe la 75-80, dar faza e ca simt vibratia in maneta de viteze, ca si cand ceva nu ar merge rotund. Nu e problema de turatie ca am incercat in trepte mici s-o turez si daca nu am aproape 80 nu vibreaza. Am zis ca poate la viteze mai mari dispar vibratiile dar m-am oprit la 120 ca mi-era ca-mi zboara maneta pe geam. Ceva idei
![]() |
--------------------
dacia
1310
- ph-04-lja Se poate si mai rau...dar si mai bine!
|
|
stefan_punk |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 14 July 05 ![]() |
salutare
Uite ca mai e cineva care are aceeasi problema ca si mine Raggaeman.Astept si eu idei odata cu el, am aceeasi problema.Idei pls |
--------------------
Dacia 1300
berlina
- b-48-prj
|
|
rba |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
rezolvarea o veti gasi atunci cand veti inlocui arborii planetari. in aceiasi situatie ma gasesc si eu.
toate elementele au fost luate prin eliminare mai putin planetarele. la mine suspectez planetara de pe partea dreapta care da semne ca este puternic descentrata/stramba sau uzata inegal astfel incat induce astfel de vibratii in grupul motor cutie. tot din cauza acestei planetare (poate si din cauza celeilalte) masina se comporta ca si cum ar avea rotile neechilibrate la viteze de peste 110-120km/h. am facut o inspectie vizuala a modului in care functioneaza planetarele: rotile scoase iar masina lasata pe butuci de lemn pe capetele suruburilor pivotilor de la basculele inferioare, rotile pe directia inainte. astfel am simulat pozitia normala a suspensiei unei masini pe roti. am pornit motorul si am bagat in treapta a 2-a la relanti. inspectia consta in observarea axului dintre articulatiile planetarelor si a modului in care se rotesc acestea de-a lungul a 360 de grade. constatarile: axul intermediar al planetarei de pe partea dreapta se roteste descentrat cu aproximativ 4-5 mm iar cel al planetarei de pe stanga cu aproximativ 2-3 mm. avand in vedere masa mare a acestui ax trebuie luat in considerare ca multe din trepidatiile aparute in masina pot proveni de la acesta de la o anumita viteza de deplasare. tot aceasta rotatie descentrata este cauza tensiunilor laterale care produc vibratii stanga dreapta ale schimbatorului de viteze. concluzia pe care am tras-o eu cand am constatat acestea este ca daca se doreste o masina care sa nu vibreze la viteze superioare trebuie acordata atentie mare si starii sistemului de transmisie si nu numai exclusiv rotilor. facand comparatie intre multe masini de productie romaneasca si masini de productie straina am constatat ca vibratiile cauzate de o roata descentrata (janta si/sau anvelopa - in limita bunului simt) dispar/se atenueaza la o anumita viteza, iar vibratiile cauzate de un sistem de transmisie(jocuri, uzura, neechilibru), cat si cele cauzate de o roata neechilibrata (puternic neechilibrata) se accentueaza pe masura cresterii vitezei de deplasare. spre comparatie: o janta cu anvelopa buna se echilibreaza cam cu pana la 20-30 grame, deci masa de neechilibru ar fi de proximativ 30 grame pe un cerc de 13 toli. (caz roata dacia ) o planetara cantareste in jur de 7-8 kg (sper sa nu gresesc cu prea mult). din aceasta greutate, cea mai mare o reprezinta axul central impreuna cu tripoda de la cutie si rolele cu rulemnti pe ace si laleaua de la roata (fara capatul de planetara) sa zicem 4-5 kg. daca acest ax se roteste descentrat cu 4mm sa zicem putem face o comparatie intre efectul planetarei descentrate si efectul rotii neechilibrate. o socoteala simpla arata ca: 30g x 13 inch x 2,54cm/inch = 0,955 kgcm pentru roata 4,5kg x 4mm = 1,8 kgcm pentru planetara (apropape dublu). facand comparatie intre aceste numere se observa ca efectul unei planetare descentrate cu 4mm este cam acelasi cu al unei roti dezechilibrate cu aproximativ 60g pe janta de 13 toli. observatie: calculele sunt aproximative deoarece am apreciat "ochiometric" greutatea planetarei cat si neaxialitatea. Cu stima, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
Raggaeman |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 4 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Adica, parerea ta e sa schimb planetarele? Hmmm, cam multi bani, in primul rand o sa-mi echilibrez rotile, am sa fac o geometrie, apoi in primavara am sa schimb setul motor(oricum aveam de gand sa-l schimb ca e cam uzat) si pe urma mai vad ce schimb la ea....mersi oricum pentru lectie . Deocamdata o sa merg mai batraneste, mai ales ca nici vremea nu prea imbie la putina viteza.
|
--------------------
dacia
1310
- ph-04-lja Se poate si mai rau...dar si mai bine!
|
|
sardariu |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 9 September 05 From: Iasi, Romania ![]() |
Fratilor ... am rezolvat aproximativ problema ... CUM??? am schimbt toti rulmentii din cutia de viteze ... si acum e ceva e bine. bafta tuturor.
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
- IS-02-JFP
|
|
sgd_21 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 November 05 ![]() |
Sunt 2 probleme diferite:
1. Vibratii care apar doar la 80-90 la ora, datorate vibratiilor caroseriei. 2. Vibratii care apar la o anumita turatie 2400 rpm, care pot fi de la cutie, motor sau alte elemente. Eu am problema 2 care o implica si pe prima, si nu reusesc sa scap de ea. |
--------------------
Dacia 1310 Li
Berlina
- b-12-llc
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 11:27 |