DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Buton Dezaburire, Circuit electric

Sudsemnatu
post 29 Nov 2006, 21:49
Post #1


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




Nu mai imi functioneaza dezaburirea.Adica..: mergea fara nici o problema dar acum cand apas pe buton nu mai mi se aprinde nici becul in bord si nici dezaburirea nu merge.Dar cand il apas se aude in stanga la bord un tacanit( probabil stiti despre ce e vorba).
Ce sa fac.? poate ma indrumati si voi unde sa ma uit? poate s-a ars o siguranta sau de la gropi s-o fi dezlipit vreun fir.sau altceva...

daca mai era vreun topic deschis ..imi cer scuze

This post has been edited by diaconuliviu: 30 Nov 2006, 08:04


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 29 Nov 2006, 22:49
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Salut ,

Tacanitul e de la releu .Cauta-l si incearca sa-l schimbi . Poate se rezolva .

Bafta


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sudsemnatu
post 29 Nov 2006, 22:59
Post #3


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




da..dar tacanitul ala il facea si inainte.! adica de cand am inceput sa il folosesc.nu e ceva deranjant doar ca il face..

in fine..releul unde il gasesc daca el e vinovat? si care stiu eu care releu e pt butonul de dezaburire?

Termina cu IRC!

This post has been edited by diaconuliviu: 30 Nov 2006, 08:04


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B31AYZ
post 1 Dec 2006, 08:30
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 647
Joined: 1 April 04




Salut ,

Ca sa gasesti releul , trebuie sa te iei dupa firele care vin la buton sau sa-l identifici vizual dupa zgomot . E imposibil sa nu-l gasesti .Releul are 2 circuite :
1 - pt alimentarea lunetei
2 - pt armarea releului

De regula ,firele care vin la buton , sunt pt armarea releului . Schimba releul si verifica daca ai tensiune pe firul de + care ajunge la luneta dupa ce apesi butonul .

Bafta!


--------------------
DACIA 1300 din 1980 - B31AYZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GL-05-AUY
post 1 Dec 2006, 10:54
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 18 September 06




La mine merge butonul... se aprinde becul ... dar nu da nici un rezultat ... nu se dezabureste


--------------------
Dacia 1310 1980
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 1 Dec 2006, 16:32
Post #6


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Poate ca ai intreruperi pe traseul metalic de pe luneta. Teoretic chestia asta se rezolva cu o solutie speciala (asa numita "putza de sticla") dar economic vorbind, e mai rentabil sa iei luneta noua.
Sau poate ca pur si simplu un papuc dintre cei 2 care sunt lipiti de luneta atarna flururand in aer...
Da un search dupa denumirea de mai sus si poate te lamuresti.


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vios39
post 2 Dec 2006, 14:03
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 24 August 06
From: Bucuresti




QUOTE(GL-05-AUY @ 1 Dec 2006, 10:54)
La mine merge butonul... se aprinde becul ... dar nu da nici un rezultat ... nu se dezabureste
*


Înseamnã cã luneta are întreruperi. Cineva a șters greșit luneta prin mișcãri de sus în joss au circuitul s-a interrupt.


--------------------
Dacia 3 VOL BERLINA 4 USI 1992 TLX - B-46-MCR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sudsemnatu
post 6 Dec 2006, 12:44
Post #8


Membru Huligan


Group: Members
Posts: 1.703
Joined: 28 November 06
From: Bucuresti




salut...

cateodata merge..cateodata nu merge..nici nu mai stiu ce sa inteleg!
m-am uitat acolo jos pe casta de comandata..am gasit "siguranta" de la dezaburire..e galbena..
sa o schimb pe aia? dar unde gasesc asa ceva noua?


--------------------
Skoda Fabia 2005 Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova 2000/2007/2002
Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
estendir
post 27 Mar 2007, 11:51
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 27 March 07




QUOTE(GL-05-AUY @ 1 Dec 2006, 11:54)
La mine merge butonul... se aprinde becul ... dar nu da nici un rezultat ... nu se dezabureste
*



Salut !

Si eu am exact aceeasi problema. Am masurat si tensiunea dintre bornele de la luneta si este cat trebuie (12 v) . Circuitul de pe geam nu este intrerupt deloc .
Aveti vreo idee ?

Merci !


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
estendir
post 27 Mar 2007, 12:52
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 27 March 07




QUOTE(estendir @ 27 Mar 2007, 12:51)
Salut !

Si eu am exact aceeasi problema. Am masurat si tensiunea dintre bornele de la luneta si este cat trebuie (12 v) . Circuitul de pe geam nu este intrerupt deloc .
Aveti vreo idee ?

Merci !
*




am gasit raspunsul tot in forum : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dezaburire&st=0

Mai pe scurt (acolo sunt multe reply-uri si explicatia e pe la mijloc):
-se foloseste ohmetru - sa nu fie intrerupte liniile
- tot ohmetrul sau ampermetrul pentru a vedea exact unde este intreruperea

Numai bine !


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 27 Mar 2007, 22:35
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




se pune contactul si se porneste motorul se porneste dezaburirea apoi se masoara cu un voltmetru pe scala de 20V sau mai mare de 15V daca este tensiune si nu se dezabureste atuncieste intrerupta rezistenta de pe geam daca nu este tensiune se pune o tasta de masura la carcasa masinii (masa)si pe rind pe cele doua fire care se duc la geam daca exesta pe ambele capete atunci legatura la masa nu exista se reface legatura daca nu exisa atunci prolema este la releu buton sau siguranta
se depisteaza care este (actionind intrerupatoru se asculta care cupleaza) apoi se masoara daca exista tensiune pe doi din cei patru pini de obicei pe carcasa releului este o schema a pinilor daca exista pe amindoi atunci este releul defect daca este numai pe unul atinci se actioneaza butonul daca dispare tensiunea cind se decupleaza dezaburirea atunci este problema la sigurante alimentarea citcuitului principal daca eista permanent pe unul iar pe celalalt nu este indiferent de pozitia butonului atunci este butonul defect

Attached thumbnail(s)
schema.JPG ( Size: 27.68k ) Number of downloads: 209


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 27 Oct 2007, 13:17
Post #12


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Nu pot intelege logica acelui releu de dezaburire. Adica butonul imi armeaza o bobina care imi armeaza - de altfel - alt buton? ASTA IN CONDITIA IN CARE avem aceeasi tensiune de 12V si pe rezistenta lunetei... releu se foloseste, de exemplu, cand vreau sa actionez printr-o tensiune mica un circuit alimentat la tensiune mai mare. Sa zicem, 12V trec prin bobina si actionez un circuit de 220V etc. Ceea ce la masina nu e cazul. Deci?...


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 27 Oct 2007, 14:35
Post #13


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




poate ca dezaburirea consuma un curent prea mare care nu il poate sustine butonul si rigleta de sub bord

ia ca exemplu electromotorul, nu este actionat direct de contacte..ci printr-un releu....
tot un exemplu bun este si faza lunga


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 27 Oct 2007, 22:44
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Bullix @ 27 Oct 2007, 14:17)
Nu pot intelege logica acelui releu de dezaburire. Adica butonul imi armeaza o bobina care imi armeaza - de altfel - alt buton? ASTA IN CONDITIA IN CARE avem aceeasi tensiune de 12V si pe rezistenta lunetei... releu se foloseste, de exemplu, cand vreau sa actionez printr-o tensiune mica un circuit alimentat la tensiune mai mare. Sa zicem, 12V trec prin bobina si actionez un circuit de 220V etc. Ceea ce la masina nu e cazul. Deci?...
*


cu ajutorul unor curenti de intensitate mica se comanda curenti de intensitate mare chiar daca tensiunea este aceeasi
curentul absorbit de rezistenta cate este de ordinul citorva amperi este preluat de releu iar prin buton nu mai trece un curent mare ci unul de maxim 0,1A plus ca cuplarea si decuplarea se face mult mai rapid decit butonul (nu mai face arc electric la inchidere si deschiderea circuitului si in plus arcul electric la cc se stinge mai greu decit cel de ca) adica acea scinteie care se face la conectarea sau deconectarea circuitului


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 28 Oct 2007, 15:41
Post #15


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Am inteles. Dar butoanele in general suporta curenti/tensiuni cu mult peste 16-25A/220-380V, la dimensiuni nu neaparat imense. Intrerupatorul de la veioza mea de birou (cu bec de 60, ce-i drept tongue.gif ) e mai mic decat cel de dezaburire.
Cat despre scanteie, aici te aprob. Exemplu: scanteia pantografului de pe locomotivele electrice la cuplare/decuplare. Sunt "doar" 25kV CC, da' zici ca tuna si fulgera...


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 28 Oct 2007, 20:57
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI





"Sunt "doar" 25kV CC, da' zici ca tuna si fulgera" tensiunea este de 25-27 KV curent alternativ

ceea ce auzi este incarcarea electrostatoca bufnitura aia este de la itreuptorul cu aer comprimat pentru a stinge arcul creat la deschiderea circuitului

secventa de coborire este astfel :decupleaza alimentarea cu ajutirul intreruptorului , se deschide un separator , coboara pantograful , dupa care intreruptorul se inchide , la ridicare secventa fiind inversa

This post has been edited by bygy007: 28 Oct 2007, 20:59


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 28 Oct 2007, 20:59
Post #17


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




in legatura cu dezaburirea stie cineva de ce nu se mai aprinde martorul in bord ?


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 28 Oct 2007, 21:01
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




butonul l-ai verificat??

This post has been edited by bygy007: 28 Oct 2007, 21:03

Attached thumbnail(s)
buton_cu_bec.JPG ( Size: 30.15k ) Number of downloads: 176


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 28 Oct 2007, 21:03
Post #19


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




este nou


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 28 Oct 2007, 21:05
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




verifica becul poate este nasol ai o schema a butonului masa becului se ia din instalatie sau de la carcasa


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 28 Oct 2007, 21:06
Post #21


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




ok o sa verific daca tot vorbeam de martori bord

becul de la martor soc nu se aprinde mereu... schimb cablul ?


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 28 Oct 2007, 21:40
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




becul de la soc functioneaza asa : el are + tot timpul cit ai contactul pus (daca acel fir il pui la masa becul trebuie sa se aprinda) minusul il ia prin cablul de soc de la carburator esre posibil sa nu se faca contact intre partea unde intra papucul (nu stiu cum este acolo) si cablul de soc


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2024 - 10:51
Forum Renault