Subaru symmetric power train, Ce e aia?
![]() ![]() ![]() |
Subaru symmetric power train, Ce e aia?
os |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#2
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.374 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pe google nu apare nimic. Stiua ca Subaru si Prodrive avea pregatit un sistem 4x4 cu diferential activ, care contracara supravirarea/subviararea prin distributia cuplului (si nu a fortei de franare). Nu stiu daca e vorba de acelasi sistem.
L.E. http://www.subaru.com/sub/misc/coretech/index.html si linkul din stanga sus, Symmetrical ALL wheel drive. La asta te refereai? E vorba de sitemul AWD, cu distribuie a cuplului 50%-50% fata spate in conditii ideale, cu motor Boxer longitudinal fata. This post has been edited by einstein1984: 28 Nov 2006, 18:17 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
os |
![]()
Post
#3
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Mersi. La asta ma refeream, si m-am lamurit: nu-i nici o minune. Chestia cu 50-50 si cu reglatea automata a distribuirii puterii o face dif. Torsen (montat de exemplu in Hummer si in Audi-urile cu motor longitudinal) de la sine - probabil nu asa rafinat ca in situatia in care ar fi comandat de un computer, dar mai rapid.
Sa traiasca marketingul. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.374 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Da, dar un torsen cu o punte suspendata nu mai pleaca de pe loc si are un randament mai prost la trasnsmiterea puterii. In Poza aia de pe site-ul subaru era un mecanism planetar Ravigneaux.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
os |
![]()
Post
#5
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Sunt multe de spus. De acord la povestea cu puntea suspendata - dar asta se intimpla la mai toate sistemele.
Eu deosebesc doua situatii (trecerea intre ele poate sa fie graduala): - sunt necesare blocari (aproape de) 100%, nu neaparat (foarte) rapid. De exemplu in teren (punte suspendata); - sunt necesare variatii relativ mici, dar foarte rapide (de exemplu mergi cu 100km/h si in accelerare ca sa depasesti calci pe 2 m de aderenta scazuta, de exemplu pe praf. Sau intr-o balta). Aici e nevoie de "ceva" care sa reactioneze in milisecunde - si aici cred ca Torsenul e deocamdata de neinvins. Pentru ca: orice alt sistem are timpi mecanici+timpi electronici+timpi necesari mecanismelor de comanda - valve, ambreiaje suplimentare etc. Torsen nu are nimic din toate astea. Pentru prima situatie exista solutii adecvate destinatiei masinii: blocare mecanica a diferentialelor (tractor, hummer); blocare elegromagnetica sau electrohidraulica (Subaru, Mercedes 4-matic); folosirea frinei pentru a "tine" rotile care nu mai au contact aderent cu solul (Mercedes M, Audi QuattroIV). Aici diferenta este ca ai timp, citeva zecimi de secunda sau chiar secunde nu conteaza. Randamentul este exact la fel de mare atita timp cit nu sunt alunecari intre punti. Daca apar alunecari, toate sistemele pierd energie pe diverse cai. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
gallax |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 20 April 05 ![]() |
Subaru ascunde sub acelasi nume Symmetric All Wheel trei sisteme awd diferite, functie de combinatia motor+cutie de viteze.
Exista unul gen "audi", controlat complet electronic, pe modelul de baza cu cutie automata - care e 90% fata, 10% spate IN CONDITII NORMALE (adica la acceleratie e 50% spate - 50% fata, la franare e fata, la curbe e fata, daca sesiseaza derapaj se muta de pe o punte pe alta) Exista altul pentru combinata motor de baza+cutie manuala, care e 50% fata, 50% spate, si iarasi se muta de pe o punte pe alta functie de alunecari, Si ultimul, pe motorul mai mare cu cutie manuala e 60% spate, 40% fata... daca nu sesizeaza alunecare. Deasemenea, difera tipul de diferential pentru fiecare dintre sisteme. Dar dincolo de denumiri de marketing, sunt printre aia care fac cele mai bune sisteme AWD. Adica, ca sa zic asa, nu E toate sistemele AWD egale. P.S.: nici audi nu are un singur sistem awd, ci vreo doua daca tin eu bine minte. Se numesc la fel, dar difera radical... unul ieftin si unul scump, amandoua "quattro" This post has been edited by gallax: 5 Dec 2006, 08:16 |
--------------------
Opel
Corsa 1.5DTI
- :)
|
|
os |
![]()
Post
#7
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Cred ca Audi are vreo 3 sisteme - pe care le boteaza din pacate la fel. La ei, incurcatura e poate si mai mare daca luam in calcul si modelele de la VW. Sau de la Lamborghini...
Ca doar si Audi/VW au sectie de marketing. Multumesc tuturor pentru explicatii. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
dizzy |
![]()
Post
#8
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.074 Joined: 11 February 04 ![]() |
Pai la Audi exista doua sisteme:
1) Quatro clasic, bazat pe un diferential Torsen, il gasim pe Audi cu motoare longitudinale 2) Quatro branduit care e un sistem bazat pe un cuplaj de tip Haldex si il gasim pe modelele dotate cu motor transversal gen A3. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 12:50 |