DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> pb. carburatie 1289cc

beby1300
post 1 Jul 2004, 13:15
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 19 November 03
From: Bucuresti




am desfacut recent carburatorul pentru ca avea o pb destul de grava... garnitura dintre cele doua corpuri era tot timpul plina de benzina, iar motorul tragea destul de greu. in plus consumul era destul de mare.

la desfacere am obs. ca respectivul carburator avea probleme grave de planeitate intre cele doua corpuri. le-am corectat si l-am montat la loc cu garnitura noua.

acum se comporta cam asa:

daca am clapeta de soc un pic trasa (cea de acceleratie nu este inca angrenata) motorul trage bine si liniar.

daca stau cu clapeta complet deschisa, motorul tine relantiul bine dar la accelerare brusca sau lina, da in nas.... dar se stabilizeaza dupa ce atinge o anumita turatie data de deschiderea clapetei de acceleratie.

care sa fie explicatia pentru asemenea problema?


--------------------
***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 1 Jul 2004, 13:21
Post #2


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




nivelul in camera cit e?
Ar trebui sa fie 7 mm.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
beby1300
post 1 Jul 2004, 13:30
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 19 November 03
From: Bucuresti




pentru nivel am reglat cei 7mm, si am verificat si vizual cata benzina este in camera dupa ce am oprit masina. nivelul e ok, nu depaseste limita maxima.


--------------------
***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 1 Jul 2004, 13:43
Post #4


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Probleme la acceleratie: verifica pompa de acceleratie ("pompa de spritz") si traseul ei (actionare, membrana, jicloare).

Probleme la acceleratie (foarte) lina: orificiile de mers in progresiune sa nu fie infundate (doua gauri fine in difuzor, cam in dreptul muchiei clapetei de acceleratie).

Cred insa ca problema vine de la pompa de acceleratie. Verificare (nu e nevoie sa pornesti motorul):
Scoate "trompa" de la filtrul de aer, asa ca sa poti privi de sus in carburator.
Actioneaza cu mina (relativ rapid) clapeta de acceleratie. Ar trebui sa vezi un jet fin de benzina ieasind din (... am uitat cum ii spune...) "ciocul" supapei de accelerare (in forma de cioc in laterala difuzorului). [Poti sa compari taria jetului cu cel de la o masina care merge bine.]

Daca jetul lipseste sau e prea slab (picaturi si nu jet) -> pompa de accelerare.

Antrenarea ei: o pirghie de sirma de la antrenarea clapetei de acceleratie. Este la locul ei?
Membrana: se poate inlocui (capacul pompei este patrat, 4 suruburi il fixeaza lateral pe carburator).
Supapa: "ciocul" de care vorbeam are inauntru o supapa cu bila care lasa mai multa sau mai putina benzina in functie de viteza cu care se misca pedala (respectiv clapeta) de acceleratie. Este poate blocata?

Mult succes!


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 1 Jul 2004, 14:04
Post #5


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




Man, dar nu e normal daca ai tras de soc mult sa iti dea in nas daca vrei sa ambalezi ? De unde aer care sa ajute la ardere si sa dea putere ? Ca sa tina relantiul nu e musai sa aiba putere multa.


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
beby1300
post 1 Jul 2004, 14:12
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 19 November 03
From: Bucuresti




ce pot sa zic de pompa de sptritz... cred ca fct. f b. poate doar sa fie jetul prea puternic... ca prea slab sigur nu e.

mai ramane varianta cu orificiile de progresie. dar am suflat cu compresorul carburatorul si tot ce inseamna gaurica prin el. ideea e ca nu am verificat orificiile de progresie, deci ramane de vazut daca sunt sau nu opturate.


--------------------
***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
beby1300
post 1 Jul 2004, 14:19
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 19 November 03
From: Bucuresti




QUOTE
Man, dar nu e normal daca ai tras de soc mult sa iti dea in nas daca vrei sa ambalezi ? De unde aer care sa ajute la ardere si sa dea putere ? Ca sa tina relantiul nu e musai sa aiba putere multa.


citeste te rog mai atent... ca sa mearga bine trag doar f putzin socul, cat sa inclin un pic clapeta de soc. iar de dat in nas da cu socul deschis la maxim, deci deschis nu inchis.


--------------------
***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiuu
post 1 Jul 2004, 15:25
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 22 June 04
From: Iasi




QUOTE
ca sa mearga bine trag doar f putzin socul, cat sa inclin un pic clapeta de soc. iar de dat in nas da cu socul deschis la maxim, deci deschis nu inchis.

Din cele scrise mai sus si subliniate, rezulta ca amestecul carburant este sarac: mai mult aer decit benzina. Carburatorul trebuie reglat.

Incearca acest reglaj. Poate da rezultate mai bune:
1. Daca nu ai urechea formata pt stabilirea turatiei motorului, este necesar sa-ti montezi un turometru daca masina nu este dotata cu asa ceva;

2. Deschide clapeta de acceleratie din surub sa stea intredeschisa;

3. Surubul de aer il deshizi 2,5 ture ( 1 tura = 360 grade);

4. Porneste motorul si lasa-l sa se incalzeasca pina ce ajunge la temperatura de 80 - 95 grade;

5. Aduci din surubul clapetei de acceleratie (surub ralanty) turatia la 1000 R/min;

6. insurubezi surubul de aer pina ce motorul incepe sa moara (turatia scade);

7. incepi sa desfaci surubul de aer, numarind turele, pina cind turatia motorului incepe sa se reduca;

8. insurubezi surubul de aer cu jumatate ( 1/2 ) din numarul de ture pe care le-ai desfacut cautind turatia maxima ce se poate obtine;

9. din surubul de ralanty, aduci turatia motorului la 900-950 R/min si repeti pasii in ordine de la punctele 6; 7 si 8.

Un reglaj corect este atunci cind la o acceleratie brusca, motorul nu se bilbiie. Daca conditia nu este indeplinita, incearca sa mai stringi din sfert in sfert de tura surubul de aer fara ca valoarea ralanty-ului sa se modifice.


--------------------
Oltcit Club 11 RL - IS-XX-YYY
Toate cele bune si s-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 12:13
Forum Renault