motorina vs benzina
![]() ![]() ![]() |
motorina vs benzina
litza |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|||
Wolfmark |
![]()
Post
#92
|
Membru autentic Group: Members Posts: 642 Joined: 24 March 03 ![]() |
QUOTE Ma, imi place ca ne dam cu parerea fara sa stim!
Reviziile la Diesel sunt mai scumpe decat la benzina? DE UNDE STITI? O revizie la Octavia tdi (revizia de 15000) costa in jur de 4,5 bulioane ... Reviziile la Octavia 1,6i (benzina) costa la 15.000 km in jur de 4.000.000 Pai chiar ne-ai demonstrat ca sunt mai scumpe ![]() La SLZ diesel am vazut ca sunt mai scumpe fatza de MPI. Cu cativa EURO ... dar erau mai scumpe. Plus ca reviizile se fac mai des, la 7500Km, nu la 10.000Km. Eu mi-as lua Diesel. Chit ca numai pentru senzatia de a te plimba prin oras cu un consum de 6% (cum obtin unii cu dCI-ul de 1.5 de pe Symbol). 8) |
--------------------
DACIA
Solenza Scala
2003
|
|
Marty |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
asarban, auzi ma, nu te simti mindru cind tractoarele de pe ogoare iti fac flash-uri in momentul in care treci prin dreptul lor ? Doar faceti parte din aceeasi categorie, ce puii mei !? :U
Litza, stai tata, tu nu esti inclus. Tu ti-ai luat o masina la mina a doua si care sa nu te rupa la buzunare, ca atita poti din punct de vedere financiar (pe moment, bineinteles). Eu am o problema cu aia care vin umflati de zici c-au mincat 5 kile de praf de copt si izc:" Ia uite bai, tarane, ce masina mi-am luat.... Am dat doojcinci de mii de parai pe ea, iti place?" si cind il intrebi ce motor are, se metamorfozeaza brusc in Vitoria Lipan si-l auzi cum se tinguie ca un cersetor la usa bisericii: " E diesel, ca n-aaaaaaam bani..." |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
litza |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Corect, Marty. Mi-am luat o masina, sper mai economica in timp, chit ca nu am tot confortul si satisfactia de implinire in ea.
Apropo de masini mai noi. Am condus Leon benzinar pe autostrada Austria, Italia. Pai mers la 4000-4500 rpm, 130-140 km/h consuma tata 10 l/100km. Ca m-a dezamagit un pic cand am alimentat prima oara. Si cerea doar benzina de 98, Super Euro. Am mai fost plimbat cu Seat Ibiza TDI. La acceleratii si demaraje nu simteai mare diferenta fata de Leon. Chiar mi-a placut. Si am mai fost plimbat si cu cosciugul ala de Fial Multipla JTI. la 4500rpm = > 160 km/h pe autostrada. Trage masina aia, no comment. La masini noi cred ca tot un TDI as lua. E suficient de puternic pentru trafic zilnic, nu te lasa la semafor sau depasiri. Apoi daca vrei o masina sportiva, atunci incepi sa cauti de la 1.8, 2.0 16V in sus. Parerea mea ! Hac ! |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
DSops |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Nu ii criticati pe cei care au diesel simplu ca merg cu a V-a in oras. Asa cere motorul si cutia. In schimb cuplul jos iti permite sa mergi de la munte pana la mare intr-a V-a, deci nu cred ca la diesel ai mai multe schimbari de viteza.
Ce nu inteleg eu la asarban: ce are placutele de frana cu dizelu, care este? |
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
litza |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Placutele, care este, are cu masina dansului urmatoarele:
masina nemteasca => placute nemtesti => costa mai mult => tin mai mult Parerea mea. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
DSops |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Nu cu masina, cu TOPICU' care este!
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
litza |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Placutele de diesel e mai smechere!
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
cata |
![]()
Post
#99
|
Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 26 November 03 ![]() |
Pai ce ar face ca diferenta data de consum sa mai paleasca intre un diesel si o benzina?
-pana o sa modifice ceva, RCA-ul il platesti la cap. cilindrica care este, casco il platesti la valoarea masinii mai mare ca o benzina; -pretul reviziei de 15k poate nu difera asa mult, dar sigur filtrul de motorina e mai scump ca cel de benzina(la reno e 2000000/300000) Nu vreau sa spun ca sunt diferente enorme, dar intretinerea unei benzine nu va fi niciodata egala cu un diesel. |
-------------------- |
|
...Roadrunner... |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru fondator "Skija Klan (c)" Group: Members Posts: 751 Joined: 27 September 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Ca idee, HDI-ul de pa Peugeot mi se pare cel mai reusit motor diesel (lasand la o parte BMW sau CDI-ul de la Mercedes, ca nu sufera comparatie). A fost odata ... de mult... E prea zgomotos, consuma destul de mult, si are doar 90cp la 2000cm3. Prin comparatie, vezi un motor 1.9 dci de la Renault, 120 cp, si nici nu se aude ca e diesel. |
--------------------
Renault
MeganeII
- B-81-RoadRunner Bip... Bip... !!!
|
|
george_d |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 343 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE In schimb cuplul jos iti permite sa mergi de la munte pana la mare intr-a V-a, deci nu cred ca la diesel ai mai multe schimbari de viteza. Poate merge cu a V -a da se misca ca ochiul mortului. Am condus un Renault Kangoo pana la Sinaia si am regretat amarnic ca nu am plecat cu harbu' personal. Cand urca n-are pic de viata in el motoru ala. Am codus si o Toyota Land Cruiser cu motor diesel de 4,8 l si nu m-a impresionat deloc. E adevarat ca avea demaraj in turatie mica da trebuia sa schimbi treptele repede. Treapta I era de tractiune si cand era masina goala trebuia sa pleci cu a II a (altfel faceai I -> II dupa 15 m). Am codus si un Peugeot 307 1,9d din 2003. Asta parca e mai vioi da tot nu m-a incantat. In concluzie am votat pentru benzina, dar cred ca fiecare alege tipul de motorizare in functie de stilul de condus sau obijnuinta si mai putin din considerente economice. |
--------------------
Dacia
1210
|
|
litza |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Ia da matale o tura pe SEATEnthusiasts.co.uk, si vezi acolo motor 1.9 TDI 160 cp. Ultima generatie de TDI de la VW.
Se pare ca VW nu are nevoie de reclama de genul: noul motor dCI, HDI, d4d sau altceva ca sa-si vanda motoarele. Tot TDI le zice de prin 94 incoace si tot se vand. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
george_d |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 343 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Frumoasa masina, da care-i pretul? Oricum daca compari cu un motor turbo pe benzina de aceeasi capacitate cine castiga la performante? Si care ar fi diferenta de pret?
|
--------------------
Dacia
1210
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
am votat benzina ptr. ca pe un autoturism mi se pare mai potrivit un motor pe benzina decat unul pe motorina; in cazul off-road-urilor sau pentru autovehiculelor destinate transporturilor de marfa sunt mai potrivite motoarele diesel
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
RaduMan |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 12 November 03 From: Bucuresti-Ploiesti-Falticeni ![]() |
Dieselul HDI de la PSA de 90 CP la 2000 cmc e deja vechi.
Asu scos acum motoarele HDI de noua generatie, care la 1.6l scot 110 CP si la 2.0l scot 136 CP. PSA are aceleasi motoare cu Ford Europa. Le dezvolta impreuna. |
--------------------
VW
Touran
2004 Trendline NU forta, foloseste un ciocan mai mare!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#106
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Se pare ca VW nu are nevoie de reclama de genul: noul motor dCI, HDI, d4d sau altceva ca sa-si vanda motoarele. Tot TDI le zice de prin 94 incoace si tot se vand. Da, le zice tot TDI, dar daca ai observat sunt colorate in rosu fie I-ul fie DI-ul din TDI in functie de generatia si tipul motorului. Deci au si ei ceva in genul a ceea ce zici tu, insa au gasit alt mod de a-l sublinia. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
asarban |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Coloratul cu rosu este la fel din 1990 si nu are nici o legatura cu generatia motorului.
TDI=90/100 CP TDI=110 CP TDI=130CP TDI=150 si mai mult CP |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Ghidioneanu |
![]()
Post
#108
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 3 June 03 From: IS ![]() |
Nu pot sa votez decat privitor la SLZ , cea pe motorina nu are aer conditionat, pt ca ar fi prea mare motorul, asa ca benzina !
Plus ca folosita pe soacre ![]() ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2007, 1,8 TDCI 115 cp
- IS-xx-xx Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința.
Solomon |
|
asarban |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Ce vorbesti ma....cu motorina arde mai mocnit mai mult timp, deeeeci distractia (ta!) dureaza mai mult....
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Ghidioneanu |
![]()
Post
#110
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 3 June 03 From: IS ![]() |
QUOTE Marty a spus :
Sa bagi tu motorina d-aia intr-un Passat TDI! Eventual sa ai si tupeul sa te duci la Porsche Romania sa faci scandal ca ti s-a stricat motorul.... :lol: :lol: In Austria pretul motorinei e subventionat la cea folosita pt incalzirea locuitei, si cunosc cetateni austrieci ( bineinteles de origine romana) care baga motorina vopsita in Passat ! fara probleme !! ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2007, 1,8 TDCI 115 cp
- IS-xx-xx Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința.
Solomon |
|
asarban |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Eu stiu un nesimtit cu TONE de parai si Euroi care cumpara motorina pt incalzire (13000 lei/litru) si o baga in Mercedes si Passat!
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
bzip2 |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 5 September 02 From: Bucuresti ![]() |
[quote]Coloratul cu rosu este la fel din 1990 si nu are nici o legatura cu generatia motorului.
TDI=90/100 CP TDI=110 CP TDI=130CP TDI si de ce sunt modele cu TDI de 101CP(74kw) (motor PD) ? |
-------------------- |
|
asarban |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Scuze, ma refeream la motorarele de 1,9 cm3
Ale sunt motoare de 1,4 cm3 |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#114
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
[quote]Coloratul cu rosu este la fel din 1990 si nu are nici o legatura cu generatia motorului.
TDI=90/100 CP TDI=110 CP TDI=130CP TDI O fi asa dar... la modelele NOI de masini. De exemplu, pentru Passat de pina prin 2000 (sau chiar mai recent) un DI rosu insemna motor de 110CP, nu 130... :wink: Deci exista o legatura cu generatia motorului. |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Am aflat de curand, in sfarsit, o explicatie foarte bine bazata asupra motivului pentru care motoarele Turbo Diesel, desi au evoluat spectaculos in ultimii ani (sa nu uitam este vorba de turbo), nu prea reusesc sa depaseasca plafonul de regim maxim de turatie situat undeva sub 5000 rpm (cu rare exceptii).
Am auzit o groaza de variante, si ele destul de plauzibile: ca de vina este greutatea mai mare a elementelor dinamice din motor (greutate explicata de rezistenta sporita a acestora, in comparatie cu motoare similare pe benzina; ca este vorba de cursa mai lunga, specifica motoarelor Diesel, etc. Poate voi stiti deja explicatia - daca nu, iat-o: La fiecare ardere, este nevoie de un anumit timp pentru ca frontul de flacara sa se propage iar presiunea gazelor rezultate din combustie sa ajunga la o valoare suficient de mare astfel incat sa fie capabila sa impinga pistonul. Odata cu cresterea turatiei, acest timp de propagare insa nu variaza - de aceea exista avansul la aprindere (aprinderea este initiata mai devreme) care creste si el o data cu turatia. Motoarele cu benzina trag in cilindri un amestec de combustibil si aer, deci avansul la aprindere poate avea valori relativ mari. In cazul motoarelor pe benzina, turatia maxima este stabilita de limitari mecanice sau de eficienta a admisiei / evacuarii. Motoarele Diesel depind insa de compresie pentru a aprinde combustibilul. Daca incerci sa maresti avansul (sa injectezi mai din timp), de la un moment dat incolo nu se mai aprinde combustibilul, pentru ca a fost injectat prea devreme, iar aerul nu era suficient de comprimat. Contramasura este sa injectezi la presiuni din ce in ce mai mari si din ce in ce mai rapid, dar impactul asupra turatiei maxime este redus. Cine a mers cu Diesele stie ca plafonarea la atingerea turatiei maxime este foarte pronuntata - acum este clar si motivul. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|
aviasol |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
old1310, orcine a studiat putina termodinamica stie sistemul de functioanre al MAS si al MAC deci nu spui nimic nou. :roll: poate ne spui cum functioneaza un turboreactor, un statoreactor sau un motor racheta.
![]() |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
Marty |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
old1310, merci, habar n-aveam!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE orcine a studiat putina termodinamica stie sistemul de functioanre al MAS si al MAC deci nu spui nimic nou. Imi cer scuze ca am avut proasta idee de a impartasi cu ceilalti o informatie pe care eu nu o stiam si care mi s-a parut interesanta. M-am gandit ca sunt si alti dummies ca mine pe aici pe site, carora le-ar placea sa afle de ce motoarele Diesel nu ating turatii ridicate. Se pare ca eu sunt singurul dummy. OK, aviasol, am notat. Corect era sa intreb: "Cine stie sa explice de ce motoarele Diesel nu ating turatii ridicate, sa ma lumineze si pe mine?" Sper sa nu ajung vreodata sa pun o intrebare similara, pe teme de "putina termodinamica" si sa nu stii raspunsul ![]() |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|
Bobo |
![]()
Post
#119
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
a propos de diesel: am inteles ca in japonia sunt interzise masinile cu motoare diesel;
cica din cauza de poluare; poate din cauza asta fabricantii japonezi de autoturisme nu au versiuni diesel? sau exista si nu stiu eu?! |
-------------------- |
|
GeorgeB |
![]()
Post
#120
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
hmmmm, pai sa vedem :
mazda , nu are ... decat DITD toyota , nu are ... decat D4D honda , nu are ... decat CTDi subaru, nu are ... asta chiar nu are ![]() si de ce ar fi interzise? un motor diesel polueaza mai putin ca unul pe benzina . |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th June 2025 - 13:41 |