E normal sa se incalzeasca tamburii de frana dupa, drumuri oarecum scurte prin oras/afara?
![]() ![]() ![]() |
E normal sa se incalzeasca tamburii de frana dupa, drumuri oarecum scurte prin oras/afara?
radioman |
![]()
Post
#1
|
||
![]() membru D'ala mare Group: Members Posts: 378 Joined: 31 May 05 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Skoda Octavia 3
VW Polo V
2017/2019
- CT-xx-HIT [COLOR=red]Unii se nasc ca un 'original' și mor ca o "copie"..[/COLOR].
|
|||
luxxxian |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 171 Joined: 6 September 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
La mine nu se incalzesc tare.
O vreme dupa ce am luat masina, tot am verificat treaba asta - de obicei dupa ce coboram Feleacul (7-8 km de panta). Eram stresat pentru ca in unele dati cand coboram cu Dacia veche, am patit chiar sa imi iasa fum din roti - dar Loganul nici macar nu era fierbinte (ce-i drept m-am si invatat minte si folosesc frana de motor mai mult). |
--------------------
Dacia Logan
|
|
bae |
![]()
Post
#3
|
Re-member Group: Members Posts: 288 Joined: 4 June 05 From: Bucharest ![]() |
QUOTE(radioman @ 10 Jun 2006, 10:16) Constat (fara sa imi dau seama daca asa a fost de cand am luat masina),ca tamburii au o temperatura ridicata dupa drumuri oarecum scurte prin oras , dar chiar si la drum afara , daca merg mai sportiv si franez mai des, si simt un oarecare miros de incins( nu de ferodou, ci doar de metal incins). Rog pe cei cu jenti aliaj ( ptr ca se pot baga degetele mai repede si lua temperatura tamburilor)sa imi spuna daca si la ei este la fel? Nu, nu este la fel! (Atentie si la frana de mana, totusi!) |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6 Mpi /
2005
|
|
maidanezu |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 9 June 06 ![]() |
cumva ai mai mers cu frana de mana trasa???
|
--------------------
xxx
xxx
xxx
- zzzzzzz
|
|
B-19-WYU |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 6 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Salut!!
Am coborat si eu niste serpentine si am condus ceva mai "sportiv". Discurile se incalzisera dar tamburii erau reci. Deci NU, nu cred ca e normal sa se incalzeasca tamburii. Ori ai mers cu frana de mana trasa ori sunt reglati sabotii prea aproape si freaca. Parerea mea ... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 2006
- B ?? ???
|
|
Cypher4laguna |
![]()
Post
#6
|
![]() Honda Driver Group: Members Posts: 931 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Pe scurt: Tamburii de frana sunt mai eficienti la franare ca discurile de franare la viteze mici (pana la 50 km/h), iar discurile de frana la viteze mai mari. Asta ar fi o explicatie tehnologica a faptului ca ai simtit chestia asta dupa mers in oras. Recomand totusi calduros sa faci un drum de vreo 5-10 km pe un drum liber, care sa nu necesite franari. Or, daca dupa ce termini drumul tamburii sunt incinsi atunci ai o problema grava (tamburul face contact fara a fi pusa frana) . Recomand calduros in cazul asta o vizita la service.
|
--------------------
Honda
Civic & Jazz
ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
|
|
prody |
![]()
Post
#7
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
Daca constati ca iti freaca sabotii in tambur, sa faci scandal si sa ii pui sa tii schimbe cu altii noi. Practic, din cauza unui montaj defectuos, ti se vor uza mai repede decat in mod normal, plus ca, daca merge franata, termini si discul de ambreiaj mai rapid.
|
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
tudor.dumitriu |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 3 April 07 ![]() |
Salutare,
Si eu patesc cam acelasi lucru. Dupa numai cativa kilometri in oras, cand cobor din masina, simt o caldura destul de mare din fata de la roti, care erau incinse, iar cand am incercat sa ating discul, m-am fript mai ceva ca la fierul de calcat. In aproape aceeasi situatie erau si cele din spate. Cred ca e posibil ca sa fi fost de la frana de mana care nu fusese lasata corespunzator, desi in bord nu era nimic anormal. Oricum cel mai bine ar fi sa fie facuta o verificare, eu cel putin asta o sa fac. |
--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI
Laureate Plus
2007
- B012872
|
|
camesibiu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 28 July 06 From: Sibiu ![]() |
Frana de mana nu are nicio treaba cu rotile fata . Daca toate 4 rotile sunt incinse , cred ca problema este din pompa centrala de frana ( defect sau reglaj incorect a tijei de actionare ) . Mai explicit , ai presiune in circuit si masina e infranata . Recomand ridicarea ei pe cric si verificarea pe rand a rotilor .
|
--------------------
ex Dacia
Logan 1,5 dCi
2006-Preference
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#10
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(Cypher4laguna @ 13 Jun 2006, 10:38) Pe scurt: Tamburii de frana sunt mai eficienti la franare ca discurile de franare la viteze mici (pana la 50 km/h), iar discurile de frana la viteze mai mari. Asta ar fi o explicatie tehnologica a faptului ca ai simtit chestia asta dupa mers in oras. Nu te supara, dar n-are legatura treaba asta cu subiectul in cauza !!! Cred, totusi ca am inteles ce-ai vrut sa spui, insa mai cred ca ar trebui adaugate urmatoarele: Franarea se efectueaza la fel si la viteze mici si la viteze mari, pentru ca masina asta nu are programe separate de franare ... discurile, cu eventualele imbunatatiri pentru viteze mari si forte mari (ventilate, perforate, etc), au franarea cea mai eficienta si la viteze mari si la viteze mici. La orice masina, indiferent de sistemul adoptat (discuri sau tamburi), franarea este mai puternica pe fata si mai slaba pe spate. Asta pentru ca, in franare, centrul de greutate al masinii se deplaseaza inspre inainte. Daca toate rotile ar frana la fel atunci cele din spate s-ar bloca deoarece pe ele apasa o greutate mai mica in timpul franarii, ceea ce se traduce prin pierderea controlului asupra masinii (incepe sa "danseze din fund", "sa fuga spatele", etc ... cum vrei tu sa-i spui ...). Din experienta personala, pot sa spun ca franarea pe spate este destul de slaba atunci cand masina este fara bagaje si/sau alti pasageri in afara soferului, daca se adopta un stil de condus mai "batranesc". Daca, in schimb, merg mai sportiv, cu accelerari si franari mai decise, atunci constat ca si tamburii spate au o oaresice temperatura deoarece eu si numai eu, i-am solicitat mai mult. Cu partea a doua a postului (necitata de mine), ai perfecta dreptate si este sfatul pe care l-as da si eu !!! |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd June 2025 - 02:55 |