DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Carburator acoperit de gheata ..., Carburator acoperit de gheata

tinu19_19
post 3 Dec 2006, 20:01
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 26 January 06




Am si eu o problema destul de nasoala...

Ieri am bagat benzina si am facut un drum cam de 40 km, plecand din Tg Mures. Dupa aprox. 10 km, in care masina nu prea tragea, adica dadea mereu sa cada in nas, mi a murit motorul pur si simplu. Oprit pe dreapta, curat jiglorul de relanti, si a pornit. Pana am ajuns la destinatie mi a mai facut asta de inca 2 ori, cu specificarea ca ultima oara am scos furtunul care scoate gazele de carter, lasandu l liber, si am astupat gaura de la "T"-ul acela cu o bucata de cauciuc. Cumva am ajuns dar masina mergea fff rau. Azi am curatat din nou jiglor de ralanti, sita de la carburator, si jiglorul ala care sprituieste benzina in carb. Intorcandu ma acasa, am observat ca relantiul imi statea pe la 2000 de ture, si ridicand capota, stupoare, carburatorul era ALB, acoperit cu un strat de gheata de 2-3 mm.

Cumva s a topit, dar in continuare carburatorul e rece ca gheata.

Ce ar putea fi ? Apa in benzina ? Sau ce ?????

A mai patit cineva asa ceva ????

Astept pareri!!!


--------------------
Dacia 1300 1971 - MS-07-ACD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Dec 2006, 20:03
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Pune filtrul de aer pe pozitia galerie ! daca ai tip vechi, si nu se poate comuta, pune-ti tip nou, sau pune carton la radiator..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 3 Dec 2006, 20:20
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Asta se numeste jivraj...am patit-o si eu ...chiar si azi prin ceata...e datorita umezelii din aer...Vezi ce ti-a spus argon...


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 4 Dec 2006, 15:52
Post #4


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Cel putin unele carburatoare aveau "ceva" anti-givraj. La Dacia era (este?) asa-numita (mie denumirea nu-mi place caci sugereaza altceva) "flansa pata calda" - flansa de sub carburator prin care circula lichidul de racire. Deoarece au lumenul destul de mic (si circulatia lichidului nu prea vie) stuturile de pe aceasta flansa se infunda adesea.

Merita verificat.

Daca s-a modificat prinderea carburatorului pe galerie (alte flanse, alte garnituri etc) trebuie renuntat la ele si restabilita solutia "originala".


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 4 Dec 2006, 15:56
Post #5


__________________


Group: Members
Posts: 13.008
Joined: 4 September 04
From: -




Da, carburatoarele de Dacii au acea "flansa pata calda".
In plus, exista posibilitatea de a se comuta admisia de aer rece pe admisie de aer cald din zona galeriei de evacuare.
Cand nici aceste 2 masuri nu sunt suficiente, cartonul asezat in fata carburatorului elimina complet riscul aparitie jivrajului.

PS: de s-ar schimba odata vremea, ca parca tot azi s-a mai deschis un topic asemanator... happy.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mih95
post 4 Dec 2006, 22:06
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 22 October 05




Salut
Mi s-a intimplat si mie, fenomenul descris mai sus de tine(givraj).
Acum multi ani, pe autostrada , singur in masina... nu trecea nimeni, era ger combinat cu ceata si nu era masina mea...
Am saltat capota, am observat carburatorul alb... am curatat filtrul de benzina, am desfacut capacul de la carburator, am curatat ce se putea, apa, gheata, etc, am dat la cama sa se umple camera carburatorului , am pus un carton mai mic, ca suprafata, pe partea dinspre carburator, masina era modelul mai vechi, si nu avea prevazut dispozitivul de pe filtrul de aer, de obturare a inaintarii aerului rece cu cel de pe galeria de evacuare.
Am ajuns pina la urma de la Bucuresti la Craiova cu bine!
Bafta !


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tinu19_19
post 4 Dec 2006, 23:10
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 26 January 06




Chestia e ca acel dispozitiv care este chiar in gatul (indreptat spre botul masinii), la filtrul de aer, e cazut intr o parte, adica nu inchide. Poate fii si asta un motiv ? Si se poate ca atunci cand mergeam sa se faca condens in carburator, sau sa ajunga cumva apa si de aia sa mi moara motorul ?




--------------------
Dacia 1300 1971 - MS-07-ACD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mih95
post 5 Dec 2006, 10:29
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 22 October 05




Da se poate intimpla acest fenomen din cauza descrisa de tine.
Trebuie sa le iei prin eliminare, repara sau adapteaza cumva admisia aerului rece.
De asemenea verifica sa nu fie facute modificari la prinderea carburatorului pe galeria de admisie, eventual inaltare suplimentara sau functionare defectuoasa "flansa pata calda", cum ti-au explicat citiva colegi forumisti...


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 5 Dec 2006, 11:38
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(os @ 4 Dec 2006, 15:52)
[...]asa-numita (mie denumirea nu-mi place caci sugereaza altceva) "flansa pata calda" - flansa de sub carburator prin care circula lichidul de racire. [...]

Nici mie, sincer. E denumire ad-hoc data pe forum, ea probabil are la producator alta. Eu i-as spune, in lipsa altei informatii, "flansa calda". Pata calda este o zona a galeriei de admisie cu contact intim (fara aluzii) cu cea de evacuare.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th May 2024 - 13:30
Forum Renault