DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> E normal sa se incalzeasca tamburii de frana dupa, drumuri oarecum scurte prin oras/afara?

radioman
post 10 Jun 2006, 09:16
Post #1


membru D'ala mare


Group: Members
Posts: 378
Joined: 31 May 05
From: Constanta




Constat (fara sa imi dau seama daca asa a fost de cand am luat masina),ca tamburii au o temperatura ridicata dupa drumuri oarecum scurte prin oras , dar chiar si la drum afara , daca merg mai sportiv si franez mai des, si simt un oarecare miros de incins( nu de ferodou, ci doar de metal incins). Rog pe cei cu jenti aliaj( ptr ca se pot baga degetele mai repede si lua temperatura tamburilor)sa imi spuna daca si la ei este la fel?


--------------------
Skoda Octavia 3 VW Polo V 2017/2019 - CT-xx-HIT
[COLOR=red]Unii se nasc ca un 'original' și mor ca o "copie"..[/COLOR].
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luxxxian
post 10 Jun 2006, 13:42
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 6 September 04
From: Cluj-Napoca




La mine nu se incalzesc tare.
O vreme dupa ce am luat masina, tot am verificat treaba asta - de obicei dupa ce coboram Feleacul (7-8 km de panta).
Eram stresat pentru ca in unele dati cand coboram cu Dacia veche, am patit chiar sa imi iasa fum din roti - dar Loganul nici macar nu era fierbinte (ce-i drept m-am si invatat minte si folosesc frana de motor mai mult).


--------------------
Dacia Logan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bae
post 11 Jun 2006, 00:19
Post #3


Re-member


Group: Members
Posts: 288
Joined: 4 June 05
From: Bucharest




QUOTE(radioman @ 10 Jun 2006, 10:16)
Constat (fara sa imi dau seama daca asa a fost de cand am luat masina),ca tamburii au o temperatura ridicata dupa drumuri oarecum scurte prin oras , dar chiar si la drum afara , daca merg mai sportiv si  franez mai des, si simt un oarecare miros de incins( nu de ferodou, ci doar de metal incins). Rog pe cei cu jenti aliaj ( ptr ca se pot baga degetele mai repede si lua temperatura tamburilor)sa imi spuna daca si la ei este la fel?
*



Nu, nu este la fel! (Atentie si la frana de mana, totusi!)


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.6 Mpi / 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maidanezu
post 11 Jun 2006, 03:17
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 9 June 06




cumva ai mai mers cu frana de mana trasa???


--------------------
xxx xxx xxx - zzzzzzz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-19-WYU
post 11 Jun 2006, 17:51
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 6 August 04
From: Bucuresti




Salut!!

Am coborat si eu niste serpentine si am condus ceva mai "sportiv". Discurile se incalzisera dar tamburii erau reci. Deci NU, nu cred ca e normal sa se incalzeasca tamburii. Ori ai mers cu frana de mana trasa ori sunt reglati sabotii prea aproape si freaca. Parerea mea ...smile.gif


--------------------
Dacia Logan Ambition 2006 - B ?? ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cypher4laguna
post 13 Jun 2006, 10:38
Post #6


Honda Driver


Group: Members
Posts: 931
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




Pe scurt: Tamburii de frana sunt mai eficienti la franare ca discurile de franare la viteze mici (pana la 50 km/h), iar discurile de frana la viteze mai mari. Asta ar fi o explicatie tehnologica a faptului ca ai simtit chestia asta dupa mers in oras. Recomand totusi calduros sa faci un drum de vreo 5-10 km pe un drum liber, care sa nu necesite franari. Or, daca dupa ce termini drumul tamburii sunt incinsi atunci ai o problema grava (tamburul face contact fara a fi pusa frana) . Recomand calduros in cazul asta o vizita la service.


--------------------
Honda Civic & Jazz ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
prody
post 14 Jun 2006, 20:23
Post #7


membru iradiat


Group: Members
Posts: 1.365
Joined: 26 November 05
From: Cetatea Banilor




Daca constati ca iti freaca sabotii in tambur, sa faci scandal si sa ii pui sa tii schimbe cu altii noi. Practic, din cauza unui montaj defectuos, ti se vor uza mai repede decat in mod normal, plus ca, daca merge franata, termini si discul de ambreiaj mai rapid.


--------------------
Mazda 3 2011 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudor.dumitriu
post 12 May 2007, 19:46
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 3 April 07




Salutare,
Si eu patesc cam acelasi lucru.
Dupa numai cativa kilometri in oras, cand cobor din masina, simt o caldura destul de mare din fata de la roti, care erau incinse, iar cand am incercat sa ating discul, m-am fript mai ceva ca la fierul de calcat. In aproape aceeasi situatie erau si cele din spate.
Cred ca e posibil ca sa fi fost de la frana de mana care nu fusese lasata corespunzator, desi in bord nu era nimic anormal.
Oricum cel mai bine ar fi sa fie facuta o verificare, eu cel putin asta o sa fac.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI Laureate Plus 2007 - B012872
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
camesibiu
post 12 May 2007, 19:57
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 417
Joined: 28 July 06
From: Sibiu




Frana de mana nu are nicio treaba cu rotile fata . Daca toate 4 rotile sunt incinse , cred ca problema este din pompa centrala de frana ( defect sau reglaj incorect a tijei de actionare ) . Mai explicit , ai presiune in circuit si masina e infranata . Recomand ridicarea ei pe cric si verificarea pe rand a rotilor .


--------------------
ex Dacia Logan 1,5 dCi 2006-Preference
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 12 May 2007, 20:10
Post #10


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(Cypher4laguna @ 13 Jun 2006, 10:38)
Pe scurt: Tamburii de frana sunt mai eficienti la franare ca discurile de franare la viteze mici (pana la 50 km/h), iar discurile de frana la viteze mai mari. Asta ar fi o explicatie tehnologica a faptului ca ai simtit chestia asta dupa mers in oras.
*



Nu te supara, dar n-are legatura treaba asta cu subiectul in cauza !!! Cred, totusi ca am inteles ce-ai vrut sa spui, insa mai cred ca ar trebui adaugate urmatoarele:

Franarea se efectueaza la fel si la viteze mici si la viteze mari, pentru ca masina asta nu are programe separate de franare ... discurile, cu eventualele imbunatatiri pentru viteze mari si forte mari (ventilate, perforate, etc), au franarea cea mai eficienta si la viteze mari si la viteze mici.

La orice masina, indiferent de sistemul adoptat (discuri sau tamburi), franarea este mai puternica pe fata si mai slaba pe spate. Asta pentru ca, in franare, centrul de greutate al masinii se deplaseaza inspre inainte. Daca toate rotile ar frana la fel atunci cele din spate s-ar bloca deoarece pe ele apasa o greutate mai mica in timpul franarii, ceea ce se traduce prin pierderea controlului asupra masinii (incepe sa "danseze din fund", "sa fuga spatele", etc ... cum vrei tu sa-i spui ...).

Din experienta personala, pot sa spun ca franarea pe spate este destul de slaba atunci cand masina este fara bagaje si/sau alti pasageri in afara soferului, daca se adopta un stil de condus mai "batranesc". Daca, in schimb, merg mai sportiv, cu accelerari si franari mai decise, atunci constat ca si tamburii spate au o oaresice temperatura deoarece eu si numai eu, i-am solicitat mai mult.

Cu partea a doua a postului (necitata de mine), ai perfecta dreptate si este sfatul pe care l-as da si eu !!!


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd June 2025 - 02:55
Forum Renault